Vyhledávání

Největší kombi Hyundai - i40 s motorem 1,7 D s automatem

Největší kombi Hyundai - i40 s motorem 1,7 D s automatem

Test největšího kombi od Hyudae i40 v nejvyšší výbavě Premium, se silnější verzí dieselového motoru - 1,7 CRDi  se 7-mi stupňovou automatickou převodovkou DCT. Na jednu nádrž jsem s vozem ujel 965 km.

MOTOR Je dostatečně silný na běžné ježdění. Motor má objem pouze 1,7 litru dává 104 kW při 4.000 otáčkách a 340 Nm ot. točivého momentu, který je k dispozici od 1.750 až do 2.500 otáček. Zhruba od 1.900 otáček nabízí motor slušnou dynamiku a pružnost. Ale i tak si myslím, že v takovém velkém voze navíc s automatem by měl být dvoulitrový diesel. Zrychlení kolem 10-11 s není žádný zázrak a silnější motor se do i 40 nenabízí. I s tímto velkým kombi s automatem se dá úsporným způsobem jezdit kolem 5-ti litrů nafty. Běžně budete jezdit mimo město kolem 6,5 litrů. Jízda po městě znamená spotřebu mezi 7-8 litry. Při jízdě po dálnici je spotřeba kolem 6,5-7 litrů. Celková spotřeba, během testu 1050 km se ustálila na hodnotě 6,74 l/100km (dle palubního počítače) což je o 1,8 litru víc než udává výrobce 4,9. 

Motor je kultivovaný a tichý, v interiéru není téměř možné poznat, že je pod kapotou naftový motor. Na nižší rychlostní stupně motor mezi 2.000 a 4.000 otáček velmi ochotně zrychluje. Udávanou maximálku 200 km/h jsem nezkoušel, zrychlení z 0 -100 km/h za 11,0 s jsem zvládl v podstatně lepším čase za 10,3 s na tachometrových 100. Přední kapotu bohužel nedrží plynové vzpěry, jak bych u vozu této kategorie očekával, ale klasická kovová podpěra. 

PODVOZEK Má trochu tvrdší naladění a netlumí tak dokonale jako třeba francouzské a německé vozy, ale v zatáčkách na kvalitním povrchu dobře drží stopu. Podvozek nezvládá tlumení velkých nerovností a příčných prahů. Na velkých a širokých pneu Hankook Ventus Prime2 o rozměru 225-45 R18 na originálních 10-ti dvoupaprskových Alu kolech se vůz v zatáčkách naklání, ale přesto umožňuje svižné průjezdy zatáčkami. Velké nízkoprofilové pneu zhoršují jízdní komfort na nekvalitním povrchu.

ŘÍZENÍ Klade optimální odpor, má variabilní účinek snižující se s rychlostí. Je přesné a má poměrně dobrou zpětnou vazbu. Námi testovaný vůz má systém udržování v jízdním pruhu, který když je potřeba sám natáčí volant. Kožený multifunkční volant, který je seřiditelný výškově i v ose, je vyhřívaný, tlačítko vyhřívání je, ale umístěno neprakticky z boku a není vidět.

ŘAZENÍ Automatická dvouspojková 7-ti stupňová převodovka DCT funguje velmi dobře bez jakýchkoliv rázů, řadí plynule v automatickém režimu. Řadí už velmi brzy mezi 1.500-2.000 otáčkami, už v 60-ti řadí 6-tku. Je možné řadit sekvenčně pádly pod volantem nebo řadící pákou (která vypadá téměř stejně jako u manuálu, jen má zvláštní lesklý plastový povrch) směrem vpřed a vzad, ale bohužel nelogicky (opačně) se podřazuje dozadu a vyšší stupně se řadí směrem dopředu. Většinou jsem jezdil v automatickém režimu a neměl potřebu řadit, jen někdy před zatáčkou si podřadil pádly pod volantem. Displej uprostřed otáčkoměru zobrazuje aktuální zařazený rychlostní stupeň, takže vždy víte jaká rychlost je zařazena. Sedmička je dostatečně dlouhá, takže motor se zbytečně nevytáčí. Motor točí na 7-ku při 90 kolem 1.550, při 100 cca 1.750, při 120 kolem 2.100 při dálničním limitu 130 je to 2.250 otáček, ve 150-ti motor točí pouze 2.600 otáček.

INTERIÉR Přístrojová deska je z měkčených plastů, má kvalitní zpracování. Dva hlavní přístroje mají kovové obroučky. Vlevo je otáčkoměr, vpravo je tachometr, uprostřed mezi nimi se na displeji zobrazují údaje palubního počítače. Zobrazují se tyto funkce - průměrná rychlost, spotřeba průměrná, graficky okamžitá, dojezd, doba jízdy a 2 měřiče vzdálenosti. Palubní počítač se ovládá tlačítky vpravo dole na volantu, ale má pouze jednu paměť. Uprostřed otáčkoměru je malý kruhový digitální ukazatel teploty chladící kapaliny a pod ním indikátor zařazeného rychlostního stupně, vpravo v rychloměru je půlkruhový palivoměr a uprostřed se zobrazuje vnější teplota. Z vozu je špatný výhled šikmo vpřed přes mohutný A-sloupek. Zadní je parkovací kamera umístěná nad RZ (bohužel v dešti se velmi snadno zašpiní) její obraz se zobrazuje na displeji navigace. Vůz má bezklíčkové ovládání, startuje se tlačítkem na palubní desce, ovladač (klíč) stačí mít u sebe nebo někde v autě, na klikách jsou gumová tlačítka, kterými vůz zamykáme nebo odmykáme. Blikače mají funkci 3 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici.

Dobře hrající radio s CD/MP3 přehrávačem má ovládání na volantu a 6 reproduktorů a USB konektor. Testovaný vůz s navigací s velkým dotykovým displejem. Vyhřívaný volant má kožený potah a ovládání audia, palubního počítače a tempomatu je seřiditelný ve dvou osách. Automatická 2-zónová klimatizace má funkci mono, její údaje se zobrazují na  displeji navigace, což není úplně praktické (při navigování). Velkým kruhovým ovladačem se nastavuje intenzita větráku, ostatní funkce ventilace a klimatizace se ovládají tlačítky, tlačítka nastavení teploty jsou více na vnějšku - to je poměrně nepřehledné.

Přední kožené sedačky jsou pohodlné, mají dobré tvarování a boční vedení, obě jsou ventilované teplým nebo studeným vzduchem ve třech stupních. Mezi předními sedačkami je loketní opěrka s úložnými prostory. Vzadu je nadprůměrný prostor pro dvě osoby, jak v oblasti kolen, od opěradla k opěradlu 82 cm (sedák 50 + 32 cm prostor pro kolena) při nastavení přední sedačky na osobu 180 cm vysokou, nad hlavou je i přes střešní okno dost místa 95 cm.

Zavazadlový prostor má objem průměrných 553 litrů. Zadní sedačky jsou dělené v poměru 1/3 ku 2/3 uprostřed je sklopná loketní opěrka (není za ní průchozí otvor), po sklopení sedaček vznikne prostor o velikosti 1719 litrů (až ke stropu). Naměřil jsem tyto rozměry zavazadlového prostoru - šířka 101 cm, výška pod roletkou 48 cm, délka v rovině podlahy 114 cm, po sklopení ložná plocha 176 cm délka až po přední sedačky 204 cm. Tvar kufru je poměrně pravidelný, nemá žádné výstupky. Pod podlahou kufru je plnohodnotná alu rezerva. Nákladová hrana je cca 61 cm, což je příznivá hodnota, navíc je přímo v úrovni podlahy kufru.

BEZPEČNOST Vůz má sedm airbagů včetně hlavových a kolenního u řidiče. Přední sedačky mají aktivní opěrky hlav. Sériové ESP - Hyundai nazývá VSM je standartně u všech vozů řady i40. Akustická signalizace nezapnutých bezpečnostních pásů Vás varuje  nad 20 km/h. Testovaný vůz měl bixenonové světlomety a systém hlídání jízdních pruhů ovládaný tlačítky na volantu, funguje velmi dobře - po vybočení z jízdního pruhu systém vrací vůz zpět a natáčí volant, pokud nebudete chvíli volant držet, systém se chvíli po zvukovém upozornění vypne. Čtyři kotoučové brzdy fungují velmi dobře (přední s vnitřním chlazením).

DESIGN Celkově na mě vnější design působí velmi elegantně i po 7 letech od představení v roce 2011, přední části vévodí mohutná chromovaná maska a velké světlomety, horní okraj světlometu lemují denní LED diody, zasahují hluboko do boku vozu. Zadní části vévodí velké dělené světlomety, které zasahují výrazně do boku, spojuje je chromovaná lišta. Na boku vozu je výrazný podélný prolis přes kliky dveří, blatníky kolem kol jsou vypouklé, spodní linie oken plynule stoupá. Na voze jsou decentní chromové lišty podél bočních oken, lišty kolem přední masky i přímo vodorovné v masce. Vůz má předními i zadní parkovací čidla (v barvě vozu), které nijak výrazně nenarušují design vozu.

CENA Vůz ve výbavě Premium byl nabízen za katalogovou cenu 899.990 Kč. Nyní se prodává už jen verze s motorem 1,6 CRDi s výkonem 100 kW. V této výbavě najdeme:  ESP + ASR, 7 x airbag, aktivní opěrky vpředu, tempomat, palubní počítač, př. mlhovky, alu kola 17“, plnohodnotná rezerva, 2 zónová automatická klima, LED denní světla, bixenonové světlomety, asistent pro jízdu v jízdních pruzích, bezklíčkové startování a otvírání, přední a zadní parkovací čidla, zadní kamera   dešťový senzor stěračů, tempomat, elektricky ovládaná sedačka řidiče, vyhřívané přední sedačky, asistent pro rozjezd do kopce a automatická parkovací brzda, centrál s dálkou a alarmem, el. okna a zrcátka, radio s DAB, s CD a MP3 přehrávačem a ovl. na volantu, 6 repro, integrovaná navigace, elektricky ovládané víko kufru, elektronické tlumení zadní nápravy ECS.

Příplatková výbava: Paket Luxury: kožené sedačky - přední s odvětráváním, sedačka spolujezdce s elektrickým ovládáním, aktivní parkovací asistent, 18“ Alu kola s pneu 225-45 R18, audio systém Infinity se subwooferem za 40.000, panoramatické střešní okno 25.000, metalíza za 19.900 Kč. Příplatková výbava celkem za 84.900 Kč. Celková cena je tedy 984.890 Kč.

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY :    - dobré jízdní vlastnosti na kvalitní silnici

                 - velký vnitřní prostor

                 - možnost řazení pádly pod volantem   

                 - tichý a úsporný motor  

                 - velký kufr

                 - asistent parkování    

                 - kvalitní použité materiály a dobré zpracování

                 - nemá tlačítko start - stop

                 - dobře fungující systém udržování jízdních pruhů

                 - automatické přepínání světel

                 - plynule řadící 7-ti stupňový automat s delšími převody

                 - pohodlné přední sedačky

                 - bohatá základní výbava

                 - kvalitně hrající radio s USB

                 - plnohodnotná rezerva

                 - jednoduché a intuitivní ovládání audia, tempomatu a palubního PC na volantu

                 - dobré brzdy

                 - odvětrávané a vyhřívané sedačky a volant 

MÍNUSY:    - manipulace s roletkou kufru

                  - jedna paměť palubního počítače, nepropojené

                  - nepřehledné ovládání klimatizace

                  - málo místa nad hlavou vpředu (se střešním oknem)

                  - rádio přeskakuje mezi FM a DAB

                  - výhled šikmo vpřed přes A-sloupek

                  - zrcátka nutno sklápět tlačítkem

                  - malý otvor při otevřeném střešním oknu jen 32 cm

                  - pravé koleno se opírá o středový tunel

                    - v nabídce chybí silnější naftový motor (dvoulitr)

                  - malá nabídka motorů

                  - tvrdší podvozek s 18-palcovými koly    

                  - chybí ochranné lišty dveří a nárazníků

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor 1685 cm3 řadový přeplňovaný vznětový 4 válec, plní Euro 5.                                                                                     

Výkon 104 kW (141 k) /4.000 ot./min., točivý moment 340 Nm 1.750 - 2.500 ot./min.

7-mi stupňová automatická převodovka, pohon předních kol
Rozměry D x Š x V  4.775 - 1.815 - 1.470 mm, rozvor 2.770 mm
Vlastní - pohotovostní hmotnost 1. 501 - 1.620 kg, užitečná 480- 599 kg, celková 2.100 kg                                  

Nádrž  na 70 l paliva. Zavazadlový prostor 553/1719 l.                                                                                                                          

Pneu 225 - 45 R18 Hankook Ventus Prime2 - letní.
Zrychlení 0 -100 km/h za 11,0 s, max. rychlost 200 km/h
Spotřeba paliva 4,5 mimo - 5,7 město - 4,9 l/100km  kombinace

 

Změřeno během testu: celková spotřeba během testu 1050 km 6,74 l/100km, zrychlení na tachometrových 100 za 10,3 s.

RESUME : Prostorné rodinné kombi střední třídy, velikostně se řadí po bok vozů jako je Ford Mondeo, domácí Š Superb nebo VW Passat, jen mu chybí v nabídce silnější naftový motor - nejsilnější dieselový (testovaný) motor 1,7 dává 104 kW, aktuálně jen 1,6 se 100 kW. Nabízí moderní exteriér i propracovaný interiér s velkou nabídkou prostoru pro cestující i zavazadla.

 

Karel Kolečko

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3 4 5

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu