Vyhledávání

Finalista ankety Evropské auto roku 2010 : test C3 Piccaso 1,6 VTI SX

Finalista ankety Evropské auto roku 2010 : test C3 Piccaso 1,6 VTI SX

K testu jsem obdržel vůz v prostřední výbavě SX. Jednalo se o vůz se všemi prvky příplatkové výbavy, včetně prosklené střechy, hagusů, Alu kola, navigace, ESP a dalších drobností. Jedná se o ojedinělý vůz a jen těžko hledá přímé konkurenty (Opel Meriva a Renault Grand Modus). Je to nejmenší velkoprostorový vůz z flotily Piccaso od Citroena.

Za týden jsem se s nejmenším Piccasem výborně skamarádil a najezdil přes 900km. Při délce jen o 8cm více než krátká Fabia nabízí neskutečně prostorný interiér i zavazadlový prostor. V listopadu 2009 byl vybrán mezi 7 finalistů o Evropské auto roku 2010 z 33 nominovaných (do finále se nedostali např. Toyota Prius, Porsche Panamera, Renault Scenic a Lexus RX 450h). Jedná se o vynikající auto vhodné pro mladé rodiny nebo ženy, díky rozměrům hlavně do města, ale to neznamená, že by se s ním nejezdilo dobře po běžných silnicích a dálnicích.

MOTOR K dispozici jsem měl vůz s nejsilnějším dodávaným benzínovým motorem - 1,6 VTI (je to motor od BMW používaný také ve vozech Peugeot a Mini). Motor je velmi pružný, zrychloval již od 2.500 otáček. Téměř jako u Dieselu. Zejména na nižší rychlostní stupně 2 a 3 velmi rychle a ochotně zrychloval od 2.500 do 6.000 otáček, kde je nejvyšší výkon 88 kW (120 koní).

 

Na dálnici s tempomatem s rychlostí kolem 120km/h se spotřeba pohybuje kolem 6,5 -7 l/100km. Při cestě do Rakouska kde se jelo cca 1/3 po dálnicích zbytek po silnicích 1.třídy se mi podařilo jet cca 400 km se spotřebou 6,4 l ve 2 lidech.Dynamická jízda a popojíždění po městě znamená spotřebu kolem 8-11 litrů. Za celý test 900 km jsem dosáhl při snaze o úsporu dosáhl spotřeby 6,6 l/100km, v zásadě se dá jezdit s kombinovanou spotřebou mezi 6,5-8 litry. Osobně bych zvolil motor 1,6 HDI 66kW, který jsem měl možnost vyzkoušet, kde spotřeba nebyla tolik závislá na stylu jízdy a zatížení vozu. Naftový motor se nemusel při dálničních rychlostech tolik vytáčet a rozdíl v ceně je rozumných 30.000 Kč ve prospěch benzinové verze. Maximálka 188 km/h a zrychlení z 0-100 km/h za 10,9 s jsou velmi dobré hodnoty na motor 1,6 -nezkoušel jsem je a věřil údajům výrobce. 

PODVOZEK Podvozek byl příjemný, komfortní, ale přesto v zatáčkách dobře seděl. Se zimními pneu Michelin Primacy Alpin 195-55 R16 na originálních Alu kolech. Piccaso se vzhledem ke své výšce překvapivě málo naklánělo a umožňovalo i poměrně ostré průjezdy zatáčkami. Brzdy fungovaly velmi dobře.

ŘÍZENÍ Bylo francouzsky velmi lehké s variabilním účinkem posilovače. Vůz se snadno ovládal obzvláště v malých rychlostech a ve městě. Myslím, že ženy by s takovým autem určitě rády jezdili.

ŘAZENÍ Bylo na francouzský vůz poměrně přesné s tradičně delšími drahami, šlo zlehka. Digitální otáčkoměr nebyl přesný- ukazoval čárky po 250 otáčkách. Tak jsem z něj odečetl tyto hodnoty - motor točil na 5-tku při 90 km/h - 2.500, při 100 cca 2.750, při 120 kolem 3.500 a při dálničním limitu 130 ukazovali přístroje už poměrně dost vysokých 3.750 otáček, 140 - 4.000 ot.

INTERIÉR Přístrojová deska byla z větší části z měkčených plastů. Interiér byl velmi slušně zpracovaný a vypadal dobře i na pohled. Výdechy vzduchu a orámování kulisy řadící páky měli elegantní kovový dekor. Palubní deska měla netradiční tvar s digitální kapličkou uprostřed,ale byla velmi přehledná, vše bylo pohromadě před vámi, neměl jsem problém si na toto uspořádání rychle zvyknout. Přístroje byly rozděleny na 3 části - zcela vlevo byl digi rychloměr a otáčkoměr, ve střední části se zobrazovali údaje palubního počítače a radia a vpravo byly soustředěny kontrolky. Uprostřed před ostatními displeji se nacházela obrazovka příplatkové navigace, která se ovládala přes autorádio a bohužel neuměla česky. U palubního počítače mi chyběla u Citroenu už tradičně doba jízdy, navíc měl pouze jednu paměť, chyběl denní, byl pouze celkový s možností vynulování. Světla s funkcí denního svícení. Blikače měli příjemnou dnes už běžnou funkci 3 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici. Originál radio s CD/MP3 s 6-ti reproduktory a dobrým zvukem mělo ovládání páčkami pod volantem. Velmi hezký 3-ramenný volant s ergonomickým koženým potahem s prošíváním a kovovým dekorem ve spodní části byl seřiditelný ve 2 osách. Moderní automatická 2-zónová klimatizace měla funkci mono a nastavování teploty po půl stupních. Měl jsem možnost vyzkoušet automatické stěrače za deště, fungovali velmi dobře a nemusel jsem do jejich funkce nijak zasahovat.

Z vozu byl i vzhledem k vyššímu posezu velmi dobrý výhled všemi směry. Vůz měl příplatkovou prosklenou střechou, která se dala zakrýt ručně posuvným 2-dílným vnitřním krytem, prosklenou střechou bylo vidět ven spíš ze zadních sedaček z předních jedině po zvednutí hlavy vzhůru. Přední sedačky byly velmi pohodlné i při delší 4-hodinové cestě nebolela záda, sedadlo řidiče bylo výškově nastavitelné. Zámky předních pásů byl dost nízko a špatně se zapínali. Vzadu je i přes malou délku vozu nadprůměrný prostor v oblasti kolen i nad hlavou bylo hodně místa díky vysoké střeše. Vůz byl vybaven elektrickým ovládáním všech 4-oken a hlavní ovladač byl na dveřích řidiče, kde se do kapsy vešla i 1,5 litrová láhev. Výrobce udává velikost zavazadlového prostoru 385 litrů, což je hodnota běžná u nejprostornějších vozů nižší střední třídy delších minimálně o 30 cm. Zadní sedačky byly dělené v poměru 1/3 ku 2/3 a každá část se dala zvlášť plynule posouvat vpřed až o 17 cm a zavazadlový prostor v poloze zcela vpřed by měl mít neuvěřitelných 500 litrů.

Po sklopení zadních sedaček vznikne při dvojité podlaze zcela rovná plocha a objem se zvětší až na úctyhodných 1506 litrů. Naměřil jsem rozměry- minimální šířka 102 cm, výška pod odnímatelným krytem je 45cm nad dvojitou podlahou a od spodní 56 cm, délka v rovině podlahy 71 cm po posunutí sedaček zcela vpřed to je 88 cm. Přístup do kufru je výborný velkým vstupním otvorem- nízká nákladová hrana je cca 66 cm nad zemí. Po jeho otevření se nachází spodní hrana víka kufru - zámek cca 185 cm nad zemí, což je poměrně slušná hodnota. Možnost zranění hlavy o otevřené víko kufru z boku ( vykrojení pro světla - ostré hrany). V plastu na vnitřní straně jsou 2 prohlubně určené pro uchopení při zavírání, ale bohužel po každé jsem musel víku pomoci z vnější strany a zašpinil si ruce.

 

BEZPEČNOST Vůz byl vybaven 6-ti airbagy. Příplatkový stabilizační systém ESP. Akustická signalizace nezapnutých pásů se aktivuje nad 20km/h a je velmi výrazná, takže není možné jet v klidu bez zapnutých pásů. Od rychlosti nad 10 km/h se vůz automaticky zamkne.

DESIGN Celkově na mě vnější design působil velmi sympaticky a hravě, je to vůz určený pro mladé lidi a pro ženy, těm se bude určitě líbit. Vůz byl fotogenický což můžete posoudit sami z přiložených fotografií. Vůz byl vybaven praktickými zadními parkovacími čidly a sklopným vyhřívanými bočními zrcátky, které se vždy při zamčení vozu sklopily.

CENA C3 Piccaso v prostřední výbavě SX je nabízen za akční cenu 359.900 Kč (3/2010) (standartní ceníková cena je 417.900 Kč). V této výbavě najdeme: ABS s EBD, variabilní posilovač řízení, 6x airbag, př. mlhovky, centrál s dálkou - sklopný klíček, př. el. okna, palubní počítač, radio s CD a MP3 s ovl. na volantu s 6-ti repro, tempomat a omezovač rychlosti, zadní dělené a posuvné sedadlo, výškově stavitelná sedačka řidiče a volant. Příplatková výbava : 16“ Alu kola s pneu Michelin 195-55 R16 za 16.000 Kč, paket navigace MyWay obsahuje automatickou klima, automatické stěrače, kožený volant s chromovým dekorem to vše za 41.000 Kč, podélný střešní nosič 4.000 Kč, ESP + ASR 15.000 Kč, paket City za 18.000 Kč obsahuje - zadní parkovací asistent, el. ovládaná a sklopná zrcátka a el. ovl. zadní okna, paket světlo – panoramatické střešní okno a zatmavená boční skla za 15.000 Kč, náhradní dojezdové kolo za 1.750 Kč (místo sady na opravu pneu), metalíza za 12.000 Kč. Za drahou považuji metalízu a Alu kola.

Doplňky celkem za 128.750 Kč (veškerá dostupná příplatková výbava), celková cena je tak 488.650 Kč.

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY : 
- pružný a kultivovaný motor VTI
- neokoukaný zajímavý design vozu
- pohodlné přední sedačky
- objemný a snadno přístupný zavazadlový prostor s dvojitou podlahou
- velmi prostorný a variabilní interiér při malých vnějších rozměrech vozu
- bohatá výbava vozu
- dobré jízdní vlastnosti
- přehledná a kvalitně zpracovaná palubní deska
- příznivá základní cena vozu

MÍNUSY: 
- chybějící doba jízdy na palubním počítači a pouze jeho jediná paměť
- nevzhledné radio
- řadící páka vadí při ovládání rádia a navigace
- vyšší spotřeba (a otáčky) při dálničních rychlostech
- nízko umístěné špatně přístupné zámky předních pásů
- víko kufrů nejde zavřít bez vnějšího dotyku a ušpinění
- možnost zranění hlavy o otevřené víko kufru z boku ( vykrojení pro světla –ostré hrany)
- navigace, která neumí česky a její ovládání přes autoradio
- nízká užitečná hmotnost
- xenony ani za příplatek
- vysoké příplatky za Alu kola a metalízu

TECHNICKÉ ÚDAJE:
Motor 1598 cm3 řadový zážehový 4 válec Výkon 88 kW (120 k) /6.000 ot./min. , točivý moment 160 Nm 4.200 ot./min.
5-ti stupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Rozměry D x Š x V  4.078 - 1.766 - 1.621 mm, rozvor 2.540 mm
Vlastní - pohotovostní hmotnost 1.365 kg , užitečná 388 kg, celková 1.753 kg
Nádrž na 50 l paliva. Zavazadlový prostor 385/ 500/ 1506 litrů.
Pneu 195- 55 R16 Michelin Primacy Alpin (zimní).
Zrychlení 0 -100 km/h za 10,9 s max. rychlost 188 km/h
Spotřeba paliva 5,5 mimo - 9,4 město - 6,9 l/100km kombinace

Změřeno během testu: celková spotřeba během testu 902 km 6,6 l/100km z toho cca 1/3 dálnice - úsporně kolem 120km/h.

16 - 22.3.2010

 Karel Kolečko

 

Fotogalerie

Redakční test C3 Piccaso benzín, foto K. Kolečko

Další fotografie 1 2

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu