Vyhledávání

Honda Civic Combi s motorem 1,6 D

Honda Civic Combi s motorem 1,6 D

Test Hondy Civic nyní i ve verzi kombi s naftovým motorem 1,6.  Jedná se o jeden z největších kombíků nižší střední třídy. Za týden jsem s Civicem Combi najezdil 868 km.

MOTOR poskytuje dostatek výkonu na běžné ježdění. Nový dieselový motor o objemu 1,6 litru dává 88 kW výkonu a 300 Nm ot. točivého momentu, které jsou k dispozici ve 2.000 otáčkách. Motor začíná zabírat již od 1.700 otáček, od 2.000 do 3.000 motor silně zabírá, zrychluje a pokračuje až k otáčkám maximálního výkonu (4.000).

Motor je velmi úsporný, patří mezi nejlepší motory současné světové produkce. Při klidné úsporné jízdě ustálenou rychlostí 80-100 km/h lze jet kolem 3,5-4 litrů. Při běžné jízdě mimo město budete jezdit mezi 4,5-5-ti litry. Dálniční jízda na povoleném rychlostním limitu znamená 5-5,5 litru. Jízda po městě bude někde mezi 5-6-ti litry nafty. Celková spotřeba se během 868 km dlouhého testu ustálila na hodnotě 4,9 l/100km což je to o litr víc než udává výrobce (3,9 v kombinaci). Motor je velmi kultivovaný a tichý, v interiéru nelze téměř možné poznat, že je pod kapotou dieselový agregát. Ani ve vyšších dálničních rychlostech ve voze není hluk od motoru. Udávaná maximálka je 195 km/h, podařilo se mi jet tachometrových 194, zrychlení z 0-100 km/h za 10,1 - 10,5 s jsem zvládl v o něco horším čase za 10,7 s na tachometrových 100.

PODVOZEK Přesto, že se jedná o kombi je naladěn spíš sportovně a je tvrdší. Civic velmi dobře sedí v zatáčkách na letních pneu Michelin Primacy H o rozměru 225 - 45 R17 na elegantních originálních 10-ti paprskových černostříbrných Alu kolech. Díky nízkoprofilovým gumám se do vozu přenáší rázy z nerovností (děr, příčných nerovností) vozovky, osobně bych na kombi volil 16-ti palcová kola. Vůz se naklání jen minimálně a umožňuje velmi rychlé průjezdy zatáčkami. Zadní náprava má 3 režimy: Comfort - Normal a Dynamic, osobně jsem nepozoroval nijak výrazný rozdíl v těchto režimech. Bohužel vozu chybí rezervní kolo má  jen sadu na dojetí, při případném defektu a poškození disku, Vás čekají nepříjemnosti a odtah vozu.

ŘÍZENÍ Klade optimální odpor, s menším volantem se silným věncem potaženým kůží se dobře řídí, má velmi dobrou odezvu. Řízení má variabilní účinek snižující se s rychlostí. Řízení je přesné a má dobrou zpětnou vazbu. Vůz se dobře řídí, jízda s ním je zábavná.

ŘAZENÍ 6 - ti stupňové převodovky je přesné s delšími drahami. Převody jsou dostatečně dlouhé, tak se motor zbytečně nevytáčí. Motor točí na 6 - tku při 90 - ti 1.600 ve 100 - 1.750, ve 120 2.100 a při dálničním limitu ve 130 je to 2.050 otáček, ve 150 km/h je to stále velmi příznivých 2.650 otáček. Řadící páka s koženou hlavicí je umístěna výš než je obvyklé, blízko palubní desky, její ovládání je příjemné.        

INTERIÉR Palubní deska je z měkčeného plastu, interiér je kvalitně zpracovaný. Před řidičem jsou hlavní kruhové ukazatele - otáčkoměr uprostřed (šipky zobrazují, nápovědu zda řadit nahoru nebo dolu), po stranách otáčkoměru jsou dva kruhové přístroje vlevo teploměr chladící kapaliny a vpravo ukazatel stavu paliva. Nad kruhovými přístroji je displej, který digitálně znázorňuje rychlost vozu. Po stranách tohoto displeje jsou barevné pruhy, které zobrazují ekonomickou jízdu (zelené) nebo naopak jízdu ve vysokých otáčkách (tmavě modré). Palubní počítač se ovládá tlačítky na volantu na levé straně, přepínání hodnot (průměrná spotřeba, dojezd, průměrná rychlost, doba jízdy). Má 2 paměti, mezi pamětmi se bohužel přepíná klasickým kolíčkem vedle palivoměru. Vůz má denní LED světla vodorovně umístěné v předním nárazníku. Blikače mají funkci 3 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici. Dobře hrající originál radio s CD/MP3 a ovládáním na volantu s 8 - mi reproduktory a připojením přes USB nebo AUX, jeho displej je nahoře uprostřed palubní desky. Malý volant se silným věncem a koženým potahem s ovládáním radia, palubního počítače a tempomatu je nastavitelný ve 2 osách. Automatická klimatizace s nastavováním teploty po celých stupních má ovládání tlačítky a svůj vlastní displej. Přední A-sloupky omezují výhled šikmo vpřed, přední okno je dost nízké a není dobře vidět šikmo nahoru, například na semafory, mohutné zadní sloupky omezují výhled šikmo vzad. Testovaný vůz měl přední a zadní čidla parkování a zadní parkovací kameru.

Přední sedačky jsou optimálně tuhé, sedadlo řidiče je výškově nastavitelné, obě jsou vyhřívané. Vzadu je průměrný prostor v oblasti kolen od opěradla k opěradlu 73 cm, sedák 48 + 25 cm prostor pro kolena (to je o 4 cm méně než u předchozí generace Civicu, který měl o 25 mm větší rozvor) při nastavení sedačky na osobu 180 cm vysokou (vzhledem k velikosti a třídě vozu) nad hlavou je místa dost 98 cm (což je o 10 cm více než u 5-ti dveřové verze). Vůz má elektrické ovládání všech 4 oken, hlavní ovladač je ve dveřích řidiče, kde se do kapsy vejde i 1,5 litrová láhev (tapecírunk dveří plynule navazuje na palubní desku).

Zavazadlový prostor má objem 624 litrů, což je špičková hodnota u kombi nižší střední třídy, pod podlahou je 26 cm hluboký úložný prostor (86 x 57 cm). Při sklopení zadních sedaček (včetně sklopení sedáků, které se sníží) vznikne zcela rovná plocha o délce až 187 cm. Zadní sedačky jsou dělené v poměru 1/3 ku 2/3 po jejich sklopení se objem zvětší na 1668 litrů. Zadní sedáky je možné oklopit nahoru a před zadními sedadly vznikne velký prostor pro zavazadla. Změřil jsem rozměry zavazadlového prostoru - šířka 105 cm, výška 52 cm, délka v rovině podlahy 100 cm. Tvar kufru je pravidelný a nezasahují do něj nijak žádné výstupky a podběhy. Přístup do kufru je dobrý velkým vstupním otvorem - nákladová hrana je velmi nízko pouze 56 cm nad zemí v rovině s podlahou kufru. Po otevření kufru je spodní hrana víka kufru - zámek cca 186 cm nad zemí, v plastu na spodní straně jsou 2 madla pro uchopení při zavírání kufru.

BEZPEČNOST Vůz má v základní výbavě 6 airbagů, stejně tak jako stabilizační systém ESP (VSA). Civic má aktivní opěrky hlav na předních sedadlech. 4 kotoučové brzdy mají velmi dobrou účinnost.

DESIGN nového Civicu je evolucí předchozí generace (přední část). Nyní se po větší pauze dodává i kombiverze Civicu. Má dynamicky řešený přední nárazník s výrazným spojlerem, v rozích kulaté mlhovky, nad nimi jsou vodorovně orientované LED diodová denní světla. Pod přední maskou s velkým znakem Honda je lesklý černý plast, který plynule navazuje na hlavní světlomety. Boční linie oken plynule stoupá, až k výklopné zádi, kliky zadních dveří jsou skryté v plastu za bočním oknem. Dělená zadní světla výrazně vystupují z obrysu vozu, přes celou šířku pátých dveří je světelný pás brzdového světla. Zadní skla od B-sloupku dál jsou výrazně zatmavena. V dolní části zadního nárazníku jsou odrazky - kočičí oči. Blatníky mají kolem kol černé plastové lemy. Vozu bohužel chybí jakékoliv ochranné prvky-  lišty nárazníků i dveří, což dost nepraktické, ale tak je to u moderních vozů dnes už běžné.  

CENA Vůz ve výbavě Lifestyle se nabízí za 591.400 Kč, do konce roku 2014 je akční cena a bonus 40.000 Kč, takže aktuální cena je 551.400 Kč v této výbavě najdeme: ESP, 6x airbag, palubní počítač, př. mlhovky, denní LED světla, centrál s dálkou, alarm, tempomat, stěrače s dešťovým senzorem, 4x el. okna, el. zrcátka se sklápěním, přední a zadní parkovací čidla, zadní parkovací kamera, radio s CD a MP3 s ovl. na volantu, 8 repro, automatická duální klima, 17“ Alu kola s pneu 225 - 45 R17, sportovní kovové pedály, kožený volant, vyhřívané přední sedačky, zatmavená zadní boční skla, stříbrné střešní ližiny. Metalíza za 12.900 Kč. Celková cena je 564.300 Kč.

 

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY :  - dobré jízdní vlastnosti a brzdy

                  - velký dobře tvarovaný kufr

                  - pružný a úsporný motor

                  - zadní parkovací kamera, přední a zadní čidla parkování 

                  - jen o 35.000 Kč dražší než benzínová verze      

                  - přesné řízení s variabilním posilovačem

                  - bohatá výbava

                  - přesné řazení 6-ti stupňové převodovky ( s delšími drahami )

                  - dlouhá šestka (snižuje spotřebu a hluk při dálničních rychlostech)  

                  - zadní sedačky se dají sklopit nahoru nebo do roviny  

                  - dobře hrající audio s USB slotem v loketní opěrce

MÍNUSY: - při couvání se neztlumí radio a nejsou slyšet čidla parkování

                  - špatně čitelné displeje na sluníčku

                  - spáry kolem víka kufru

                  - při ostřikování č. skla trvá dlouho než se spustí stěrače

                  - chybí rezervní kolo

                  - nízké přední sklo, není vidět např. na semafory

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor 1597 cm3 řadový přeplňovaný vznětový 4 válec, plní Euro 5.                                                                                     

Výkon 88 kW (120 k) /4.000 ot./min., točivý moment 300 Nm 2.000 ot./min.
6-ti stupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Rozměry D x Š x V  4.535 - 1.770 - 1.465 mm, rozvor 2.595 mm
Vlastní - pohotovostní hmotnost 1.280-1.340 kg , užitečná 450-510 kg, celková 1.790 kg                                 

Nádrž  na 50 l paliva. Zavazadlový prostor 624/1668 litrů                                                                                                                         

Pneu 225 - 45 R17 Michelin Primacy H - letní
Zrychlení 0 -100 km/h za 10,1 - 10,5 s, max. rychlost 195 km/h
Spotřeba paliva 3,7 mimo 4,3 město 3,9 l/100km kombinace

Změřeno během testu: celková spotřeba během testu 868 km - 4,9 l/100km, zrychlení z 0 na tachometrových 100 za 10,7 s.

Resume: prostorné kombi nižší střední třídy se sportovněji naladěným podvozkem a úsporným a výkonným motorem. Elegantní záď skrývá velký, variabilní a dobře přístupný zavazadlový prostor.

Karel Kolečko

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3 4 5

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu