Vyhledávání

Luxusní sedan - Renault Latitude 3,0 dCI automat

Luxusní sedan - Renault Latitude 3,0 dCI automat

Testoval jsem největší Renault - luxusní sedan Latitude v nejvyšší výbavě Initiale s nejsilnějším 3-litrovým šestiválcovým dieselovým motorem - 3,0 dCI v kombinaci s 6-ti stupňovým automatem.

MOTOR Je dostatečně výkonný a pružný na běžné ježdění. Jeho 177 kW, ale hlavně 450 Nm ot. točivého momentu, které je k dispozici od 1.750 otáček, poskytuje v každé situaci značnou výkonovou rezervu. Motor není nutné vytáčet, optimální je pohybovat v oblasti kolem 2.000 otáček. Šestiválcový motor dCI se vstřikováním Comon Rail plynule zrychluje cca od 1.800 otáček až k maximu ve 4.000 otáčkách.

Spotřeba se pohybovala od 7-mi litrů při klidné jízdě až k 11 litrům při ostřejší jízdě nebo ve městě. Při jízdě po dálnici mi ukázal palubní počítač hodnotu 7,5 litru. Při klidné jízdě mimo město se dá jet kolem 7-ti litrů, když budete využívat výkon motoru bude spotřeba kolem 9-11 litrů. Celková spotřeba se během testu (675 km) ustálila na hodnotě 9,2 l/100km což je o necelé 2 litry víc než uvádí výrobce (7,2). Motor je kultivovaný a tichý v nižších otáčkách. Udávanou maximálku 235 km/h jsem nezkoušel, ale ještě ve 170 byl vůz tichý. Výrobce udává zrychlení z 0-100 km/h za 7,6 s mě se to podařilo na tachometrových 100 o půl sekundy pomaleji za 8,1. Mohutnou přední kapotu zvedají plynové vzpěry. 

PODVOZEK Je komfortní, ale ne zcela dokonale tlumí nerovnosti, zejména na hodně rozbité silnici poznáte, že nestíhá. S kvalitními zimními pneu Bridgestone Blizzak LM-25V o rozměru 235 - 45 R18 na originálních Alu kolech se vůz nakláněl, ale přesto umožňoval poměrně rychlé průjezdy zatáčkami. Je ale znát, že řídíte velký mohutný vůz, ideální je s ním jízda po dálnici v přímém směru na klikatých silničkách není ve své kůži. 4 kotoučové brzdy velmi dobře zpomalovali téměř 1,7 tuny vážící vůz.

ŘÍZENÍ Klade optimální odpor, má variabilní účinek snižující se s rychlostí. Je přesné a má dobrou zpětnou vazbu.

ŘAZENÍ Automatická 6-ti stupňová převodovka funguje dobře bez rázů, řadí velmi plynule v automatickém režimu. Je možné řadit sekvenčně pákou, směrem vpřed a vzad, ale bohužel nelogicky se podřazuje dozadu a vyšší stupně se řadí vpřed. Většinou jsem jezdil v automatickém režimu, jen před zatáčkou jsem si podřadil. Displej zobrazuje na jaký rychlostní stupeň jedete, pouze v manuálním režimu. Motor má dlouhou   6-tku a točí při 90 - 1.400, při 100 cca 1.550, při 120 - 1.850 při dálničním limitu 130 je to 2.000 otáček, při 150-ti motor točí pouze 2.350 otáček.

INTERIÉR Přístrojová deska z měkčených plastů je klasicky tvarovaná a má dobré zpracování. Přístroje mají kovové obroučky. Napravo je tachometr v jeho dolní části je palivoměr. Displej palubního počítače je mezi těmito přístroji. U palubního počítače mi chybí doba jízdy, ale ukazuje spotřebované palivo. Na displeji se také zobrazují údaje o zařazeném stupni automatické převodovky pouze v manuálním módu. Vlevo je otáčkoměr v jeho dolní části je ukazatel teploty chladící kapaliny. Vůz se startuje tlačítkem, kartu, která slouží i na otvírání a zavírání vozu stačí mít u sebe v autě (v kapse, třeba i bundy na zadní sedačce). K vozu stačí přijít mít kartu u sebe vzít za kliku a vůz se odemkne po opuštění vozu a vzdálení se od něj na cca 2-3 m se vůz automaticky zamkne, což je velmi praktické. Světla mají funkcí denního svícení. Blikače bohužel nemají dnes už běžnou funkci 3 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici. Originál radio s CD/MP3 se 4 reproduktory a dobrým zvukem má ovládání páčkami pod volantem, jeho údaje se zobrazují na hlavním displeji. Volant s koženým potahem a kovovým dekorem je seřiditelný ve 2 osách, má nepodsvícená tlačítka na ovládání tempomatu. Pod panelem ovládání autoradia je ovládání automatické 2-zónové klimatizace, má nastavování teploty po půl stupních a vlastní displej. Na středovém panelu jsou tlačítka, která ovládají ionizátor a čistič vzduchu. Měl jsem možnost vyzkoušet automatické stěrače za deště, fungují bez problémů, není potřeba do jejich funkce zasahovat. Čidla automatických stěračů za deště, fungují bez problémů, nemusel jsem do jejich funkce zasahovat. Vnitřní zrcátko má automatické zatmavení. Světla mají funkci denního svícení. Mezi předními sedadly je loketní opěrka s úložným prostorem. Na středovém tunelu za řadící pákou automatické převodovky je intuitivní ovládání navigace Garmin a vedle tlačítko elektrické ruční brzdy.

Přední kožené sedačky se světlým čalouněním jsou pohodlné, ale schází jim výraznější  boční vedení, jsou vyhřívané a elektricky nastavitelné (se 3-mi paměťmi ) u řidiče s funkcí masáže zad ( v oblasti nastavitelné bederní opěrky).  Středový tunel tlačí na pravou nohu řidiče.  Vzadu je průměrný prostor v oblasti kolen od opěradla k opěradlu 74 cm (sedák 46 + 28 cm prostor pro kolena) při nastavení přední sedačky na osobu 180 cm vysokou, prostor nad hlavou je také průměrný 93 cm. Mezi předními sedačkami je loketní opěrka s úložným prostorem. Zadní sedačky jsou dělené v poměru 1/3 ku 2/3 uprostřed je sklopná loketní opěrka.

Zavazadlový prostor má 477 litrů, což je průměrná hodnota u vozů této velikosti, přístup do kufru je na 4-dveřový sedan poměrně slušný. Pod jeho dnem se nachází plnohodnotné hliníkové rezervní kolo se základním nářadím. Výšku kufru omezuje audio zesilovač, navíc je vršek kufru bez čalounění - ostrý plech. Naměřil jsem tyto rozměry zavazadlového prostoru - šířka 110 cm, výška 52 cm (pod zesilovačem jen 43 cm) délka v rovině podlahy 110 cm. Tvar kufru je poměrně pravidelný. Nákladová hrana (v kufru 14 cm vysoká hrana mezi podlahou a nákladovou hranou) je 69 cm nad zemí.

BEZPEČNOST Vůz je vybaven 6 airbagy (čelní, boční, hlavové). ESP je ve standartu pro všechny Latitudy. Akustická signalizace nezapnutých pásů Vás varuje před jízdou bez pásů. Natáčecí bixenonové světlomety, výborně svítí. 4 kotoučové brzdy vozidlo vždy spolehlivě zastaví.

DESIGN Celkově na mě vnější design působí dost stroze a bez nápadu. Současné Renaulty nemají žádný designový sjednocující prvek. Působí na mě větším dojmem než ve skutečnosti je, v podstatě stejně velký jako Superb. Přední část působí dost jednoduše s mohutnou chromovanou maskou a velkými světlomety výrazně zasahujícími do boku. V nárazníku jsou tři otvory pro sání vzduchu hlavní uprostřed a po stranách 2 menší. U testovaného šestiválce chybí v bočních otvorech mlhovky. Na voze jsou chromové lišty kolem bočních oken a lišta nad RZ na víku kufru. Prosklená otvírací střecha byla jedinou příplatkovou výbavou. Vůz byl vybaven předními i zadními parkovacími čidly, které nijak nenarušovaly design vozu. Čidla zobrazují překážky na displeji mezi palubními přístroji. Navíc vzadu nad RZ je kamera, která zobrazuje prostor za vozem na displeji navigace. 

CENA Testovaný vůz byl v nejvyšší výbavě Initiale, je nabízen za katalogovou cenu 899.900 Kč (1/2012). V této výbavě najdeme:  ESP + ASR, 6 x airbag, 3-ramenný volant v kombinaci dřevo kůže, tempomat a omezovač rychlosti, palubní počítač, bixenonové světlomety, hands free karta na otvírání a startování, el. okna a zrcátka, audiosystém Premium Bose s CD a MP3 , USB s 10 repro, navigace Carminat, 3-zónová automatická klima, výškově stavitelné kožené sedačky s nastavitelnou bederní opěrou a elektrickým vyhříváním, sedačka řidiče s pamětmi a masážní funkcí, dešťový senzor stěračů, přední a zadní parkovací asistent + zadní kamera, 18“ Alu kola s pneu 235 - 45 R18, kontrola tlaku pneu, metalíza. Příplatková výbava : skleněná otvírací střecha 35.000 Kč. Celková cena vozu je 934.900 Kč.

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY :   - bohatá základní výbava a příznivá cena

                  - hands free karta, auto se samo zamkne

                  - výkonný a pružný motor dCI     

                  - kvalitní použité materiály a dobré zpracování interiéru

                  - masážní sedačka řidiče s paměťmi

                  - ionizátor a čistič vzduchu

                  - kvalitní audio Bose

                  - pohodlný posez vzadu

                  - automat s dlouhými převody

                  - dobré brzdy

                  - parkovací kamera

MÍNUSY:  - chybí ochranné lišty nárazníků a dveří     

                      - vyšší spotřeba

                      - chybí 3 blik blikačů

                  - nelogický směr řazení (v manuálním režimu), chybí pádla pod volantem

                  - u šestiválce chybí přední mlhovky

                  - 1 paměť palubního počítače, chybí doba jízdy

                  - nezobrazují se ujeté km pouze v menu pal. počítače

                  - nezakrytý zesilovač - omezuje výšku kufru    

                  - na rozbitém povrchu podvozek nestíhá

                  - středový tunel tlačí na pravou nohu řidiče

                  - nezobrazuje zařazenou rychlost v automatickém režimu  

                  - při couvání se neztlumí radio                 

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor 2998 cm3 vidlicový přeplňovaný vznětový 6 válec, plní Euro 5.                                                                                      

Výkon 177 kW (241 k) /3.750 ot./min., točivý moment 450 Nm 1.500 ot./min.

6-ti stupňová automatická převodovka, pohon předních kol
Rozměry D x Š x V 
4.897 - 1.832 - 1.483
mm, rozvor 2.762 mm
Vlastní - pohotovostní hmotnost 1.655 kg, užitečná 595 kg, celková 2.250 kg                                 

Nádrž  na 66 l paliva. Zavazadlový prostor 477 l. 

Pneu 235 - 45 R18 Bridgestone Blizzak LM-25V - zimní.
Zrychlení 0 - 100 km/h za 7,6 s, max. rychlost 235 km/h
Spotřeba paliva 5,7 mimo - 10,0 město - 7,2 l/100 km kombinace

Celková spotřeba během testu 675 km 9,0 l/100 km.

 

RESUME : Velká limuzína za dobrou cenu, která bohužel nestíhá podvozkově ani designově na prémiové rivaly typu Audi A6 , BMW 5 a Mercedes E. Přesto je Latitude velký vůz s elegantním interiérem s dobrým zpracováním a kvalitními použitými materiály. 

 

Karel Kolečko

 

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3 4

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu