Vyhledávání

Honda Civic s benzínovým motorem a automatem

Honda Civic s benzínovým motorem a automatem

Test Hondy Civic ve futuristické 5-ti dveřové verzi i na sklonku výroby, model představený v roce 2005 stále zaujme neobvyklým designem. V testované verzi Sport s výbornou benzinovou 1,8-kou VTEC, ale bohužel s automatem. Zajímavý vůz v nabité nižší střední třídě ( Golf, Astra, Focus). Za týden jsem se Civicem Sport najezdil 560 km.

MOTOR Přesto, že jde o benzínovou nepřeplňovanou jednotku je motor překvapivě pružný. Motor má výkon 103 kW (140 koní) posazen až v 6.300 otáčkách, točivý moment 174 Nm je k dispozici až ve 4.300 otáčkách. Motor s variabilním časováním VTEC jde výborně za plynem. Díky automatu bylo využití výkonu motoru omezeno, o tom vypovídá i zrychlení z 0-100 které je u automatu o více než 2 s horší než u manuálu.

Spotřeba je závislá na stylu jízdy. Na dálnici s rychlostí kolem 130 km/h se spotřeba pohybuje kolem 6,5 litrů na 100 km. Při běžném rozumném ježdění se dá spotřeba držet kolem 7 - 8 litrů, když na to šlápnete bude se spotřeba pohybovat kolem  9 - ti litrů. Pod 6 litrů se těžko dostanete. Popojíždění v městském provozu znamená spotřebu kolem 9 - 10 litrů. Za celý test 560 km jsem dosáhl rozumné spotřeby 7,5 l/100km (což je pouze o 0,2 litru víc než uvádí výrobce 7,3) díky automatu jsem jezdil spíše klidnější úspornou jízdou. Maximálka je 197 km/h, zrychlení z 0-100 km/h za 11,0 s se mi nepodařilo dosáhnout, na tachometrových 100 km/h vůz zrychluje za 10,7 s.

PODVOZEK Byl sportovně tvrdý, spíš jako u německé konkurence. Civic sedí v zatáčkách velmi dobře na letních pneu Michelin Pilot Primacy o rozměru 225 - 45 R17 na elegantních originálních Alu kolech. Díky nim se občas do vozu přenášely rázy z nerovností vozovky, osobně bych volil raději 16-ti palcová kola. Vůz se minimálně nakláněl a umožňoval velmi rychlé průjezdy zatáčkami. Na dírách v silnici a příčných nerovnostech se přenášeli do interiéru rázy od 17-ti palcových kol.

ŘÍZENÍ Klade optimální odpor vůz se příjemně řídí. Řízení má variabilní účinek snižující se s rychlostí. Je přesné a má dobrou zpětnou vazbu.

ŘAZENÍ Automatická 5-ti stupňová převodovka funguje poměrně dobře bez jakýchkoliv rázů a cukání, plynule a hladce řadí v automatickém režimu. V kopcích řadí zbytečně brzy nižší stupně, ale nedá se do toho nijak zasáhnou a přeřadit na vyšší stupeň. Bohužel není možné manuálně řadit například před zatáčkou nebo kopcem. Je možné zablokovat nejnižší 3 rychlostní stupně, např. pro jízdu z kopce nebo do zatáček. Motor točil na 5-tku při 90 km/h 1.900, při 100 cca 2.100, ve 120 - 2.500, při dálničním limitu 130 ukazovali přístroje příznivých 2.750 otáček i ve 150 byly otáčky 3.200. Krátká řadící páka je umístěna výš než je obvyklé, blízko palubní desky, její ovládání je příjemné.

INTERIÉR Hlavní část palubní desky je z měkčeného plastu. Interiér je kvalitně zpracovaný. Palubní deska nemá klasický tvar, ale naopak futuristický tvar s 3-mi oddělenými displeji. Před řidičem je hlavní ukazatel - otáčkoměr uprostřed něj byl displej palubního počítače. Po stranách otáčkoměru vlevo je indikace módu řazení P, R, N D atd.) a vpravo ukazatel stavu paliva. U palubního počítače ovládaného tlačítky vpravo na volantu se 2-mi pamětmi, mi vadí to, že se po každém vypnutí zapalování vymaže doba jízdy. Nad otáčkoměrem je další oddělený displej, který digitálně znázorňuje rychlost vozu. Postrádal jsem indikátor zařazeného rychlostního stupně automatické převodovky. Chyběla mi funkce denního svícení. Blikače mají funkci 3 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici. Vůz se startuje tlačítkem vlevo, ale až po zasunutí a klasickém (zbytečném) otočení klíčku, kterým se i motor vypíná. Výborně hrající originál radio s CD/MP3 a ovládáním na volantu s 6 - ti repro a připojením přes USB nebo AUX, jeho displej je nahoře uprostřed palubní desky. Volant s koženým potahem a ovládáním radia, palubního počítače a tempomatu je seřiditelný ve 2 osách. Automatická klimatizace s nastavováním teploty po celých stupních má trochu chaotické ovládání, její údaje se zobrazovali na spodním řádku displeje radia. Ovladač hlasitosti radia a teploty klimatizace je velmi podobný a není problém se v nich splést navíc jsou blízko od sebe. Z vozu není vůbec vidět přední kapota, což se bohužel u většiny moderních vozů stává, navíc mohutné zadní sloupky omezují výhled šikmo vzad. Vůz ve verzi Sport je vybaven sportovními kovovými pedály.

Přední sedačky mají dobré boční vedení, jsou pohodlné a optimálně tuhé, sedadlo řidiče je výškově nastavitelné. Vzadu je velký prostor v oblasti kolen od opěradla k opěradlu 80 cm (sedák 49 + 31 cm prostor pro kolena) při nastavení sedačky na osobu 180 cm vysokou (vzhledem k velikosti a třídě vozu) nad hlavou tolik místa není (87 cm). Vůz má elektrické ovládáním všech 4 oken, hlavní ovladač je na dveřích řidiče, kde se do kapsy vejde i 1,5 litrová láhev.

Výrobce udává velikost zavazadlového prostoru 415 litrů což je slušná hodnota u vozů nižší střední třídy. Při sklopení zadních sedaček (včetně sklopení sedáků, které se sníží) vznikne zcela rovná plocha. Zadní sedačky jsou dělené v poměru 1/3 ku 2/3 po jejich sklopení se objem zvětší na 1352 litrů. Zadní sedáky je možné oklopit nahoru a za zadními sedadly vznikne velký prostor pro zavazadla. Naměřil jsem rozměry zavazadlového prostoru - šířka 104 cm, výška 55 cm, délka v rovině podlahy 84 cm. Tvar kufru je pravidelný a nezasahují do něj nijak žádné výstupky a podběhy. Pod podlahou kufru je nouzová rezerva na dojetí o rozměru 135 - 90 D15. Přístup do kufru je výborný velkým vstupním otvorem - nákladová hrana je jen 63 cm nad zemí a 15 cm nad podlahou kufru. Po otevření kufru je spodní hrana víka kufru - zámek je pouze 180 cm nad zemí, což není moc vysoko, v plastu na spodní straně jsou 2 prohlubně určené pro uchopení při zavírání.

 

 

DESIGN Civic v 5-ti dveřovém provedení má zajímavě řešenou příď v této verzi Sport již nemá pás světel přes celou šíři vozu, ale černou mřížkovanou sportovní masku. Vzadu jsou světla přes celou šířku vozu. Zadní sklo je dělené proto mu i chybí zadní stěrač. Sportovně působí 2 trojuhleníkové koncovky výfuku v zadním nárazníku. Lemy nárazníků, prahů a kol jsou černé, verze GT je má v barvě.

CENA Vůz ve výbavě Sport je nabízen za 499.000 Kč 8/2011 v této výbavě najdeme ESP, 6x airbag, palubní počítač, př. mlhovky, centrál s dálkou, alarm, tempomat, stěrače s dešťovým senzorem, 4x el. okna, el. zrcátka se sklápěním, radio s CD a MP3 s ovl. na volantu, 6 repro, automatická klima, 17“ Alu kola s pneu 225 - 45 R17, sportovní kovové pedály, kožený volant, metalíza je bez příplatku.

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY :  - výborné sportovní jízdní vlastnosti a brzdy

                  - výkonný, pružný a tichý motor    

                  - přesné řízení s variabilním posilovačem

                  - bohatá výbava

                  - dlouhá 5-tka

                  - pohodlné přední sedačky

                  - prostor vzadu pro nohy

                  - zadní sedačky se dají sklopit nahoru nebo do roviny  

MÍNUSY: - tvrdší podvozek, tlumení nerovností (rázy od 17-ti palcových kol)

                  - nemožnost řadit manuálně

                  - v kopcích řadí zbytečně brzy nižší stupně

                  - při každém vypnutí zapalování se vymaže doba jízdy na palubním počítači

                  - omezený prostor pro hlavu vzadu a výhled do stran

                  - chybí automatické zapínání světel

                  - výhled dozadu a šikmo vzad přes mohutné C – sloupky

                  - chybějící ochranné lišty - nárazníky, dveře

  

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor 1799 cm3 řadový zážehový 4 válec                                                                                     

Výkon 103 kW (140k) /6.300 ot./min. , točivý moment 174 Nm 4.300 ot./min.
5-ti stupňová automatická převodovka, pohon předních kol
Rozměry D x Š x V  4.255 - 1.765 - 1.460 mm, rozvor 2.620 mm
Vlastní - pohotovostní hmotnost 1.249 kg , užitečná 551 kg, celková 1.800 kg                                 

Nádrž  na 50 l paliva. Zavazadlový prostor 415/1352 litrů                                                                                                                        

Pneu 225 - 45 R17 Michelin Pilot Primacy - letní
Zrychlení 0 -100 km/h za 11,0 s, max. rychlost
197 km/h
Spotřeba paliva 5,8 mimo - 10,0 město - 7,3 l/100km  kombinace
Změřeno během testu: celková spotřeba během testu 560 km - 7,5 l/100km

Resume: zajímavá alternativa k evropským vozů třídy Golf s dobrým i když tvrdším podvozkem a motorem a  přiměřeně prostorným interiérem. S odlišným exteriérem i interiérem se 3-mi displeji. Automatické převodovce chybí hlavně možnost manuálního řazení.

 

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu