Vyhledávání

Test faceliftovaného Hyundai i20 s tříválcovým dieselem

Test  faceliftovaného Hyundai i20 s tříválcovým dieselem

Faceliftovaná verze i20 se objevila v Ženevě 2012, u nás na trhu je od loňského  června 2012. Modernizace přišla po 3,5 letech od premiéry v Paříži 2008. Celkovou délkou atakuje 4 metrovou hranici. Mezi hlavní konkurenty patří zejména domácí Fabie, Fiesta, Polo, Corsa, Grande Punto, Ibiza, Rio, Yaris, Clio, P208 a C3.

MOTOR Naftový 3-válec o objemu 1120 cm3 se 4-ventily na válec. Motor dosahuje výkonu 55 kW ve 4.000 otáčkách a točivý moment 180 Nm je k dispozici od 1.750 do 2.500 otáčkách. Turbo zabírá cca od 1.700 otáček od tohoto okamžiku vůz až do 4.000 zrychluje. Nejlépe se motor cítí mezi 2 - 4.000 otáček, kde nabízí velmi slušnou dynamiku. Motor je velmi tichý, dobře odhlučněný a není téměř slyšet.

Na dálnici se spotřeba pohybuje kolem 6 - 6,5 l/100km. Ve městě si vezme dieselový tříválec kolem 4,5 - 5-ti litrů. Při běžné jízdě mimo město budete jezdit s kombinovanou spotřebou mezi 4 -5 litry. Při úsporné jízdě je možné se dostat pod 4 litry. Během celého testu 859 km jsem dosáhl spotřeby 4,55 l/100km (dle palubního počítače). Pohyboval jsem se cca o 7 deci nad údaje, výrobce (3,8). Papírová maximálka je 160 km/h a zrychlení z 0-100 km/h za 15,7 s, já jsem dosáhl zrychlení na tachometrových 100 za 12,5 s, což je výrazně dřív než uvádí výrobce.

PODVOZEK Jízdní vlastnosti mě velmi příjemně překvapily vzhledem ke třídě  (malé 4 metrové vozy). Podvozek je dobře naladěn, filtruje nerovnosti vozovky, má komfortní podvozek, který z Vás nevytřese duši, ale přesto v zatáčkách i20 velmi dobře drží stopu. Testovaný vůz jezdil na plechových kolech s pneu 175-70 R14 Pirelli Cinturato P4 (letní). I vzadu jsou kotoučové brzdy s dobrou účinností a nemají problém lehký vůz zastavit.

ŘÍZENÍ Je lehké díky elektrickému posilovači, klade optimální odpor a je poměrně přesné. Vůz se dobře řídí.

ŘAZENÍ Manuální 6-ti stupňové převodovky je poměrně přesné. Motor točí na 6-tku při  90 km/h - 2.000, při 100 cca 2.250, při 120 kolem 2.650 a při dálničním limitu 130 ukazují přístroje rozumných 2.850 otáček, ve 150 je to jen 3.300 otáček. Verze s motory 1,4 má také 6-ti stupňovou převodovky, jen u základního motoru 1,2 je pětistupňová převodovka.

INTERIÉR Palubní deska má klasický tvar s kapličkou před řidičem, je dobře zpracovaná působí dobře i na pohled, ale měkčené plasty zde nenajdeme. V kapličce před řidičem  je vlevo otáčkoměr, vpravo rychloměr, nahoře mezi nimi analogový palivoměr napravo a naopak na levé straně je teploměr chladící kapaliny. Přístroje mají bílé podsvícení. Uprostřed palubní desky je nahoře modře podsvícený displej palubního počítače - zobrazují stále čas a vnější teplotu, průměrnou + okamžitou spotřebu-graficky a dojezd. Má pouze jednu paměť, ovládá se tlačítkem umístěným vlevo nad radiem. V dolní části displeje se zobrazují údaje radia nebo CD/ MP3 přehrávače.

Blikače mají dnes už běžnou funkci 3 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici. Originál radio s CD/MP3 přehrávačem na středovém panelu má jednoduché ovládání. 3-ramenný volant s koženým potahem je seřiditelný ve dvou osách. Vůz je vybaven elektrickým ovládáním předních oken, hlavní ovladač a ovládání el. zrcátek je na madle dveří řidiče. Přední pásy jsou výškově stavitelné. Přední sedačky jsou pohodlné, mají dobré boční vedení a jsou tuhé, sedačka řidiče je výškově nastavitelná. Vzadu je průměrný prostor v oblasti kolen od opěradla k opěradlu 71 cm (sedák 50 + 21 cm prostor pro kolena) při nastavení sedačky na osobu 180 cm vysokou, nad hlavou bylo dost místa 96 cm.

Zavazadlový prostor má objem 295 litrů, po sklopení neděleného opěradla se zvětší na 1060 litrů. Naměřil jsem rozměry - šířku výborných110 cm, výška pod odnímatelným krytem je 49 cm, délka v rovině podlahy je 64 cm, po sklopení sedaček se prodlouží až na 140 cm. Tvar kufru je pravidelný a nezasahují do něj nijak žádné výstupky a podběhy. Přístup do kufru je přes vysokou nákladovou hranu cca 69 cm nad zemí a 18 cm nad podlahou kufru. Po otevření kufru se nachází spodní hrana víka kufru -zámek 188 cm nad zemí. V plastu na vnitřní straně jsou dvě prohlubně určená pro uchopení při zavírání. Pod podlahou kufru se nachází dojezdová rezerva (115-70D15) se základním nářadím.

BEZPEČNOST je na velmi vysoké úrovni i základní model má sériově 6 airbagů (včetně okenních pro přední a zadní sedadla) a stabilizační systém ESP. Nad 16 km/h (zřejmě z USA- 10 mil) se vůz zamkne, nad 20 km/h silně pípá signalizace pásů. Brzdy fungují velmi dobře i vzadu jsou kotoučové brzdy.

DESIGN Jedná se o facelift modelu představeného v Paříži 2008. Dotkl se zejména přední části. Vůz nyní působí dospěleji a velmi se přiblížil většímu modelu i30. Přední světla jsou více protaženy a mají zajímavé vnitřní členění.  Mlhovky mají nyní trojúhelníkový tvar, dole v nárazníku je oválný otvor pro vstup vzduchu k chladiči. Testovaný model bohužel neměl denní LED světla. Zadní koncová světla mají proti předchozí verzi pouze jinou vnitřní optiku. Boční linie oken mírně stoupá a zadní okna se zužují. Vozu bohužel chybějí jakékoliv ochranné lišty dveří i nárazníků.

CENA Testovaný vůz 1,1D se nabízí pouze v jediné výbavě Inclusive, prodává se za katalogovou cenu 319.990 Kč (6/2013). V základní výbavě vozu najdeme: ESP s protiskluzovým TCS, 6x airbag, centrální zamykání, př. el. okna a zrcátka, vestavné autorádio s CD a MP3, 4x repro, elektrický posilovač řízení, manuální klimatizace, palubní počítač, dělené sklopné zadní sedačky.

Příplatková výbava: Paket Plus: přední mlhovky, dálkového ovládání centrálu, alarm, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, kožený volant a hlavice řad. páky, el. ovládané a vyhřívané zpětné zrcátka, USB konektor za 17.900. Metalíza 13.000 Kč. Cena příplatkové výbavy 30.900 Kč. Celková cena je 350.890 Kč.

 

 

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:


PLUSY :- dobré jízdní vlastnosti, komfortní podvozek 
                - bohatá bezpečnostní výbava 6x airbag, ESP v základu
                - nízká spotřeba
                - poměrně přesné řazení 6-ti stupňové převodovky

                - nízký hluk (dobré odhlučnění)
                - dobré brzdy - 4 kotouče

                - pružnost motoru 

                - prostor vzadu (nohy, hlava)  

                - pohodlné přední sedačky - tuhé s dobrým bočním vedením

                - USB konektor


MÍNUSY:- středový tunel tlačí na pravou nohu řidiče

                - studený motor na volnoběh - vibrace

                - krátká šestka, malý odstup od pětky pouze 200 otáček

                - nemá denní světla

                - mělká kapsa předních dveří, vzadu zcela chybí

                - výhled šikmo vpřed přes mohutný A-sloupek

                - u palubního počítače chybí průměr. rychlost, pouze 1paměť

                - zadní okno se v dešti hodně znečišťuje

                - schod v kufru po sklopení sedaček

                - pod 50 km zmizí dojezd (na palubním počítači)

                - pouze dojezdové rezervní kolo               


TECHNICKÉ ÚDAJE:
Motor 1120 cm3 řadový přeplňovaný vznětový 3 válec, plní Euro 5

Výkon 55 kW (75 k) /4.000 ot./min., točivý moment 180 Nm 1.750 - 2.500 ot./min.
6-ti stupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Rozměry D x Š x V 3.995 - 1.710 - 1.490 mm, rozvor 2.525 mm
Vlastní - pohotovostní hmotnost 1080-1197 kg, užitečná 438-555 kg, celková 1.635 kg

Nádrž na 45 l paliva. Zavazadlový prostor 295 /1060 l

Pneu 175-70 R14 Pirelli Cinturato P4 (letní)
Zrychlení 0 -100 km/h za 15,7 s, max. rychlost 160 km/h
Spotřeba paliva 3,4 mimo - 4,6 město - 3,8 l/100 km kombinace

Změřeno během testu: celková spotřeba během 859 km 4,55 l/100 km, zrychlení na tachometrových 100 za 12,7 s.

 

 

Resume: Jedná se o slušně vybavený (bezpečnostní) malý vůz s dobrým podvozkem. Úsporný třívalcový dieselový motor, nabízí ve středních otáčkách slušnou pružnost, při úsporné jízdě se vám odmění spotřebou pod 4 litry. Po faceliftu působí dospěleji a podobá se větší i30, bohužel tato verze nemá přední denní LED světla.

 Karel Kolečko  

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3 4

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu