Vyhledávání

Test Hondy CRV s benzínovým dvoulitrem

Test Hondy CRV s benzínovým dvoulitrem

Test Hondy CRV 5-té generace, ta byla představená na podzimním autosalonu v Paříži (2012) na začátku roku 2015 byla představena faceliftovaná verze. Testovaný vůz měl pod kapotou 2 litrový benzinový 4-válec s výkonem 110 kW v kombinaci s 6-ti stupňovým manuálem.

 

MOTOR Testovaný vůz se čtyřválcovým 16-ti ventilovým benzinovým motorem - 2,0 i-VTEC. Má variabilní časování ventilů a rozvod SOHC, s výkon 114 kW dosahovaný až v 6.500 ot. a 192 Nm točivého momentu je k dispozici až ve 4.300 otáčkách. Motor zabírá cca od 2.000 otáček, nejlépe se však cítí nad 2.500 otáčkami, kde nabízí více dynamiky a síly. Při úsporné jízdě kolem 90-ti pojedete kolem 6,5-7-mi litrů. Mimo město při běžné jízdě budete jezdit kolem 7 - 8 litrů. Po městě budete jezdit kolem 9 - 11 litrů. Za celý test jsem s vozem ujel 661 km se spotřebou 7,7 litru (údaj palubního počítače) to se blíží údaji výrobce (7,4 - 7,6).

 

Udávaná maximálka je 190 km/h, zrychlení z 0-100 km/h za 10,2 s. Motor je kultivovaný a tichý i ve vysokých rychlostech, je slyšet od 3.500 otáček. Vůz má systém start - stop, který vypíná motor až při úplném zastavení, systém si nepamatuje poslední nastavení, takže pokud ho chcete vypnout, musíte to udělat po každém nastartování vozu znova.

 

PODVOZEK CRV dobře sedí v zatáčkách, ale nezvládá příčné nerovnosti a rozbité silnice, přenáší pak rázy do interiéru ozývá se hluk od kol. Testovaný vůz byl obut do letních pneu Michelin Latitude Sport o rozměru 225 - 60 R18 na originálních pětiparskových Alu kolech.  Kotoučové brzdy, jsou na všech kolech a fungují velmi dobře. Pohon všech kol se připojuje automaticky při prokluzu předních kol. CRV má nízkou světlou výšku 165 mm (verze s předním pohonem je ještě o 10 mm nižší), to znamená, že je určen hlavně pro silnice (tomu odpovídá sportovnější tvrdší naladění podvozku) můžete s ním vyjet někam po polní cestě nebo po louce na chatu, do většího terénu bych se s CRV raději nepouštěl.

 

ŘÍZENÍ Má elektrický posilovač, klade optimální odpor, má variabilní účinek podle rychlosti. Vůz se dobře řídí, volant je menší a má silný věnec, který se dobře drží.

 

ŘAZENÍ 6-ti stupňové manuální převodovky je poměrně přesné s delšími drahami. Šestka je zbytečně krátká, takže se motor zbytečně vytáčí. Krátká řadící páka je vpředu na středovém tunelu u palubní desky, má koženou hlavicí, která se dobře drží. Otáčkoměr není velký a je cejchován po 500 otáček, tak se z něj těžko odečítají přesné hodnoty. Motor točí na 6-tku při 90 km/h 2.300, při 100 - 2.500, ve 120 - 3.000, při dálničním limitu 130 ukazují přístroje dost vysokých 3.250 otáček, ve 150 jsou otáčky 3.750.

 

INTERIÉR Přístrojová deska je z tvrdých plastů, jen střední pás je z měkčeného plastu. Přesto je interiér dobře zpracovaný a vypadá dobře, proti předchozí generaci o dost moderněji a lépe. Palubní deska má tradiční tvar s kapličkou před řidičem. Uprostřed je umístěn velký rychloměr na levé straně je půlkruhový otáčkoměr (cejchování má bohužel po 500 otáčkách), vpravo je teploměr chladící kapaliny a palivoměr. Displej palubního počítače je uprostřed tachometru a je kulatý, všechny přístroje jsou s bílým podsvícením. Palubní počítač ovládaný tlačítky vpravo pod volantem má 2 paměti. Blikače mají funkci 3 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici. V loketní opěrce jsou 2 konektory pro USB zařízení k audiosystému. Originál radio s CD/MP3 se 6-ti reproduktory a subwooferem a dobrým zvukem má ovládání i na volantu. Zvuk se ovládá bohužel pouze tlačítky na volantu nebo na navigaci. Testovaný model Executive má vestavnou navigaci Garmin se 7“ dotykovým displejem, který zobrazuje údaje audio, navigace a obraz ze zadní parkovací kamery. Další standartní displej pro audio a palubní počítač je nahoře uprostřed palubní desky má 4 barevné možnosti - modrá, červená, hnědá, šedá. 3-ramenný volant s koženým potahem je seřiditelný ve 2 osách, jsou na něm tlačítka audia, tempomatu a palubního počítače. Automatická 2-zónová klimatizace s vlastním displejem, má funkci mono resp. dual, nastavování teploty je po celých stupních.

 

Z vozu je i vzhledem k vyššímu posezu dobrý výhled, pouze šikmo vpřed vadí mohutné A-sloupky. Přední kožené sedačky jsou pohodlné a optimálně tuhé, výškově nastavitelné, u řidiče je elektrické ovládání se dvěmi pamětmi. Vůz má bezklíčkové otvírání a startování, tlačítkem na středu palubní desky (vlevo od ovládání klimatizace).  Vzadu je dostatečný prostor v oblasti kolen od opěradla k opěradlu 80 cm (sedák 46 + 34 cm prostor pro kolena) při nastavení sedačky na osobu 180 cm vysokou i nad hlavou je dost místa 99 cm (strop snižuje prosklené střešní okno, které však nelze otvírat). Vůz je vybaven elektrickým ovládáním všech čtyř oken, hlavní ovladač je na dveřích řidiče, s kapsou nejen na menší láhev.

 

Výrobce udává velikost zavazadlového prostoru 589 litrů. Sklon zadních opěradel nelze nastavit, tak jako u předchozí generace. Zadní sedačky jsou dělené v poměru 1/3 ku 2/3 po jejich sklopení se objem zvětší na 1669 litrů. Naměřil jsem rozměry zavazadlového prostoru - šířka 97 až 106 cm, výška pod odnímatelným krytem 58 cm, délka v rovině podlahy 94 cm. Sedačky se sklápí páčkou, která je přístupná z kufru, vznikne téměř rovná plocha dlouhá 155 cm. Tvar kufru není zcela pravidelný trochu do něj zasahují podběhy kol. Pod podlahou kufru je nouzová rezerva (155-90D17) na dojetí a přihrádky na drobnosti. Přístup do kufru je výborný velkým vstupním otvorem - nákladová hrana je pouze 64 cm nad zemí. Po otevření elektricky ovládaného kufru je spodní hrana víka kufru - zámek pouze 180 cm. Víko kufru je možné zavřít i bez elektromotoru, ten neklade při ručním zavírání žádný odpor, madlo na zavírání i tlačítko je vpravo.

 

BEZPEČNOST Vůz je standartně vybaven 6-ti airbagy. Na předních sedadlech jsou aktivní opěrky hlav. Stabilizační systém VSA (ESP) s ASR je součástí základní výbavy. 4 kotoučové brzdy s brzdovým asistentem mají výbornou účinnost, při panickém brzdění se automaticky sepnou varovné blikače. Bixenonové světla mají výbornou účinnost, navíc mají výborně fungující funkci automatických světel - přepínání dálkových a tlumených světel. CRV má denní LED světla ty lemují hlavní světlomety.

 

DESIGN přední část vozu je po faceliftu upravena, hlavní světlomety s denními LED světly jsou výrazně protažené do boku a navazují na mohutnou masku, kde je nyní více chromu. V dolní části nárazníku jsou obdelníkové mlhovky s chromovaným orámováním. Čelní sklo plynuje navazuje na prosklenou panoramatickou střechu, kterou nelze otvírat. Bok střechy lemují nízké chromované lišty sloužící k uchycení střešního nosiče. Boční okna lemují chromované lišty. Spodní část vozu, lemy kol a oba nárazníky jsou lemovány černým plastem. Zadní světla lemují víko kufru, směrem dolu se výrazně rozšiřují do boku. Zadní okno nyní lemuje výrazná chromovaná lišta. V černém mohutném plastu zadního nárazníku jsou takzvané kočičí oči. Na obou náraznících je dole stříbrný plast imitující kovovou ochranu podvozku. Celkově vůz působí dojmem, že vypadá větší než ve skutečnosti je, vždyť měří jen 460 cm. Faceliftovaná verze, se liší jen v detailech od předchozího provedení, základní tvar zůstal stejný, díky jiným nárazníků je ted o 3,5 cm delší.

 

CENA v nejvyšší výbavě Executive se nabízí za cenu 884.900 Kč (6/2015). V této výbavě najdeme: ESP, asistent pro rozjezd do kopce, alarm, aktivní elektrický posilovač řízení, start-stop systém, 6x airbag, přední aktivní opěrky hlav, automatická 2-zónová klima, panoramatická prosklená střecha, automatické stěrače, tempomat, samozatmívací zrcátko, 18“ Alu kola s pneu 225-60 R18, př. a zadní čidla parkování, zadní parkovací kamera, bixenony s automatickým posvěcování do zatáček a automatickým přepínáním dálkových světel, př. mlhovky, centrál s dálkou, bezklíčkové otvírání a startování, 4x. el. okna, el. ovládaná a sklopná zrcátka, el. otvírání a zavírání víka kufru, palubní počítač, navigační systém Garmin se 7“ dotykovým displejem, radio s CD a MP3 s ovl. na volantu s 6-ti repro + subwoofer, 2x USB slot, palubní počítač, kožený interiér, el. nastavitelná sedačka řidiče se dvěmi pamětmi, kožený volant s ovládáním radia a tempomatu nastavitelný ve 2 osách, střešní spojler.

Příplatková výbava: metalíza 13.900 Kč. Celková cena je 898.800 Kč.

 

 

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY : - prostorný interiér

                 - tvar koženého volantu s ovladači tempomatu, audia a PC

                 - výborně svítící bixenonová světla s automatickým přepínáním

                 - tichý a dobře odhlučněný motor     

                 - po sklopení zadních sedaček páčkou z kufru, zcela rovná plocha

                 - velký zavazadlový prostor

                 - prostor na sezení vzadu

                 - dobré brzdy

                 - bezklíčkové otvírání a startování

                 - parkovací kamera a čidla parkování  

                 - 2x USB připojení pro MP3 zařízení

MÍNUSY:- otáčkoměr cejchovaný po 500 otáčkách

                 - tvrdší podvozek, nezvládá rozbité silnice

                 - při otevření dveří řidiče se otevřou jen ty jedny dveře

                 - střešní okno nelze otvírat 

                 - víko kufru se otvírá nízko 

                 - tvrdé plasty v interiéru

                 - nižší světlá výška

                 - vyšší otáčky při dálničních rychlostech

                 - přední A-sloupky vadí ve výhledu

                 - nemožnost ovlivnit funkci pohonu 4x4

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor 1997 cm3 řadový zážehový 4 válec, plní EURO 6                                                                       

Výkon 114 kW (156 k)/6.500 ot./min., točivý moment 192 N.m  při 4.300 ot./min.
6-ti stupňová manuální převodovka, připojitelný pohon všech kol (přední stále)
Rozměry D x Š x V 
4.605 - 1.820 - 1.685
mm, rozvor 2.630 mm
Vlastní- pohotovostní hmotnost 1.517 kg, užitečná 558 kg, celková 2.075 kg                     

Nádrž na 58 l paliva. Zavazadlový prostor 589/ 1669 litrů

Pneu 225 - 60 R18 Michelin Latitude Sport (letní)
Zrychlení 0 -100 km/h za 10,2 s, max. rychlost
190 km/h
Spotřeba paliva 6,3- 6,5 mimo - 9,3- 9,4 město - 7,4 - 7,6 l/100km  kombinace

Změřeno během testu: celková spotřeba během testu 661 km - 7,7  l/100km.

 

Karel Kolečko

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3 4

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu