Vyhledávání

Honda Civic Combi s motorem 1,8 VTEC

Honda Civic Combi s motorem 1,8 VTEC

Test Hondy Civic nově ve verzi kombi s benzinovým motorem 1,8 VTEC.  Jedná se o jeden z největších kombíků nižší střední třídy. Za týden jsem s Civicem Combi najezdil 831 km.

MOTOR Benzínový atmosférický motor o objemu 1799 je poměrně pružný. Zrychluje už zhruba od 2.500 otáček díky variabilnímu časování ventilů. Na nižší rychlostní stupně - dvojku a trojku je pružný a rychle a ochotně zrychluje, zejména ve středním pásmu otáček od 2.500 až do maximálních 7.000 otáček, nejlépe se, ale cítí nad 3.000 otáček. Nejvyšší výkon 104 kW (141 koní) je k dispozici až dost vysoko v 6.500 otáčkách. Nejvyšší točivý moment 174 Nm je posazen také ve vyšších až 4.300 otáčkách. Nad 3.500 otáček je také motor už výrazněji slyšet.

Spotřeba je závislá na stylu jízdy, pohybuje se od 5,5 až po 10 litrů na 100. Úsporným stylem kolem 90-100 km/h se dostanete na hodnoty 5,5-6 litrů. Při jízdě po dálnici při dodržování rychlostního limitu se spotřeba pohybuje mezi 6,5-7-mi litrů na 100 km. Při běžném ježdění se pohybujeme někde kolem 6-7-mi litrů, když pojedete svižněji bude se spotřeba pohybovat kolem  8 - mi litrů. Popojíždění po městě znamená 8 - 10 litrů na každých 100 km. Ve městě vůz využívá systém start-stop, motor se vypíná až po úplném zastavení, bohužel i při studeném nezahřátém motoru (což motoru určitě neprospívá) po zmáčknutí spojky motor opět naskočí. Během celého testu 831 km jsem dosáhl spotřeby 6,5 l/100km (což je pouze o deci víc než uvádí výrobce 6,4). Maximálku 210 km/h jsem nevyzkoušel, zrychlení z 0-100 km/h za 9,2- 9,6 s (podle výbavy vozu) mě se podařilo dostat na tachometrových 100 km/h za rovných 10 s, tuto rychlost dosáhnete na plně vytočenou dvojku.

PODVOZEK Přesto, že se jedná o kombi je naladěn sportovně a je tvrdší. Civic velmi dobře sedí v zatáčkách na suchých silnicích na letních pneu Bridgestone Turanza ER300 o rozměru 225 - 45 R17 na elegantních originálních 10-ti paprskových černostříbrných Alu kolech. Díky velkým nízkoprofilovým gumám se do vozu přenáší rázy z nerovností (děr, příčných nerovností) vozovky, osobně bych na kombi volil 16-ti palcová kola. Vůz se naklání jen minimálně a umožňuje velmi rychlé průjezdy zatáčkami. Zadní náprava má 3 režimy: Comfort - Normal a Dynamic, osobně jsem nepozoroval nijak výrazný rozdíl v těchto režimech. Jízdu se Civicem Combi jsem si skvěle užíval. Bohužel vozu chybí rezervní kolo, ale jen sadu na dojetí, při případném defektu Vás čekají nepříjemnosti a odtah vozu.

ŘÍZENÍ Klade optimální odpor, s malým volantem se silnějším věncem potaženým kůží se příjemně řídí, má velmi dobrou odezvu. Řízení má variabilní účinek snižující se s rychlostí. Řízení je přesné a má dobrou zpětnou vazbu. Vůz se dobře řídí, jízda s ním je zábavná.

ŘAZENÍ 6 - ti stupňové převodovky je přesné s delšími drahami. Šestka by, ale mohla být delší, motor se při dálničních rychlostech vytáčí poměrně vysoko. Motor točí na 6 - tku při 90 - ti 2.300 ve 100 - 2.550, ve 120 cca 3.100 a při dálničním limitu ve 130 je to 3.350 otáček, ve 150 km/h už točí 3.850 otáček. Řadící páka s koženou hlavicí je umístěna výš než je obvyklé, blízko palubní desky, její ovládání je příjemné.   

INTERIÉR Na hlavní část palubní desky je použit měkčený plast. Celý interiér je kvalitně zpracovaný. Před řidičem jsou hlavní kruhové ukazatele - otáčkoměr uprostřed (šipky zobrazují, nápovědu zda řadit nahoru nebo dolu), po stranách otáčkoměru jsou dva kruhové přístroje vlevo teploměr chladící kapaliny a vpravo ukazatel stavu paliva. Nad kruhovými přístroji je displej, který digitálně znázorňuje rychlost vozu. Po stranách tohoto displeje jsou barevné pruhy, které zobrazují ekonomickou jízdu (zelené) nebo naopak jízdu ve vysokých otáčkách (tmavě modré). Palubní počítač se ovládá tlačítky vlevo na volantu, přepínání hodnot (průměrná spotřeba, dojezd, průměrná rychlost, doba jízdy). Má 2 paměti, mezi nimi se bohužel přepíná klasickým kolíčkem vedle palivoměru. Vůz má denní LED diodové světla v předním nárazníku. Blikače mají funkci 3 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici. Dobře hrající originál radio s CD/MP3 a ovládáním na volantu s 8 - mi repro a připojením přes USB nebo AUX, jeho displej je nahoře uprostřed palubní desky. Menší volant se silnějším věncem a koženým potahem s ovládáním radia, palubního počítače a tempomatu je seřiditelný ve 2 osách. Automatická klimatizace s nastavováním teploty po celých stupních má ovládání tlačítky a svůj vlastní displej. Přední A-sloupky omezují výhled šikmo vpřed, přední okno je nízké a není dobře vidět nahoru například na semafory, mohutné zadní sloupky omezují výhled šikmo vzad. Testovaný vůz měl přední a zadní čidla parkování a zadní parkovací kameru.

Přední sedačky jsou optimálně tuhé, sedadlo řidiče je výškově nastavitelné. Vzadu je průměrný prostor v oblasti kolen od opěradla k opěradlu 72 cm, sedák 47 + 25 cm prostor pro kolena (to je o 5 cm méně než u předchozí generace Civicu, který měl o 25 mm větší rozvor) při nastavení sedačky na osobu 180 cm vysokou (vzhledem k velikosti a třídě vozu) nad hlavou je místa dost 97 cm (což je o 10 cm více než u 5-ti dveřové verze). Vůz má elektrické ovládání všech 4 oken, hlavní ovladač je ve dveřích řidiče, kde se do kapsy vejde i 1,5 litrová láhev (tapecírunk dveří plynule navazuje na palubní desku).

Zavazadlový prostor má objem 624 litrů což je výborná hodnota u kombi nižší střední třídy, pod podlahou je 26 cm hluboký úložný prostor (86 x 53 cm). Při sklopení zadních sedaček (včetně sklopení sedáků, které se sníží) vznikne zcela rovná plocha o délce až 189 cm. Zadní sedačky jsou dělené v poměru 1/3 ku 2/3 po jejich sklopení se objem zvětší na 1668 litrů. Zadní sedáky je možné oklopit nahoru a za předními sedadly vznikne velký prostor pro zavazadla. Změřil jsem rozměry zavazadlového prostoru - šířka 105 cm, výška 52 cm, délka v rovině podlahy 100 cm. Tvar kufru je pravidelný a nezasahují do něj nijak žádné výstupky a podběhy. Přístup do kufru je dobrý velkým vstupním otvorem - nákladová hrana je velmi nízko pouze 56 cm nad zemí v rovině s podlahou kufru. Po otevření kufru je spodní hrana víka kufru - zámek cca 186 cm nad zemí, v plastu na spodní straně jsou 2 prohlubně určené pro uchopení při zavírání.

BEZPEČNOST Vůz je vybaven v základu 6-ti airbagy. Stabilizační systém ESP (VSA) je součástí základní výbavy vozu. Aktivní opěrky hlav na předních sedadlech. Kotoučové brzdy na všech 4 kolech mají velmi dobrou účinnost.

DESIGN nového Civicu je evolucí předchozí generace (přední část). Nyní se po delší době dodává i kombiverze. Má dynamicky řešený přední nárazník s výrazným spojlerem, v rozích kulaté mlhovky, nad nimi jsou vodorovně orientované diodová denní světla. Pod přední maskou s velkým znakem Honda je lesklý černý plast, který plynule navazuje na hlavní světlomety. Boční linie oken plynule stoupá, až k výklopné zádi, kliky zadních dveří jsou skryté v plastu za bočním oknem. Dělená zadní světla výrazně vystupují z obrysu vozu, přes celou šířku pátých dveří je světelný pás brzdového světla. Skla od B-sloupku dozadu jsou výrazně zatmavena. V dolní části zadního nárazníku jsou odrazky - kočičí oči. Kola mají černé plastové lemy kol. Vozu bohužel chybí jakékoliv ochranné lišty na náraznících i na dveřích, což dost nepraktické, ale tak je to u nových vozů už běžné.  

CENA Vůz ve výbavě Lifestyle se nabízí za 561.400 Kč, do konce roku 2014 je akční cena a bonus 40.000 Kč, takže aktuální cena je 521.400 Kč v této výbavě najdeme: ESP, 6x airbag, palubní počítač, př. mlhovky, denní led světla, centrál s dálkou, alarm, tempomat, stěrače s dešťovým senzorem, 4x el. okna, el. zrcátka se sklápěním, přední a zadní parkovací čidla, zadní parkovací kamera, radio s CD a MP3 s ovl. na volantu, 8 repro, automatická duální klima, 17“ Alu kola s pneu 225 - 45 R17, sportovní kovové pedály, kožený volant, vyhřívané přední sedačky, zatmavená zadní boční skla, stříbrné střešní lyžiny. Metalíza za 12.900 Kč. Celková cena je 534.800 Kč.

 

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY :  - dobré jízdní vlastnosti a brzdy

                  - velký dobře tvarovaný kufr

                  - zadní parkovací kamera, přední a zadní čidla parkování 

                  - slušná spotřeba, odpovídá údajům výrobce      

                  - přesné řízení s variabilním posilovačem

                  - bohatá výbava

                  - přesné řazení 6-ti stupňové převodovky ( s delšími drahami )

                  - zadní sedačky se dají sklopit nahoru nebo do roviny  

                  - dobře hrající audio s USB slotem v loketní opěrce

MÍNUSY: - při couvání se neztlumí radio a nejsou slyšet čidla parkování

                  - při ostřikování č. skla trvá dlouho než se spustí stěrače    

                  - špatně čitelné displeje na sluníčku

                  - spáry kolem víka kufru

                  - chybí rezervní kolo

                  - nízké přední sklo, není vidět např. na semafory

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor 1799 cm3 řadový zážehový 4 válec                                                                                     

Výkon 104 kW (141 k) /6.500 ot./min., točivý moment 174 Nm 4.300 ot./min.
6-ti stupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Rozměry D x Š x V  4.535 - 1.770 - 1.465 mm, rozvor 2.595 mm
Vlastní - pohotovostní hmotnost 1.280-1.340 kg , užitečná 450-510 kg, celková 1.790 kg                                 

Nádrž  na 50 l paliva. Zavazadlový prostor 624/1668 litrů                                  

Pneu 225 - 45 R17 Bridgestone Turanza ER300 - letní
Zrychlení 0 -100 km/h za 9,2 - 9,6 s, max. rychlost 210 km/h
Spotřeba paliva 5,5 mimo 7,8 město 6,4 l/100km kombinace

Změřeno během testu: celková spotřeba během testu 831 km - 6,5 l/100km, zrychlení z 0 na tachometrových 100 za rovných 10 s.

Resume: nové prostorné kombi nižší střední třídy se sportovněji naladěným podvozkem a motorem. Elegantní záď skrývá velký, variabilní dobře přístupný zavazadlový prostor.

Karel Kolečko

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3 4 5

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu