Vyhledávání

Test Hondy CR-V po faceliftu s novým motorem 1,6 D s manuální převodovkou

Test Hondy CR-V po faceliftu s novým motorem 1,6 D s manuální převodovkou

Test Hondy CR-V 5-té generace, která měla premiéru na podzim 2012 na autosalonu v Paříži. Na začátku roku 2015 byla představena faceliftovaná verze. Testovaný vůz měl pod kapotou nový dieselový motor 1,6 litru s výkonem 118 kW se šestistupňovým manuálem a pohonem všech kol.

MOTOR Nová dieselová šestnáctistovka 1,6 I-DTEC se dvěma turby má výkon 118 kW dosahovaných ve  4.000 ot. a 350 Nm točivého momentu ve 2.000 otáčkách. Proti základní šestnáctce s jedním turbem motor posílil o 30 kW a 50 Nm. Motor výrazněji zabírá a zrychluje už od 1.800 otáček. Motor je dostatečně výkonný a pružný, nejlépe se cítí mezi 2 a 3.000 otáček, kde nabízí výbornou pružnost.

Při úsporné jízdě je možné jet mezi 4-5-ti litry nafty (což je minimálně o litr míň než u automatu). Na dálnici při dodržování rychlostních limitů je spotřeba kolem  6,5 - 7-mi litrů (stejně jako u automatu). Po městě budete jezdit s podobnou spotřebou jako na dálnici, mezi 6-7-mi litry nafty. Při bežné jízdě kolem 5,5-6-ti litrů, to jsou velmi příznivé hodnoty na velkou čtyřkolku. Během týdne jsem najezdil 941 km s celkovou spotřebou rovných 6 litrů (údaj palubního počítače) což je o víc než litr víc než uvádí výrobce (4,9 - 5,1). Spotřeba je cca o litr a půl nižší než u původního motoru 2,2 D -110 kW (který nahradila, kvůli emisním limitům) má s ním srovnatelnou dynamiku.Udávanou maximálku, která je 202 km/h jsem nezkoušel, zrychlení z 0-100 km/h dle výrobce za 9,7 s, mě se to povedlo na tachometrových 100 o vteřinu později za 10,7 s. Motor je velmi kultivovaný a tichý.

PODVOZEK CR-V dobře sedí v zatáčkách a nabízí slušný jízdní komfort. Testovaný vůz jezdil na letních pneu Michelin Lattitude Sport o rozměru 225 - 60 R18 na originálních pětiparskových černostříbrných Alu kolech. S CR-V se dá jezdit velmi svižně přes boční náklon vozu drží dobře zvolenou stopu, vůz slušně tlumí nerovnosti. Pohon všech kol se připojuje automaticky při prokluzu předních kol. CR-V má malou světlost jen 165 mm (verze s předním pohonem je ještě o 10 mm nižší), to znamená, že je určen hlavně pro silnice, můžete s ním vyjet někam po polní cestě na chatu, do většího terénu bych se s CR-V raději nepouštěl. Kotoučové brzdy, jsou na všech kolech a mají dobrou účinnost.

ŘÍZENÍ elektrický posilovač, klade optimální odpor, má variabilní účinek podle rychlosti. Vůz se dobře řídí, tříramenný volant (nastavitelný ve dvou osách) má silný kůží potažený věnec, který se dobře drží.

ŘAZENÍ 6-ti stupňové převodovky je velmi přesné s optimálními drahami. Převody jsou dlouhé, takže se motor zbytečně nevytáčí. Otáčkoměr není velký a je cejchován po pěti stech otáček, tak se z něj těžko odečítají přesné hodnoty. Motor točí na šestku v 90 1.800 otáček, ve 100 rovných 2.000, ve 120 - 2.400, při dálničním limitu 130 ukazují přístroje pouhých 2.500 otáček. Ještě ve 150-ti jsou otáčky rovné 3.000. Převody jsou naprosto shodné jako u předchozí verze 2,2 D.

INTERIÉR Přístrojová deska je z tvrdých plastů, pouze střední pás je z měkčeného plastu. Přesto je interiér kvalitně zpracovaný a vypadá dobře. Přístrojová deska je tradiční s kapličkou před řidičem. Uprostřed je umístěn velký rychloměr na levé straně je půlkruhový otáčkoměr (cejchování má bohužel po 500 otáčkách), vpravo je teploměr chladící kapaliny a palivoměr. Kulatý displej palubního počítače je uprostřed tachometru. Přístroje jsou s bílým podsvícením. Palubní počítač ovládaný tlačítky vpravo pod volantem má 2 paměti. Blikače mají funkci trojbliku. V loketní opěrce jsou 2 konektory pro USB zařízení k audiosystému. Originál radio s CD/MP3 se 6-ti reproduktory má slušný zvuk a ovládání i na volantu. Hlasitost se ovládá bohužel pouze tlačítky na volantu nebo na navigaci. Testovaný model Executive má vestavnou navigaci Garmin se 7“ dotykovým displejem, který zobrazuje údaje audio, navigace a obraz ze zadní parkovací kamery. Při couvání se neztlumí audio a není pak slyšet čidla parkování. U navigace nejsou písmena podle abecedy a zadávání adresy je až na druhé straně. Další displej pro audio a palubní počítač je nahoře uprostřed palubní desky má možnost výběru ze 4 barev - modrá, červená, hnědá, šedá. 3-ramenný volant s koženým potahem je seřiditelný ve 2 osách, jsou na něm tlačítka audia, tempomatu a palubního počítače. Automatická 2-zónová klimatizace s vlastním displejem, má funkci mono resp. dual, nastavování teploty je po celých stupních. Z vozu je i vzhledem k vyššímu posezu dobrý výhled, jen šikmo vpřed vadí mohutné A-sloupky.

Přední vyhřívané kožené sedačky jsou pohodlné a optimálně tuhé, výškově nastavitelné. Sedačka řidiče má elektrické ovládání se dvěmi pamětmi a nastavitelnou bederní opěrku. Vůz má bezklíčkové otvírání a startování tlačítkem, které je na palubní desce vpravo od volantu. Vzadu je dostatečný prostor v oblasti kolen od opěradla k opěradlu 81 cm (sedák 46 + 35 cm prostor pro kolena) při nastavení sedačky na osobu 180 cm vysokou i nad hlavou je dost místa 99 cm (strop snižuje prosklené střešní okno, které nelze otvírat). Vůz je vybaven elektrickým ovládáním všech čtyř oken, hlavní ovladač je na dveřích řidiče, s kapsou kam se vejde i větší láhev.

Objem zavazadlového prostoru je v základním uspořádání 589 litrů. Sklon zadních opěradel není nastavitelný,  jako u předchozí generace. Zadní sedačky jsou dělené v poměru 1/3 ku 2/3 po jejich sklopení se objem zvětší na 1669 litrů. Naměřil jsem rozměry zavazadlového prostoru - šířka 97 až 106 cm, výška pod odnímatelným krytem 58 cm, délka v rovině podlahy 93 cm. Sedačky se sklápí páčkou, která je přístupná z kufru, vznikne téměř rovná ložná plocha dlouhá 158 cm, k sedačkám 162 cm. Tvar kufru není zcela pravidelný, zasahují podběhy kol. Pod podlahou kufru je nouzová rezerva (155-90D17) na dojetí a přihrádky na drobnosti. Přístup do kufru je výborný velkým vstupním otvorem - nákladová hrana je 67 cm nad zemí a 7,5 cm nad podlahou kufru. Po otevření elektricky ovládaného kufru je spodní hrana víka kufru - zámek pouze 181 cm vysoko a hlava je tak v ohrožení. Víko kufru je možné zavřít i bez elektromotoru, ten neklade při ručním zavírání žádný odpor, madlo na zavírání i tlačítko je na pravé straně víka kufru.

BEZPEČNOST CR-V má 6 airbagů. Na předních sedadlech jsou aktivní opěrky hlav. Stabilizační systém VSA (ESP) s ASR je součástí základní stejně jako 4 kotoučové brzdy s brzdovým asistentem, které mají výbornou účinnost, při panickém brzdění se automaticky sepnou varovné blikače. Bixenonové světla mají výbornou účinnost, navíc mají dobře fungující funkci automatických světel - přepínání dálkových a tlumených světel. CRV má denní LED světla ty po faceliftu lemují hlavní světlomety. Aktivní tempomat funguje bez problémů, vůz má další příplatkové asistenční systémy - detekce vozu v mrtvém úhlu, varování před čelní srážkou, varování před před projíždějícím vozem při couvání, udržování jízdního pruhu.

DESIGN přední část vozu je po faceliftu mírně upravena, hlavní světlomety, nyní lemují  denní LED světla jsou výrazně protažené do boku a navazují na mohutnou masku, kde je nyní více chromu. V dolní části nárazníku jsou obdelníkové mlhovky s chromovaným orámováním. Čelní sklo plynuje navazuje na prosklenou panoramatickou střechu, kterou  není možné otvírat. Bok střechy lemují nízké stříbrné lišty sloužící k uchycení střešního nosiče. Boční okna lemují chromované lišty. Lemy kol, spodní hrany dveří a oba nárazníky jsou lemovány černým plastem. Zadní světla lemují víko kufru, směrem dolu se výrazně rozšiřují do boku. Zadní okno nyní lemuje výrazná chromovaná lišta. Na zadním nárazníku jsou takzvané kočičí oči. Na obou náraznících je dole stříbrný plast imitující kovovou ochranu podvozku. Celkově vůz působí dojmem, že vypadá větší než ve skutečnosti je, vždyť měří jen 460 cm. Faceliftovaná verze, se liší jen v detailech od předchozího provedení, základní tvar zůstal stejný, díky jiným nárazníků je ted o 3,5 cm delší.

CENA v nejvyšší výbavě Executive se nabízí za cenu 949.900 Kč (10/2015). V této výbavě najdeme: ESP, asistent pro rozjezd do kopce, alarm, aktivní elektrický posilovač řízení, start-stop systém, 6x airbag, přední aktivní opěrky hlav, automatická 2-zónová klima, panoramatická prosklená střecha, automatické stěrače, tempomat, samozatmívací zrcátko, 18“ Alu kola s pneu 225-60 R18, př. a zadní čidla parkování, zadní parkovací kamera, bixenony s automatickým posvěcování do zatáček a automatickým přepínáním dálkových světel, př. mlhovky, centrál s dálkou, bezklíčkové otvírání a startování, 4x. el. okna, el. ovládaná a sklopná zrcátka, el. otvírání a zavírání víka kufru, palubní počítač, navigační systém Garmin se 7“ dotykovým displejem, radio s CD a MP3 s ovl. na volantu s 6-ti repro + subwoofer, 2x USB slot, palubní počítač, kožený interiér, el. nastavitelná sedačka řidiče se dvěmi pamětmi, kožený volant s ovládáním radia a tempomatu nastavitelný ve 2 osách, střešní spojler.

Příplatková výbava: bezpečnostní paket Honda Sensing - varování před čelní srážkou, udržování v jízdním pruhu, detekce vozů v mrtvém úhlu, rozpoznávání dopravních značek, aktivní tempomat, asistent pro couvání z parkovacího místa, systém pro zmírnění následků nehody za 50.000 Kč, metalíza 13.900 Kč. Celková cena je 1.013.800 Kč.

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY :    - prostorný interiér

                 - přesné řazení šestistupňové převodovky, dlouhé úsporné převody

                 - aktivní tempomat (radar), udržování jízdních pruhů

                 - asistent brzdí před překážkou

                 - výborně svítící bixenonová světla s automatickým přepínáním

                 - dobré jízdní vlastnosti    

                 - po sklopení zadních sedaček páčkou z kufru, zcela rovná plocha

                 - velký zavazadlový prostor

                 - prostor na sezení vzadu

                 - dobré brzdy

                 - bezklíčkové otvírání a startování

                 - parkovací kamera a čidla parkování 

                 - 2x USB připojení pro MP3 zařízení

MÍNUSY:    - při tankování se vynuloval palubní počítač A

                 - zrcátka se sklápí jen tlačítkem

                 - malý otáčkoměr cejchovaný po 500 otáčkách

                 - při nízkém stavu paliva se přepne do nouzového režimu max.1.800 otáček

                 - střešní okno nelze otvírat

                 - navigace nezobrazí trasu, adresa je až na druhé stránce

                 - písmena nejsou v abecedním pořadí (navigace)

                 - vyšší cena

                 - víko kufru se otvírá nízko

                 - tvrdé plasty v interiéru

                 - nižší světlá výška

                 - při couvání se neztlumí audio

                 - přední A-sloupky vadí ve výhledu

                 - nemožnost ovlivnit funkci pohonu 4x4

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor 1597 cm3 řadový přeplňovaný vznětový 4 válec, plní EURO 6                                                                        

Výkon 118 kW (160 k)/4.000 ot./min., točivý moment 350 N.m  při 2.000 ot./min.
6-ti stupňová manuální převodovka, připojitelný pohon všech kol (přední stále)
Rozměry D x Š x V  4.605 - 1.820 - 1.685 mm, rozvor 2.630 mm
Vlastní- pohotovostní hmotnost 1.625 kg, užitečná 545 kg, celková 2.170 kg                    

Nádrž na 58 l paliva. Zavazadlový prostor 589/ 1669 litrů

Pneu 225 - 60 R18 Michelin Latitude Sport (letní)
Zrychlení 0 -100 km/h za 9,7 s, max. rychlost 202 km/h
Spotřeba paliva 4,7 mimo - 5,3- 5,5 město - 4,9 - 5,1 l/100km  kombinace

Změřeno  - celková spotřeba během testu 941 km - 6,0  l/100km, zrychlení z nuly na tachometrových 100 za 10,7 s.

Karel Kolečko

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3 4 5

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu