Vyhledávání

Ford Fiesta s motorem 1,0 Turbo a automatem

Ford Fiesta s motorem 1,0 Turbo a automatem

K testu jsem obdržel Fiestu s litrovým motorem Ecoboost dopovaný turbem v kombinaci se šestistupňovým automatem. Fiesta je už na konci svého cyklu, zanedlouho očekáváme nový model, ve výrobě je již od podzimu 2008.

MOTOR K dispozici jsem měl vůz s momentálně nejmenším, ale ne nejslabším dodávaným motorem. Jedná se o litrový benzinový turbem dopovaný tříválec Ecoboost s objemem jednoho litru. Tato verze dává 74 kW v 6.000 ot., točivý moment 170 Nm od 1.400 až do 4.000 otáček. Motor začíná zabírat cca od 2.500 nahoru. Takže ideální je ho držet nad 2.500  otáček. Ve středních otáčkách nabízí dobrou pružnost a zrychlení.

Spotřeba - na dálnici, při dodržování limitu počítejte se spotřebou kolem 6,5 l/100km. Při jízdě po běžné silnici je spotřeba kolem 6 - 7-mi litrů. Při úsporné jízdě budete jezdit za 5- 5,5 litru. Při popojíždění ve městě jezdíte mezi mezi 8 - 9 litry. Spotřeba se během celého testu - 615 km ustálila na 6,1 l/100km (dle palubního počítače) což je víc než o litr než udává výrobce  4,9. Motor ještě nebyl dostatečně zajetý, měl na počátku testu teprve 1.193 km. Udávaná maximálka je 180 km/h, mě se podařilo dosáhnout tachometrových 190, zrychlení z 0-100 km/h za 10,8 s, já jsem na tachometrových 100 dosáhl už za 9,9 s.

PODVOZEK Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré s ohledem na velikost vozu (malé 4 metrové vozy). Podvozek je komfortní, dobře filtruje nerovnosti vozovky, v zatáčkách Fiesta velmi dobře sedí. Na letních pneu Continental Contipremium Contact 2 195-50 R16 na originálních 10-ti paprskových hliníkových kolech Fiesta velmi dobře drží stopu, umožňuje tak svižné průjezdy zatáčkami. ESP je součástí základní výbavy. Brzdy fungují velmi dobře i když vzadu jsou jen bubnové brzdy. Jízdní vlastnostmi patří Fiesta na špičku své třídy.

ŘÍZENÍ Je velmi příjemné s variabilním účinkem elektrického posilovače. Klade optimální odpor.

ŘAZENÍ 6-ti stupňová automatická převodovka nabízí možnost manuálního řazení tlačítky na řadící páce. Zařazený rychlostní stupeň se na displeji palubní desky se zobrazuje ve sportovním režimu nebo, když řadíte tlačítky, v automatickém módu nevidíte na jaký rychlostní stupeň jedete. Řazení probíhá velmi plynule, automat řadí brzo někdy kolem 2.000 otáček. Funkčnost převodovky považuju za velmi zdařilou.

Otáčkoměr je cejchován po pěti stech otáček, tak se z něj těžko odečítají přesné hodnoty. Převody jsou poměrně dlouhé, takže se motor zbytečně nevytáčí. Motor točí na šestku při 90 km/h 2.000, při 100 - 2.200, ve 120 je to cca 2.700, při dálničním limitu 130 ukazují přístroje 2.900 otáček, ve 150 jsou otáčky 3.300.

INTERIÉR Přístrojová deska je z měkčených plastů, klasicky v černé barvě. Interiér je kvalitně zpracovaný a vypadá dobře i na pohled. Palubní deska má komplikovanější tvar ( v oblasti středové konzole) s analogovou kapličkou před řidičem. Je přehledná, vlevo je otáčkoměr, který je bohužel cejchován jen po 500 otáčkách, takže nedává moc přesné údaje, vpravo je tachometr, který má cejchování, také bohužel jen po desítkách. Dole uprostřed je ukazatel stavu paliva, teploměr chladící kapaliny je digitální, pod palubním počítačem. Nahoře mezi přístroji je malý displej palubního počítače. U palubního počítače mi chybí doba jízdy, má pouze jednu paměť (zobrazuje průměrnou, aktuální spotřebu, ujetou vzdálenost, dojezd a průměrnou rychlost) navíc se každá hodnota musí nulovat zvlášť. Světla mají funkci denního svícení. Blikače jsou vybaveny 3 blikem pro přejíždění z pruhů na dálnici. Originál radio s CD/MP3 s 6-ti reproduktory a dobrým zvukem má ovládání i tlačítky přímo na volantu. 3-ramenný elegantní volant se stříbrným plastovým dekorem s ergonomickým tvarem a koženým dvoubarevným potahem je seřiditelný ve 2 osách. Na volantu jsou vlevo ovladače audia, vpravo se ovládá tempomat, ovládání je ergonomické a intuitivní. Vůz jel vybaven automatickou jednozónovou klimatizací. Ovládanou tlačítky uspořádanými do kruhu a kruhovými ovladači teploty a ventilátoru, uprostřed je malý displej. Z vozu je dobrý výhled všemi směry. Vůz je vybaven vyhřívaným čelním sklem, což se bude v zimě určitě hodit.

Přední sedačky jsou pohodlné, řidičova sedačka je výškově nastavitelná. Vzadu je průměrný prostor v oblasti kolen od opěradla k opěradlu 69 cm (sedák 46 + 23 cm prostor pro kolena) při nastavení sedačky na osobu 180 cm vysokou, nad hlavou bylo dost místa 91 cm. Vůz je vybaven elektrickým ovládáním všech 4 oken a hlavní ovladač je na dveřích řidiče, kde se do kapsy vejde jen malá láhev. V zadních dveřích není žádná odkládací kapsa. Pod ovladači klimatizace dole na středové konzole je optimální místo pro uložení mobilního telefonu, je tam i slot pro USB do audiosystému, ovládání MP3 přehrávání z USB je velmi jednoduché.

Výrobce udává velikost zavazadlového prostoru 276 litrů, což je průměrná hodnota. Pod jeho podlahou je dojezdová rezerva 175-65 R14. Opěradla zadních sedaček jsou dělené v poměru 1/3 ku 2/3. Po sklopení opěradel nevznikne rovná plocha, vznikne velký schod. Naměřil jsem rozměry - šířka 99 cm, výška pod odnímatelným krytem je 56 cm, délka v rovině podlahy 66 cm, tvar kufru je pravidelný a nezasahují do něj nijak žádné výstupky a podběhy. Přístup do kufru je výborný velkým vstupním otvorem - nákladová hrana je poměrně vysoko cca 71 cm nad zemí a 20 cm nad podlahou kufru. Po otevření kufru se nachází jeho spodní hrana víka kufru -zámek 185 cm nad zemí. V plastu na vnitřní straně je vpravo jedna prohlubeň určená pro uchopení při zavírání.

 BEZPEČNOST Vůz je vybaven 7-mi airbagy včetně kolenního. ESP je součástí základní výbavy vozu. Akustická signalizace nezapnutých pásů se aktivuje nad 20 km/h.

DESIGN Je velmi povedený přední chromovaná maska alá Aston Martin vypadá atraktivně, ale de facto chybí přední nárazník. Pěkně působí protáhlé velké světlomety, které mají na spodní straně denní LED světla. Boční linie, spodní hrana oken je lemovaná chromovanou lištou stoupá směrem k zádi. Zadní část s vysoko umístěnými trojúhelníkovými sdruženými světlomety s logem výrobce nad RZ působí velmi zdařile. Zadní horní spojler a naznačený černý difuzor vypadá dobře. Vozu bohužel chybí jakékoliv ochranné lišty ať na náraznících, tak i na dveřích což není praktické.

CENA Fiesta ve výbavě Titanum je nabízena za cenu 353.990 Kč (8/2016). V této výbavě najdeme: ESP, variabilní posilovač řízení, 7x airbag vč. kolenního, př. mlhovky, centrál s dálkou - sklopný klíček, př. el. okna, el. ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, manuální klimatizace, 16“ alu kola, palubní počítač, radio s CD a MP3 s 6-ti repro, ovládání radia na volantu, zadní dělené sedadlo, výškově stavitelná sedačka řidiče, ruční brzda a volant potažený kůží nastavitelný ve dvou osách. Příplatková výbava : sada City Plus -zadní parkovací asistent, vyhř. přední sklo, vnější el. sklopná zrcátka, systém Active City Stop za 16.100, sada Comfort Plus – automatická klimatizace, radio Sony s 4,2“ displejem, 8 reproduktorů, systém SYNC za 19.000, systém Key free - bezklíčkové otvírání a startování 9.200, tempomat 4.900, sedadlo řidiče s nastavitelnou bederní opěrkou 1.500, elektricky ovládaná zadní okna za 5.000, metalíza za 13.200 Kč. Doplňky celkem za 68.900 Kč. Celková cena je tak nemalých 422.890 Kč.

 

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY :  - velmi dobré jízdní vlastnosti a brzdy

               - vnější design

               - komfortní podvozek

               - bezklíčkové otvírání a startování

               - plynulé řazení automatu s možností sekvenčního řazení

               - pohodlné přední sedačky

               - odhlučnění motoru, tichý interiér i ve vysoké rychlosti

               - odkládací prostory

               - dobré zpracování, palubní deska z měkčených plastů

               - vyhřívané přední sklo

               - kvalitní audio s USB s  ovládáním na volantu

               - rezervní kolo

MÍNUSY: - nerovná plocha po sklopení zadních sedaček

              - při couvání se neztlumí rádio

              - při běžném stylu jízdy vyšší spotřeba : 6-7 litrů

              - palubní počítač zobrazuje pouze 1 hodnotu, vč. celkových kilometrů

              - pouze jedna paměť palubního počítače, nutnou nulovat každou zvlášť

              - cejchování otáčkoměru a rychloměru

              - chybějící ochranné lišty - nárazníky, dveře

              - stěrače stírají malou plochu

              - v zadních dveřích nejsou odkládací kapsy

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor - objem 999 cm3 řadový zážehový přeplňovaný 3 válec                                                                                 

Výkon 74 kW (100 k) /6.000 ot./min., točivý moment 170 Nm 1.400 ot./min.
6-ti stupňová automatická převodovka, pohon předních kol
Rozměry D x Š x V  3.969 - 1.722 - 1.495 mm, rozvor 2.489 mm
Vlastní - pohotovostní hmotnost 1.046 kg , užitečná 529 kg, celková 1.575 kg                              

Nádrž na 42 l paliva. Zavazadlový prostor 276/960 l                                                                                                                   

Pneu Continental Contipremium Contact 2 195-50 R16 (letní)

Zrychlení 0 -100 km/h za 10,8 s, max. rychlost 180 km/h
Spotřeba paliva 3,9 mimo - 6,6 město - 4,9 l/100km kombinace

Změřeno během testu: celková spotřeba během testu 346 km s průměrnou spotřebou 7,6 l/100km, zrychlení na tachometrových 100 za 9,9 s.

Resume: jeden z nejlepších malých vozů s výborným podvozkem a slušným benzínovým motorem a dobře fungujícím automatem.

Karel Kolečko

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3 4

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu