Vyhledávání

Nejmenší Renault - faceliftované Twingo

Nejmenší Renault - faceliftované Twingo

K testu jsem obdržel faceliftované Twingo v nejvyšší výbavě Dynamique. Twingo druhé generace se objevilo až po 14 letech výroby úspěšné první generace tohoto modelu, které se prodalo po celém světě přes 2,4 milionu kusů. Twingo 2 bylo představeno již v březnu 2007 v Ženevě, po 5 ti letech se objevuje jeho facelift. Twingo se pohybuje v třídě mini vozů, kde se nyní objevili nový hráči zejména Škoda Citygo s bratrským VW Up.

MOTOR V Twingu je atmosférický benzínový čtyrventilový motor o objemu pouze 1,15 l. S výkonem 55 kW dosahovaných v 5.500 ot., a 107 Nm ve 4.250 ot. točivého momentu. Bohužel jiný motor v nabídce mimo sportovní verze RS není. Motoru schází síla, což je znát zejména v kopcích. Motor začíná zabírat poměrně odspoda, zrychluje už od 2.000 do otáček až do maximálního výkonu. Vzhledem k tomu, že se jedná o atmosférický motor, je výkon posazen ve vyšších otáčkách k svižné jízdě je ideální ho držet mezi 3 - 5.000 otáčkami.

Při úsporné jízdě je možné jet kolem 4,5 litru. Běžně mimo město budete jezdit kolem 5-ti litrů na dálnici to bude o litr víc (6). Ve městě se malý motor spokojí s 6,-7,5 lity benzínu. To jsou hodnoty srovnatelné s naftovými motory. Celková spotřeba za celý test (743 km) dosáhla pouze 5,03 l to je přibližně hodnota, kterou udává výrobce 5,1 litru. Udávanou maximálku 169 km/h jsem nezkoušel, zrychlení z 0 na 100 km/h udává výrobce za 12,3 s (mě se to povedlo za 13,0 s). Na nižší rychlostní stupně 2 a 3 je vůz poměrně živý.

PODVOZEK Jízdní vlastnosti mě příjemně překvapily vzhledem k velikosti vozu (mini auta). Podvozek a nastavení tlumičů je poměrně tvrdé. V zatáčkách sedí Twingo velmi dobře a téměř se nenaklání. Vůz byl na zimních pneu 185 - 55 R15 Barum Polaris 3  na originálních 5-ti paprskových černo-stříbrných Alu kolech. Komfort jízdy je omezený (nepříliš dobře tlumí nerovnosti na vozovce), ale zato se Vám Twingo odmění rychlými průjezdy zatáčkami. Brzdy fungují dobře.

ŘÍZENÍ Je velmi příjemné s variabilním účinkem elektrického posilovače. Vůz je velmi hravý a živý okamžitě reaguje na pohyb volantu a jede poslušně tam kam potřebujete. Tříramenný volant má kožený potah a dobře se drží. Volant je nastavitelný pouze výškově.

ŘAZENÍ Je poměrně přesné s kratšími drahami. Kožená hlavice řadící páky se dobře drží. Vůz je vybaven manuální 5-ti stupňovou převodovkou. Naštěstí 5-tka je dost dlouhá, proto motor netočil zbytečně velké otáčky. Motor točí na 5-tku při 90 km/h 2.300, při 100 - 2.500, při 120 - 3.000 a  při dálničním limitu 130 ukazují přístroje rozumných 3.300 ve 150 to je  3.800 otáček.

INTERIÉR Přístrojová deska je celá z tvrdých plastů. Interiér je přesto kvalitně zpracovaný a vypadá dobře i na pohled. Palubní deska má uprostřed digitální kapličku, před řidičem na sloupku volantu je analogový otáčkoměr. V kapličce uprostřed je v kruhovém přístroji vpravo digitální rychloměr, vlevo je ukazatel stavu paliva. Vpravo je displej radia a MP3 přehrávače, dále je tam venkovní teplota, hodiny. Ve voze je palubní počítač má jednu paměť : zobrazuje průměrnou, aktuální spotřebu, spotřebované palivo, ujetou vzdálenost, dojezd a průměrnou rychlost, chybí doba jízdy. Světla mají funkci denního svícení. Blikače nejsou vybaveny dnes již běžnou funkci 3 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici. Originál radio s CD/MP3 se 4-mi reproduktory má nízký výkon, ovládání i tlačítky pod na volantem. 3-ramenný volant se dobře drží, je seřiditelný ve dvou osách. Vůz má příplatkovou automatickou klimatizací. Ovládanou tlačítky soustředěné do kříže mezi nimi je displej klimatizace. Z vozu je dobrý výhled všemi směry, přední kapota není vidět.

Přední sedačky jsou pohodlné, ale nejsou výškově nastavitelné. Sedačka řidiče při odklopení pro nastoupení dozadu se vrací zpět do své polohy, u spolujezdce však tato paměť chybí. Zadní sedačky je možné posouvat v rozsahu 20 cm, při posunu sedaček zcela vzad vznikne nadprůměrný prostor v oblasti kolen od opěradla k opěradlu 76 cm (mezera pro kolena 31 cm) při nastavení přední sedačky na osobu 180 cm vysokou i nad hlavou nebylo dost místa 89 cm (snížení strop cca o 2 cm díky střešnímu oknu. Vůz je vybaven elektrickým ovládáním předních oken a zrcátek - hlavní ovladač je na dveřích řidiče. Do kapsy ve dveřích, které jsou barevně sladěny (modrá kůže) se zbytkem vozu, se vejde i větší láhev. V interiéru mi chybělo místo pro uložení mobilního telefonu. Pod ovladači radia dole na středové konzole je slot pro USB do audiosystému.

Výrobce udává velikost zavazadlového prostoru 165 - 285 litrů při sedačkách zcela vpředu. Pod jeho podlahou se nachází rezerva o rozměru 175-55 R14. Opěradla zadních sedaček jsou dělené na polovinu. Po sklopení opěradel nevznikne rovná plocha je na ní schod a objem se zvětší na slušných 959 litrů. Naměřil jsem rozměry - šířka 96 cm, výška pod odnímatelným krytem je 58 cm, délka v rovině podlahy 41-63 cm, tvar kufru je poměrně pravidelný a nezasahují do něj nijak žádné výstupky a podběhy. Přístup do kufru je dobrý velkým vstupním otvorem - nákladová hrana je 66 cm nad zemí a 19 cm nad podlahou kufru. Po otevření kufru se nachází jeho spodní hrana víka kufru - zámek pouze 180 cm nad zemí, což je podprůměrná hodnota. V plastu na vnitřní straně jedna prohlubeň určená pro uchopení při zavírání.

BEZPEČNOST Vůz je vybaven v základu 4-mi airbagy. V testovaném modelu najdeme i ESP za rozumný příplatek 8.100 Kč. Brzdy mají dobrou účinnost, přesto, že vzadu jsou jen bubny.

DESIGN po faceliftu je velmi povedený (vůz vypadá výrazně lépe a atraktivněji), přední část s velkou maskou v dolní části (pro chlazení motoru) na ní v horních rozích navazují kulaté mlhovky (s chromovým rámečkem) ve stylu Škoda Yeti, nad nimi jsou protáhlé nově tvarované hlavní světlomety, blikače jsou nyní odděleně v dolní části nárazníku. K velkému znaku Renault uprostřed vede od hlavních světlometů černá plastová lišta. Zrcátka mají chromované kryty. Vzadu jsou nově světlomety dělené. Testovaný vůz měl zadní horní černý spojler. Celkový vzhled ještě podtrhují stříbrno-černá hliníková kola. Myslím, že tento malý vůz se bude líbit hlavně ženám a mladým lidem pro které je určen. Ochranné lišty dveří a boků jsou bohužel neprakticky lakované, na náraznících žádné lišty nejsou.

CENA testované Twingo Dynamique se prodává za 234.900 nyní je akční sleva na 194.900 Kč (7/2012). V této výbavě najdeme: ABS a BAS s  aut. rozsvěcením  výstražných světel, 4x airbag, výškově nastavitelná sedačka řidiče a kožený volant, el. ovládaná zrcátka a boční okna vpředu, tónovaná skla, centrální zamykání  s dálkovým ovládáním, dešťový a světelný senzor,  přední mlhovky, variabilní posilovač řízení, tempomat, otáčkoměr, palubní počítač, rezervní kolo.

Příplatková výbava: ESP za 8.100, 15“ litá kola 14.500, zatmavená zadní okna 2.500, zadní střešní spojler 1.500, kryty zpětných zrcátek 1.500, automatická klimatizace 10.100, panoramatické střešní okno 20.200, autorádio s CD, MP3, USB a Bluetooth, s ovládáním pod volantem 2.500, metalíza 9.300, doplňky celkem za 70.200 Kč celková cena po slevě je 265.100 Kč.

 

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY :- dobré jízdní vlastnosti a brzdy

                - atraktivní design po faceliftu

                - výborná ovladatelnost

                - poměrně přesné řazení a dlouhé převody

                - dobré zpracování a vzhled interiéru

                - natáčecí světlomety

                - prostor vzadu pro nohy

                - posuvné zadní sedačky, variabilní interiér

                - nízká spotřeba

MÍNUSY: - vysoký posaz za volantem

                - slabý motor, zejména v kopcích

                - ukazatel dojezdu pod 100 km zmizí

- otáčkoměr pouze v nejvyšší výbavě

- ESP možno přiobjednat pouze k nejvyšší výbavě

                - chybí teploměr chladící kapaliny

                - chybí ochranné lišty nárazníků, na dveřích lakované

                - pásy nejsou výškově stavitelné

                - chybí 3-blik blikačů

                - nerovná plocha po sklopení zadních sedaček

                - řadící páka brní od motoru

                - v nabídce pouze jeden benzínový (poměrně slabý) motor a pak až verze RS

    

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor - objem 1149 cm3 řadový zážehový 4 válec                                                                                      

Výkon 55 kW (75 k) /5.500 ot./min., točivý moment 107 Nm při 4.250 ot./min.
5-ti stupňová manuální
převodovka, pohon předních kol

Rozměry D x Š x V  3.687 - 1.654 - 1.470 mm, rozvor 2.367 mm
Vlastní - pohotovostní hmotnost 919-1015 kg, užitečná 350-446 kg, celková 1.365 kg                                 

Nádrž na 40 l paliva. Zavazadlový prostor 165-285/951 l                                                                                                                    

Pneu 185 - 55 R15 Barum Polaris 3 (zimní)
Zrychlení 0 -100 km/h za 12,3 s, max. rychlost 170 km/h
Spotřeba paliva 4,2 mimo - 6,7 město - 5,1 l/100km kombinace

Změřeno během testu: celková spotřeba během testu 743 km 5,0l/100km, zrychlení na tachometrových 100 za 13,0 s.

 

Resume: ve třídě minivozů nabízí dobré jízdní vlastnosti, atraktivní vzhled, bohatou výbavu a prostorný variabilní interilér.

 

 

 

Karel Kolečko

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu