Vyhledávání

Faceliftovaný Citroen C3 1,4HDI

Faceliftovaný Citroen C3 1,4HDI

V Ženevě 2013 se představil faceliftovaný Citroen C3. Od svého předchůdce se liší pouze novým předním nárazníkem a maskou.  Testovaný model měl pod kapotou úsporný motor 1,4 HDI . Měl jsem k dispozici vůz ve speciální výbavě Selection. C3 se musí vyrovnat v konkurenci u nás velmi nabité třídě malých vozů proti Fabii, 208-čce, Fiestě, Corse, Cliu, a Polu.

MOTOR K dispozici jsem měl vůz se základním naftovým motorem - 1,4 HDI (motor vzniklý spoluprací Peugeotu a Fordu - používaný ve vozech obou značek). Do C3 se dodává ve verzi s 50 kW dosahovaných ve 4.000 ot., se 160 Nm ve 2.000 otáčkách točivého momentu. Zátah motoru se projevuje cca od 1.900 otáček, nenabízí samozřejmě, žádnou oslnivou dynamiku, tak se vzhledem k výkonu nedá očekávat. Přesto je vůz na nižší rychlostní stupně 2 a 3 poměrně živý a nabízí slušnou dynamiku.

Spotřeba - na dálnici budete jezdit kolem 5-6 l/100km. Při jízdě po běžné silnici se spotřeba pohybuje kolem 4,5 -5,5 litrů. Při ustálené úsporné jízdě do 100 km/h je možné jet kolem 3,5 - 4 litrů. Ve městě budete jezdit podobně jako na dálnici mezi 5-6-ti litry. Spotřeba se během celého testu - 666 km ustálila na velmi příznivé hodnotě 4,8 l/100km ,to je přesně o litr víc než uvádí výrobce 3,8 kombinovaná. Udávaná maximálka je 163 km/h, mě se podařilo jet 165 tachometrových, zrychlení z 0-100 km/h výrobce udává za 13,5 s, mě se to podařilo na tachometrových 100 za 14,7 s. Motor je velmi kultivovaný a tichý.

PODVOZEK Je měkčí, v zatáčkách se poměrně dost naklání, ale přesto poslušně drží zvolenou stopu. Komfortně naladěný podvozek dobře tlumí nerovnosti. Vůz jezdil na letních pneu 195-55 R16 Michelin Energy Saver (na originálních alu kolech), které dobře drží. Testované modely před faceliftem jezdili na 15-tkách, ty považuji za optimální. Brzdy mají velmi dobrou účinnost a nemají s lehkým vozem problém zastavit.

ŘÍZENÍ Je velmi lehké díky elektrickému posilovači, ale až moc přeposilované. Ale vůz se velmi příjemně řídí a hodí se do městského provozu.

ŘAZENÍ Pětistupňové převodovky je poměrně přesné, ale má delší dráhy. Motor točí na 5-tku při  90 km/h - 2.000, při 100 cca 2.200, při 120 kolem 2.700 a při dálničním limitu 130 ukazují přístroje 2.900 otáček, 150 - 3.300 ot. Otáčkoměr je cejchovaný po 500 otáčkách, tak se z něj nedá zcela přesně odečítat. 5-ti stupňová převodovka by mohla mít kratší převody.

INTERIÉR Přístrojová deska, horní část je z měkčených plastů, interiér je velmi slušně zpracovaný a vypadá dobře i na pohled. Palubní deska má klasický tvar s analogovu kapličkou před řidičem na rozdíl od předchůdce nebo C3 Picasso. Je přehledná, zcela vlevo je otáčkoměr, který je bohužel cejchován po 500 otáčkách, takže nedává moc přesné údaje. Uprostřed je tachometr, který má cejchování, také bohužel jen po desítkách. Vpravo se digitálně zobrazuje stav paliva, počet ujetých kilometrů a údaj o nastavené rychlosti tempomatu, případně max. limitu rychlosti. Přístroje mají bílé podsvícení, tlačítka a displej má oranžové podsvícení. Údaje palubního počítače a radia jsou soustředěny na displeji, který je uprostřed palubní desky v černé lesklé plastové liště nad ovládáním klimatizace. U palubního počítače mi chybí u Citroenu už tradičně doba jízdy, má pouze jednu pamět (zobrazuje průměrnou, aktuální spotřebu, ujetou vzdálenost, dojezd a průměrnou rychlost). Faceliftovaná C3 má LED denní světla v předním nárazníku. Blikače mají funkci 3 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici. Originál radio s CD/MP3 s 4-mi reproduktory a dobrým zvukem mělo ovládání páčkami pod volantem. Chybí USB slot, pro externí zdroj hudby. 3-ramenný volant s ergonomickým tvarem s koženým potahem je seřiditelný ve 2 osách. Vůz má v základní výbavě manuální klimatizaci. Ovládání vnitřní cirkulace je nyní tlačítkem, před faceliftem to bylo posuvným táhlem. Ventilace je poměrně hlučná ve vyšších otáčkách a hlavně při ofukování zamlženého čelního skla.

Přední sedačky s černým látkovým potahem, jsou pohodlné, ale mohli by mít lepší boční vedení, sedačka řidiče je výškově nastavitelná. Překvapivě se přední pásy nedají výškově nastavit. Chybí madla nad dveřmi a to na všech 4-ech místech. Vzadu je průměrný prostor v oblasti kolen od opěradla k opěradlu 72 cm, sedák 46 + 26 cm prostor pro kolena při nastavení sedačky na osobu 180 cm vysokou nad hlavou tolik místa není (pouze 90 cm) a hlavu jsem měl těsně pod stropem. Vůz je vybaven elektrickým ovládáním všech 4 oken, hlavní ovladač je na dveřích řidiče společně s ovládáním zrcátek, kde se do kapsy vejde i 1,5 litrová láhev. Pod radiem a dole na středové konzole je ideální místo pro uložení mobilního telefonu.

Výrobce udává velikost zavazadlového prostoru 300 litrů, což je poměrně slušná hodnota. Pod jeho podlahou je pouze dojezdová rezerva o rozměru 125-80R15. Opěradla zadních sedaček jsou dělené v poměru 1/3 ku 2/3. Po sklopení opěradel nevznikne rovná plocha. Naměřil jsem rozměry- šířka 100,5 cm, výška pod odnímatelným krytem je 57 cm, délka v rovině podlahy 66 cm. Nákladová hrana je 75 cm nad úrovní vozovky. Po otevření kufru se nachází jeho spodní hrana víka kufru -zámek 188 cm nad zemí, což je velmi slušná hodnota. V plastu na vnitřní straně víka kufru jsou 2 prohlubně určené pro uchopení při zavírání.

BEZPEČNOST Vůz je vybaven v základu 6-ti airbagy. V testované C3 byl příplatkový stabilizační systém ESP (včetně ASR, EBD a EBA), mimo nejvyššího modelu se za něj připlácí 7.000 Kč, což je rozumná částka. Akustická signalizace nezapnutých pásů se aktivuje nad 20 km/h a je velmi výrazná, takže není možné jet v klidu bez zapnutých pásů. Nad 10 km/h se vůz automaticky zamkne.

DESIGN Je velmi povedený a hravý, zejména přední část s novou maskou, která je orámována chromem a zajímavě tvarovanými velkými světlomety, nově má C3 proužky denních LED světel nad kulatými mlhovkami.  Zadní část je zakulacená, zadní světla jsou dělená a výrazně zasahují do boku vozu. Víko kufru je dole lemováno chromovanou lištou nahoře je spojler (v barvě vozu) s brzdovým světlem. Cé trojce bohužel chybí jakékoliv ochranné lišty ať na náraznících, tak i na dveřích což není moc praktické.

CENA C3 v akčním modelu Selection je umístěn pod nejvyšší výbavou Exlusive. S motorem 1,4 HDI je nabízen za akční cenu 299.900 Kč (10/2013) proti standartní (352.400). V této výbavě najdeme: ABS s EBD, variabilní posilovač řízení, 6x airbag, př. mlhovky, centrál s dálkou - sklopný klíček, přední el. okna, vnější chromové lišty a dekory, manuální klimatizace, zadní parkovací asistent, palubní počítač, radio s CD a MP3 s ovládáním pod volantem se 4-mi repro, tempomat a omezovač rychlosti, zadní dělené sedadlo, výškově stavitelná sedačka řidiče a volant (s koženým potahem). Příplatková výbava : ESP s ASR za 7.000, paket elektro: zadní el. okna, el. vyhřívaná a sklopná zpětná zrcátka za 5.500, černý lesklý dekor palubní desky 2.000, alu kola 16“ Valonga za 14.000, bílá perleťová barva Nacré za 15.100 Kč. Doplňky celkem za 43.600 Kč. Celková akční cena je 343.500 Kč. 

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY :  - velmi dobré jízdní vlastnosti a brzdy

                  - úsporný motor HDI

                  - tichý interiér (do 150 km/h) 

                  - bezpečnostní výbava 6 airbagů v sérii

                  - denní LED světla 

                  - dobré zpracování a kvalitní použité materiály

                  - vnější design

                  - autorádio s CD/MP3 v sérii s ovládáním na volantu (bohatá základní výbava) 

MÍNUSY: - chybějící ochranné lišty - nárazníky, dveře

                  - málo změn po faceliftu 

                  - přeposilované řízení                      

                  - cejchování otáčkoměru a rychloměru

                  - přední pásy nejsou výškově nastavitelné

                  - chybějící stropní madla v interiéru

                  - pouze jedna paměť palubního počítače, bez doby jízdy  

                  - chybí USB slot radia

                  - nerovná plocha po sklopení zadních sedaček

                  - design sklopného klíčku

    

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor - objem 1398 cm3 řadový vznětový přeplňovaný 4 válec HDI                                                                                       

Výkon 50 kW (68 k) /4.000 ot./min., točivý moment 160 Nm při 2.000 ot./min.
5-ti stupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Rozměry D x Š x V  3.941 - 1.728 - 1.524 mm, rozvor 2.466 mm
Vlastní - pohotovostní hmotnost 1.155 kg , užitečná 426 kg, celková 1.581 kg                                 

Nádrž na 46 l paliva. Zavazadlový prostor 300 l                                                                                                                         

Pneu 195 - 55 R16 Michelin Energy Saver (letní)
Zrychlení 0 -100 km/h za 13,5 s, max. rychlost 163 km/h
Spotřeba paliva 3,4 mimo - 4,5 město - 3,8 l/100km  kombinace

Změřeno během testu: celková spotřeba během testu 666 km - 4,8 l/100km, zrychlení z 0 na tachometrových 100 za 14,7 s.

Resume: jeden z nejlepších malých vozů s úsporným dieselovým motorem a přiměřeně prostorným interiérem a komfortním podvozkem. V akční slevě za velmi zajímavou cenu.

Karel Kolečko 

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3 4

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu