Vyhledávání

Test Citroenu C4 1,2 turbo automat výbava Feel Pack

Test Citroenu C4 1,2 turbo automat výbava Feel Pack

C4 s benzínovým tříválcem 1,2 turbo v silnější variantě s osmistupňovým automatem  v prostřední výbavě Feel Pack. Nové C4 má specifický design, takže si ho nespletete s vozem jiné značky.

MOTOR K dispozici jsem měl vůz ve výkonnější variantě tříválcového zážehového turbomotoru 1,2 PureTech. Motor má 96 kW, které dosahuje v 5.500 otáčkách a velký točivý moment 230 Nm už v 1.750 otáčkách. Silnější benzínový motor se bohužel nenabízí, jen stejně silný diesel 1,5. Motor nabízí poměrně slušnou dynamiku a pružnost, zejména ve středních otáčkách, kde od 2.000 otáček výše výrazněji zrychluje. Motor plní aktuální emisní normu Euro 6.3, má systém stop-start, který se aktivuje po každém nastartování. Motor a převodovka mají tři režimy: Eco, Normál a Sport. V režimu Eco je dynamika velmi slabá a točíte maximálně do 2.500 otáček.

Při úsporné jízdě jsem jezdil kolem pěti litrů. Při jízdě po Praze byla spotřeba zhruba kolem 8-10 litrů. Na dálnici při rychlosti 130 se pohybujete někde okolo 7 litrů. Běžně budete jezdit kolem 6 litrů benzínu. Spotřeba se během celého testu - 553 km ustálila na hodnotě 6,8 l/100km (dle palubního počítače) na deklarované údaje výrobce jsem nedosáhl přesně o litr (5,8 kombinovaná). Udávanou maximálku 210 km/h jsem nezkoušel, zrychlení z 0 na tachometrových 100 km/h jsem dosáhl za rovných 10 s, o trochu později než uvádí výrobce 9,4 s. Při akceleraci je slyšet typický zvuk tříválce, při konstantní rychlosti a nižších otáčkách motoru je vůz tichý.

PODVOZEK je naladěn komfortně v zatáčkách se dost naklání (to je dané vyšší světlou výškou), ale přesto dobře drží zvolenou stopu. Velké nerovnosti úplně nestíhá. Podvozek slušně tlumí nerovnosti. Testovaný vůz jezdil na letních pneu atypického rozměru 195-60 R18 Good Year Efficient Grip Performance vysokého profilu na pětipaprskových  černostříbrných originálních alu kolech. Podvozek má velkou světlou výšku - v údajích výrobce jsem jí nedohledal, ale dle mého odhadu bude podobná jakou u DS4, kde je to 189 mm. Díky tomu je vysoký práh dveří a do vozu se nenastupuje moc dobře, jeho výška je 43 cm. Brzdy mají velmi dobrou účinnost, i vzadu jsou kotouče, přední mají vnitřní chlazení.

ŘÍZENÍ Je ideálně naladěné, s rychlostí se snižuje jeho síla, má elektrický posilovač. Kožený multifunkční volant je dole zploštělý.

ŘAZENÍ Automatická osmistupňová převodovka funguje velmi dobře, řadí plynule v automatickém režimu. Občas trochu cukne, je možné řadit sekvenčně, pádly pod volantem, řadící páka tu nemáte, je to spíš takový joystick a tlačítka na středovém tunelu. Převodovka řadí velmi brzy už někde kolem 2000 při poklidné jízdě. Motor točí na osmičku při 90 cca 1.400, při 110 - 1.800, při dálničním limitu 130 je to pouze 2.100 otáček a ve 150-ti motor točí jen 2.400 otáček. V jednom módu displeje, zobrazuje přímo číselně otáčky.

INTERIÉR Palubní deska v černé barvě má klasické uspořádání s kapličkou před řidičem s 5“ displejem. Interiér je kvalitně zpracovaný a vypadá dobře i na pohled. V palubním štítě před řidičem je 5“ LCD displej - pod digitálním rychloměrem se zobrazují údaje palubního počítače (průměrná rychlost, průměrná spotřeba, ujetá vzdálenost, chybí doba jízdy) nebo digitální otáčkoměr a teploměr chladící kapaliny, dole je pak ukazatel stavu paliva. Je zde nový head up displej, který už nevyjíždí jako u starších modelů, ale přímo promítá na čelní sklo - zejména rychlost, šipky navigace, rychlostní limity a údaje tempomatu. Uprostřed palubní desky je velký 10“ širokoúhlý dotykový displej. Přes něj se ovládá klimatizace, navigace, audiosystém, historie spotřeby a zobrazuje obraz parkovací kamery (který nad 10 km/h zmizí). Nová C4 má hlavní světlomety komplet LED. Blikače mají dnes už běžnou funkci 3 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici. Přední sklo je vyhřívané, ale drátky jsou vidět.

C4 má audio hi-fi systém s MP3, DAB radiem s šesti reproduktory se slušným zvukem, má ovládání na volantu nebo přes dotykový displej. Hlasitost se ovládá otočným ovladačem, který je napravo od displeje na straně u spolujezdce. Pod klimatizací je vlevo USB C konektor a vpravo klasické USB. Tříramenný zploštělý oválný volant se silným věncem s koženým potahem je nastavitelný ve 2 osách. C4 má ve výbavě dvouzónovou automatickou klimatizaci, která má klasické ovládání otočnými ovladači, ale také přes multifunkční dotykový displej. Z vozu ve výhledu vadí mohutné A-sloupky a dozadu také není ideálně vidět.

Nastupování do vozu není úplně komfortní přes vysoký práh - 43 cm. Přední sedačky s šedým látkovým čalouněním (s bílým pruhem nahoře), jsou pohodlné i na delší cesty, obě jsou výškově nastavitelné. Přední pásy nejsou výškově stavitelné, což mě překvapilo u auta nižší střední třídy. Vzadu je průměrný prostor v oblasti kolen, od opěradla k opěradlu 75 cm, (krátký sedák 44 + 31 cm prostor pro kolena při nastavení sedačky na 180 cm vysokou osobu, vzadu jsem měl hlavu pod stropem 92 cm. Vůz má elektrické ovládání všech čtyř oken, řidič je ovládá na svých dveřích. Do kapsy v předních a zadních dveřích se vejde menší láhev. Na středovém tunelu je před loketní opěrkou (která je neprakticky dost vzadu) místo pro odložení nápojů s roletkou, tlačítkové ovládání řazení.

Velikost zavazadlového prostoru je 380 litrů, což je průměrná hodnota vzhledem k délce vozu. Zadní sedačky jsou dělené standartně v poměru 1/3 ku 2/3 po jejich sklopení se objem zvětší na 1250 litrů, ale nevznikne zcela rovná plocha, vznikne cca 10 cm schod (při zvýšené podlaze o 13 cm je plocha rovná). Naměřil jsem rozměry - šířka 94-101 cm, výška pod odnímatelným platem je 42/55 cm (dvojitá podlaha), délka v rovině podlahy 76 cm po sklopení se ložná plocha prodlouží na 131 cm k předním opěradlům až 161 cm. Nákladová hrana je 74 cm nad zemí a 14/1 cm nad podlahou kufru. Po otevření kufru se nachází jeho spodní hrana víka kufru - zámek 184 cm nad zemí, což je průměrná hodnota. V plastu na vnitřní straně víka jsou dvě madla určené pro uchopení při zavírání.

BEZPEČNOST Vůz má standartních šest airbagů. Součástí výbavy je stabilizační systém ESP. Při panickém brzdění se rozblikají varovné blikače. Akustická signalizace nezapnutých pásů se aktivuje nad 20 km/h a je velmi výrazná, takže jízda bez zapnutých pásů nehrozí. Ve výbavě je několik bezpečnostních asistentů - Aktivní systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, driver Attention Alert, coffee Break Alert, rozšířený systém rozpoznávání dopravních značek omezujících rychlost, rozšířený systém Active Safety Brake s funkcí chodci, cyklisté, noc. Zadní kamera se za horšího - deštivého počasí velmi snadno znečistí. Hlavní LED světla s automatickým přepínáním Vám usnadní jízdu v noci. Brzdy fungují dobře, na všech kolech jsou kotouče, vpředu s vnitřním chlazením.

DESIGN Je netradiční a C4 si určitě nespletete s jiným autem, rozdíl proti elektro verzi zde není. Přední část je atypická, hlavní LED světlomety spojuje dvojitá chromovaná lišta přecházející do znaku Citroen, po stranách nad hlavními světlomety jsou denní LED světla-blikače. Lemy kol a spodní hrana dveří jsou lemované černým ochranným plastem. Boční linie - spodní hrana oken mírně stoupá. Zadní část vozu, sklo je položeno jako u kupé, navazuje na něj černý spojler, koncové světlomety (mají jen žárovkové osvětlení) jsou dělené a vystupují do boku. U zadního skla není zadní stěrač, což není moc praktické. Spodní část nárazníku je lemována černým plastem. V C sloupku jsou boční okénka, která jsou hodně zatmavena. Rozeznat, zda se jedná o benzínovou či elektrickou verzi, se dá jen podle koncovek výfuku (benzín má dvě).

CENA Testovaný C4 v prostřední výbavě Feel pack je nabízen aktuálně 3/23 za akční cenu 619.900 (od 3/2023 zvýšení cen o 60 tis. proti 4/22). V této výbavě najdeme: ESP s EBD, elektrický posilovač řízení, 6x airbag, př. mlhovky, LED světla, automatické světla a stěrače, centrál s dálkovým ovládáním, Paket safety - tempomat a omezovač rychlosti, AFIL - Aktivní systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, driver Attention Alert, coffee Break Alert, systém rozpoznávání dopravních značek, Active Safety Brake, el. ovl. okna všech dveří, el. ovládaná zpětná zrcátka, zadní parkovací asistent, automatická klimatizace, palubní počítač, digitální přístroje, head-Up displej, tónovaná skla + zatmavená zadní boční skla, hi-fi systém s MP3, DAB radiem s ovl. na volantu s šesti repro a navigační systém s 10“ dotykovým displejem, zadní parkovací kamera, aktive safety brake, výškově stavitelné přední sedačky, 18“ hliníková kola.

Příplatková výbava: Paket zima: vyhřívané přední sklo a trysky ostřikovačů, vyhřívaný kožený volant, vyhřívaná přední sedadla za 17.500, Paket Bezpečnost Plus: rozšířený systém rozpoznávání dopravních značek omezujících rychlost, rozšířený systém Active Safety Brake s funkcí chodci, cyklisté, noc za 11.900, metalíza za 15.000 Kč. Doplňky celkem za 44.400 Kč. Celková cena je tak 664.300 Kč.

 

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY :    - netradiční vzhled

                  - zrychlení a pružnost zejména v nižších rychlostech

                  - LED světla s automatickým přepínáním

                  - tři jízdní módy

                  - pádla pod volantem

                  - tichý motor (v nižších otáčkách) 

                  - vyšší světlá výška

                  - prostor vzadu

                  - head up displej promítá přímo na sklo

MÍNUSY: - vysoký práh - vadí při nastupování

                - v zatáčkách se dost naklání   

                - vzadu obyčejné žárovkové světla            

                - přední pásy nejsou výškově nastavitelné                 

                - nemá zadní stěrač

                - parkovací kamera se vypíná nad 10 km/h

                - chybějící rezerva                    

                - palubní počítač bez doby jízdy

                - loketní opěrka je dost vzadu

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor - objem 1199 cm3 řadový zážehový přeplňovaný 3 válec PureTech, Euro 6                                                                                      

Výkon 96 kW (130 k) /5.500 ot./min., točivý moment 230 Nm v 1.750 ot./min.
8-mi stupňová automatická převodovka, pohon předních kol
Rozměry D x Š x V  4.360 - 1.800 - 1.520 mm, rozvor 2.670 mm
Vlastní - pohotovostní hmotnost 1.278kg, užitečná 477 kg, celková 1.755 kg                                 

Nádrž na 50 l paliva. Zavazadlový prostor 380/1250 l                                                                                                                         

Pneu 195-60 R18 Good Year Efficient Grip Performance (letní)
Zrychlení 0 -100 km/h za 9,4 s, max. rychlost 210 km/h
Spotřeba paliva 4,3 mimo - 5,8 město - 5,8 l/100km  kombinace

Během testu najeto 553 km se spotřebou 6,8 l/100km (dle palubního počítače), zrychlení na tachometrových 100 za rovných 10 s.

Resume: Vůz pro ty, kteří se chtějí odlišit, od ostatních v nižší střední třídě. Vůz nabízí prostorný interiér a poměrně úsporný motor 1,2 s osmistupňovým automatem. V nabídce je jeden diesel, jen s automatem a také čistě elektrická verze.

Karel Kolečko

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3 4

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu