Vyhledávání

Krátký test luxusního vozu Peugeot 5008: Obrovský benzínožrout!

Krátký test luxusního  vozu Peugeot 5008: Obrovský benzínožrout!

Na Německou rallye 2010 jsme vyrazili poměrně velkým rodinným a luxusním automobilem, komfortně i dobře vybaveným Peugeotem 5008. Bilý elegantni krasavec jezdil spolehlivě, ale jeho naprosto zásadní nevýhodou byla spotřeba.

I když kdo má  pár set tisíc na  podobné auto,  už  asi  má taky  na provozní náklady a je ochoten si za spotřebu   připlatit. Na druhou stranu takových vozů se stále ještě prodává poměrně dost, kde  při každém sešlápnutí vzniíká v nádrži obrovský  vír.V našem případě znamenalo  menší sešlápnutí okamžitou spotřebu kolem 18 litrů , o něco větší pak klidně  25  litrů... Naši předchůdci měli průměrnou  spotřebu s  vozem 10,5 litru. Nám se podařilo   při jízdě ve čtyřech a s plným kufrem snížit  spotřebu těsně pod osm, ale o nmoc méně  by to snad už nešlo. Rozhodně vhodnější by jistě byla  dieselová varianta.

 Vůz je vlastně takové přerostlé kombi, ale ještě to není MPV. Auto má na délku 4529 mm a na výšku 1622 mm bez lyžin, takže je podobně vysoké jako třeba Roomster, ale delší o nějakých třicet centimetrů. Jeho karoserie pak je dynamická a hlavně má "šmrnc". Poměrně slušný je samozřejmě vzhledem k jeho velikopsti  kufr. Nepřehlédnutelné a obrovské pak je střešní okno. Pokud jde o pořední okno, za zmínku stojí i zajímavost, že rychlost vozu je  promítána přímo na přední sklo. Což je jistě  poměrně  praktické. 

Pokud jde o místo pro cestující, po této stránce je P 5008 zcela v pohodě. Velmi slušné a pohodlné jsou přední sedačky, ale i na zadní řadu sedadel se v pohodě vejdete, konkrétně tedy i  tři osoby.  Navíc jsou  v kufru  ukryty další dvě sedátka a to výsuvná z podlahy. Ty ale samozřejmě nejsou pro nějaké přerostlé  borce a  už  vůbec ne na delší cestování. Už proto, že by se do  kufru už nevešly žádné baťůžky a zavazadla....., pokud by tam někdo seděl.

Za zmínku jistě stojí i variabilita zavazadelníku, když sedadla se dají sklopit do rovné podlahy a dají se zde pak převážet i poměrně velmi dlouhé náklady.

Mezi motory v nabídce pro tento model se objevují oblíbené turbodiesely s objemy 2,0 a 1,6 l., případně také benzínové čtyřválce 1,6 l. My jsmě měli právě benzínový motor, který jsme považovali  za nejslabší  článek  vozu. Tedy pokud  šlo o  spotřebu, která je ale  jinak jistě pro  výběr rodinného vozu velmi důležitá. A díky tomu, že jsme jezdili především po dálnicích v Německu, mohli jsme  okusit i jízdu svižnějším  tempem, než  padesátkou, či  stiotřicítkou.

A celkem v pohodě jsme  tedy pár chvíl  svištěli  stodevadesátkou, nicméně ten  vír v nádrži ...... A nejhorší bylo, že  ani s lehkou nohou spotřeba nijak neklesala.Je jistě zajímavé, že nové vozy jsou nabity  elektronikou, ale s tou  spotřebou si elektronika nějak stále nedokáže poradit.. Což samozřejmě neplatí jen o modelu 5008 a značce  Peugeot.

Auto jinak není ani příliš velké, ani malé, má velmi slušné jízdní vlastnosti. Nevýhodou ale je kromě spotřeba i celkem  dost vysoká cena v  řádech kolem 600 tisíc korun českých. 

 

Mnohem  více o vozu se dozvíte  přímo zde

Pavel Jelínek a spol

fotky z Německé rallye 2010 najdete zde

 

Fotogalerie

Test Peugeotu 5008

foto Pavel Douša, Pavel Pustějovský a Jan Piechaczek

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu