Vyhledávání

Test Hondy HR-V EHEV hybridu s motorem 1,5 litru

Test Hondy HR-V EHEV hybridu s motorem 1,5 litru

Honda HR-V byla představena v srpnu 2021. HRV je malé SUV, ale se vyrábí pouze s předním pohonem, s hybridní technologií.  

MOTOR Benzínový atmosférický čtyrválec 1,5 i-MMD s výkonem 79 kW dosahovaných v 6-000 - 6.600 ot. a pouze 131 Nm točivého momentu, který je k dispozici velmi vysoko ve 4.000 - 4.500 otáčkách. Elektromotor má výkon 96 kW a točivý moment 235 Nm. Benzínový motor nabíjí baterii o kapacitě 1,08 kWh (60 článků) ta je umístěna v podlaze kufru. Do 70 km/h vůz pohání výhradně elektromotor, nad 70 už kola pohání přímo benzínová patnáctistovka. Celý systém nabízí celkem slušnou dynamiku jízdy. Při jízdě do kopce se benzínový motor dost vytáčí a je hodně slyšet a bohužel to není možné nijak ovlivnit. V Evropě se nabízí pouze jediná motorová verze.

Při běžné jízdě mimo město je spotřeba na velmi příznivé hodnotě 4-5 litrů. Při jízdě ve městě je HR-V nejúspornější a vezme si jen kolem 3,5-4 litrů. Naopak na dálnici, při dodržování rychlostního limitu je spotřeba nejvyšší - kolem 7-7,5 litru. Během testu jsem s HRV ujel 702 km s průměrnou spotřebou 4,8 litru (údaj palubního počítače) což je méně než uvádí výrobce (5,4). Maximálka je pouze 170 km/h což jsem si ověřil, zrychlení z 0-100 km/h dle výrobce za 10,7 s, mě se to povedlo na tachometrových 100 za 9,8 s, tedy zhruba o vteřinu dříve.

PODVOZEK HR-V nabízí poměrně slušný jízdní komfort, v zatáčkách velmi dobře sedí, ale trochu se naklání. Testovaný vůz jezdil na velkých letních pneu Michelin Primacy 4 o rozměru 225 - 50 R18 na originálních desetiparskových černostříbrných Alu kolech. Podvozek na běžné silnici nabízí dobrý jízdní komfort, velká nízkoprofilová kola ho trochu snižují. SUV HR-V se dodává pouze s předním pohonem. Světlá výška je poměrně vysoká 188 mm, vzhledem k tomu, že vůz je určen pro jízdu po silnici. Na polní nebo lesní cestě k chatě nebudete mít žádný problém. Kotoučové brzdy jsou na všech 4 kolech a dobře brzdí.

ŘÍZENÍ S elektrickým posilovačem, klade ideální odpor s variabilním účinkem podle rychlosti. Vůz se příjemně řídí a hodí se hlavně do městského provozu. Kulatý multifunkční volant s koženým potahem je seřiditelný ve dvou osách.

ŘAZENÍ Automatická bezestupňová převodovka e-CVT funguje dobře bez jakýchkoliv rázů, řadí plynule. Bohužel do její funkce není možné nijak zasáhnout. V kopcích se motor vytáčí vysoko a je hlučný. Otáčky motoru s rychlostí neznáme, protože chybí otáčkoměr. Jsou k dispozici dva stupně pro jízdu dopředu, klasické D a B, kdy vůz více rekuperuje a po sundání nohy z plynu více zpomaluje a dobíjí akumulátory

INTERIÉR Přístrojová deska má tradiční tvar s kapličkou před řidičem. Horní díl je tmavý z trdých plastů, střední část je světlá z měkčených plastů, zvláštností jsou výdechy větrání přes celou pravou část palubní desky. Na přístrojovém štítu palubní desky je vpravo rychloměr, po levé straně je proměnlivý displej, kde se zobrazují různé hodnoty, uprostřed je digitální rychloměr a kontrolky asistenčních systémů, dole je palivoměr. Všechny přístroje mají bílé podsvícení. Palubní počítač ovládaný tlačítky v dolní části volantu má dvě paměti.

Konektory pro připojení USB zařízení jsou pod ovladači klimatizace. Blikače mají dnes už standartní funkci 3 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici. Originál radio premium s MP3 s 10-ti reproduktory a subwoferem s dobrým zvukem má ovládání i na volantu a přes 7“ barevný dotykový displej, který slouží navigací. Tříramenný multifunkční kulatý volant s koženým potahem je seřiditelný ve dvou osách. Automatická  dvouzónová klimatizace má vlastní displej, má funkci mono resp. dual, nastavování teploty je po půl stupních, má pěkný design a ovládání třemi hlavními kruhovými ovladači a tlačítky. Z vozu je i vzhledem k vyššímu posezu dobrý výhled, pouze šikmo vzad vadí mohutné C-sloupky a pohled je omezen i nahoru nízkým předním sklem třeba na semafory. Přední vyhřívané sedačky jsou velmi pohodlné a optimálně tuhé s dobrým bočním vedením, výškově nastavitelné je pouze řidičovo sedadlo. Na bocích mají sedačky kožené čalounění a uprostřed je látka. Mezi sedačkami je loketní opěrka, stejně tak i vzadu.

Vzadu je dostatečný prostor v oblasti kolen - od opěradla k opěradlu 82 cm (sedák 48 + 34 cm prostor pro kolena) při nastavení sedačky na osobu 180 cm vysokou, nad hlavou je místa tak tak, hlava těsně pod stropem 90 cm. Vůz je vybaven elektrickým ovládáním všech čtyř oken, hlavní ovladač oken a zrcátek je na dveřích řidiče, s kapsou nejen na láhev.

Výrobce udává velikost zavazadlového prostoru 304/319 litrů (první údaj pro testovaný model se Subwooferem. Proti předchůdci se kufr výrazně zmenšil, a to hlavně na výšku i a délku. Při sklopení zadních sedaček (včetně sklopení sedáků, které se sníží) vznikne zcela rovná plocha o délce 155 cm až k př. sedačkám to je 174 cm. Zadní sedačky jsou dělené v poměru 1/3 ku 2/3 po jejich sklopení se objem zvětší na 1.290 - 1.305 litrů. Zadní sedáky je možné oklopit i nahoru a za předními sedadly vznikne velký prostor pro zavazadla, je možné tam umístit napříč třeba kolo nebo velkou televizi. Naměřil jsem rozměry zavazadlového prostoru - šířka 101 cm, výška pod odnímatelným krytem 49,5 cm, délka v rovině podlahy 76 cm. Tvar kufru je pravidelný, nezasahují do něj podběhy. Přístup do kufru je výborný velkým vstupním otvorem - nákladová hrana je pouze 71 cm nad zemí a 4,5 cm nad podlahou kufru, spodní hrana víka kufru - zámek je 190 cm vysoko, což je dostačující pro většinu lidí. Má elektrické zavírání, ale zpoždění je 5-20 s.

BEZPEČNOST Vůz je vybaven 6-ti airbagy. Stabilizační systém ESP s ASR je součástí základní výbavy. Součástí bezpečnostního paketu ADAS je varování před čelní srážkou, varování před opuštěním jízdního pruhu - jeho tlačítko je dobře skryté pod palubní deskou (bliká pouze kontrolka). Rozpoznávání dopravních značek - funguje velmi dobře. Automatické přepínání dálkových světel, jsem neměl možnost vyzkoušet. Aktivní tempomat fungoval velmi dobře. Na všech kolech jsou kotoučové brzdy, mají výbornou účinnost, při panickém brzdění se automaticky rozblikají varovné blikače.

DESIGN u třetí generace HR-V je zcela odlišný od druhé generace. Vůz je nyní více hranatý. Přední část vozu je téměř svislá s mohutnou maskou s úzkými LED  světlomety výrazně protaženými do boku. Spodní část vozu, lemy kol a oba nárazníky jsou lemovány černým plastem (nad prahem je navíc červený proužek). Kliky zadních dveří jsou zapuštěné v C-sloupku (jsou vysoko, což není praktické například pro děti, které tam nedosáhnou). Zadní světla jsou orientovaná vodorovně a jsou dělená, část na zadním víku, přes celou šířku je červený pás koncových světel. Pod předním i zadním nárazníkem je stříbrný plast. Karoserie působí elegantně a dynamicky a myslím, že se hned neokouká.

CENA v nejvyšší výbavě Advance Style se nabízí za cenu 869.900 Kč (6/2022). V této výbavě najdeme: ESP, asistent pro rozjezd do kopce, tempomat, alarm, aktivní elektrický posilovač řízení, 6x airbag, bezpečnostní paket ADAS, start stop - systém, př. mlhovky, automatická dvouzónová klima, automatické stěrače, přední i zadní LED světla, automatické přepínání dálkových světel, 18“ Alu kola s pneu 225 - 50 R18, přední a zadní čidla parkování, zadní parkovací kamera, centrál s dálkou, bezklíčkové otvírání a startování, 4x. el. okna, el. ovládaná a sklopná zrcátka, zatmavená zadní boční okna, palubní počítač, radio s MP3 s ovl. na volantu s 10-ti repro, USB slot, palubní počítač, př. sedačky s el. vyhříváním, výškově nastavitelná sedačka řidiče, kožený volant s ovládáním audia a tempomatu nastavitelný ve 2 osách, alarm.

Příplatková výbava: metalíza za 15.900 Kč. Celková cena je 885.800 Kč

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY :     - bezpečnostní asistenti 

                 - nízká spotřeba

                 - pohodlné přední sedačky

                 - dobře fungující hybridní systém 

                 - výborná LED světla

                 - dobré jízdní vlastnosti

                 - rovná plocha po sklopení sedaček

                 - prostor na sezení vzadu, odklápění zadních opěradel nahoru

                 - bohatá výbava

                 - vydařený design exteriéru i interiéru

MÍNUSY:  - v nabídce pouze jediná motorová verze

                 - v kopcích se motor vytáčí a je hlučný

                 - není možné přepnout na el. režim

                 - proti předchůdci výrazně menší kufr     

                 - chybějící rezerva

                 - vyšší cena      

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor 1498 cm3 řadový zážehový 4 válec, plní EURO 6                                                                       

Výkon 79 kW (107 k)/6.000-6.400 ot./min., točivý moment 131 N.m  při 4.500- 5.000 ot./min.
automatická převodovka e-CVT, pohon předních kol
Rozměry D x Š x V  4.340 - 1.790 - 1.582 mm, rozvor 2.610 mm
Vlastní- pohotovostní hmotnost 1.377 kg, užitečná 493 kg, celková 1.870 kg                     

Nádrž na 40 l paliva. Zavazadlový prostor 304/319 / 1.290/1.305 litrů

Pneu 225 - 50 R18 Michelin Primacy 4 (letní)
Zrychlení 0 -100 km/h za 10,7 s, max. rychlost 170 km/h
Spotřeba paliva WLTP 5,4 l/100km kombinace

Změřeno během testu: celková spotřeba během testu 702 km - 4,8 l/100km, zrychlení na tachometrových 100 za 9,8 s.

Resume : moderní crossover, s elegantním exteriérem i interiérem, dobrým podvozkem. Hybridní pohon se hodí nejlépe do města, kde má velmi nízkou spotřebu, naopak na dálnici se trápí a vezme si kolem 7,5 litru. V nabídce je pouze tato jediná motorová varianta. Testovaný model je v nejvyšší výbavě za poměrně vysokou cenu téměř 900 tis. Kč.

Karel Kolečko

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3 4

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu