Vyhledávání

Honda Jazz CVT

Honda Jazz CVT

Test Hondy Jazz s automatickou převodovkou CVT s jediným nabízeným motorem 1,3-kou, za týden jsem s ní najezdil 615 km.

MOTOR o objemu 1,3 litru (1318 cm3) má rozvod DOHC s proměnným časováním ventilů i-VTEC má výkon 75 kW až v 6.000 otáčkách, točivý moment 123 Nm dosahuje až v 5.000 otáčkách (to je ještě o 200 otáček více než u předchozího modelu) není nijak vysoký. Vůz zrychluje zhruba od 2.000 otáček, ale výrazněji až od 4.000. Výkon v nižších a středních otáčkách je spíš průměrný, výkon přichází až ve vyšších otáčkách cca od 4.000 (tam už je víc slyšet) do omezovače, který zasáhne už v 6.000 otáčkách. Jiný motor u nás není v nabídce (pouze 2 typy převodovek). Od 3.000 otáček (což odpovídá rychlosti 140 km/h nebo daleko nižším rychlostem, když je podřazeno) je motor poměrně hlučný. V kopcích motor nemá sílu a podřazuje na vysoké otáčky, aby udržel rychlost, což se mu stejně nedaří (a to jsem jel jen s polovičním zatížením).

Spotřeba při jízdě po běžné silnici je spotřeba kolem 5,5 - 6-ti litrů. Při úsporné jízdě budete jezdit kolem 5 litrů. Ve městě jezdíte mezi mezi 7 - 8 litry, také díky systému Start - stop, kdy se po zastavení motor vypne, po sundání nohy z brzdy a zmáčknutí pedálu plynu motor během okamžiku naskočí a můžete se bez prodlevy rozjet. Pokud chcete systém deaktivovat, musíte to udělat při každé jízdě znovu. Spotřeba se během celého testu - 615 km ustálila na hodnotě 5,7 l/100km (dle palubního počítače) většinu z těchto kilometrů jsem najel při dlouhé úsporné cestě. Udávaná maximálka je 182 km/h, tu jsem nezkoušel, zrychlení z 0-100 km/h za 12,0-12,3 s, já jsem se na tachometrových 100 dostal už za 10,7 s.

PODVOZEK Je dobře naladěn, poměrně slušně tlumí nerovnosti, v zatáčkách dobře drží zvolenou stopu na letních - Dunlop SP Sport 2030 o rozměru 185 - 55 R16 na originálních dvoubarevných patnáctipaprskových Alu kolech, ale více se naklání. Jazz nabízí možnost svižného svezení na klikatých silnicích, kde dobře sedí, jak je u vozů Honda dobrým zvykem. Vůz má stabilizační systém  ESP (VSC), který je možné vypnout tlačítkem na palubní desce.

ŘÍZENÍ není úplně přesné, je poměrně dost přeposilované.

ŘAZENÍ Automatická bezestupňová převodovka CVT funguje dobře bez jakýchkoliv rázů, řadí plynule v automatickém režimu. Je možné řadit sekvenčně pádly pod volantem, má 7 přednastavených rychlostí (možnost řadit pákou není). Řazení pádly pod volantem je rychlé a plynulé bez cukání. Převodovka v automatickém režimu při klidné jízdě po rovině řadí velmi brzy a motor se zbytečně nevytáčí, řadí pod 2.000 otáček. V kopcích, kde je znát chybějící točivý moment,se motor vytáčí až ke 4.000 otáčkám a motor je hlučný. Převodovka se hodí pro klidnou jízdu v rovinatém terénu, při potřebě zrychlovat a jízdě do kopců, se projeví nedostatečný výkon a motor se zbytečně vytáčí, při nastavení na tempomat podřazuje klidně o 2 převodové stupně níž než je nutné. Otáčky při klidné jízdě nejsou úplně stálé a při jízdě z kopce se snižují. Motor točí při 90 km/h pouze 1.700, při 100 cca 1.900, ve 120 cca 2.500, při dálničním limitu 130 ukazují přístroje příznivých 2.800 otáček, ve 150 jsou otáčky cca 3.100, to jsou otáčky odpovídající dieselovému motoru. Otáčky nejsou zcela přesné, protože otáčkoměr je cejchovaný bohužel po 500 otáček. Verze s manuální převodovkou má vyšší otáčky o 700-800 při stejné rychlosti.   

INTERIÉR Palubní deska je celá z tvrdých plastů, při slunečním svitu se výrazně odráží v čelním skle. Interiér je přesto kvalitně zpracovaný. Palubní deska s klasickou kapličku před řidičem, uprostřed v kruhovém tubusu je velký tachometr, vlevo je otáčkoměr cejchovaný bohužel jen po 500 otáčkách a vpravo je digitální ukazatel stavu paliva, nad ním je displej palubního počítače. Palubní počítač se ovládá tlačítky vpravo na volantu, má 2 paměti. Světla mají funkci automatického přepínání, systém funguje velmi dobře. Blikače mají funkci 3 bliku pro přejíždění z pruhů na dálnici.

Uprostřed palubní desky je originál radio s CD/MP3 se 6-ti reproduktory a dobrým zvukem má ovládání i na volantu a přes 7“ barevný dotykový displej, který slouží i pro navigaci. Klávesnice navigace není řazena abecedně. Hlasitost se ovládá pouze tlačítky na přístroji nebo na volantu (chybí rychlejší otočné ovladače). Tříramenný volant s koženým potahem je seřiditelný ve 2 osách. Automatická 1-zónová klimatizace s vlastním displejem, s nastavováním teploty po celých stupních, má pěkný design. V podzimním počasí se zamlžovalo čelní sklo, pokud se nepustilo přímo foukání (hlasité) na čelní sklo stále se mlžilo. Při couvání se audio neztlumí a čidla parkování nejsou skoro slyšet. Volant s ovládáním radia, palubního počítače a tempomatu je seřiditelný ve 2 osách.

Přední sedačky nejsou příliš pohodlné, sedadlo řidiče i spolujezdce je výškově nastavitelné, při nejnižší poloze nepodpírá vůbec stehna. Vzadu je velmi slušný prostor v oblasti kolen od opěradla k opěradlu 79 cm - sedák 46 + 33 cm prostor pro kolena (cca o 5 cm více než u předchůdce, což odpovídá prodloužení rozvoru) při nastavení sedačky na osobu 180 cm vysokou (vzhledem k velikosti a třídě vozu) i nad hlava je těsně pod stropem - 91 cm. Vůz je vybaven elektrickým ovládáním všech 4 oken, hlavní ovladač je na dveřích řidiče, kde je  kapsa jen na malou láhev.

Výrobce udává velikost zavazadlového prostoru 354 litrů což je výborná hodnota vzhledem k délce a třídě vozu. Při sklopení zadních sedaček (včetně sklopení sedáků, které se sníží) vznikne zcela rovná plocha. Systém sklápění funguje perfektně a jedním pohybem sedák zajede k podlaze. Zadní sedačky jsou dělené v poměru 1/3 ku 2/3 po jejich sklopení se objem zvětší na 1143 litrů. Zadní sedáky je možné odklopit i nahoru a za předními sedadly vznikne velký prostor pro zavazadla, je možné tam umístit napříč třeba kolo nebo velkou televizi. Naměřil jsem rozměry zavazadlového prostoru - šířka 101 cm, výška 57 cm, délka v rovině podlahy 62 cm. Tvar kufru je pravidelný a nezasahují do něj nijak výrazně žádné výstupky a podběhy. Pod podlahou kufru bohužel není rezerva, ale jen sada na dojetí a prostor pro další drobnosti. Přístup do kufru je dobrý velkým vstupním otvorem - nákladová hrana je pouze 60 cm nad zemí a 10 cm nad podlahou kufru. Po otevření kufru je spodní hrana víka kufru - zámek cca 182 cm nad zemí, což je poměrně nízko, na spodní straně víka je vpravo prohlubeň na zavírání kufru.

BEZPEČNOST Vůz je vybaven 6-ti airbagy. Stabilizační systém ESP (VSA) je ve standartní výbavě, je možné ho vypnout tlačítkem na palubní desce. Od střední výbavy jsou k dispozici asistenční systémy-  varování při opuštění jízdního pruhu a před čelní srážkou. Systém rozpoznání zákazových značek, funguje velmi dobře jen displej není barevný. Automatické přepínání dálkových světel pracuje výborně. Akustická signalizace nezapnutých pásů se aktivuje nad 20 km/h. Kotoučové brzdy jsou na všech kolech a vůz velmi dobře brzdí.

DESIGN Jazz proti předchůdci narostl na délku téměř o 10 cm, v rozvoru o 3,5 cm, výška a šířka zůstala stejná. Stále se vyrábí pouze v jediné 5-ti dveřové karosérii. Design se proti předchůdci dost zásadně změnil, hlavní světlomety jsou nyní orientovány horizontálně a přední maska je chromovaná, pod RZ, je černá mřížka chladiče, nárazník působí jako spojler, v rozích nárazníku, jsou kulaté mlhovky a denní LED světla orientované na výšku. Boční linie mírně stoupá směrem k zádi vozu, vpředu i vzadu je malé trojúhelníkové okénko. Boční okénka od B-sloupku dále jsou výrazně zatmavená. Pod klikami dveří vede profil rovnoběžný se spodní hranou bočních oken. Zadní část vozu je hodně členitá, sdružené světla, jsou dělená a zasahují hodně do boků, nad zadním sklem je spojler v barvě vozu. V rozích zadního nárazníku jsou falešné černé mřížky. Testovaný vůz v oranžové barvě vypadá atraktivně.

CENA Vůz byl v nejvyšší výbavě Elegance nabízen za 471.900 Kč 11/2016 v této výbavě najdeme ESP, asistent pro rozjezd do kopce, protikolizní systém, varování před čelní srážkou a opuštění jízdního pruhu, systém rozpoznávání značek, 6x airbag, palubní počítač, LED denní světla, přední mlhovky centrál s dálkou, bezklíčkové otvírání a startování, alarm, 4x el. okna, el. zrcátka - sklopná, radio s CD a MP3 s ovl. na volantu, 6 repro, multifunční dotykový displej s navigací, automatická klima, tempomat, přední a zadní čidla parkování, stěrače s dešťovým senzorem, systém start stop, zatmavená zadní okna, 16“ Alu kola, výškově nastavitelný volant a sedačky řidiče i spolujezdce.

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY :   - dobré jízdní vlastnosti a brzdy

                - automatické přepínání světel

                - bezklíčkové otvírání a startování     

                - možnost řazení pádly pod volantem

                - bezpečnostní jízdní asistenty

                - bohatá výbava

                - ovládání radia na volantu

                - velký zavazadlový prostor

                - prostor vzadu pro nohy a hlavu

                - zadní sedačky se dají jednoduše sklopit do roviny a odklopit nahoru

MÍNUSY:  - palubní deska z tvrdých plastů se odráží v čelním skle

                - vysoko položený točivý moment - slabý motor v nižších a stř. otáčkách

                - při tempomatu převodovka zbytečně podřazuje

                - pouze jediný motor v nabídce

                - start stop se musí pokaždé vypínat   

                - nepohodlné přední sedačky

                - chybějící rezervní kolo

                - při couvání se neztlumí radio

                - chybějící ochranné lišty - nárazníky, dveře

                - otáčkoměr cejchovaný po 500 otáčkách

                - vyšší cena  

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor 1318 cm3 řadový zážehový 4 válec                                                                                     

Výkon 75 kW (102 k) /6.000 ot./min., točivý moment 123 Nm 5.000 ot./min.
bezestupňová převodovka CVT, pohon předních kol
Rozměry D x Š x V  3.995 - 1.694 - 1.525 mm, rozvor 2.530 mm
Vlastní - pohotovostní hmotnost 1.095 kg, užitečná 510 kg, celková 1.605 kg                               

Nádrž na 40 l paliva. Zavazadlový prostor 354/1314 litrů                                                                                                                        

Pneu 185 - 55 R16 Dunlop SP Sport 2030 - letní
Zrychlení 0 - 100 km/h za 12,0 - 12,3 s, max. rychlost 182 km/h
Spotřeba paliva 4,1-4,5 mimo - 5,3-5,5 město - 4,6-4,9 l/100km kombinace
Změřeno během testu: celková spotřeba během testu 615 km - 5,7 l/100km

Resume: vůz 4 metrové délky nabízí prostorný interiér a kufr. Dobré jízdní vlastnosti. Bohužel v nabídce je pouze jediný benzínový motor, který není moc silný a nehodí se k automatické převodovce. Nabízí se 3-mi stupni výbavy, minimální možnost vlastní individualizace výbavy.

Karel Kolečko

 

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3 4

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu