Vyhledávání

Fiat Doblo Van s motorem 1,6 D

Fiat Doblo Van s motorem 1,6 D

Modernizované Doblo bylo představeno na podzim 2014. Druhá generace Fiatu Doblo se vyrábí od začátku roku 2010 a to v Turecku. Testoval jsem skříňovou dlouhou dvoumístnou verzi Van s dieselovou 1,6-tkou.

MOTOR K dispozici jsem měl verzi s dieselovou 16-tiventilovou šestnáctistovkou. Motor má výkon 77 kW dosahovaných ve 4.000 otáčkách a točivý moment 290 Nm již v 1.500 otáčkách. Ve skutečnosti motor pod 1.600 otáček vůbec nespolupracuje, turbo začíná zabírat až v 1.800 otáčkách, od této hodnoty nabízí dobrou dynamiku a výkon. Myslím, že to bude optimální volba pro tento vůz, je to druhý nejsilnější dieselový motor (nejsilnější je dvoulitr s 99 kW). Spotřeba se při běžné jízdě pohybuje kolem 6 - 7-mi litrů. Úsporně při jízdě kolem 90 -100 km/h je možné jet kolem 6-ti litrů nafty. Po městě jsem jezdil kolem 8 - 9-ti litrů. Na dálnici je spotřeba stejná 8-9 litrů. Spotřeba se během celého testu 721 km ustálila na hodnotě 6,8 l/100km, výrobce udává 5,4. Jednalo se o spotřebu při zatížení jednou, maximálně dvěma osobami, bez nákladu. Při plném zatížení bude spotřeba určitě vyšší, počítám minimálně o litr.

Udávaná maximálka je 164 km/h, já jsem dosáhl tachometrových 160-ti.  Zrychlení z 0-100 km/h výrobce neudává, já jsem změřil na tachometrových 100 km/h za 13,1s. Na nižší rychlostní stupně 2 a 3 je vůz při zatížení 1-2 osobami velmi živý.

PODVOZEK je příjemný, dobře naladěný, dobře drží stopu na zimních pneu Bridgestone Blizzak LM32C 195-60 R16 C na plechových discích. Jízdní vlastnosti jsou na dobré úrovni, dobrý komfort, téměř jako u běžného osobního vozu. Jen v ostřejších zatáčkách nesmíme zapomenout na dlouhý rozvor 310,5 cm. Doblo má dobré brzdy, vpředu jsou kotouče, vzadu bubny.

ŘÍZENÍ Klade optimální odpor, není nijak neposilované, volant se dobře drží, je nastavitelný ve dvou osách.

ŘAZENÍ Má delší dráhy, ale je přesné. Doblo disponuje šestistupňovou převodovkou s dlouhými převody, proto při dálničních rychlostech motor zbytečně nevytáčí. Motor točí na 6-tku při  90 pouze 1.800, při 100 - 2.000, při 120 to je 2.400 a při dálničním limitu 130 je to rozumných  2.600 otáček, ještě ve 150-ti je to jen 3.000 otáček.

INTERIÉR Přístrojová deska a celý interiér je výhradně z tvrdých plastů, ale velmi slušně zpracovaný a vypadá dobře i na pohled (má černou barvu). Palubní deska má klasický tvar s kapličkou před řidičem. Palubní přístroje: vpravo je otáčkoměr, který je bohužel cejchován jen po 500 otáčkách, takže nedává moc přesné údaje, vlevo je tachometr, který má cejchování, také bohužel jen po desítkách. Nahoře mezi hlavními přístroji je vlevo ukazatel stavu paliva, vpravo teploměr chladící kapaliny. Dole mezi přístroji je displej palubního počítače. Má dvě paměti (zobrazuje okamžitou a průměrnou spotřebu, vnější teplotu, ujetou vzdálenost, dobu jízdy, průměrnou rychlost a dojezd. Uprostřed palubní desky je nahoře nad ovladači klimatizace barevný dotykový 5“ displej navigace a audia. Zobrazují se tam také údaje palubního počítače a navíc se hodnotí i průběh jízdy - akcelerace, brzdění, řazení, rychlost. Navigace má klávesnici jako na počítači a ne řazenou podle abecedy. Originál radio s CD/MP3 s dobrým zvukem má 4 reproduktory, navíc má digitální příjmač radia. Audio má navíc ovládání i tlačítky na volantu, který je seřiditelný ve dvou osách. Automatická klimatizace má klasické otočné i tlačítkové ovladače, nastavování teploty je po půl stupních.

 

Sedačka řidiče je výškově stavitelná stejně jako bederní opěrka a poměrně pohodlná, naopak sedačka spolujezdce (je dělená - pro 2 osoby, ty si tam, ale nedovedu představit) v testovaném vozu má sklopné opěradlo pro prodloužení nákladové plochy, díky tomu není sedačka vůbec nastavitelná ani sklon opěradla. Pod sedákem je úložný prostor. Pásy jsou výškově nastavitelné. Přední okna jsou elektricky ovládané, tlačítka jsou umístěné v loketní opěrce ve dveřích.

Testovaný vůz má asymetricky dělené zadní křídlové dveře, dají se otevřít do pravého úhlu i téměř do 180 stupňů. Na pravé straně jsou boční posuvné dveře. Výrobce udává velikost nákladového prostoru 4,2 m3. Naměřil jsem rozměry šířka (135,5) mezi podběhy 122,5 cm, výška 128 cm a délka v rovině podlahy 206 cm, při sklopení sedačky spolujezdce až 298 cm k palubní desce. Vně pod podlahou kufru je plnohodnotná rezerva, která je přístupná zespodu vozu, takže se při manipulaci s rezervou určitě zašpiníte. Přístup do nákladového prostoru je výborný - nízká nákladová hrana 58 cm nad zemí, vstupní otvor je široký 125 a vysoký 119,5 cm.  

BEZPEČNOST Vůz má 2 čelní airbagy (základní model pouze u řidiče). Stabilizační systém ESP je v základní výbavě. Akustická signalizace nezapnutých pásů se aktivuje nad 20 km/h a je velmi výrazná.

DESIGN Celkově na mě vnější design po faceliftu působí velmi sympaticky a hravě s ohledem na kategorii vozu (užitkový vůz). Přední část s lakovaným nárazníkem a na něj navazujícími maskou chladiče a hlavními světlomety protaženým do stran vypadá dobře. Zadní část je zcela kolmá, jak je u dodávkových vozů obvyklé, svisle orientovaná světla jsou zhruba v polovině zádě a zasahují do boku vozu. Lemy blatníků jsou výrazně klenuté.

CENA Doblo Cargo je nabízen za cenu 381.800 Kč bez DPH (4/2015) v této výbavě najdeme: ESP + hill holder, airbag řidiče a spolujezdce, palubní počítač, posilovač řízení, posuvné dveře na straně spolujezdce, výškově nastavitelné sedadlo řidiče s nastavitelnou bederní opěrkou, nastavitelný volant, elektrické ovládání předních oken, centrální zamykání, příprava pro radio, anténa a 4 reproduktory, přední mlhovky.

Příplatková výbava : nárazníky v barvě 4.490, stop and start 6.790, ecopack 8.990, automatická klimatizace 34.990, podélné střešní nosiče 5.790, tempomat 4.990, senzor venkovní teploty 990, zadní parkovací senzory 6.690, přední + zadní zástěrky 1.390, dvousedadlo spolujezdce 5.590, drátěná přepážka pro dvousedadlo 1.690, vyhřívaná a el. sklopná zrcátka 4.390, ovládání radia na volantu 990, radio s CD a MP3 a navigací s 5“ dotykovou obrazovkou 20.690, metalíza za 10.590 Kč. Doplňky celkem za 119.050 Kč, akční sleva na klimatizaci za 10.000 (odpočet 20.090 z výbavy) celková cena vozu je 480.760 Kč bez DPH. 

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY :  - přesná 6-ti stupňová převodovka s dlouhými převody 

                  - silný a pružný motor 

                  - 2 paměti palubního počítače

                  - dobrý podvozek, jízdní vlastnosti téměř jako u osobního vozu

                  - navigace s dotykovým displejem

                  - polička nad předním oknem

                  - dobře hrající audio s USB

                  - interiér téměř jako v osobáku

                  - pod sedačkou spolujezdce úložný prostor

MÍNUSY: - chybí denní světla  

                  - sedačka spolujezdce není vůbec nastavitelná a není pohodlná na sezení

                  - klávesnice navigace není podle abecedy, ale jako u počítače

                  - navigace a palubní počítač neumí češtinu (anglicky)

                  - chybí odkládací prostor na pití a telefon  

                  - A-sloupek vadí ve výhledu šikmo vpřed

                  - otáčkoměr cejchovaný po 500 otáčkách

 TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor 1598 cm3 řadový vznětový 4 válec                                                                       

Výkon 77 kW (105 k) /4.000 ot./min., točivý moment 290 Nm 1.500 ot./min.
6-ti stupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Rozměry D x Š x V 
4.740 - 1.832 - 1.880
mm, rozvor 3.105 mm
Vlastní - pohotovostní hmotnost 1.430 kg, užitečná 1.035 kg, celková 2.465 kg                                 

Nádrž na 60 l paliva. Nákladový prostor 4,2-4,6 m3 (údaj výrobce)                                                                      

Pneu 195 - 60 R16 C Bridgestone Blizzak LM32C (zimní)
Zrychlení se neudává, max. rychlost 164 km/h
Spotřeba paliva 5,4 l/100km kombinace

 

Změřeno během testu: celková spotřeba během testu 721 km 6,8 l/100km  zrychlení na tachometrových 100 km/h za 13,1 s.

 

Karel Kolečko

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3 4 5

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu