Vyhledávání

Nejmenší VW nový Up

Nejmenší VW nový Up

Jedná se o vůz z koncernových trojčat Škoda Citygo a Seat Mii. Tyto vozy měli premiéru v září 2011 ve Frankfurtu, vyrábí se v závodě VW v Bratislavě.

MOTOR Nový litrový 3-válec je velmi podařený 4-ventilový motor s variabilním časováním ventilů. Motor se velice ochotně se vytáčí. Vůz v nižších rychlostech na jedničku až trojku - cca do 80-ti velmi dobře a ochotně zrychluje, tomu napomáhá i nízká hmotnost 854 kg. Motor zrychluje už od 2.000 otáček až do maxima cca do 6.200. Nejvíce dynamiky nabízí ve středních otáčkách od 3.000 výš. Spotřeba za celý test 687 km dosáhla dle palubního počítače pouze 4,8 litru. Po městě, kam je vůz především určen, jezdí pouze kolem 5-6-ti litrů. Při běžné jízdě kolem 90-100 se spotřeba pohybuje pouze kolem 4,5 litru. Malý vůz nabízí velmi dobrou dynamiku, to jsem od malého tříválce nečekal. Při běžných rychlostech je vůz velmi tichý, tříválcový motor je slyšet až od 4.000 otáček. Papírové hodnoty - maximálka 171 km/h a zrychlení z 0-100 km/h za 13,2 s mě se to povedlo na tachometrových 100 o za cca 12,9 s to jsou dobré hodnoty na litrový tříválec.

PODVOZEK Na tak malý především městský vůz mě velmi příjemně překvapili jízdní vlastnosti. Up výborně drží stopu v zatáčkách a velmi dobře tlumí nerovnosti a nečiní mu problém ani jízda po kostkách. Podvozkově je na tom dobře, lépe než leckteré vozy i o 2-3 třídy větší. Vůz jezdil na letních šrikokých pneu 185-55 R15 Continental ContiPremiumContact 2, které dobře drží vůz v zatáčkách. Brzdy mají průměrnou účinnost, vzadu jsou bubnové brzdy.

ŘÍZENÍ Má elektrický posilovač a klade optimální odpor. Vůz se velmi příjemně řídí a hodí se do městské džungle, kde se s ním navíc dobře parkuje, vzadu jsou 3 čidla parkování.

ŘAZENÍ Je velmi přesné a má optimální dráhy. Motor zhruba točí na 5-tku při 90-ti 2.500 ve 100 - 2.700, při 120 - 3.400 a  při dálničním limitu 130 je to 3.600 otáček ve 150 km/h motor točí 4.200 otáček. Otáčkoměr je malý (stejně velký jako palivoměr) a je cejchovaný po 500 otáčkách, tak nejsou odečty zcela přesné. Na displeji palubního počítače se ukazuje zařazený rychlostní stupeň, případně ten který by bylo vhodné zařadit.

INTERIÉR Nacházíme se ve třídě miniaut, takže zde nenajdeme žádné měkčené plasty, dveře obnažují lakovaný plech což už nebývá dnes obvyklé, ale u červeného vozu s béžovým tapecírunkem to vypadá dobře. Vůz má elektrické ovládání předních oken, od řidiče nelze ovládat okno spolujezdce, zadní okna jsou pouze výklopná, do kapsy ve dveřích se vejde půllitrová láhev, matně chromované páčky vypadají hodnotně. Dobře tvarovaný dole zploštělý volant je stavitelný pouze výškově. Dvoubarevná palubní deska vypadá na pohled velmi dobře a kvalitně, má tradiční uspořádání s kapličkou před řidičem. Uprostřed kapličky je velký rychloměr v jeho dolní části je displej palubního počítače(s indikátorem zařazené rychlosti).  Zobrazuje mimo tradičních funkcí - průměrná rychlost, spotřeba průměrná a okamžitá, vnější teplota, doba jízdy, dojezd, i teplotu oleje motoru.  Vpravo je kruhový ukazatel stavu paliva, naopak vlevo je otáčkoměr, bohužel stejně velký (resp. malý) jako palivoměr a je cejchován jen po 500 otáčkách. Nahoře uprostřed palubní desky je slot pro přenosný navigační systém Navigon. Ten zobrazuje klasickou navigaci ovládanou přes dotykový 5-ti palcový displej. Navíc je možné na něm zobrazovat údaje palubního počítače, i opticky otáčkoměr, vnější teploměr i chladící kapaliny, graficky údaje o spotřebě v ose času. Navigaci je možné uložit do speciální přihrádky v úložné schránce před spolujezdcem. Ovládání ventilace a mechanické klimatizace je jednoduché otočnými ovladači, pouze vnitřní cirkulace se přepíná táhlem. Vůz má denní světla a nechybí mu dnes už běžný 3 blik blikačů.

Středový tunel tlačí na pravou nohu řidiče. Přední sedačky s integrovanými opěrkami hlav jsou velmi pohodlné se slušným bočním vedením. Vzadu je velký prostor v oblasti kolen od opěradla k opěradlu 70 cm a 22 cm mezera mezi sedadly při nastavení sedačky na osobu 180 cm vysokou, nad hlavou je dost místa 94 cm. Přední pásy nejsou výškově stavitelné.

Zavazadlový prostor má objem solidních 251 litrů. Zadní sedačky jsou asymetricky dělené po sklopení zadních sedaček (včetně sedáků) vznikne téměř rovná plocha (dvojitá podlaha v horní poloze) a objem se zvětší až na 951 litrů. V kufru jsou na bocích praktické háčky na zavěšení tašek. Bohužel plechy na bocích nejsou nijak zakryté, chybí čalounění, dále se mi nelíbí, že zadní plato kufru se musí zvedat a sklápět rukou, chybí šňůrky, které by stály pár korun. Naměřil jsem rozměry - minimální šířka 92 cm, výška pod odnímatelným krytem je 62 cm, délka v rovině spodní podlahy 60 cm (u dvojité horní je délka jen cca 46 cm), tvar kufru je poměrně pravidelný. Přístup do kufru je výborný velkým vstupním otvorem - nákladová hrana je dost vysoko cca 77 cm nad zemí a 33 cm (10 cm nad horní) nad podlahou kufru.  Pod podlahou je sada na dojetí, ale je tam prostor pro běžnou rezervu. Po otevření se spodní hrana víka kufru nachází cca 186 cm nad zemí, což je průměrná hodnota, kufr se zavírá madlem, které je vpravo.

BEZPEČNOST Vůz je standartně vybaven 4-mi airbagy. Přední pásy nejsou výškově stavitelné. Stabilizační systém ESP s ASR a brzdovým asistentem je také v základu. Na zadních kolech jsou bubnové brzdy. Vůz byl vybaven příplatkovým asistentem nouzového brzdění City, do 30 km/h se vůz automaticky zastaví (systém funguje velmi dobře, zkoušel jsem ho s papírovými krabicemi). Při nouzovém brzdění se rozblikají varovné blikače.

DESIGN Přední části vévodí velký znak VW a velké světlomety s integrovanými blikači. Chybí přední maska nebo jakákoliv mřížka, v lakovaném nárazníku je pouze černá mřížka umožňující přístup vzduchu k motoru. Zadní světla jsou orientované na výšku, a lemují skleněné víko kufru, to působí velmi zajímavě. Zadní RZ je umístěna v prolisu zadního nárazníku. Vozu bohužel chybí praktické ochranné lišty dveří a nárazníku. Červená barva tomuto autíčku skvěle sluší.

CENA Testovaný vůz v prostřední výbavě Move up! se nabízí za 216.400 Kč (11/2012).  V této výbavě najdeme: ESP, 4x airbag, otáčkoměr, centrál s dálkou, př. el. okna, el. posilovač, sedadlo řidiče výškově stavitelné, zadní dělené sedačky,výškově stavitelný volant,  příprava pro radio 2 repro, sada na opravu pneu, el. posilovač.

Příplatková výbava.: manuální klimatizace 5.000 autorádio s CD 2x20 W 2.200, sound plus 6 repro 2.000,nouzové brzdění City 6.200, 5-ti dveřové provedení 10.000, Drive pack : tempomat, zadní čidla parkování, palubní počítač za 8.900, alu kola s pneu 185-55 R15, přesnosný navigační a informační systém  (Navigon) s dotykovým displejem 12,7 cm, se slotem na Micro SD kartu, bluetooth hands free za 6.900, červená barva 2.600 Kč. Zvláštní výbava celkem za 58.400 Kč, celková cena vozu je 274.800 Kč.

 

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY :  - výborné  jízdní vlastnosti a podvozek

                  - výkonný, pružný motor vzhledem k jeho objemu 

                  - nízká spotřeba a hmotnost       

                  - přesné řazení, ukazatel zařazeného stupně

                  - prostor na sezení vzadu  

                  - pohodlné přední sedačky

                  - dobré manévrovací schopnosti a hbitost vozu dané velikostí a el. posilovačem 

                  - zpracování a provedení interiéru

                  - nouzové brzdění City

                  - kvalitní audio ( Sound plus )

                  - odnímatelná navigace s informačními systémy ( za rozumnou cenu ) 

                  - rozumné ceny bohaté příplatkové výbavy

                  - palubní počítač se všemi potřebnými údaji a dvěmi paměťmi         

MÍNUSY: - vyšší cena                       

                  - plato kufru je nutné zvedat a sklápět ručně        

                  - malý otáčkoměr cejchovaný po 500

                  - přední pásy nejsou výškově stavitelné

                  - ovládání okna spolujezdce pouze z jeho dveří

                  - chybí ochranné lišty dveří a nárazníků

                  - vzadu pouze výklopná okna  

                  - chybí čalounění kufru a zadního čela

                  - chybí rezerva - pouze sada na dojetí

 

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor - objem 999 cm3 řadový zážehový 3 válec, plní Euro 5                                                                                       

Výkon 55 kW (75 k) /6.200 ot./min., točivý moment 95 Nm 3.000-4.300ot./min.
5-ti stupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Rozměry D x Š x V  3.540 - 1.645 - 1.489 mm, rozvor 2.420 mm
Vlastní - pohotovostní hmotnost 854 kg, užitečná 436 kg, celková 1.290 kg                                  

Nádrž  na 35 l paliva. Zavazadlový prostor 251 /951 l                                                                                                                         

Pneu 185 - 55 R15 Continental ContiPremiumContact 2
Zrychlení 0 -100 km/h za 13,2 s, max. rychlost 171 km/h
Spotřeba paliva 4,0 mimo - 5,9 město - 4,7 l/100km  kombinace

Změřeno během testu: celková spotřeba během testu 687 km - 4,8 l/100km, zrychlení z 0 na tachometrových 100 za 12,9 s.

Karel Kolečko

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3 4

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu