Vyhledávání

Výzva pro Citroën v zemi Vikingů při nadcházející sněhové Norské rallye

Výzva pro Citroën v zemi Vikingů při nadcházející sněhové Norské rallye

Rallye Norsko 12. – 15. února 2009
Výzva pro Citroën v zemi Vikingů

Krátce po svém triumfu, double na Rallye Irsko, míří vedoucí tým pohárové klasifikace Citroën Total World Rally Team do Norska. Díky specifické tváři letošního ročníku mistrovství světa je to jediná typicky zimní rallye v programu sezony a proto i velkou výzvou pro obě tovární posádky Sébastien Loeb - Daniel Elena a Dani Sordo - Marc Martí.


Čeká se sníh
Proti loňskému kalendáři se letos typicky zimní podnik přesouvá ze Švédské rallye do malého městečka Hamar v Norsku. "Obě rallye jsou hodně rozdílné," říká Sébastien Loeb. "Zatímco Švédsko je charakteristické delšími oblouky zatáček, norský terén představuje pro nás mnohem větší technickou výzvu. Tady jsou trasy spíše úzké a nerovné a je jen obtížné se s nimi rychle sžít."

Na Norsko nemají posádky Citroënu dobré vzpomínky, vždy zde v předcházejícím ročníku v roce 2007 nedokončili jak Loeb, tak i Sordo a Citroën zůstal bez bodu. A to je věc, která už se od té doby nikdy Citroënu nestala. "Ročník 2007 byl pro nás mimořádně těžký, protože jsme čelili vrstvě čerstvého sněhu a k tomu ještě s ledovou tříští pod ní," vzpomíná Sébastien Loeb. "Měl jsem tam hodně problémů na místech, kde se jen obtížně auto dalo vést, nikdy jsem se tam moc dobře necítil. Doufejme, že letos nebude sněžit, takže bychom mohli jet maximálně naplno na krásné vrstvě hladkého ledu."

Čerstvý sníh by byl problém z hlediska trakce. Místy se člověk cítí jako při aquaplaningu," dodává Dani Sordo.

Norsko chybí ve sbírce
Z pohledu technického se v Norsku očekává nasazení nových pneumatik Pirelli Sottozero, které jsou pro letošek širší než vloni. "Testovali jsme s nimi a vypadalo to dobře," soudí oba piloti. "Loňský model měl tendenci se malinko pohnout, ale právě to bylo nyní odstraněno širším rozměrem."

Týmové předstartovní testování umožnilo inženýrům pohrát si s nastavením vozů C4 WRC, ale Sébastien Loeb nevěří tomu, že by na norském povrchu hrálo nastavení až tak zásadní roli. "Je důležité autu věřit, když ho vedete bokem ve velké rychlosti do zatáčky," tvrdí pětinásobný mistr světa Loeb. "Zapracovali jsme na zavěšení kol a různých variantách nastavení, ale C4 WRC je už mnohem propracovanější než před rokem na začátku svého vývoje."

Jako obvykle jdou Sébastien Loeb a Daniel Elena do boje s cílem vyhrát. Vedle Rallye Polsko, která je letos v kalendáři mistrovství světa, je Rallye Norsko jedinou v programu 2008, kterou francouzsko - monacká posádka v kariéře nevyhrála. K dosavadním 48 světovým titulům by rádi přidali další prvenství, což je jejich velká motivace.

Nažhavený Sordo
Také jejich týmový kolega Dani Sordo si plně uvědomuje, co ho v Norsku čeká: "Můj poslední výkon v Norsku je naštěstí za mnou. Od té doby se mnohé změnilo. Mám mnohem více zkušeností, hodně práce se odvedlo na autě a navíc i nedávné testování hodně pozvedlo moje sebevědomí. Netvrdím, že sníh se stal mým oblíbeným povrchem, ale jsem extrémně nažhavený na to, abych přidal další špičkový výsledek pro Citroën po našem úspěchu v Irsku."

Quesnel: Využít každý start
"Po startu sezony na asfaltu nyní vstupujeme do části programu na velice odlišných druzích povrchu," říká ředitel Citroën Sport Olivier Quesnel. "Je sice pravda, že nyní v Norsku nejsme favority na vítězství, ale uděláme vše pro to, abychom překvapili! Inženýři i posádky odvedli tvrdou práci v přípravě na tuto specifickou soutěž. S celkovým počtem 12 podniků potřebujeme využít každou příležitost k upevnění našeho vedení v obou šampionátech."


Rallye Norsko v kostce

Rally Norway (kolo 2/12)
- Centrum: Hamar
- Shakedown : čtvrtek 12. února 8 – 12 hod. v Nydalu (9 km od asistenčního parku) na okruhu 3,35 km.
- Ceremoniál start: čtvrtek 12. února v 19 hod. v prostoru Superspeciálky v Oslo kolem 19.45 hod. (hippodrome de Bjerke).

Trať: celkem 1218,72 km, z toho 375,04 km měřených v 23 RZ.
Program - 1. etapa – čtvrtek 12. a pátek 13. února: 473,46 km, z toho 124,16 km měřených v 9 RZ. Čtvrtek 12. února: RZ 1 : ‘Oslo 1’ (2,00 km) – Cíl kolem 2.30 hod. Pátek 13. února: Asistence A (7.10/15 min) – RZ 2 : ‘Opaker 1’ (14,98 km) – RZ 3 : ‘Kirkenaer 1’ (8,50 km) – RZ 4 : ‘Finnskogen 1’ (24,80 km) – RZ 5 : ‘Kongsvinger 1’ (12,80 km) – Seskupení (11.39/13 min) – Asistence B (11.52/15 min) – RZ 6 : ‘Opaker 2’ (14,98 km) – RZ 7 : ‘Finnskogen 2’ (24,80 km) – RZ 8 : ‘Kongsvinger 2’ (12,80 km) – RZ 9 : ‘Kirkenaer 2’ (8,50 km) – Asistence C (17.33/45 min) – Cíl kolem 22.30.

2. etapa - sobota 14. února: 400,40 km, z toho 124,04 km měřených v 8 RZ. Asistence D (6.30/15 min) – RZ 10 : ‘Mountain 1’ (24,36 km) – RZ 11 : ‘Lillehammer 1’ (9,20 km) – RZ 12 : ‘Ringsaker 1’ (27,31 km) – RZ 13 : ‘Hamar 1’ (1,15 km) – Seskupení (11.18/13 min) – Asistence E (11.31/30 min) – RZ 14 : ‘Mountain 2’ (24,36 km) – RZ 15 : ‘Lillehammer 2’ (9,20 km) – RZ 16 : ‘Ringsaker 2’ : (27,31 km) – RZ 17 : ‘Hamar 2’ : (1,15 km) – Asistence F (16.37/45 min) – Cíl kolem 21.30.

3. etapa – neděle 15. února: 344,86 km, z toho 126,84 km měřených v 6 RZ. Asistence G (6.30/15 min) – RZ 18 : ‘Valer 1’ (30,03 km) – RZ 19 : ‘Elverum 1’ (13,60 km) – RZ 20 : ‘Budor 1’ (19,79 km) – Seskupení (10.22/13 min) – Asistence H (10.35/30 min) – RZ 21 : ‘Valer 2’ (30,03 km) – RZ 22 : ‘Elverum 2’ (13,60 km) – RZ 23 : ’Budor 2’ (19,79 km) – Asistence I (14.45/10 min).

Slavnostní závěr - neděle 15. února v 15.10 hod. v Hamaru.

Bilance Citroën
Sébastien Loeb / Daniel Elena
Premiéra WRC: Katalánsko 99 (Saxo Kit-Car / vypadli)
Rallye WRC startů: 114
Premiéra vítězství WRC : Německo 02 (Xsara WRC)
Celkem vítězství WRC: 48
Titulů WRC: 5 (2004 - 2008).

Dani Sordo
Premiéra ve WRC: Katalánsko 03 (18.)
Rallye WRC: 60
Tituly: Junior 2005 (C2 S1600).

Marc Martí
Premiéra WRC: Katalánsko 92 (21.)
Rallye WRC: 126
Tituly: Junior 2005 (C2 S1600).

Posádky pro Norsko:
Sébastien Loeb / Daniel Elena: 2. účast 2007 (C4/14.)
Dani Sordo / Marc Martí: 2. účast 2007 (C4/25.)





Martina Bedrnová
PR manager
Citroën Česká republika, s.r.o.

 

PR

ilustrační foto Martin Viďourek

 

Fotogalerie

Rallye Monte Carlo 2008 objektivem Martina Viďourka

Další fotografie 1 2 3 4 5

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu