Začátek Historic Vltava Rallye 2011 patří favoritům. Hlavně Harrachovi.
Ani sychravé počasí zatím nepřibrzdilo Ernsta Harracha a Leopolda Welsersheima, dosud vedoucí posádku jubilejního dvacátého ročníku Historic Vltava Rallye. Jejich Mitsubishi Lancer 2000 Turbo z roku 1981 je v dobré kondici a také souhra nově složené posádky zatím funguje na výtečnou. Na druhé příčce s téměř půlminutovou ztrátou jede se svým vozem Opel Kadett Coupé český jezdec Miroslav Janota, jehož navigátor Pavel ´Dreky´ Dresler k tomu říká: „Plníme plán. Naším hlavním úkolem je vybojovat titul mistrů Evropy v kategorii 2, a tak se počtem vteřin za Harrachem příliš nezabýváme. Druhá příčka nás těší, naši nejdůležitější soupeři už začínají ztrácet.“ Dodejme ještě, že největší rival Janoty v kategorii 2 celkového pořadí Mistrovství Evropy, Ital Parisi, je oproti českému pilotovi pomalejší již o víc jak tři minuty.
Z dalších jezdců soutěž výtečně začal Němec Schewe se silným vozem Porsche 930, ten ale na RZ 3 přehnal tempo a odstoupil po výletu mimo trať. Skvělé časy a poté dlouhý pobyt v příkopu na soběšickém testu, to jsou shodné faktory popisující i pouť soutěží dalšího Němce Hainbacha a Fina Liukkonena. Jeho severský krajan Veikkanen měl smůlu již v úvodu, kdy na klatovském okruhu jeho Porsche 911 začalo stávkovat, posádka poté ze soutěže též odstoupila. Ze hry už jsou po technických problémech i Belgičan Vanderspinnen a Češi Klokočník a Horčík.
Za vedoucím duem Harrach – Janota se tak po čtvrté rychlostní zkoušce drží na třetí příčce irský jezdec Frank Cunningham, jenž se v soutěži uvedl přetočením vozu na ´špici´ klatovského okruhu. Pak ale začalo místy pršet a počasí dostalo zjevně správně ´ostrovní charakter´, v němž se jezdec vozu Ford Escort Mk II cítí jako ryba ve vodě. Jeho náskok na čtvrtého Itala Pasuttiho s dalším vozem Porsche 911 je již víc jak minutová. V rámci ME kategorie 1 je na tom zatím nejlépe další Ital Pagella, v rámci českého národního šampionátu je za vedoucím Janotou zatím druhý Jan Krejča s vozem Škoda 130 LR, na třetí příčku se na RZ 4 posunul Tomáš Bělohradský s BMW 318 iS před Josefa Michla a jeho Porsche 911.
PR