Vyhledávání

Test DS3 Crossback 1,2 Grand Chic

Test DS3 Crossback 1,2 Grand Chic

DS3 Crossback se zákládním benzínový tříválcem 1,2 turbo. Má specifický nezaměnitelný design, tak si ho určitě nespletete.

MOTOR K dispozici jsem měl vůz v základní verzi tříválcového zážehového turbomotoru 1,2 PureTech. Motor dosahuje výkonu 74 kW v 5.500 otáčkách a velkého točivého momentu 205 Nm už v 1.750 otáčkách. Motor nabízí slušnou dynamiku a pružnost, zejména ve středních otáčkách, kde nad 2.000 výrazněji zrychluje. Vůz plní nejpřísnější emisní normu Euro 6.3, má systém stop-start, který se aktivuje po každém nastartování.

Běžně budete jezdit kolem 6,5 litrů benzínu. Při úsporné jízdě je možné se dostat někam k 5-ti litrům. Při jízdě po městě zhruba znamená 7-8-mi litrů naturalu. Spotřeba se během celého testu - 632 km ustálila na hodnotě 6,3 l/100km (dle palubního počítače) na deklarované údaje výrobce jsem nedosáhl o víc jak litr a půl (4,7 kombinovaná). Spotřeba byla stejná jako silnější verze s automatem (ale s manuálem jsem měl vyšší zatížení vozu). Udávanou maximálku 181 km/h jsem nezkoušel ani zrychlení z 0 na 100 km/h 10,9 s. Při zrychlování je slyšet typický zvuk tříválce, při konstantní rychlosti a nižších otáčkách je ve voze ticho, do 3000 otáček.

PODVOZEK je dobře naladěn v zatáčkách se mírně naklání, ale přesto dobře drží zvolenou stopu. Vůz má dobré jízdní vlastnosti. S DS3 se jezdí dobře na klikatých okreskách. Testovaný vůz jezdil na zimních pneu 215-55 R18 Continental Wintercontact TS880P na elegantních pětipaprskových černostříbrných originálních alu kolech. Podvozek má velkou světlou výšku, větší než většina SUV, dle mého měření cca 21 cm. Brzdy mají velmi dobrou účinnost, i vzadu jsou kotoučové.

ŘÍZENÍ Je příjemné, ideálně naladěné, s rychlostí se snižuje jeho síla, má elektrický posilovač.

ŘAZENÍ Šestistupňová manuální převodovka má delší dráhy, ale přesný chod. Motor točí na osmičku při 90 1.900, při 100 - 2.050, při 120 2.400 a při dálničním limitu 130 je to rozumných 2.700 otáček a ve 150-ti motor točí cca 3.150 otáček. Digitální otáčkoměr (vlevo na LCD displeji) je cejchován po tisíci otáček, tak se z něj dost těžko odečítají přesné hodnoty.

INTERIÉR Palubní deska má klasické uspořádání s kapličkou před řidičem. Interiér je kvalitně zpracovaný a vypadá dobře i na pohled, s černou palubní deskou je částečně čalouněný broušenou kůží - alcantara. V kapličce před řidičem je LCD displej - po levé straně je otáčkoměr cejchovaný bohužel po 1.000 otáčkách, nahoře uprostřed je digitální tachometr, vpravo je ukazatel stavu paliva. Nahoře vedle rychlosti se zobrazují rychlostní limity- čtení dopravních znače, rychlost nastavená na tempomatu, spotřeba průměrná a okamžitá, ujetá vzdálenost, dojezd, chybí doba jízdy) údaje navigace včetně mapy, info o aktivním tempomatu. Uprostřed palubní desky je 10,3“ širokoúhlý dotykový displej. Přes něj se ovládá klimatizace, navigace, audiosystém a zobrazuje obraz parkovací kamery. DS3 má komplet LED osvětlení. Blikače mají dnes už běžnou funkci 3 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici a dynamické blinkry vzadu. Vnitřní osvětlení bezdotykově, stačí se jen přiblížit, ostatních tlačítek na středové konzoly se stačí jen letmo dotknout.

DS3 Crossback má příplatkové audio Focal s MP3 se 14-ti reproduktory včetně subwooferu pod podlahou kufru se špičkovým zvukem, má ovládání na volantu nebo přes dotykový displej. Tříramenný volant se silným věncem s koženým potahem je seřiditelný ve 2 osách. Navigace, která má nainstalovanou češtinu a nyní umí i v zahraničí názvy ulic. Vůz má ve výbavě automatickou klimatizaci s ovládáním přes multifunkční dotykový displej, což není zrovna praktické, například pokud jedete podle navigace. Z vozu dobrý výhled všemi směry, C sloupek omezuje ve výhledu šikmo dozadu. Vůz má startovací tlačítko na středovém tunelu, otvírání vozu je bezklíčkové, stačí se přiblížit k vozu s klíčkem v kapse, ten se otevře a vyskočí kliky, stejně tak po opuštění vozu se sám zavře a sklopí se zrcátka.

Přední černé kožené sedačky mají vzor jako pásek u hodinek, jsou pohodlné i na delší cesty. Přední sedačky jsou výškově nastavitelné, řidičova elektricky ovládaná s masážními funkcemi. Přední pásy nejsou výškově stavitelné, což mě překvapilo u auta za milion. Vzadu je průměrný prostor v oblasti kolen, od opěradla k opěradlu 67 cm, (kratší sedák 43 + 24 cm prostor pro kolena při nastavení sedačky na osobu 180 cm vysokou, vzadu jsem měl hlavu těsně u stropu 90 cm (nízké). Vůz je vybaven elektrickým ovládáním všech 4 oken, řidič je ovládá netradičně a neprakticky ze středového tunelu. Do kapsy v předních a zadních dveřích se vejde malá půllitrová láhev. Na středové konzoly je před loketní opěrkou místo pro odložení nápojů.

Výrobce udává velikost zavazadlového prostoru 350 litrů, což je průměrná hodnota vzhledem k délce vozu. Pod podlahou kufru je subwoofer a dojezdová sada. Zadní sedačky jsou dělené v poměru 1/3 ku 2/3 po jejich sklopení se objem zvětší na 1050 litrů, ale nevznikne rovná plocha, je tam cca 10 cm schod. Naměřil jsem rozměry- šířka 92-94 cm, výška pod odnímatelným krytem je 54 cm, délka v rovině podlahy 64 cm, po sklopení sedaček až 137 cm. Nákladová hrana je poměrně vysoko - 76 cm nad zemí a 18 cm nad podlahou kufru.  Po otevření kufru se nachází jeho spodní hrana víka kufru - zámek 189 cm nad zemí, což je velmi slušná hodnota. V plastu na vnitřní straně víka je madlo určené pro uchopení při zavírání. Vnější madlo na otvírání je poměrně nízko -  v nárazníku a snadno se při dešti znečistí.

BEZPEČNOST Vůz má šest airbagů - dnešní standart. Součástí výbavy je stabilizační systém ESP. Při panickém brzdění se rozblikají varovné blikače. Signalizaci vozu ve slepém úhlu ve vnějším zpětném oceníte zejména na dálnici nebo ve městě na víceproudých silnicích. Příplatková LED světla Matrix Beam, která se přizpůsobí aktuální situaci (např. protijedoucí vozidlo, natáčí se do zatáčky). Vůz má přední a zadní čidla parkování, navíc kamerový systém, který monitoruje prostor kolem vozu při parkování. Funkce varovných světel při nouzovém brzdění Akustická signalizace nezapnutých pásů se aktivuje nad 20 km/h a je velmi výrazná, takže není možné jet v klidu bez zapnutých pásů. Aktivní tempomat funguje velmi dobře.

DESIGN Je netradiční a DS3 Crossback si určitě nespletete s žádným jiným autem. Na mě působí jako takový malý Hummer, vyšší ponton karoserie a nízká okna. Přední část je atypická - je dost vysoká, mohutná černá maska s kosočtverci a velkým chromovaným logem DS, do boků vystupující hlavní LED světlomety, po stranách svisle denní LED světla. Lemy kol a prahy jsou lemované černým plastem. Z boku v zadních dveřích vepředu vystupuje do okna jakoby ploutev, na bočních dveřích jsou prolisy, které navazují na podběhy kol. Chromované kliky jsou zapuštěny a vyskočí, když se přiblížíte k vozu. Zadní část vozu, sklo je nízké a posazeno dost vysoko nad ním velký střešní spojler s brzdovým světlem, koncové světlomety jsou úzké, dělené a vystupují do boku. Registrační značka je v nárazníku, pod ním je vpravo dvojitá chromovaná koncovka výfuku. Střecha a C sloupek jsou černé, zadní boční okénka jsou hodně tmavá. Myslím, že vůz se bude líbit individualistů nebo třeba umělcům, zkrátka lidem, kteří se chtějí odlišit od davu a mainstreamu a jsou ochotni si za to připlatit.

CENA Testovaný DS3 Crossback v nejvyšší výbavě Grand Chic s motorem 1,2 PureTech 74 kW nenabízí, je naopak k dispozici jen v základní výbavě Be Chic za 560.000 Kč. (rozdíl mezi Be Chic a Gran Chic je 180.000 Kč). V této výbavě najdeme: ESP s EBD, elektrický posilovač řízení, 6x airbag, př. mlhovky, Premium LED Matrix světla, automatické světla a stěrače, centrál s dálkovým ovládáním, Hands Free přístup do vozu, bezklíčkové startování, el. ovl. okna všech dveří, el. ovládaná zpětná zrcátka, přední a zadní parkovací asistent, přední a zadní parkovací kamera, automatická klimatizace, palubní počítač, digitální přístroje, tónovaná skla + zatmavená zadní boční skla, radio s CD a MP3 s ovl. na volantu s 8mi repro a 7“ displejem s USB slotem, navigační systém s 10.3“ dotykovým displejem, DS Connect box, head-up displej, systém rozpoznávání dopravních značek, aktive safety brake, sledování mrtvého úhlu, tempomat a omezovač rychlosti, výškově stavitelné přední sedačky, 17“ hliníková kola.

Příplatková výbava: HiFi systém Focal Elecktra 14 repro vč. Subwooferu za 32.000, Paket extendet safety za 39.000, DS inspirace Opera (kožené čalounění) 75.000, el. ovládáná  sedačka řidiče s masážní funkcí 30.000, bezdrátové dobíjení telefonu 6.000, Metalická barva 19.000, Alu kola 18“ Shanghai za 25.000 Kč. Doplňky celkem za 226.000 Kč. Celková cena je tak 966.000 Kč (po přepočtu - aktuálně se s tímto motorem nabízí jen základní model Be Chic).

 

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY :     - netradiční neokoukaný vzhled

                 - kvalitní audio - 14 repro

                 - přesné řazení

                 - LED Matrix světla se přizpůsobují aktuální situaci

                 - bezklíčkové otvírání a startování (při příchodu se sám odemkne a pak zamkne) 

                 - head up displej

                 - tichý motor 

                 - dynamické blinkry

                 - vyšší světlá výška

                 - pohodlná přední sedadla - u řidiče s masážní funkcí

                 - tlačítek na palubní desce se stačí jen letmo dotknout

MÍNUSY:   - ovládání klimatizace a ventilace přes multifunkční displej

                  - vysoká cena a drahé příplatky

                  - přední pásy nejsou výškově nastavitelné    

                  - nepřehledný otáčkoměr  - po 1000              

                  - navigace nesmyslně naviguje po vedlejších cestách

                  - krátký zadní sedák

                  - při couvání nad 10 km/h zmizí obraz z parkovací kamery

                  - chybějící rezerva 

                  - delší dráhy řazení

                  - palubní počítač bez doby jízdy

                  - tlačítka tempomatu skrytá za volantem

                  - ovládání oken na středovém tunelu

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor - objem 1199 cm3 řadový zážehový přeplňovaný 3 válec PureTech, Euro 6                                                                                      

Výkon 74 kW (100 k) /5.500 ot./min., točivý moment 205 Nm v 1.750 ot./min.
šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Rozměry D x Š x V  4.188 - 1.791 - 1.534 mm, rozvor 2.558 mm
Vlastní - pohotovostní hmotnost 1.170 kg , užitečná 480 kg, celková 1.650 kg                                 

Nádrž na 44 l paliva. Zavazadlový prostor 350/1050 l                                                                                                                        

Pneu 215 - 55 R18 Continental Wintercontact TS880P 4 (zimní)
Zrychlení 0 -100 km/h za 10,9 s, max. rychlost 181 km/h
Spotřeba paliva 4,1 mimo - 5,5 město - 4,7 l/100km kombinace

Během testu najeto 632 km se spotřebou 6,3 l/100km (dle palubního počítače). 

Resume: Vůz pro ty, kteří se chtějí odlišit, nabízí netradiční design zvenku i zevnitř. Vůz nabízí luxusní interiér a bohatou výbavu ve třídě malých aut.

 

Karel Kolečko

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu