Vyhledávání

Test kombíku Volswagen Golf Variant 1,9 TDI Bluemotion. Příjemné překvapení

Test kombíku Volswagen Golf Variant 1,9 TDI Bluemotion. Příjemné překvapení

Můj první test - Volswagen Golf Variant 1,9 TDI Bluemotion


Jedná se o můj vůbec první test (snad Vás nezklamu) a padl na Golfa dosluhující 5-té generace, jelikož na podzim byl již představen již Golf s pořadovým číslem 6. Kombík, který u VW nazývají Variant byl představen až v březnu v Ženevě 2007 přesto, že premiéra hatchbacku 5-té generace proběhla již v září 2003. Od výběhového modelu (počínající 6rok Golfa) jsem až tak moc neočekával, ale byl jsem velmi příjemně překvapen. Vůz byl vybaven asi nejprodávanějším motorem – dobře známým 1,9 TDI PD i ze Škodovek a Seatů, byl v úsporné verzi Bluemotion a v základní výbavě Trendline s některými prvky mimořádné výbavy.

MOTOR V nižších otáčkách ho téměř neslyšíte, začíná se poměrně dost ozývat od 3.000 otáček. Výrazné zrychlení se dostavuje někde kolem 2.000 otáček. Pro klidnou jízdu lze motor využívat od 1.300 -2.000 otáček. Největší zátah motoru je v pásmu od 2.000 do 3.000 otáček. Spotřeba za celý test, kdy jsem ujel 1.000km a vůz jsem nijak nešetřil dosáhla průměrná spotřeba 5,7 l/100km. Poměrně velkou část jízd jsem absolovoval po městě, po dálnici jsem jezdil cca kolem 130-ti a na běžných silnicích jsem jezdil poměrně sportovním stylem a využíval jsem výkonu motoru a dobrého podvozku. Po dálnici při dodržování limitu 130 se dá jet kolem 5 i pod 5 litrů – záleží na výškovém profilu dálnice - používal jsem příplatkový tempomat. Spotřeba se tedy pohybuje v běžném provozu mezi 5-6 litry s lehkou nohou se dostanete i ke 4 - 4,5 litru.

PODVOZEK Golf výborně sedí a jízda po zatáčkovitých silnicích je opravdu radost. Podvozek Golfu si poradí i s nerovnostmi – kanály, díry, koleje, jízda po kostkách - podvozek je komfortně tlumí. Vůz byl obut na zimních 16-kách Pirelli šíře 205 a profilu 55%, které seděli jako přibité i za mokra při ostrých průjezdech zatáčkami (viz foto). Brzdy jsou velmi účinné a nevadnoucí navíc při prudkém – panickém brzdění se rozblikají varovné blikače což oceníte v krizových situacích nebo v případě havárie.
ŘÍZENÍ Šlo velmi zlehka a příjemně, má degresivní účinek snižující se s rychlostí. Je velmi přesné a má dobrou zpětnou vazbu. Při parkování vynaložíte jen velmi malou sílu na volant.

ŘAZENÍ Opět velmi přesné navíc model Bluemotion je úsporným modelem, který sice nemá 6-tku, ale disponuje delším 3, 4 a 5-tým rychlostním stupněm. To znamená, že motor točil na 5-tku při 90-ti pouze 1.500 otáček, při 100 – 1.700, při dálničním limitu 130 vynikajících 2.200 otáček a 2.500 otáček odpovídalo téměř 150 km/h na tachometru (viz foto). Optimální rychlost je cca do 140-ti (130) od 150-ti už je ve vozidle hlučněji – hlavně od zimních pneu.

INTERIÉR je to klasický Volswagen – což znamená kvalitní měkčené plasty, perfektní zpracování a skvělá ergonomie to znamená, že vše je tam, kde má být. Modře podsvícené přístroje včetně teploty chladící kapaliny – což dnes už bohužel není obvyklé, ručičky a podsvícení tlačítek jsou v červené barvě. Multifunkční display v českém jazyce – příplatková výbava, zobrazuje stále hodiny, vnější teplotu s indikací možnosti námrazy a volitelně další hodnoty - spotřeba - okamžitá a průměrná, doba, jízdy, dojezd atd. V dolní části tohoto displeje se nacházel údaj o zařazeném rychlostním stupni nebo šipkou ukazoval jaký rychlostní stupeň by bylo vhodné zařadit. Ovládání oken v loketní opěře je posunuto poměrně dost dopředu, proto se mi několikrát omylem povedlo otevřít omylem levé zadní okno místo levého předního (ale je to asi zvyk z mé Octavie). Přední sedačky jsou tuhé, ale velmi pohodlné i na delší cestu, mají dobré boční vedení u řidiče výškově stavitelné. Vzadu za 180cm vysokým řidičem bylo dost místa na kolena (viz foto). Boční vzpěra u středového tunelu tlačila, obzvlášť vysoké řidiče do pravé nohy.

Ve voze je dostatek odkládacích prostorů, do dveří se vejde 1,5 litrová láhev, stavitelná loketní opěrka a další uzavíratelné schránky. Velmi kvalitní autorádio s přehrávačem CD i MP3 –disků s velkým displejem a dobrým zvukem, který Vás obklopuje z 8 reproduktorů. Zavazadlový prostor má 505 litrů a 1495 po sklopení sedaček, pod jejím dnem se nachází plnohodnotná rezerva se základním nářadím, podlaha byla dvojitá - skládací pod ní bylo místo na uložení drobností (viz foto). Při otevření se nachází spodní hrana víka kufru cca 185cm nad zemí, což je poměrně slušná hodnota, v plastu na spodní straně jsou 2 prohlubně určené pro uchopení při zavírání, tak si nezašpiníte ruce.

EXTERIÉR Vůz byl vybaven zadními parkovacími čidly (příplatková výbava), které fungovali dobře, ale byly velmi tiché a bylo nutné hodně ztlumit radio abych je slyšel. Chyběli boční lišty na dveřích což není dobrá zpráva a při parkování na parkovištích by lak dveří došel časem určitě k újmě to samé se týká zadního nárazníku. Zadní část a zadní okno se v dešti a za mokra výrazně znečišťuje (viz foto). Přední i zadní aerostěrač naštěstí funguje velmi dobře s optimálním intervalem stíráním, protože během 1-2 minut je okno opět neprůhledné. Při zařazení zpátečky se při zapnutých předních stěračích se automaticky spustí i zadní stěrač. Vůz byl vybaven choromovým střešním nosičem –hagusy-který vypadá velmi elegantně –příplatková výbava.

DESIGN Přední část je klasický Golf s chromovanou maskou a vypadá velmi dobře a je naprosto stejná jako u sedanu Jetta. Zadní část vozu se moc nepovedla, vypadá to, že u VW měli volno a nechali zadní část navrhnout nějakým korejským designérem nejspíš od Ssangyongu :-). Zadní světla jsou nízké a hlavně až moc vytažené do boků. Není to vůbec typický design pro Volswagen například při srovnání s Passatem Variant.

CENA Jedním z mála záporů tohoto vozu je jeho vysoká cena, běžná ceníková cena byla 639.000 základní verze Trendline + 58.000 zvláštní výbava ( rozšířený palubní počítač - 6.100, automatická 2- zonová klimatizace Climatronic – 6.200, metalíza za vysoký příplatek – 14.300, parkovací asistent, tempomat, kontrola poklesu tlaku v pneu to vše za rozumných – 12.100, přední mlhovky za vysoký příplatek – 5.600, chromové hagusy za nemalých -13.700). Celkem tedy nemalých 697.300 Kč. Nyní v akční nabídce ho můžete pořídit za 585.000 + 58.000 tedy za 643.000 Kč což není žádná láce..ale dostanete za to prostorné, komfortní, slušně vybavené rodinné kombi s úsporným motorem.


CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:
PLUSY : - vysoká kvalita zpracování a materiály v interiéru
- úsporný a pružný motor
- přesné řízení a řazení
- výborné jízdní vlastnosti a brzdy
- pohodlný dobře zpracovaný a prostorný interiér
- dobrá ergonomie


MÍNUSY: - vyšší cena
- hlučnost motoru ve vyšších otáčkách
- design zadní části vozu
- znečišťování zadní části vozu a výhled vzad
- vzpěra na středovém tunelu, která tlačí na na pravou nohu řidiče
- chybějící lišty na dveřích a zadním nárazníku




Text a foto : Karel Kolečko

 

Fotogalerie

Test VW Golf Variant 1,9 TDI Bluemotion, foto K.Kolečko

Další fotografie 1 2 3

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu