Vyhledávání

Test Fiatu Bravo s nejsilnějším dieselovým motorem 2,0 Multijet

Test Fiatu Bravo s nejsilnějším dieselovým motorem 2,0 Multijet

Test Fiatu Bravo Sport s nejsilnějším dieselovým motorem

Test Fiatu Bravo s 5-ti dveřovou karosérií a s výborným 2 litrovým dieselem Multijet. Vůz i po 3 letech od premiéry zaujme elegantním designem. Za týden jsem s tímto vozem nejezdil téměř tisícovku kilometrů - 982 km.

MOTOR  Měl jsem k dispozici vůz s nejsilnějším dodávaným motorem - diesel 2,0 Multijet s filtrem pevných částic. S vysokým výkonem 121 kW dosahovaných ve  4.000 ot., ale hlavně 360 Nm v 1.750 ot. točivého momentu. Pod hranicí 2.000 otáček začíná turbo mohutně zabírat až do 4000 otáček. Optimální je pohybovat se mezi 2.000 - 3000 otáčkami, kde motor nabízí dostatek dynamiky při rozumné spotřebě. Spotřeba se během celého testu - 982 km ve smíšeném provozu ustálila na velmi slušné hodnotě 6,0 l/100km (na tak silný motor) což je cca o tři čtvrtě litru víc než deklaruje výrobce (5,3). Při jízdě po běžné silnici (přes vesnice, zatáčky a kopce) poměrně svižným stylem se při obsazení 2-osobami spotřeba pohybovala kolem 5,5 - 6,0 litrů. Jízda po dálnici s tempomatem kolem 120-130 km/h znamená spotřebu kolem 6,0 - 6,5 litrů. Při jízdě o městě počítejte s konzumací kolem 7- 8,5 litrů nafty. Udávaná maximálka je 215 km/h, zrychlení z 0-100 km/h za 8,2 s, mě se to podařilo za 8,5 s. Motor byl velmi kultivovaný a tichý.

PODVOZEK byl velmi příjemný sedí v zatáčkách jako přibitý na širokých letních pneu Good Year Eagle F1 225 - 45 R17 na elegantních 2 barevných (černo-stříbrných paprskových) originálních Alu kolech. Vůz se trochu nakláněl, ale i tak umožňoval velmi rychlé průjezdy zatáčkami. Nikdy jsem se nedostal na limit vozu, přesto, že vůz bohužel nebyl vybaven stabilizačním systémem ESP, měl jsem vůz z dubna 2010 - dle aktuálního ceníku je ESP již v základu. Podvozek byl nastaven jako rozumný kompromis mezi komfortním a sportovním nastavením. Díky nízkoprofilovým pneu byl citlivější na díry v silnici a kanály. 

ŘÍZENÍ  Šlo velmi zlehka a vůz se dobře řídil s dobře tvarovaným volantem s koženým potahem. Řízení má variabilní účinek snižující se s rychlostí. Pro zvětšení účinku posilovače například pro parkování a jízdu po městě slouží tlačítko City.

ŘAZENÍ  Bylo poměrně přesné jen mělo zbytečně dlouhé dráhy řazení. Zpátečka se řadí po zmáčknutí pojistky. Šestka byla dost dlouhá a motor se při dálničních rychlostech zbytečně nevytáčel. Motor točil na 6-tku v 90 pouhých 1.550 otáček, při 100 je to 1.750, při 120  2.100 a  při dálničním limitu 130 je to jen 2.300 otáček a 2.700 otáček odpovídalo 150 km/h na tachometru. Se spojkou je potřeba citlivě pracovat - má velmi krátký chod v oblasti záběru, zpočátku mi motor při rozjezdu občas chcípnul.

INTERIÉR  Palubní deska je z tvrdých plastů i když větší část byla vroubkovaná. Palubní deska má klasický tvar s kapličkou se dvěma chromovaným tubusy s otáčkoměrem a druhý s rychloměrem. Mezi chromovaným tubusy je palivoměr a ukazatel teploty chladící kapaliny, pod nimi je displej palubního počítače. Všechny přístroje i displej mají oranžové podsvícení. Palubní počítač zobrazuje tyto funkce - průměrná rychlost, spotřeba průměrná + okamžitá, doba jízdy, dojezd, hodiny a vnější teplotu. Dojezd vozu se velmi rychle měnil, během chvilky (např. 5-ti kilometrů) spadl třeba o 50 km, takže není moc dobré spoléhat na něj a čekat nějaké přesné hodnoty. Velký displej příplatkové navigace byl uprostřed palubní desky, její ovládání je poměrně složité stejně jakou radia, kde se mi ani nepodařilo zjistit jak se ukládají stanice. Navigace má sice dobrou grafiku, ale neumí česky. Originál radio s CD/MP3 s 6-ti reproduktory a dobrým zvukem má ovládání tlačítky na volantu. 3-ramenný anatomicky tvarovaný volant s koženým potahem a prošíváním modrou nití byl seřiditelný ve 2 osách. Tempomat se ovládá páčkou vlevo dole pod volantem, která nebyla vidět, tak se mi občas podařilo místo tempomatu zhasnout světla což není ideální. Řidič je od spolujezdce oddělen středovým tunelem s loketní opěrkou pod kterou je miniaturní úložný prostor. Světla nemají funkci denního svícení. Blikače mají příjemnou dnes už běžnou funkci dokonce 5-ti bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici. Automatická 2-zónová klimatizace s vlastním velkým displejem má funkci mono, nastavování teploty je po půl stupních. Přední A sloupek zejména v dolní části omezuje výhled šikmo vpřed. Vůz byl vybaven příplatkovou otevírací prosklenou střechou s vnitřní krycí roletkou. Přední černo modré sedačky s prošíváním modrou nití byly pohodlné a optimálně tuhé, obě přední sedačky byly výškově nastavitelné. Vzadu je průměrný prostor v oblasti kolen od opěradla k opěradlu 70 cm (sedák 49 + 21 cm prostor pro kolena) při nastavení sedačky na osobu 180 cm vysokou (vzhledem k velikosti a třídě vozu) nad hlavou bylo dostatek místa. Šířka zadních sedaček je 131 cm. Vůz byl vybaven elektrickým ovládáním všech 4 -oken, hlavní ovladač byl na dveřích řidiče, do kapsy ve dveřích se sotva vešla na ležato půllitrová láhev.

Výrobce udává velikost zavazadlového prostoru 400 litrů což patří k lepšímu průměru v nižší střední třídě. Po sklopení zadních sedaček nevznikne zcela rovná plocha. Zadní sedačky jsou dělené v poměru 1/3 ku 2/3 po jejich sklopení se objem zvětší na 1175 litrů. Naměřil jsem tyto rozměry zavazadlového prostoru - šířka 102 cm, výška 58 cm, délka v rovině podlahy 79 cm. Tvar kufru je pravidelný a nezasahují do něj nijak žádné výstupky a podběhy. Přístup do kufru je dobrý velkým vstupním otvorem - nákladová hrana je 74 cm nad zemí a 27 cm nad podlahou kufru (což je dost velký schod). Pod podlahou kufru je pouze dojezdová rezerva. Po otevření kufru je spodní hrana víka kufru – zámek, pouze 182 cm nad zemí, v plastu na spodní straně jsou 2 prohlubně určené pro uchopení při zavírání. Kufr se otvírá stiskem znaku Fiatu, bohužel bez jakéhokoliv vnějšího madla, takže si snadno ušpiníte ruce.

DESIGN  Vůz i víc jak po 3 letech od premiéry stále vypadá velmi dobře a působí moderně. Celkově na mě vnější zakulacený design působil příjemně, zejména přední část s dělenou chromovanou maskou (ale to je můj subjektivní názor). Zadní část a světla působí velmi elegantně a vyváženě. Vozu bohužel chybí jakékoliv ochranné lišty ať na náraznících, tak i na dveřích což není moc praktické. Víko kufru je v úrovni zadního nárazníku, takže i při sebemenším poškození zadního nárazníku se poškodí i drahé víko kufru. Modrá perleť vozu slušela, což máte možnost posoudit z přiložených fotografií.

CENA  Vůz byl v nejvyšší výbavě Sport  je nabízen za 529.900 Kč (9/2010)  aktuálně v této výbavě najdeme  ESP, Hill Holder, 6x airbag, tempomat, palubní počítač, př. mlhovky s funkcí odbočovacích světel, centrál s dálkou- sklopný klíček, př el. okna a zrcátka, radio s CD a MP3 s ovl. na volantu, 6 repro automatická 2-zónová klima, hliníkové sportovní pedály, výškově stavitelné př. sedačky, dvoubarevné 17“ alu kola. Příplatková výbava: Bi-xenonové světlomety 25.300, střešní okno Sky Window 35.300, zadní loketní opěrka 2.100, tempomat 10.100, vyhřívaná přední sedadla 4.100, parkovací asistent přední a zadní 16.200, alarm 9.100, paket Infotainment – Blue&Me, hands-free, navigace Instant Nav, ovládání na volantu celkem za 25.300, zatmavená zadní skla 3.100, elektricky ovládaná zadní okna 5.100, modrá perleťová barva Maserati Blu 20.200 Kč. Příplatková výbava za 155.900 Kč. Celková cena je tak nemalých 685.800 Kč.

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY :  - dobré jízdní vlastnosti a brzdy

                  - výkonný, pružný, úsporný motor    

                  - vnější design vozu

MÍNUSY: - tvrdé plasty v interiéru

                  - dlouhé dráhy řazení

                  - ovládání radia a navigace

                  - USB připojení - hrají stále stejné písničky

                  - nepřesný ukazatel dojezdu

                  - otvírání kufru - chybí vnější madlo

                  - ovládání stěračů a světel

                  - nízký podvozek

Resume: rodinný vůz nižší střední třídy s výkonným úsporným motorem s průměrně prostorným interiérem. I po letech se stále     elegantním vnějším kabátem. 

TECHNICKÉ ÚDAJE:                                                  

 Motor 1956 cm3 řadový přeplňovaný vznětový 4 válec                                                                                     

Výkon 121 kW (165 k) /4.000 ot./min., točivý moment 360 Nm 1.750 ot./min

6-ti stupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Rozměry D x Š x V  4.336 - 1.792 - 1.498 mm, rozvor 2.600 mm
Vlastní - pohotovostní hmotnost 1.360 kg, užitečná 510 kg, celková 1.870 kg       

Nádrž  na 58 l paliva. Zavazadlový prostor 400/1175 litrů 

Pneu Good Year Eagle F1 225 - 45 R17 - letní
Zrychlení 0 -100 km/h za 8,2 s, max. rychlost 215 km/h
Spotřeba paliva 4,3 mimo - 6,9 město - 5,3 l/100km  kombinace
Změřeno během testu 982 km spotřeba: 6,0 l/100km

 

 

Karel Kolečko

27.9.- 4.10.2010

                        

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu