Vyhledávání

Nejmenší Renault - nové Twingo ve sportovní verzi Gordini

Nejmenší Renault - nové Twingo ve sportovní verzi Gordini

K testu jsem obdržel Twingo Gordini s bohatou příplatkovou výbavou,vychází z modelu RS. Twingo druhé generace se objevilo až po 14 letech výroby úspěšné první generace tohoto modelu, které se prodalo po celém světě přes 2,4 milionu kusů. Twingo 2  bylo představeno již v březnu 2007 v Ženevě. Stylové Gordini se objevilo na podzim 2009. Twingo se pohybuje v třídě mini vozů, kde není až tak nabitá konkurence jako u větších aut, např. Suzuki Alto a Splash, trojice z Kolína Peugeot 107, Citroen C1, Toyota Aygo, Ford Ka, Fiat Panda a imagový Fiat 500, podobných sportovních verzí, ale moc nenajdete.

MOTOR V Twingu Gordini resp. RS je atmosférický benzínový čtyrventilový motor 1,6 l. S výkonem 98 kW dosahovaných až v 6.750 ot., a 160 Nm ve 4.400 ot. Točivého momentu. Spotřebu můžu pouze odhadovat, protože vůz neměl palubní počítač. Podle údajů palivoměru odhaduji, že během testu 505 km byla kolem 7,5 litru. Což považuji vzhledem k dynamice jízdy, kterou jsem po většinu testu využíval za příznivou hodnotu. Myslím, že při úsporné jízdě je možné jet kolem 6-ti litrů.

Udávanou maximálku 201 km/h jsem nezkoušel, zrychlení z 0 na 100 km/h udává výrobce za 8,7 s (mě se to povedlo za 8,9 s). Na nižší rychlostní stupně 2 a 3 je vůz velmi živý. Motor začal mohutně zabírat a zrychlovat cca od 3.000 do otáček maximálního výkonu. Vzhledem k tomu, že se jedná o atmosférický motor, je výkon posazen ve vyšších otáčkách ke sportovní dynamické jízdě je ideální ho držet mezi 3 - 5.000 otáčkami nebo i výš. Díky sportovnímu výfuku nabízí motor ve vyšší otáčkách i patřičnou zvukovou kulisu a jízdu doprovází příjemný sportovní zvuk.

PODVOZEK Jízdní vlastnosti mě příjemně překvapily vzhledem k velikosti vozu (mini auta). Podvozek a nastavení tlumičů je dost tvrdé, dá se říct, že vůz má motokárové jízdní vlastnosti, v zatáčkách sedí Twingo jako přibité a téměř vůbec se nenaklání. Vůz jezdí na nízkoprofilových pneu Continental ContiSportContact 3 195-40 R17 na elegantních originálních dělených 5-ti paprskových Alu kolech. Díky velmi nízkým pneumatikám cítite každou nerovnost vozovky a jízdní komfort je omezený, ale zato se Vám Twingo odmění rychlými průjezdy zatáčkami. Brzdy fungovaly velmi dobře. Jízdní vlastnosti patří na špičku třídy poskytnou Vám opravdu radost z jízdy zejména na kvalitní zatáčkovité silnici. Za dané peníze budete těžko řídit zábavnější auto.

ŘÍZENÍ Bylo velmi příjemné s variabilním účinkem elektrického posilovače. Vůz je velmi hravý a živý okamžitě reaguje na pohyb volantu a jede poslušně tam kam potřebujete. Tříramenný volant je potažen perforovanou kůží a velmi dobře se drží.

ŘAZENÍ Bylo poměrně přesné s krátkými drahami. Kulatá kovová hlavice řadící páky se dobře držela, ale v létě pálí a v zimě chladí. Vůz byl vybaven manuální pouze 5-ti stupňovou převodovkou. Určitě by mu slušela dlouhý 6-tka, protože 5-tak byla dost krátká. Motor točil na 5-tku při 90 km/h 2.900, při 100 3.200, při 120 - 3.800 a  při dálničním limitu 130 ukazovali přístroje už 4.100 ve 150 to bylo už nemalých 4.750 otáček.

INTERIÉR Přístrojová deska je celá z tvrdých plastů. Interiér byl přesto kvalitně zpracovaný a vypadal dobře i na pohled. Palubní deska má uprostřed digitální kapličkou, před řidičem na sloupku volantu je analogový otáčkoměr. V kapličce uprostřed je v kruhovém přístroji vpravo digitální rychloměr, vlevo je ukazatel stavu paliva. Vpravo je displej radia a MP3 přehrávače, dále je tam venkovní teplota, hodiny.  Ve voze mi chyběl palubní počítač, takže spotřebu jsem odhadoval podle ukazatele stavu paliva a ujetých kilometrů. Světla mají funkci denního svícení. Blikače nejsou vybaveny dnes již běžnou funkci 3 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici. Originál radio s CD/MP3 se 4-mi reproduktory má nízký výkon, ovládání i tlačítky pod na volantem. 3-ramenný volant se dobře drží, je barevně sladěn s interiérem s ergonomickým tvarem a perforovaným koženým dvoubarevným potahem je seřiditelný ve dvou osách. Vůz byl vybaven automatickou klimatizací. Ovládanou tlačítky soustředěné do kříže mezi nimi je displej klimatizace. Z vozu je dobrý výhled všemi směry, přední kapota není vidět.

Přední anatomické sedačky s koženým čalouněním jsou pohodlné, mají dobrou boční oporu, sedačky nejsou výškově nastavitelné. Sedačka řidiče při odklopení pro nastoupení dozadu se vrátila zpět do své polohy, u spolujezdce však tato paměť chyběla. Zadní sedačky je možné posouvat v rozsahu 20 cm, při posunu sedaček zcela vzad vznikne nadprůměrný prostor v oblasti kolen od opěradla k opěradlu 76 cm (mezera pro kolena 30 cm) při nastavení přední sedačky na osobu 180 cm vysokou i nad hlavou nebylo dost místa (91 cm). Vůz je vybaven elektrickým ovládáním předních oken a zrcátek - hlavní ovladač je na dveřích řidiče. Do kapsy ve dveřích, které jsou barevně sladěny (modrá kůže) se zbytkem vozu, se vejde i větší láhev. V interiéru mi chybělo místo pro uložení mobilního telefonu. Pod ovladači radia dole na středové konzole je slot pro USB do audiosystému, vedle je štítek s výrobním číslem a nápisem Gordini.

Výrobce udává velikost zavazadlového prostoru 165 - 285 litrů při sedačkách zcela vpředu. Pod jeho podlahou se nachází rezerva o rozměru 195-55R15. Opěradla zadních sedaček jsou dělené na polovinu. Po sklopení opěradel nevznikne rovná plocha je na ní schod a objem se zvětší na slušných 959 litrů. Naměřil jsem rozměry - šířka 96 cm, výška pod odnímatelným krytem je 57 cm, délka v rovině podlahy 43-63 cm, tvar kufru je poměrně pravidelný a nezasahují do něj nijak žádné výstupky a podběhy. Přístup do kufru je dobrý velkým vstupním otvorem - nákladová hrana je 66 cm nad zemí a 18 cm nad podlahou kufru. Po otevření kufru se nachází jeho spodní hrana víka kufru - zámek pouze 179 cm nad zemí, což je podprůměrná hodnota. V plastu na vnitřní straně jedna prohlubeň určená pro uchopení při zavírání.

BEZPEČNOST Vůz byl vybaven v základu 4-mi airbagy. V testovaném Twingu Gordini najdeme i ESP, které má skrytý vypínač dole pod volantem, původně jsem ho vůbec nemohl najít, nevím jak bych ho vypínal za jízdy. Brzdy jsou jak se sluší na sportovní vůz velmi účinné.

DESIGN Verze Gordini je designově odlišná, modrá barva se objevuje i v interiéru. Design je velmi povedený, přední část s velkou mřížkovanou mřížkou (pro chlazení motoru). Zajímavě působí kulaté mlhovky v černé mřížce a kolem je to lemováno bílým rámečkem, protáhlé světlomety s integrovanými blikači. Přes přední kapotu, střehu a zádní víko se táhnou dvojité bílé pruhy. Zrcátka jsou v bílé barvě. Vzadu jsou menší sdružené světlomety, střední část nárazníku je černá a připomíná difuzor pod ní je chromovaná koncovka výfuku. Navíc testované Gordini mělo horní bílý spojler což  sportovní vzhled ještě umocňovalo. Myslím, že tento malý vůz se bude líbit hlavně ženám a mladým lidem pro které je hlavně určen. Ochranné lišty dveří a boků jsou bohužel neprakticky lakované na náraznících žádné lišty nenajdeme.

CENA testované Twingo Gordini je nabízeno za cenu 399.900 Kč (8/2011). V této výbavě najdeme: ABS s EBD a BAS, aut. rozsvěcení výstražných světel, 4x airbag, vypínatelné ESP, centrální zamykání, posilovač řízení, tempomat, otáčkoměr, sportovní  aerokit  Gordini, polepy karoserie,  17“ litá kola, mlhovky, dešťový a světelný senzor, automatická klimatizace, výškově nastavitelný kožený volant, el. ovládaná zrcátka a boční okna vpředu,  tónovaná skla,  zatmavená  zadní okna, metalíza, koncovka výfuku, podvozek Cup, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, tempomat, autorádio s CD, MP3, USB a Bluetooth. Vše je v základní výbavě, celková cena je 399.900 Kč.

 

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY :   - velmi dobré jízdní vlastnosti a brzdy

                - atraktivní design

                - motokárový podvozek, výborná ovladatelnost

                - přesné řazení s krátkými drahami

                - dobré zpracování a vzhled interiéru

                - sportovní zvuk motoru

                - prostor vzadu pro nohy i hlavu

                - posuvné zadní sedačky

                - příznivá spotřeba

MÍNUSY:  - tvrdý podvozek, velmi nízký profil pneu

                - chybí palubní počítač

                - pouze 5-ti stupňová krátká převodovka

                - chybí denní světla

                - chybí teploměr chladící kapaliny

                 - slabé - tiché audio

                - ukryté tlačítko ESP

                - chybí ochranné lišty  nárazníků, na dveřích lakované

                - po zapnutí nehraje radio na posledně nastavené hlasitosti  

                - chybí 3-blik blikačů

                - nerovná plocha po sklopení zadních sedaček (lakovaná z. strana opěradel)

                - vysoký posaz za volantem

                - poměrně malá nádrž paliva

    

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor - objem 1598 cm3 řadový zážehový 4 válec                                                                                       

Výkon 98 kW (133 k) /6.750 ot./min., točivý moment 160 Nm při 4.400 ot./min.
5-ti stupňová manuální
převodovka, pohon předních kol
Rozměry D x Š x V  3.607 - 1.688 - 1.470 mm, rozvor 2.367 mm
Vlastní - pohotovostní hmotnost 1049-1090 kg , užitečná 380-421 kg, celková 1.470 kg                                 

Nádrž na 40 l paliva. Zavazadlový prostor 165-285/959 l                                                                                                                       

Pneu 195 - 40 R17 Continental ContiSportContact 3 (letní)
Zrychlení 0 -100 km/h za 8,7 s, max. rychlost 201 km/h
Spotřeba paliva 5,6 mimo - 9,0 město - 6,7 l/100km kombinace

Během testu ujeto 505 km s průměrnou spotřebou cca 7,8 l/100km  

 

Resume: ve třídě minivozů nabízí výborný sportovní podvozek v kombinaci se silným motorem 1,6 litru. Ve verzi Gordini s bohatou výbavou v atraktivním kabátě.

 

Karel Kolečko

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu