Redakční minitest kupé Grand Turismo , vozu Renault Laguna V6 Coupé
Minitest kupé Grand Turismo –Renault Laguna V6 Coupé
Při návštěvě brněnského Autosalonu jsem využil možnosti předváděcí jízdy. Nenabízelo ji mnoho firem, pouze: Suzuki, Honda a Renault- využil jsem nabídky posledně jmenované značky a to nového Coupé střední třídy s nejsilnějším benzínovým motorem. Coupé bylo vyzbrojeno motorem V6 3,5 který má původ v čistokrevném sporťáku Nissanu 350Z o výkonu 175kW.
MOTOR Šestiválec 3,5 litru z 350Z měl dost síly a od středních otáček velký záběr. Vůz měl výborné pružné zrychlení. Jeho využití trochu limitovala 6-ti stupňová automatická převodovka s možností manuálního řazení – pákou po posunutí zcela vlevo. Jedná se o Coupé Grand Turismo, není to čistokrevný sporťák, proto je tento nejsilnější motor nabízen pouze s automatem. Spotřebu nemůžu hodnotit, ale asi nebude nízká a je závislá na stylu jízdy.
INTERIÉR Velmi pěkně zpracovaný z kvalitních materiálů s pěkným designem. Ovládací prvky jsou všechny v dosahu, neměl jsem žádný problém. Sedačky byly kožené a velmi pohodlné s el. ovládáním. Ve voze jsme jeli ve třech a i vzadu se dá poměrně slušně sedět. Zavazadlový prostor - na coupé měl nadprůměrný objem 423 litrů. Vůz byl vybaven kvalitním audio od Bose.
JÍZDA Laguna má tradičně přední náhon, což není pro sportovní vůz zcela optimální. Řízení bylo přesné a posilovač kladl optimální odpor. Laguna skvěle sedí v zatáčkách. Má natáčecí zadní nápravu- systém 4 Control. V malých rychlostech se kola natáčejí opačně a je možné se otočit téměř na pětníku. Ve vyšších rychlostech (nad 60km/h) se natáčí ve stejném směru a zlepšují jízdní vlastnosti v zatáčkách. Tlumení nerovností je výborné. Brzdy jsou přiměřeně ostré.
BEZPEČNOST Vůz byl vybaven 8 airbagy včetně protiskluzových na předních sedadlech. Aktivní plně seřiditelné opěrky hlav. Sériové ESP s ABS. Po rozjetí se vůz automaticky zamkne. Natáčecí bixenonové světlomety.
CENA s tímto motorem se prodává pouze ve výbavě Initiale za cenu 899.900 Kč (6/2009) v této výbavě najdeme: ESP, 4Control- natáčecí z. náprava, 8x airbag, tempomat s omezovačem rychlosti, palubní počítač, př. mlhovky, startování kartou, el. okna a sklopná zrcátka, radio Bose měničem na 6 CD s 10-ti repro a navigací, 2 zónová automatická klima, vyhřívané kožené sedačky s el. ovládáním a pamětí u řidiče, vyhřívané přední sklo, přední a zadní parkovací asistent, natáčecí bixenonové světlomety,18“ Alu kola s pneu 235-45 R18, 6-ti stupňová automatická převodovka, záruka 3 roky/150.000km .
CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:
PLUSY : - výborné jízdní vlastnosti a tlumení nerovností
- přesné řízení s variabilním posilovačem
- kvalitní použité materiály a dobré zpracování
- komfortní a prostorný interiér vč. zavazadlového prostoru
- pohodlné elektricky nastavitelné sedačky
- dobrá cena a bohatá základní výbava
- kvalitně hrající audio Bose
- elektronická ruční brzda
- natáčecí bixenony
- řiditelná zadní náprava
MÍNUSY: - pouze jediná možná výbava
- nemožnost manuální převodovky (pouze automat)
TECHNICKÉ ÚDAJE:
Motor 3498 cm3 vidlicový zážehový 6 válec Výkon 175 kW (238k) /6.000 ot./min., točivý moment 330 Nm 4.400 ot./min.
6-ti stupňová automatická převodovka, pohon předních kol
Rozměry D x Š x V 4.643 – 1.812 – 1.348 mm, rozvor 2.815 mm , zavazadlový prostor 423l.
Vlastní –pohotovostní hmotnost 1.522 kg , užitečná 430 kg, celková 1.952 kg Nádrž na 66 l paliva. Pneu 235- 45 R18
Zrychlení 0 -100 km/h za 7,4 s, max. rychlost 244 km/h
Spotřeba paliva 7,4 mimo – 15,0 město- 10,0 l/100km kombinace
Karel Kolečko