Vyhledávání

Rodinné kombi s úsporným naftovým motorem s automatickou převodovkou - VW Passat 2,0 TDI DSG

Rodinné kombi s úsporným naftovým motorem s automatickou převodovkou - VW Passat 2,0 TDI DSG

K testu jsem obdržel Passat v oblíbené kombiverzi  v nejvyšší výbavě Highline se slabší verzi dieselového motoru - 2,0 TDI v kombinaci s 6-ti stupňovým automatem DSG. Passat je s tímto motorem nejprodávanější (i když ve verzi s manuálem) je velmi oblíbeným firemním vozem.

MOTOR Je dostatečně výkonný a pružný pro běžné ježdění. Jeho 103 kW, ale hlavně 320 Nm ot. točivého momentu, které jsou k dispozici od 1.750 do 2.500 otáček, poskytovalo v každé situaci značnou výkonovou rezervu. Motor není nutné vytáčet, optimální je pohybovat se v oblasti lehce nad 2.000 otáček. TDI se vstřikováním Comon Rail plynule zrychluje cca od 1.800 otáček až k maximu ve 4.000 otáčkách.

 

Spotřeba se pohybovala od 5-ti litrů při klidné jízdě až ke zhruba 8 litrům při ostřejší jízdě nebo ve městě. Na dálnici při dodržování rychlostních limitů budete jezdit za 5,5-6 litrů nafty. Mimo město při rozumné jízdě se TDI spokojí s 5-6-ti litry. Celková spotřeba se během testu (542 km) ustálila na hodnotě 7,0 l/100km což bylo ovlivněno dynamickým ježděním během celého testu. Motor s novým vstřikováním Comon Rail je velmi kultivovaný a tichý, v interiéru ho není téměř slyšet ani při vyšších dálničních rychlostech. Vůz byl vybaven systémem start stop (pro úsporu paliva při jízdě ve městě), překvapivě se motor vypínal již na první křižovatce cca 500 m od nastartování, kdy motor ještě nemohl být zahřátý. Jinak start-stop fungoval výborně a motor zhasl krátce po zastavení, po sundání nohy z brzdy opět okamžitě naskočil. Udávanou maximálku 208 km/h jsem nezkoušel, zrychlení 0-100 udává výrobce za 10,0 s, mě se podařilo dosáhnout tachometrových 100 za 9,5 s. Přední kapotu drží plynová vzpěra. 

PODVOZEK Testovaný Passat měl příplatkový sportovní podvozek snížený o 15 mm a 18-ti palcová kola s pneu Continental ContiSportContact 3 o rozměru 235-40 R18. Přesto je podvozek poměrně komfortní a dobře tlumí nerovnosti vozovky a v zatáčkách skvěle sedí. Sportovní podvozek umožňuje velmi svižnou jízdu po okreskách s minimálními náklony v zatáčkách. Pouze na hodně rozbité silnici plné děr 18-ti palcová kola se sportovním podvozkem přenáší do interiéru víc rázů než by jsme si přáli. Silnému motoru a dobrému podvozku dobře sekundují odpovídající výkonné brzdy.

ŘÍZENÍ Klade optimální odpor, má variabilní účinek snižující se s rychlostí. Je přesné a má dobrou zpětnou vazbu. Řídí se velmi dobře, ergonomickým kůží obtaženým 3 ramenným volantem (který je nastavitelný v obou směrech).

ŘAZENÍ Automatická dvouspojková 6-ti stupňová převodovka DSG fungovala dobře bez jakýchkoliv rázů, řadila velmi plynule v automatickém režimu. Bylo možné řadit sekvenčně pákou, směrem vpřed a vzad, ale bohužel nelogicky se podřazovalo dozadu a vyšší stupně se řadili vpřed. Naštěstí testovaný vůz měl příplatkové pádla pod volantem, takže jsem je používal místo řadící páky. V manuálním režimu probíhalo řazení rychle a plynule, DSG je dvouspojková převodovka, která má v každém okamžiku zařazené 2 stupně najednou sudý a lichý, takže zařazení probíhá bez jakékoliv prodlevy a ztráty výkonu. Většinou jsem jezdil v automatickém režimu, který fungoval výborně a nebylo potřeba do něj  téměř zasahovat a jen před zatáčkou jsem si pádlem na volantu podřadil. Motor točil na 6-tku při 90 - 1.600, při 100 cca 1.800, při 120 - 2.200 při dálničním limitu 130 je to 2.400 otáček, ve 150-ti motor točí pouze 2.800 otáček.

INTERIÉR Přístrojová deska z měkčených plastů je elegantně tvarovaná a má dobré zpracování. Základní tvar palubní desky se od předchozího modelu v podstatě nezměnil. Přístroje měli kovové obroučky. Napravo je tachometr v jeho dolní části je palivoměr. Displej palubního počítače -maxi dot byl mezi těmito přístroji. Překvapivě ukazoval mimo tradičních funkcí: průměrná rychlost, spotřeba - průměrná + okamžitá, doba jízdy, dojezd, i okamžitou rychlost a teplotu oleje motoru a stále i vnější teplotu na displeji se také zobrazovali údaje o zařazeném stupni automatické převodovky a to i v automatickém modu. Vlevo je otáčkoměr v jeho dolní části je ukazatel teploty chladící kapaliny. Levou páčkou pod volantem se jednoduše ovládal tempomat, který je v základní výbavě. Čidla automatických stěračů za deště, fungovali bez problémů, nemusel jsem do jejich funkce zasahovat. Vnitřní zrcátko mělo automatické zatmavení. Blikače s funkcí 3 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici. Světla mají funkci denního svícení. Originál radio s velkým dotykovým displejem se stejným designem jako navigace Colombus. Na volantu je ovládání radia a palubního počítače. 3-ramenný multifunkční volant s koženým potahem byl seřiditelný ve 2 osách a dobře se držel navíc měl pádla - tlačítka na řazení automatické převodovky. Automatická 2-zónová klimatizace měla funkci mono, teploty se nastavují po celých stupních. Startování probíhalo prostřednictvím ovladače, který se zasunul do slotu v palubní desce a zatlačil se.

Přední sedačky jsou velmi pohodlné mají dobré tvarování a boční vedení, byly vyhřívané a obě výškově stavitelné. Sedačky jsou čalouněny černou kůží v kombinaci s Alcantarou. Vzadu je velký prostor v oblasti kolen od opěradla k opěradlu 79 cm (sedák 49 + 30 cm prostor pro kolena) při nastavení přední sedačky na osobu 180 cm vysokou i nad hlavou bylo dost místa. Mezi předními sedačkami je nastavitelná loketní opěrka s úložným prostorem.

Zavazadlový prostor má objem nadprůměrných 603 litrů. Zadní sedačky jsou dělené v poměru 1/3 ku 2/3 uprostřed je sklopná loketní opěrka, jejím otvorem se dají prostrčit lyže. Po sklopení zadních sedaček není plocha zcela rovná (je možné sklopit i zadní sedák) objem kufru se zvětší na 1731 litrů. Naměřil jsem tyto rozměry zavazadlového prostoru - šířka 100 cm, výška pod odnímatelným krytem 51 cm, délka v rovině podlahy 112 cm. Tvar kufru je pravidelný, podběhy do něj nijak nezasahují, po stranách jsou otevřené úložné prostory. Pod podlahou kufru je plnohodnotná hliníková 18“ rezerva a základní nářadí. Přístup do kufru je dobrý velkým vstupním otvorem - nákladová hrana (v kufru 4,5 cm vysoká hrana mezi podlahou a nákladovou hranou) je pouze 60 cm nad zemí. Kufr kryje roletka, kterou je možné stáhnout do poloviny nebo (vždy po lehkém dotknutí) se sroluje celá. Po otevření kufru je spodní hrana víka kufru - zámek cca 191 cm nad zemí, což je dobrá hodnota.

BEZPEČNOST Vůz byl vybaven 6 airbagy (čelní, boční a hlavové). Sériově je k dispozici ESP pro všechny Passaty. Akustická signalizace nezapnutých pásů Vás varuje před jízdou bez pásů. Nad 20 km/h se vůz automaticky uzamkne.

DESIGN Celkově na mě vnější design působil elegantně, zejména nová přední část s chromovanou maskou s vodorovnými lištami a novými předními hranatými světlomety.Tento design používají u nový modelů VW. V dolní části nárazníku byly další výrazné chromované lišty stejně jako u mlhovek a světel pro denní svícení. Zadní část vozu s téměř kolmou zádí je elegantní, světlomety zasahují do boků a jsou dělené zadním víkem. Na zadním nárazníku i na bočních dveřích je chromovaná lišta a dole na zadním nárazníku je naznačen difuzor ze kterého vlevo vystupuje dvojitá chromovaná koncovka výfuku. Na voze jsou decentní chromové lišty podél oken, střešní nosič je také v chromové úpravě. Vůz byl vybaven předními i zadními parkovacími čidly (v barvě vozu), které nijak výrazně nenarušovaly design vozu. V černé barvě s chromovanými doplňky působí vůz velmi elegantně. Pro srovnání jsem vyfotil nový Passat vedle předchozího modelu.

CENA Testovaný vůz byl v nejvyšší výbavě Highline, je nabízen za katalogovou cenu 797.600 Kč (5/2011). V této výbavě najdeme: ESP + ASR, 6 x airbag, palubní počítač, př. mlhovky, centrál s dálkou, bezklíčkové startování, el. okna a zrcátka, radio RCD 310 s CD a MP3, 4x 20W 8 repro, 2-zónová automatická klima Climatronic, výškově stavitelné sedačky s nastavitelnou bederní opěrou a elektrickým vyhříváním, sedačky potažené kůží a Alcantarou, dešťový senzor stěračů, podélný střešní nosič chromovaný, 17“ Alu kola s pneu 235 - 45 R17, rezervní kolo plnohodnotné - alu disk, start-stop systém, elektromechanická parkovací brzda, asistent pro rozjezd do kopce, síťový program, vak na lyže.

Příplatková výbava : radio RCD 510 s CD a MP3 dotykovým displejem, 4x 20W 8 repro měnič na 6 CD, Alu kola 18“ s pneu 235 - 40 R18 a sportovní podvozek snížený o 15 mm za 17.100, rezervní kolo plnohodnotné - 18“  alu disk 1.300, 3-ramenný multifunkční volant s koženým potahem s pádly pod volantem 7.600, přední a zadní parkovací asistent 13.100, alarm 9.100, palubní počítač s barevným Maxi dot 4.900, zatmavená skla 6.700, tempomat 5.100, černá perleť 14.600 Kč. Doplňky celkem za 82.900 Kč. Celková cena vozu je 880.500 Kč.

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY :  - výkonný, pružný a úsporný motor TDI     

                  - výborně fungující automat DSG

                  - dobře fungující systém start - stop

                  - kvalitní použité materiály a dobré zpracování interiéru

                  - dobré jízdní vlastnosti

                  - pohodlné přední sedačky

                  - bohatá základní výbava

                  - velký zavazadlový prostor

                  - přesné řízení s variabilním posilovačem

                  - tichý interiér

MÍNUSY: - chybí ochranné lišty nárazníků a dveří     

                  - chybí USB konektor

                  - nelogický směr řazení (v manuálním režimu)

                  - nižší komfort na rozbitých silnicích s 18“ koly

                  - systém start - stop vypíná nezahřátý motor

                  - nejedná se o nový model, ale pouze o rozsáhlejší facelift

                  - vyšší cena

                  - malá exluzivita - hodně rozšířený vůz

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor 1968 cm3 řadový přeplňovaný vznětový 4 válec, plní Euro 5.                                                                                      

Výkon 103 kW (140k) /4.200 ot./min., točivý moment 320 Nm 1.750 - 2.500 ot./min.

6-ti stupňová automatická převodovka DSG, pohon předních kol
Rozměry D x Š x V 
4.771 - 1.820 - 1.516
mm, rozvor 2.712 mm
Vlastní - pohotovostní hmotnost 1.516 kg, užitečná 694 kg, celková 2.210 kg

Nádrž  na 70 l paliva. Zavazadlový prostor 603/ 1731 l.                                                                                                                           

Pneu 235 - 40 R18 Continental ContiSportContact 3 - letní.
Zrychlení 0 -100 km/h za 10,0 s, max. rychlost 208 km/h
Spotřeba paliva 4,5 mimo - 6,3 město - 5,2 l/100 km  kombinace

Celková spotřeba během testu 542 km 7,0 l/100 km.

 

RESUME : Prostorný, pohodlný rodinný vůz. Úsporný motor TDI nově se vstřikováním comon rail v kombinaci s výborně a rychle fungující převodovkou DSG. Passat je vůz s výbornou ergonomií interiéru s dobrým zpracováním a kvalitními použitými materiály. 

 

Karel Kolečko

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu