Vyhledávání

Test Hondy CR-V e HEV 2,0i MMD Advance s pohonem všech kol

Test Hondy CR-V e HEV 2,0i MMD Advance s pohonem všech kol

Test Hondy CR-V sedmé generace představené v květnu 2023. Testovaný vůz s hybridním systémem a pohonem všech kol, dvoulitrový atmosférický motor s elektromotorem o výkonu 135 kW. Nabízí se pouze s benzínovým hybridním nebo plug in hybridním pohonem.

MOTOR nová Honda CR-V se vrací k atmosférickým motorům, ale vždy v kombinaci s elektromotorem. Benzínový atmosférický dvoulitr pracuje s Atkinsonovým cyklem. Nejvyšší výkon motoru je 109 kW (148 koní) v 6.100 otáčkách a nejvyšší točivý moment 189 Nm ve 4.500 otáčkách. Hybridní systém nabízí velmi slušnou dynamiku jízdy. Elektromotor má výkon 135 kW a točivý moment 335 Nm (je stejný jako v plug in hybridu) maximální otáčky elektromotoru jsou 14.500. Systém má čtyři režimy - econ, normal, snow a sport. V Evropě se nabízí pouze tato jediná motorová verze a nabíjecí plug-in hybrid s podobnou technikou.

Při běžném ježdění mimo město, je spotřeba kolem 6 litrů. Svižná sportovnější jízda, znamená spotřebu někde mezi 6-7 litry. Ve městě je nové C-RV nejúspornější a vezme si jen kolem 4-6 litrů. Nejvyšší je spotřeba na dálnici, to je kolem 8 litrů. Za celý test 677 km jsem dosáhl spotřeby 6,6 l/100 km to je v podstatě stejně (jako uvádí výrobce 6,7 l/100 km) dle palubního počítače. Maximálku 187 km/h, jsem nezkoušel, zrychlení z 0-100 km/h udává výrobce za 9,5 s, mě se podařilo dostat za podobný čas 9,6 s na tachometrových 100 km/h. CR-V jezdí téměř bezhlučně, v podstatě ani nepoznáte, kdy běží benzínový motor.

PODVOZEK CRV velmi dobře sedí v zatáčkách, kde sice více naklání, ale drží dobře stopu. Vůz je velmi komfortní a pohodlný, dobře tlumí nerovnosti, určitě také díky vysokým 60 % pneu. Testované CRV jezdilo na letních pneu Dunlop SP Sport o rozměru 235 - 60 R18 (jako u předchozí generace) na originálních desetipaprskových tmavě šedých lesklých Alu kolech. Světlá výška je u čtyřkolky nejvyšší 200 mm, o 41 mm vyšší než plug in hybridní dvoukolka. Kotoučové brzdy, jsou vpředu i vzadu a jsou velmi účinné.

ŘÍZENÍ elektrický posilovač má variabilní účinek podle rychlosti, má optimální odpor. Vůz se dobře řídí, menší kulatý multifunkční tříramenný vyhřívaný volant s koženým potahem (nastavitelný ve dvou osách) má silný věnec, který se dobře drží.

ŘAZENÍ bezestupňové automatické převodovky CVT není možné ovlivnit (ani žádné virtuální stupně a řazení pádly pod volantem). Zcela chybí otáčkoměr. Řadí plynule, ale někdy se motor zbytečně vytáčí (zejména při jízdě do kopce) a není možné to nijak ovlivnit. Volba jízdních režimů automatu, není zde řadící páka, tlačítka jsou na středovém tunelu. K dispozici jsou 4 jízdní módy: econ, normal, snow, a sport.

INTERIÉR Horní část palubní desky je z měkčeného plastu s klasickou kapličkou před řidičem, ve které je barevný 10,2“ LCD displej na kterém se, ale zobrazují stále klasické budíky. Interiér je kvalitně zpracovaný, přehledný a velmi dobře ergonomicky uspořádaný. V kapličce před řidičem na 10,2“ LCD displeji, je vlevo kruhový ukazatel využití výkonu motoru, případně rekuperace - v něm se zobrazují audio údaje (stanice radia, případně přehrávaná skladba MP3), vpravo je klasický kruhový tachometr v něm se variabilně zobrazují údaje palubního počítače, navigace, zobrazení toku energií atd., mezi těmito kruhovými přístroji je digitální ukazatel rychlosti a pod ním jsou údaje aktivního tempomatu, asistentu jízdních pruhů, rychlostní omezení. Po stranách displeje jsou grafické ukazatele- vlevo stav baterie a vpravo ukazatel stavu paliva. Vzhled přístrojů se zůstává stejný ve všech jízdních režimech. Palubní počítač zobrazuje tyto údaje, (průměrná spotřeba, dojezd, průměrná rychlost, doba jízdy), má dvě paměti A a B. Interiér a pojetí palubní desky, zejména ovládání ventilace-klimatizace se mi velmi líbí. Palubní deska je shodná nebo hodně podobná se Civicem.

Blikače mají funkci trojbliku. V loketní opěrce jsou úložné prostory, na středovém tunelu jsou konektory pro USB zařízení k audiosystému a USB-C pro nabíjení a také místo pro bezdrátové nabíjení telefonu. Originální audiosystém BOSE s MP3 přehrávačem s dvanácti reproduktory má výborný zvuk a ovládání i na volantu-vlevo. Uprostřed palubní desky je nahoře (vytrčený podobně jako tablet) 9“ dotykový displej, který zobrazuje údaje audio, navigace, údaje o hybridním systému a obraz z kamer. Tříramenný kulatý kožený multifunkční volant je seřiditelný ve dvou osách, jsou na něm tlačítka audia vlevo, aktivního tempomatu a palubního počítače vpravo a dole ve spodním rameně jeho vyhřívání. Pod volantem jsou pádla, kterými se nastavuje úroveň rekuperace elektromotoru. Automatická duální klimatizace s nastavováním teploty po půl stupních, která kombinuje tři kruhové ovladače s tlačítky, má vlastní displej, toto řešení je velmi intuitivní, praktické a elegantní (společná se Civicem). Vůz se startuje červeně podsvíceným tlačítkem, které je vpravo dole od volantu. Z vozu je i vzhledem k vyššímu posezu dobrý výhled, šikmo dozadu je výhled horší.

Přední kožené sedačky s tmavěšedým potahem jsou ergonomicky tvarované, pohodlné a optimálně tuhé, obě elektricky ovládané, výškově nastavitelná je, ale pouze řidičova se dvěmi pamětmi. Obě přední sedačky jsou vyhřívané i ventilované, obojí ve třech stupních, ale není to nijak výrazně cítit - to ventilování. Vzadu je dostatečný prostor v oblasti kolen, od opěradla k opěradlu 82 cm - sedák dlouhý 49 + 33 cm prostor pro kolena (to je cca o 3 cm méně než u předchozí generace) při nastavení sedačky na osobu 180 cm vysokou, nad hlavou je 96 cm, to je dostatečné místo (má prosklené střešní okno). I na zadních sedačkách jsou výškově stavitelné pásy. Vůz je vybaven elektrickým ovládáním všech oken, hlavní ovladač je na dveřích řidiče spolu s paměťmi sedačky řidiče, kapsa v předních i zadních dveřích je i na větší láhev.

Zavazadlový prostor má v základním uspořádání objem 579 litrů (model Advance se subwooferem). Zadní sedačky jsou dělené v poměru 1/3 ku 2/3 po jejich sklopení se objem zvětší na 1643 litrů. Naměřil jsem tyto rozměry zavazadlového prostoru - šířka 100-105 cm, výška pod odnímatelným krytem 55 cm, délka v rovině podlahy 75 cm k výstupku, celková 95 cm. Sedačky se sklápí páčkou, která je na boku sedaček, vznikne téměř rovná ložná plocha s drobným schodem dlouhá 163 cm, k sedačkám 191 cm. Po sklopení se sedačky vrací do téměř svislé nepřirozené polohy na sezení. Vzhledem k umístění baterie hybridního systému chybí rezervní kolo. Přístup do kufru je výborný velkým vstupním otvorem - nákladová hrana je 69 cm nad zemí v rovině s podlahou kufru. Po otevření kufru je spodní hrana víka kufru 190 cm vysoko, což je dostatečná – bezpečná výška pro většinu populace.

BEZPEČNOST CRV má standartních 6 airbagů navíc kolenní a středový. Stabilizační systém Hondy má název VSA s ASR je ve standartu. Na všech 4 kolech jsou kotoučové brzdy s brzdovým asistentem mají výbornou účinnost, při panickém brzdění se automaticky sepnou varovné blikače. Hlavní LED světla mají výbornou účinnost, navíc mají výborně fungující funkci automatických světel - přepínání dálkových a tlumených světel (obojí je k dispozici v jakékoliv výbavě) tato nejvyšší výbava Advance má navíc aktivní LED světlomety. Dobře fungující aktivní tempomat - zrychluje a zpomaluje podle vozu jedoucího před Vámi. Při blinkru se Vám na displeji zobrazí prostor vzadu z boku vozu i s čárami odstupu, pro bezpečné zařazení. Pokročilý systém podpory řízení Honda sensing : Varování před čelní srážkou, systém pro udržování v jízdním pruhu, systém pro zmírnění následků nehody, varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, systém rozpoznávání dopravních značek, inteligentní omezovač rychlosti, asistent pro jízdu v kolonách, asistent pro jízdu v dopravní zácpě, protikolizní systém při nízké rychlosti, systém pro zmírnění rizika vyjetí z komunikace, adaptivní tempomat, sledování jízdního pruhu, sledování pozornosti řidiče, zmírnění následků neúmyslné akcelerace, detekce objektů v mrtvém úhlu, asistent při couvání z parkovacího místa.

DESIGN poslední generace je velmi vydařený. Přední části dominuje mohutná svislá černá maska s velkým chromovaným logem značky, úzká LED světla, jsou vytažená hodně do stran. Přední kapota je velmi dlouhá a očekával bych tam velký motor, minimálně šestiválec, ale je tam pouze dvoulitrový čtyřválec. Boční okna lemují chromované lišty, zadní boční okna jsou výrazně zatmavena. Zadní světla ve tvaru L (hokejky) lemují víko zadní sklo a směrem dolu se rozšiřují do boku i do víka kufru a jsou dělené. Nad zadním oknem je spojler s brzdovým světlem. Na zadním nárazníku jsou takzvané kočičí oči a dvě chromované koncovky výfuku, napravo je výfuk ta pravá je falešná. Celkově vůz působí mnohem mohutnějším dojmem než dřív, takovým americkým stylem, má dlouhou přední kapotou, nyní měří 4,7 m, nové CRV narostlo o víc jak 10 cm do délky.

CENA v nejvyšší výbavě Advance se nabízí za cenu 1.249.900 Kč (aktuální v prvním čtvrtletí 2025 je akční bonus 50.000 Kč). V této výbavě najdeme: ESP, asistent pro rozjezd do kopce, alarm, aktivní elektrický posilovač řízení, start-stop systém, 8x airbag, duální automatická klima, automatické stěrače, aktivní tempomat, samozatmívací zrcátko, 18“ Alu kola s pneu 235-60 R18, př. a zadní čidla parkování, zadní parkovací kamera, pokročilý systém podpory řízení Honda sensing, varování před čelní srážkou, udržování v jízdním pruhu, rozpoznávání dopravních značek, aktivní tempomat, systém pro zmírnění následků nehody, hlavní + denní LED aktivní světlomety s automatickým přepínáním dálkových světel, centrál s dálkou, bezklíčkové otvírání a startování, 4x. el. okna, el. ovládaná a sklopná zrcátka, palubní počítač, navigační systém Honda Conect  2 s 9“ dotykovým displejem, radio s MP3 s ovl. na volantu s 12-ti repro a subwooferem, 2x USB slot, palubní počítač, kožený interiér, elektricky nastavitelné sedačky u řidiče se 2 pamětmi, vyhřívané a ventilované, kožený vyhřívaný volant s ovládáním radia a tempomatu nastavitelný ve dvou osách, panoramatické střešní okno.

Příplatková výbava: metalíza/perleť 17.900 Kč. Celková cena po slevě je 1.217.800 Kč.

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY :   - prostorný interiér

                - dobře naladěný podvozek

                - v režimu sport svižné svezení     

                - aktivní tempomat, udržování jízdních pruhů

                - při pravém blinkru obraz za šikmo vozem

                - asistenční systémy

                - při běžné jízdě ani nepoznáte zda běží benzínový motor 

                - pohodlné anatomické přední kožené sedačky

                - vyšší profil pneu

                - ovládání klimatizace - kruhové ovladače

                - velmi dobře hrající audio Bose

                - zadní posuvné sedačky s nastavitelným sklonem opěradla

                - dobré brzdy

                - bezklíčkové otvírání a startování, kufr má i otvírání kopnutím

                - head up displej

                - dobré pružné zrychlení

                - USB pro připojení pro MP3 + USB C na dobíjení

MÍNUSY:   - manipulace s roletou kufru

                 - velký hluk při otevřeném střešním okně (nad 80 km/h)

                 - hrana v kufru i při sklopení z. sedaček  

                 - v zatáčkách nedotáčivé

                 - sklápění zadních sedaček přímo na nich z boku

                 - jediná varianta pohonu

                 - sedačka spolujezdce není výškově stavitelná

                 - chybějící rezerva    

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor 1993 cm3 řadový zážehový 4 válec                                                                       

Výkon 105 kW (143 k) /6.000 ot./min., točivý moment 186 Nm 4.500 ot./min. elektromotor 135 kW (184 k) 315 Nm, baterie 1,05 kW, jednostupňová převodovka, pohon všech kol
Rozměry D x Š x V  4.706 - 1.866 - 1.684 mm, rozvor 2.701 mm
Vlastní- pohotovostní hmotnost 1.800 kg, užitečná 550 kg, celková 2.350 kg                     

Nádrž na 57 l paliva. Zavazadlový prostor 588/ 1643 litrů

Pneu 235 - 60 R18 Dunlop SP Sport (letní)
Zrychlení 0 -100 km/h za 8,9 s, max. rychlost 187 km/h
Spotřeba paliva 6,7 l/100 km kombinace

Změřeno během testu: celková spotřeba během testu 677 km - 6,6 l/100 km (dle palubního počítače) zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,6 s.

Karel Kolečko

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3 4

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu