Vyhledávání

Test faceliftovaného Citroenu C3 Picasso s motorem 1,6 HDI s výbavou Exlusive

Test faceliftovaného Citroenu C3 Picasso s motorem 1,6 HDI s výbavou Exlusive

Testovaný vůz je v nejvyšší výbavě Exlusive, se silnější verzí motoru 1,6 HDI. Je to nejmenší vůz z flotily Picasso od Citroena. Picasso bylo představeno v září 2008 v Paříži, po 4 letech prošlo malým faceliftem. Za týden jsem se s nejmenším Picassem najezdil 771 km. Na délku je pouze o 8 cm delší než krátká Fabia, nabízí přitom neuvěřitelně prostorný interiér i zavazadlový prostor. Jedná se o výborné auto vhodné pro mladé rodiny nebo ženy, díky rozměrům se hodí hlavně do města, ale to neznamená, že by se s ním nejezdilo dobře po běžných silnicích a dálnicích.

MOTOR K dispozici jsem měl vůz s povedeným dieselovým motorem - 1,6 HDI (používaný v koncernových vozech Peugeot a ve Fordech). Testovaný vůz má pod kapotou silnější verzi s 84 kW dosahovaných již ve 3.600 ot., ale hlavně 270 Nm už v 1.750 ot. točivého momentu na  1.361 kg těžký vůz postačilo. Spotřeba při dálničním limitu je kolem 6,0 l/100km. Při jízdě po běžné jízdě svižným, ale úsporným stylem se spotřeba pohybuje kolem 5 -6-ti litrů. Při ustálené úsporné jízdě kolem 90 km/h je možné jet kolem 4,5 litru. Po městě budete jezdit kolem  6-ti litrů. Spotřeba se během celého testu - 771 km ve smíšeném provozu, ustálila na příznivé hodnotě 5,55 l/100km i když na deklarované údaje výrobce jsem nedosáhl (4,0 mimo a 4,7 kombinovaná).

Udávaná maximálka je 184 km/h, mě se podařilo dosáhnout 180 tachometrových, zrychlení z 0-100 km/h dle výrobce za 10,9 s mě se to povedlo na tachometrových 100 z 11,9 s (o vteřinu horší čas). Na nižší rychlostní stupně 2 a 3 je vůz velmi živý, zátah turba se projeví cca od 1.800 otáček. Motor je velmi kultivovaný a tichý, v interiéru není téměř poznat, že je pod kapotou naftový motor.

PODVOZEK Podvozek je dobře komfortně naladěn, ale přesto v zatáčkách dobře sedí. Na letních pneu Michelin Pilot Exalto 205-45 R17 na originálních dvoubarevných Alu kolech. Tyto kola mají nízký profil pouze 45% to ovlivňuje jeho jízdní vlastnosti a komfort jízdy, vůz díky tomu špatně tlumí hlavně příčné nerovnosti. Na 15-ti nebo 16-ti palcových kolech bude komfort jízdy na rozbitých silnicích určitě lepší. Picasso se vzhledem ke své výšce překvapivě málo naklání a umožňuje i poměrně ostré průjezdy zatáčkami. Brzdy fungují velmi dobře, na všech 4 kolech jsou kotoučové brzdy, přední mají vnitřní chlazení.

ŘÍZENÍ Je francouzsky velmi lehké s variabilním účinkem posilovače. Vůz se snadno ovládá zejména v malých rychlostech a ve městě. Myslím, že ženy by s takovým autem určitě rády jezdili.

ŘAZENÍ 6-ti stupňové převodovky je bohužel nepřesné, rychlosti špatně zapadají, hlavně jednička jde občas dost těžko, řazení má delší dráhy. Digitální otáčkoměr není přesný má políčka po 250 otáčkách. Tak jsem z něj odečetl tyto hodnoty - motor točí na 6-tku při 90 km/h i  při 100 ukazuje otáčkoměr 1.750, při 120 - 2.000 a  při dálničním limitu 130 ukazují přístroje příznivých 2.250 otáček, ve 150-ti je to jenom 2.500.

INTERIÉR Přístrojová deska je z větší části z měkčených plastů. Interiér je slušně zpracovaný a vypadá dobře i na pohled. Výdechy vzduchu a orámování kulisy řadící páky mají elegantní kovový dekor. Palubní deska má netradiční tvar s digitální kapličkou uprostřed, je velmi přehledná, vše je pohromadě přímo před vámi, neměl jsem problém si na toto uspořádání zvyknout. Přístroje jsou rozděleny na 3 části - zcela vlevo byl digitální rychloměr a otáčkoměr, ve střední části se zobrazují údaje palubního počítače a radia a vpravo jsou soustředěny kontrolky (jen to není barevně sladěno). Před hlavním displejem je uprostřed displej navigace, která se ovládá přes radio. U palubního počítače chybí u Citroenu už tradičně doba jízdy, navíc má pouze jednu paměť. Po faceliftu má Picasso denní LED světla. Blikače mají funkci 3 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici. Originál radio s CD/MP3 a ovládáním navigace má 6 reproduktorů se slušným zvukem, dálkové ovládání páčkami pod volantem, nemá, ale příliš velký výkon a ani na maximu nehraje nijak moc nahlas. Elegantní 3-ramenný volant s ergonomickým koženým potahem s prošíváním a kovovým dekorem ve spodní části je seřiditelný ve 2 osách. Automatická 2-zónová klimatizace umístěná uprostřed na středové konzole má funkci mono a nastavování teploty po půl stupních. Automatické stěrače za deště, fungují velmi dobře a nemusíte do jejich funkce vůbec zasahovat.

Z vozu je i vzhledem k vyššímu posezu dobrý výhled všemi směry, vůz měl příplatkovou prosklenou střechou s vnitřní roletkou, která se ovládá pouze ručně (není možné ho bohužel otevřít). Přední sedačky s kvalitními potahy jsou velmi pohodlné, sedadlo řidiče je výškově nastavitelné. U sedačky řidiče je malá loketní opěrka. Vůz je vybaven elektrickým ovládáním všech 4-oken a hlavní ovladač je na dveřích řidiče, kde se do kapsy vejde i velká 1,5 litrová láhev. Zámky předních pásů jsou dost nízko a špatně se zapínají. V interiéru je několik schránek v zadní podlaze. Vzadu je i přes malou celkovou délku vozu nadprůměrný prostor v oblasti kolen od opěradla k opěradlu 80 cm (sedák 47 + 33 cm prostor pro kolena, při posunu sedaček vpřed to je o 15 cm méně) při nastavení sedačky na osobu 180 cm vysokou (vzhledem k velikosti a třídě vozu) nad hlavou je hodně místa díky vysoké střeše 98 cm.

Zavazadlový prostor má velikost 385 litrů, což je hodnota běžná u nejprostornějších vozů nižší střední třídy delších minimálně o 30 cm. Zadní sedačky jsou dělené v poměru 1/3 ku 2/3 a každou část můžete zvlášť plynule posouvat vpřed až o 15 cm. Zavazadlový prostor v poloze zcela vpřed by měl mít neuvěřitelných 500 litrů. Po sklopení zadních sedaček vznikne při dvojité podlaze zcela rovná plocha a objem se zvětší až na úctyhodných 1506 litrů. Naměřil jsem rozměry- minimální šířka 102 cm, výška pod odnímatelným krytem je 46 cm nad dvojitou podlahou a od spodní 61 cm, délka v rovině horní podlahy je 73 cm po posunutí sedaček zcela vpřed to je 88 cm. Přístup do kufru je dobrý velkým vstupním otvorem - nákladová hrana je cca 67 cm nad zemí. Po jeho otevření se nachází spodní hrana víka kufru -zámek cca 187 cm nad zemí, což je poměrně slušná hodnota, v plastu na spodní straně jsou 2 prohlubně určené pro uchopení při zavírání.

BEZPEČNOST Vůz je vybaven 6-ti airbagy. Stabilizační systém ESP s protiskluzovým ASR je součástí základní výbavy. Akustická signalizace nezapnutých pásů se aktivuje nad 20 km/h a je velmi výrazná, takže není možné jet v klidu bez zapnutých pásů. Od rychlosti nad 10 km/h se vůz automaticky zamkne.

DESIGN Celkově na mě vnější design působí hravě a sympaticky, je to vůz určený pro mladé rodiny a pro ženy, těm se bude určitě líbit. Vůz je fotogenický což můžete posoudit sami z přiložených fotografií. Přední části dominují protáhlá světla, která zasahují téměř k čelnímu sklu, přední maska je rozdělena lakovanou lištou na které je umístěna registrační značka, na přední znak navazují 2 chromované lišty. Po faceliftu přibyli pod předními mlhovkami, které jsou v chromovaném rámečku, vodorovné denní LED světla, změnila se maska chladiče, lišty, lemování mlhovek. Testovaný vůz měl příplatkovou prosklenou střechu a na ní navazující čelní sklo. Zadní svislá část, sdružené světla lemují svisle zadní okno, další světlomety jsou v rozích černé části nárazníku, zbytek je lakovaný. Na střeše jsou podélné stříbrné střešní nosiče uchycené v černých plastových držácích. Vůz je vybaven praktickými zadními parkovacími čidly a sklopným vyhřívanými bočními zrcátky, které se vždy při zamčení vozu sklopí. Součinitel odporu vzduchu Cx je pouze 0,308 což je překvapivé vzhledem ke tvaru a výšce karosérie.

CENA C3 Picasso v nejvyšší výbavě Exlusive  je nabízen za akční cenu 359.900 Kč (9/2013) (standartní ceníková cena je 559.900 Kč). V této výbavě najdeme: ESP s ASR, variabilní posilovač řízení, 6x airbag, denní LED světla, př. mlhovky, centrál s dálkou - sklopný klíček, 4x  el. okna, palubní počítač, radio s CD a MP3 s ovl. na volantu s 4-mi repro, automatická klima, tempomat a omezovač rychlosti, zadní dělené a posuvné sedadlo, výškově stavitelná sedačka řidiče a volant, automatické stěrače, kožený volant s chromovým dekorem, podélný střešní nosič, zadní čidla parkování, el. ovládaná a sklopná zrcátka, 16“ Alu kola s pneu 195-55 R16, náhradní dojezdové kolo.

Příplatková výbava :panoramatické střešní okno za 14.000 Kč, paket kamera : zadní parkovací kamera a navigace eMyWay za 26.000 paket Black Pack : stříbrno černé kola 17“ Alu kola s pneu 2055-45 R17, chromovaný dekor spodní části př. nárazníku, černostříbrné kliky dveří, lišta osvětlení RZ v barvě karosérie s chromovým lemem, boční černé ochranné lišty s chromovým lemem za 10.000, perleť bílá Nacré za 17.700 Kč. Doplňky celkem za 67.700 Kč, celková cena je tak 427.600 Kč.

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY :  - pružný, úsporný a kultivovaný motor HDI 

                  - neokoukaný zajímavý design vozu

                  - tichý, dobře odhlučněný interiér

                  - objemný a snadno přístupný zavazadlový prostor s dvojitou podlahou

                  - velmi prostorný a variabilní interiér při malých vnějších rozměrech vozu

                  - bohatá výbava vozu, vč. ESP a 6-ti airbagů

                  - dobré jízdní vlastnosti

                  - zadní čidla parkování i kamera

                  - příznivá základní cena vozu     

MÍNUSY: - nepřesné řazení

                  - nad 15 km/h se vypne parkovací kamera     

                  - nízkoprofilová 17-ti  palcová kola na konkrétním voze - snižují komfort jízdy 

                  - chybějící doba jízdy na palubním počítači a pouze jeho jediná paměť

                  - nevzhledné radio

                  - nízko umístěné špatně přístupné zámky předních pásů

                  - prosklenou střechu nelze otevřít, pouze ručně ovládané roletky

                  - xenony ani za příplatek 

                  - cejchování digitálního otáčkoměru (políčka po 250 otáčkách)  

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor 1560 cm3 řadový přeplňovaný vznětový 4 válec                                                                

Výkon 84 kW (114 k) /3.600 ot./min., točivý moment 270 Nm při 1.750 ot./min.
6-ti stupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Rozměry D x Š x V 
4.078 - 1.766 - 1.621
mm, rozvor 2.540 mm
Vlastní - pohotovostní hmotnost 1.361 kg , užitečná 446 kg, celková  1.807 kg                        

Nádrž na 50 l paliva. Zavazadlový prostor 385/ 500/ 1506 litrů.                                                                       

Pneu 205- 45 R17 Michelin Pilot Exalto (letní)..
Zrychlení 0 - 100 km/h za 10,9 s, max. rychlost
184 km/h
Spotřeba paliva 4,0 mimo - 5,5 město - 4,6 l/100km kombinace

 

Změřeno během testu: celková spotřeba během testu 771 km 5,55 l/100km, zrychlení na tachometrových 100 za 11,9 s.

Karel Kolečko 

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3 4 5

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu