Vyhledávání

Test Hondy CRV s 2,2 dieselem s 5-ti stupňovým automatem

Test Hondy CRV s 2,2 dieselem s 5-ti stupňovým automatem

Test Hondy CRV 5-té generace, ta byla představená na podzimním autosalonu v Paříži (2012) nyní na začátku roku 2015 příchází faceliftovaná verze, testovaný vůz je ještě v původním provedení. Zkoušený vůz měl pod kapotou silný 2,2 litrový dieselový 4-válec s výkonem 110 kW v kombinaci s 5-ti stupňovým automatem.

 

MOTOR Testovaný vůz se čtyřválcovým 16-ti ventilovým dieselovým motorem - 2,2 i-DTEC, ten má výkon 110 kW dosahovaných ve  4.000 ot. a 350 Nm točivého momentu je k dispozici od 2.000 do 2.750 otáček. Motor a jeho turbo zabírá cca od 1.800 otáček. Motor je silný a pružný, nejlépe se cítí mezi 2.000 až 3.000 otáček, kde nabízí nejvíce dynamiky a síly.

 

Spotřeba je závislá na stylu jízdy. Při opravdu úsporné jízdě trvalou rychlostí kolem 90-ti se dá jezdit kolem 6-6,5 litru. Mimo město při běžné jízdě budete jezdit kolem 7 - 7,5 litru. Po městě budete jezdit kolem 8 - 11 litru. Za celý test jsem s vozem ujel 969 km se spotřebou 6,9 litru (údaj palubního počítače) to se blíží údaji výrobce (6,6 - 6,8). Udávaná maximálka je 190 km/h, já dosáhl tachometrových 192, zrychlení z 0-100 km/h za 10,6 s. Na tachometrových 100 jsem zrychlil téměř o vteřinu dřív za 9,9 s. Motor je kultivovaný a tichý i ve vysokých rychlostech.

 

PODVOZEK je poměrně dobře naladěn, ale v zatáčkách mi vůz přišel nedotáčivý a hrnul se ven ze zatáčky, takže jsem jezdil raději opatrně. Podvozek je poměrně komfortní jen nezvládá příčné nerovnosti a rozbité silnice, přenáší pak rázy do interiéru ozývá se hluk od kol. Vůz jezdí na zimních pneu Continental ContiWinterContact TS 830 P (zimní) o rozměru 225 - 60 R18 na originálních pětiparskových Alu kolech.  Kotoučové brzdy, které jsou na všech kolech fungují velmi dobře. Pohon všech kol se připojuje automaticky při prokluzu předních kol. Bohužel má CRV nízkou světlou výšku 165 mm, to znamená, že je určen hlavně pro silnice (tomu odpovídá spíš sportovnější tvrdé naladění podvozku) můžete s ním vyjet někam po polní cestě nebo po louce na chatu, do většího terénu bych se s CRV raději nepouštěl.

 

ŘÍZENÍ S elektrickým posilovačem, klade optimální odpor, má variabilní účinek podle rychlosti. Vůz se dobře řídí volant je menší a má silný věnec, který se dobře drží.

 

ŘAZENÍ 5-ti stupňové automatické převodovky je možné pádly pod volantem. Převody jsou dlouhé, takže se motor zbytečně nevytáčí, dokonce delší než u manuální 6-ti stupňové převodovky, otáčky jsou cca o 100 nižší. Automat řadí plynule po 2.000 otáček. Otáčkoměr není velký a je cejchován po 500 otáček, tak se z něj těžko odečítají přesné hodnoty. Motor točí na 5-tku při 90 km/h 1.700, při 100 - 1.900, ve 120 je to cca 2.300, při dálničním limitu 130 ukazují přístroje pouhých 2.500 otáček i ve 150 jsou otáčky jen 2.900.

 

INTERIÉR Přístrojová deska z tvrdých plastů, jen střední pás je z měkčeného plastu. Přesto je interiér dobře zpracovaný a vypadá dobře, proti předchozí generaci o dost moderněji a lépe. Palubní deska má tradiční tvar s kapličkou před řidičem. Uprostřed je umístěn velký rychloměr na levé straně je půlkruhový otáčkoměr (cejchování má bohužel po 500 otáčkách), vpravo je teploměr chladící kapaliny a palivoměr. Displej palubního počítače je uprostřed tachometru a je kulatý, všechny přístroje jsou s bílým podsvícením. Palubní počítač ovládaný tlačítky vpravo pod volantem má 2 paměti. Blikače mají funkci 3 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici. V loketní opěrce je připojení USB zařízení k audiosystému. Originál radio s CD/MP3 se 6-ti reproduktory a subwooferem a dobrým zvukem má ovládání i na volantu. Displej pro audio je nahoře uprostřed palubní desky má 4 barevné možnosti - modrá, červená, hnědá, šedá. 3-ramenný volant s koženým potahem je seřiditelný ve 2 osách, jsou na něm tlačítka audia, tempomatu a palubního počítače. Automatická 2-zónová klimatizace s vlastním displejem, má funkci mono resp. dual, nastavování teploty je po celých stupních. Z vozu je i vzhledem k vyššímu posezu dobrý výhled, pouze šikmo vpřed vadí mohutné A-sloupky.

 

Přední kožené sedačky jsou pohodlné a optimálně tuhé, výškově nastavitelné, u řidiče je elektrické ovládání se dvěmi pamětmi. Vůz má bezklíčkové otvírání a startování, tlačítkem na středu palubní desky (vlevo od ovládání klimatizace).  Vzadu je dostatečný prostor v oblasti kolen od opěradla k opěradlu 81 cm (sedák 46 + 35 cm prostor pro kolena) při nastavení sedačky na osobu 180 cm vysokou i nad hlavou je dost místa 97 cm (strop snižuje prosklené střešní okno, které nelze otvírat). Vůz je vybaven elektrickým ovládáním všech čtyř oken, hlavní ovladač je na dveřích řidiče, s kapsou nejen na láhev.

 

Výrobce udává velikost zavazadlového prostoru 589 litrů. Sklon zadních opěradel nelze nastavit, tak jako u předchozí generace. Zadní sedačky jsou dělené v poměru 1/3 ku 2/3 po jejich sklopení se objem zvětší na 1669 litrů. Naměřil jsem rozměry zavazadlového prostoru - šířka 97 až 106 cm, výška pod odnímatelným krytem 58 cm, délka v rovině podlahy 94 cm. Sedačky se sklápí páčkou, která je přístupná z kufru, vznikne téměř rovná plocha dlouhá 160 cm. Tvar kufru není zcela pravidelný trochu do něj zasahují podběhy kol. Pod podlahou kufru je nouzová rezerva (155-90D17) na dojetí a přihrádky na drobnosti. Přístup do kufru je výborný velkým vstupním otvorem - nákladová hrana je pouze 65 cm nad zemí. Po otevření elektricky ovládaného kufru je spodní hrana víka kufru - zámek pouze 177 cm. Víko kufru je možné zavřít i bez elektromotoru, ten neklade při ručním zavírání žádný odpor, madlo na zavírání i tlačítko je vpravo.

 

BEZPEČNOST Vůz je standartně vybaven 6-ti airbagy. Na předních sedadlech jsou aktivní opěrky hlav. Stabilizační systém VSA (ESP) s ASR je součástí základní výbavy. 4 kotoučové brzdy s brzdovým asistentem mají výbornou účinnost, při panickém brzdění se automaticky sepnou varovné blikače. Bixenonové světla mají výbornou účinnost, navíc mají výborně fungující funkci automatických světel - přepínání dálkových a tlumených světel. CRV má denní LED světla na spodním okraji hlavních světlometů.

 

DESIGN přední část vozu je velmi elegantní, hlavní světlomety s denními LED světly jsou výrazně protažené do boku a navazují na mohutnou chromovanou maskou. V dolní části nárazníku jsou kulaté chromované mlhovky. Čelní sklo plynuje navazuje na prosklenou panoramatickou střechu, kterou nelze otvírat. Bok střechy lemují nízké chromované lišty sloužící k uchycení střešního nosiče. Boční okna lemují chromované lišty. Spodní část vozu, lemy kol a oba nárazníky jsou lemovány šedým plastem. Zadní světla lemují víko kufru, směrem dolu se výrazně rozšiřují do boku. V černém mohutném plastu zadního nárazníku jsou takzvané kočičí oči. Celkově vůz působí dojmem, že vypadá větší než ve skutečnosti je, vždyť měří jen 457 cm. Proti předchozí generaci se design zcela zásadně změnil, působí nyní mnohem elegantněji a dynamicky. Nyní přichází na trh lehce faceliftovaná verze, ale liší se opravdu jen v detailech.

 

CENA v nejvyšší výbavě Executive se nabízí za cenu 949.900 Kč (12/2014) nyní za akční cenu 909.900 Kč. V této výbavě najdeme: ESP, asistent pro rozjezd do kopce, alarm, aktivní elektrický posilovač řízení, start-stop systém, 6x airbag, přední aktivní opěrky hlav, automatická 2-zónová klima, panoramatická prosklená střecha, automatické stěrače, tempomat, samozatmívací zrcátko, 18“ Alu kola s pneu 225-60 R18, př. a zadní čidla parkování, zadní parkovací kamera, bixenony s automatickým posvěcování do zatáček a automatickým přepínáním dálkových světel, př. mlhovky, centrál s dálkou, bezklíčkové otvírání a startování, 4x. el. okna, el. ovládaná a sklopná zrcátka, el. otvírání a zavírání víka kufru, palubní počítač, radio s CD a MP3 s ovl. na volantu s 6-ti repro +subwoofer,USB slot, palubní počítač, kožený interiér, el. nastavitelná sedačka řidiče se dvěmi pamětmi, kožený volant s ovládáním radia a tempomatu nastavitelný ve 2 osách.

Příplatková výbava:  Paket Black Edition- mřížka chladiče, přední a zadní kryt nárazníku, střešní spojler, boční nášlapy - vše v černé barvě za 25.000 Kč, černá metalíza 13.900 Kč. Cena příplatkové výbavy celkem 38.900 Kč. Celková cena je 948.800 Kč.

 

 

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY : - silný a pružný motor

                 - prostorný interiér

                 - tvar koženého volantu s ovladači tempomatu, audia a PC

                 - výborně svítící bixenonová světla s automatickým přepínáním

                 - pádla řazení pod volantem

                 - tichý a dobře odhlučněný motor     

                 - po sklopení zadních sedaček páčkou z kufru, zcela rovná plocha

                 - velký zavazadlový prostor

                 - prostor na sezení vzadu

                 - dobré brzdy

                 - bezklíčkové otvírání a startování

                 - parkovací kamera a čidla parkování  

                 - USB připojení pro MP3 zařízení

MÍNUSY:- otáčkoměr cejchovaný po 500 otáčkách

                 - tvrdší podvozek, nedotáčivost v zatáčkách

                 - při otevření dveří řidiče se otevřou jen ty jedny dveře

                 - víko kufru se otvírá nízko 

                 - tvrdé plasty v interiéru

                 - nižší světlá výška

                 - zastaralý 5-ti stupňový automat

                 - přední A-sloupky vadí ve výhledu

                 - nemožnost ovlivnit funkci pohonu 4x4

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor 2199 cm3 řadový přeplňovaný vznětový 4 válec, plní EURO 5                                                                        

Výkon 110 kW (150 k)/4.000 ot./min., točivý moment 350 N.m  při 2.000-2.750 ot./min.
5-ti stupňová automatická převodovka, připojitelný pohon všech kol (přední stále)
Rozměry D x Š x V 
4.570 - 1.820 - 1.675
mm, rozvor 2.630 mm
Vlastní- pohotovostní hmotnost 1.707-1.801 kg, užitečná 449-543 kg, celková 2.250 kg                     

Nádrž na 58 l paliva. Zavazadlový prostor 589/ 1669 litrů

Pneu 225 - 60 R18 Continental ContiWinterContact TS 830 P (zimní)
Zrychlení 0 -100 km/h za 10,6 s, max. rychlost
190 km/h
Spotřeba paliva 5,7- 6,0 mimo - 8,0- 8,2 město - 6,6 - 6,8 l/100km  kombinace

Změřeno během testu: celková spotřeba během testu 969 km - 6,9  l/100km, zrychlení na tachometrových 100 za 9,9 s.

 

Karel Kolečko 

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3 4 5

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu