Vyhledávání

XV. Tipcars Pražský rallysprint s novinkou v Chuchli se celkem vydařil

XV. Tipcars Pražský rallysprint s novinkou v Chuchli se celkem vydařil
XV. TipcarsPražský rallysprint je minulostí. Přilákal 60 posádek nejen od nás, ale i několik zahraničních, které čekalo celkem 5 RZ na třech úsecích. Jistě zajímavou novinkou z diváckého i jezdeckého hlediska byla zcela nová zkouška na závodišti v Chuchli.
 
Ve startovním poli se objevilo dokonce osm speciálů WRC, pět speciálů Super 2000 v čele s vozem Peugeot 207 S 2000 obhájce titulu a úřadujícího mistra Romana Kresty a řada dalších posádek, mnohdy se zajímavými spolujezdci, kteří jen krátce nahlédli do tajů rallye. Přijel zmíněný mistr „velkých rallye“ i vicemistr, mistr sprintů Jaroslav Orsák i mistr Evropy Antonín Tlusťák, či světovými starty ostřílený Martin Semerád.Vše doplnila řada produkčních vozů značek Mitsubishi i Subaru, ale i vozů mnoha dalších značek, včetně několika historických závodních vozů, které stále umí jezdit pěkně rychle a budí nadšení fandů.
 
Do závodu odstartovalo i několik okruhových jezdců v čele s Tomášem Engem, z nichž někteří usedli za volant a někteří na místo navigátora. Vrchol tuzemské sezóny opět přilákal řadu zajímavých spolujezdců, jako Petra Čtvrtníčka nebo specialistu na hubnutí Petra Havlíčka a další.
 
O „mikulášském“ víkendu zaburácely motory soutěžních vozů nejen v okolí Strahova, ale premiérově také na závodišti ve Velké Chuchli. Zde se hned v sobotu ráno sešlo velké množství diváků, kteří jistě mohli být spokojeni s nabízenou podívanou zejména v podání speciálů WRC i produkčních čtyřkolek. Táhlé smyky na plný plyn, to byla velmi pěkná podívaná. Trať ale vedla i po úzké šotolině a nechyběla ani asfaltová cesta přímo těsně pod tribunami. Navíc diváci z tribuny viděli téměř celý areál, i když na druhou stranu všechno sledovat nešlo, neboť na trati se pohybovalo několik závodních vozů najednou.
 
„Měl jsem z této rychlostní zkoušky trochu obavy, protože jsme měli s Mirkem jen jeden průjezd na napsání rozpisu a já jsem tento test vůbec neznal. Mirek mě ale svojí neskutečnou pečlivostí rozpisu velmi podpořil a my zde vyhráli. Vytvořili jsme si tak důležitý náskok na soupeře před dalšími strahovskými okruhy, kde jsme se snažili hlavně neudělat defekt pneumatiky, kterých bylo letos opravdu hodně. Závodilo se stále velmi těsně a díky malým časovým rozestupům jsme museli jet pořád na doraz,“ popisuje průběh soutěže vitězný Václav Pech ve své tiskové zprávě.
 
Celou soutěž provázela výborná atmosféra a fandění diváků. Souhra s Mirkem Topolánkem byla v autě bezchybná a z našeho třetího společného vítězství na této soutěži mám velkou radost,“ řekl dále Václav Pech . „Fabia WRC je auto, které se neuvěřitelně povedlo, to svezení s ním je neskutečné. To se těžce dá popsat a jsem rád, že jsme opět vybojovali první místo. I když ten závod je trochu pro lidi, všichni ho berou hrozně vážně, “ doplnil druhý člen vítězné posádky politik Mirek Topolánek.
Počasí se vydařilo a zaslouží si pochvalu, když v sobotu ráno v Chuchli dokonce vykouklo i sluníčko.
 
Na závěr přidejme ještě poděkování posádkám za předvedené výkony, všem pořadatelům, sponzorům i dalším partnerům, bez jejichž pomoci by podobnou akci nebylo možné uspořádat, ale i divákům za respektování pokynů pořadatelů. A také novinářům, kteří akci pomáhali propagovat.
 
Vítězem se stal Václav Pech se spolujezdcem expremiérem Mirkem Topolánkem před úřadujícím mistrem republiky Romanem Krestou a Slovákem Jozefem Bérešem. Vyhrála tedy Fabie WRC před Peugeotem S 2000 a Fabií S 2000. Výborně zajel i Antonín Tlusťák s další Fabií S 2000 a Pavel Valoušek s Octávií WRC, kterým patřila další dvě místa.
 
Ne všechny posádky ale jely vyloženě na co nejlepší výsledek. Cílem mnoha bylo totiž především co nejvíce pobavit diváky a tak namísto efektivní jízdy o sekundy přímo na trati vytáčeli kolečka a bavili tak nadšené diváky i sebe. I za cenu, že tak klesnou v celkovém pořadí dozadu. Za zmínku stojí v tomto směru zejména Petr Brynda, Petr Hozák, Pavel Valoušek, Josef Béreš, Sláva Ducháček, ale i mnozí další a další.
 
V televizi bude sestřih z Prahy k vidění v pořadu Svět motorů již v premiéře dnes v podvečer. V pořadu Motormix ( viz www.tvmotormix.cz  ), který byl mediálním partnerem akce, pak od nadcházejícího víkendu, přičemž pořad bude ke stažení I na internetu a to po celý nadcházející měsíc.
 
 
Doplňme ještě na závěr pár slov k “nekonečným diskusím” na téma vstupné: Ano, vstupné 250 kč ( resp. 320 kč) není nijak nízké. Nicméně na druhou stranu uspořádání akce není zcela zadarmo, jak je asi rovněž jasné. Kromě běžných poplatků na uhrazení pořadatelů, či činovníků, časomíry atd můžeme přidat další příklady: Někdo z kritiků si možná ani neuvědomuje, že ne právě levnou záležitostí je pronájem stadiónu na Strahově, ale i veškerých okolních komunikací, na kterých se závod jede, a samozřejmě I pronájem závodiště v Chuchli. Zadarmo jistě není ani položené zámkové dlažby a tak by šlo pokračovat.
 

Již patnáctý ročník akce se jistě vydařil a svědčily o tom ohlasy posádek i diváků, i když nedostatky se jistě našly. Ale téměř vždy a na všem je co zlepšovat….. Takže: “ať žije” šestnáctý ročník  „Prahy“!

 

 

Pavel Jelínek, www.tvmotormix.cz,

mediaservis

732 223456
Tiskový mluvčí XV. Tipcars Pražského rallysprintu
 
Oficiální stránky akce: http://www.prazskyrallysprint.cz/
7 prosince 2009
 

Fotogalerie

Praha 2009 - krizovka dravého Bryndy objektivem Jirky Maršíčka

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu