Minitest základního modelu Porsche 911 Carrera
Kamarád vyhrál v soutěži na internetu Porsche 911 na víkend, tak jsem neodolal nabídce na svezení s legendou- s německým Porsche 911 Carrera. Jednalo se o základní model řady 911- coupé z roku 2006 (předposlední generace- 2008 nový facelift) bylo poháněno pro Porsche typickým šestiválcem boxer o objemu 3,6 litru. Byl to nejvýkonnější a nejrychlejší vůz, který jsem měl tu čest dosud řídit. Nikdy před tím se mi ještě nepodařilo řídit vůz, který má přes 300 koní.
MOTOR Nyní už vodou chlazený šestiválec boxer 3,6 litru o výkonu 239 kW měl dost síly už od středních otáček, ale to co se dělo kolem 6 -7.000 otáček bylo neskutečné. Vůz byl vybaven 5-ti stupňovou automatickou převodovka s možností manuálního řazení –přímo tlačítky na volantu. Manuální řazení nebylo z nejrychlejších. Myslím, že by převodovka snesla 6 stupňů. Jezdili jsme většinou v automatickém režimu na řazení nebyl moc čas.
Při sešlápnutí plynu na podlahu- kickdown, během několika okamžiků převodovka podřadí a motor se nachází v otáčkách maximálního výkonu, běžně se stávalo, že i přesto, že byl vůz vybaven stabilizačním systém (PSM – Porsche stability management) zadní kola proklouzla a vozidlo, šlo lehce do smyku.
Výkon motoru a zrychlení bylo až neskutečné a to i přesto, že se jednalo o nejslabší 911 navíc s automatem. Auto v půjčovně ho mělo z důvodu, že by spojka u manuální převodovky asi dlouho nevydržela. Spotřeba mě příjemně překvapila za celý víkend (600 km) se ustálila na hodnotě 13,3 l dle palubního počítače. Což je u sporťáku tohoto ražení a výkonu při sportovním způsobu jízdy myslím celkem přijatelná hodnota.
INTERIÉR Byl poněkud menší a stísněnější s malým čelním oknem. Ovládací prvky jsou všechny v dosahu, neměl jsem žádný problém. Sedačky byly kožené sportovní s integrovanými opěrkami hlav s manuálním ovládáním sklonu a posuvu sedačky, byly dost úzké nedovedu si v nich představit sedět někoho silnějšího. Sedělo se nízko nad zemí. Jedná se o vůz s uspořádáním 2 + 2 vzadu bylo místo jen pro opravdu malé děti. Spíše symbolický zavazadlový prostor byl v přední části, případně pak za předními sedačkami.
Vůz byl vybaven autorádiem s navigací a palubním počítačem s velkým displejem na středovém tunelu. Páčka blikačů šla velmi ztuha, naštěstí bylo porsche umělo trojbliknutí. Vůz byl vybaven tempomatem, který byl ovládán neprakticky 3-tí páčkou pod volantem, pod stěrači, tak člověk omylem někdy místo nastavení tempomatu spustil stěrače.
JÍZDA 911-tka má v základu tradičně zadní náhon, což je pro opravdu sportovní vůz zcela ideální. Řízení bylo naprosto přesné a přímé, posilovač kladl trochu odpor. Porsche sedí v zatáčkách jako přibité tedy na kvalitním asfaltu, pokud ale dáte náhle plný plyn záď ustřelí i přes přítomnost stabilizace, je to opravdový sporťák se kterým bych rád vyrazil někam na okruh. Podvozek a tlumiče byly hodně tvrdé i přes použití pouze 18-palcových kol, takže jste cítili každý kanál a nerovnost na silnici. Brzdy jsou velmi ostré pedál klade poměrně velký odpor. Carrera má zadní výsuvné křídlo, které se vysouvá samočinně při 120 km/h nebo po stisknutí tlačítka.
BEZPEČNOST Vůz byl vybaven 8 airbagy včetně protiskluzových na předních sedadlech. Aktivní plně seřiditelné opěrky hlav. Sériové ESP (PSM -Porsche stability management) s ABS. Po rozjetí se vůz automaticky zamkne. Natáčecí bixenonové světlomety.
CENA cca 2.200.000 Kč za základní model v době prodeje - jednalo se o vůz z roku 2006
CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:
PLUSY : - výborné jízdní vlastnosti na kvalitní silnici
- přesné a přímé řízení
- vysoký výkon
- výborné brzdy
- příznivá spotřeba
- zrychlení a maximální rychlost
- krásný zvuk motoru
- i po letech od vzniku původní 911 dokonalý design
- výjimečný a exluzivní vůz
- řazení tlačítky na volantu
MÍNUSY: - tvrdý podvozek
- ovládání tempomatu a el. oken
- pouze 5-ti stupňový automat s nepříliš rychlým řazením
- nedotažené detaily v interiéru (zpracování některých ovladačů)
- malý zavazadlový prostor
- drahá příplatková výbava
TECHNICKÉ ÚDAJE:
Motor 3596 cm3 zážehový 6 válec boxer Výkon 239 kW (325 k) /6.800 ot./min., točivý moment 370 Nm 4.250 ot./min.
5-ti stupňová automatická převodovka, pohon zadních kol
Rozměry D x Š x V 4.460 - 1.808 - 1.311 mm, rozvor 2.350 mm, zavazadlový prostor 130 l.
Vlastní - pohotovostní hmotnost 1.510 kg , užitečná 345 kg, celková 1.855 kg Pneu 235- 40 ZR18 přední 265 - 40 ZR 18 Michelin Pilot sport
Zrychlení 0 -100 km/h za 5,5 s, max. rychlost 280 km/h
Spotřeba paliva 7,4 mimo - 15,0 město - 10,0 l/100km kombinace
26.7.2009
Karel Kolečko