Vyhledávání

Test : Komfortní elegantní Combi střední třídy Citroen C 5

Test : Komfortní elegantní Combi střední třídy Citroen C 5

Na tento vůz jsem se velmi těšil, protože se jedná o největší kombi od Citroenu, navíc v nejvyšší našlapané výbavě Exclusive, s druhým nejslabším (ze 4) nabízených dieselových motorů - 2,0 HDI .

MOTOR Byl byl dostatečně výkonný na běžné ježdění. Jeho 100 kW, ale hlavně 320 Nm ve 2.000 ot. točivého momentu s 1.655 kg těžkým vozem slušně hýbalo. Byl vhodnější spíše na poklidnou jízdu, ale když se šláplo na plyn auto ochotně zrychlovalo.

Spotřeba se pohybovala od 5,5 litru při úsporné jízdě ke zhruba 7-mi litrům při ostřejší jízdě. Jízda po městě znamená spotřebu kolem 7-8,5 litry. Běžně se dá jezdit mimo město kolem 6-ti litrů což, je na tak velké a těžké auto solidní hodnota. Celková spotřeba se během testu ustálila na hodnotě 6,6 l/100km což se lišilo pouze o půl litru od údaje výrobce. Udávanou maximálku 200 km/h jsem nezkoušel ani zrychlení z 0-100 km/h za 10,9 s. Přední kapotu bohužel nedrží plynové vzpěry, jak bych u vozu této třídy očekával, ale klasická podpěra- tyčka jako například u Škody Favorit.

 

PODVOZEK Vůz byl vybaven nastavitelným hydraulickým odpružením Hydractive 3, které mělo základní nastavení a pak jen velmi lehce přitvrzenou polohu sport. Podvozek byl francouzsky měkký, komfortní, ale v zatáčkách skvěle seděl. S velkými téměř balonovými kvalitními zimním pneu Michelin Alpin 225-55 R17 na elegantních originálních Alu kolech se vůz minimálně nakláněl a umožňoval velmi rychlé průjezdy zatáčkami. Jízdu jsem si opravdu užíval i když velký těžký vůz se spíš hodí na dálnice nebo rychlostní silnice než na klikaté silničky nižších tříd. Podvozek byl nastaven jako rozumný kompromis mezi komfortním a sportovním nastavením. Při jízdě jsem si připadal, že pluji jako na lodi - jízda jako ve velké limuzíně. Menší nerovnosti, díry v silnici i kanály velmi dobře odtlumil. Přes vysokou váhu vozu brzdy fungovaly výborně a nevadly. Vůz byl vybaven elektronickou ruční brzdou, která se po vypnutí motoru sama aktivovala a při rozjezdu se sama odjistila.

ŘÍZENÍ Šlo velmi lehce, má variabilní účinek snižující se s rychlostí. Je přesné a má dobrou zpětnou vazbu. Vůz šel dobře za volantem.


ŘAZENÍ 6-ti stupňové mechanické převodovky bylo lehké, přesné s optimálními drahami. Motor točil na 6-tku při 90 kolem 1.600, při 110 cca 2.000, při 120 kolem 2.200 při dálničním limitu 130 je to 2.400 otáček ještě při 160-ti motor točí pouze 2.900 otáček.

INTERIÉR Přístrojová deska z měkčených plastů je elegantně tvarovaná a má dobré zpracování, působí téměř jako u prémiových německých značek. V pravé části palubní desky je kovový pásek a jeho imitace je i na volantu je z plastu. Přístroje byly elegantní s chromovými obroučkami. Na hlavním prostředním byl tachometr a uprostřed se zobrazovali údaje z palubního počítače nebo aktuální rychlost. Ručička u tachometru a otáčkoměru byla jen na vnějšku, vypadalo to velmi efektně, ale zakrývala údaje o rychlosti. Otáčkoměr byl cejchován po 250 otáčkách a to ještě velmi drobně, takže byl jen velmi orientační a špatně čitelný. U palubního počítače se 2-mi pamětmi, mi chyběla doba jízdy. Blikače měli funkci 3 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici. Výborně hrající radio s CD/MP3 a ovládáním na volantu s 8-ti repro v sobě mělo i ovládání navigace, která bohužel neuměla česky. Volant s koženým potahem a pevným středem byl seřiditelný ve 2 osách. Ovládání na volantu s pevným středem není moc povedené.

 

Automatická 2-zónová klimatizace se musí nastavovat pro každou stranu zvlášť-chybí funkce mono. Přední sedačky s polokoženým čalouněním jsou velmi pohodlné mají dobré tvarování a boční vedení, byly vyhřívané a elektricky nastavitelné (s pamětí i pro zrcátka a nastavení klimatizace) a dal se nastavit i sklon horní části opěradla, u řidiče byla funkce masáže zad ( v oblasti nastavitelné bederní opěrky). Vzadu je průměrný prostor pro 2 osoby, jak v oblasti kolen tak hlavy. Chybí místo pro 1,5 litrovou lahev nebo i menší ve dveřích, tyto kapsy měli jednu zajímavost při dotyku se v kapse dveří sepnulo osvětlení. Nelíbilo se mi, že nebylo kam uložit mobilní telefon. Mezi předními sedačkami je loketní opěrka. Z vozu byl velmi špatný výhled šikmo vlevo dozadu přes mohutné střední B-sloupky.

V zadních dveřích byly výsuvné černé děrované roletky proti sluníčku. Zavazadlový prostor má 505 litrů, což je spíše průměrná hodnota u vozů střední třídy, přístup do kufru je velmi dobrý. Zadní víko výhradně u modelu Exclusive mělo elektrické ovládání a po stisknutí tlačítka na dálkovém ovladači se otevřelo a po stisku tlačítka na spodní straně se zavřeli, což bylo v těchto zimních měsících velmi praktické, že se nezašpinili ruce. Pod otevřenými 5- tými dveřmi se mohly bez problémů pohybovat osoby do výšky 185cm. Pod dnem zavazadlového prostoru se nachází plnohodnotné ocelové rezervní kolo se základním nářadím.

 

BEZPEČNOST Vůz byl vybaven 9 airbagy včetně kolenního u řidiče. Sériové ESP, které je možné do 50km/h vypnout, podvozek byl tak dobrý, že se mi nepodařilo ho aktivovat. Akustická signalizace nezapnutých pásů se aktivuje nad 20km/h. Při rychlosti nad 10km/h se vůz automaticky zamkne. Vůz měl superzamykání, proto se po zmáčknutí dálkového ovladače otevřeli pouze dveře řidiče a všechny dveře jste otevřeli až druhým stiskem, toto se bohužel dělo při opuštění vozu, když jsem chtěl na zadní sedačky musel jsem zmáčknout dálkový ovladač. Model Exclusive byl vybaven natáčecími xenonovými světlomety, které se v zatáčkách natáčeli podle natočení volantu až do úhlu 105 stupňů, systém fungoval výborně a jízda v noci po klikatých silničkách byla s těmito světly velmi příjemná.

DESIGN Celkově na mě vnější design působil velmi elegantně, zejména přední část a světla, jedná se o jeden z nejhezčích a nejoriginálnějších vozů na trhu (ale to je můj subjektivní názor). Na voze jsou decentní chromové lišty na přední části, dveřích a u víka kufru. Vůz byl velmi fotogenický což můžete posoudit sami z přiložených fotografií. Vůz byl vybaven předními i zadními parkovacími čidly, které nijak nenarušovaly design vozu. Čidla zobrazují překážky na displeji navigace ve střední části palubní desky, navíc byl vůz vybaven systémem, který byl schopen změřit, zda je mezera mezi vozy dostatečná pro tento vůz na zaparkování.

 

CENA Vůz je výbavě Exclusive nabízen za katalogovou cenu 879.900 Kč (12/2009) nyní v akci platné do 31.12.09 za 779.900 Kč. V této výbavě najdeme: ESP, 7x airbag, tempomat, palubní počítač, př. mlhovky, centrál s dálkou- sklopný klíček, el. okna a zrcátka, radio s CD a MP3 s ovl. na volantu, 2 zónová automatická klima, polokožené sedačky s el. ovládáním a pamětí a masážní funkcí u řidiče, dešťový senzor stěračů, zadní parkovací asistent, samočinné natáčecí bixenonové světlomety, podélný střešní nosič stříbrný, elektricky otevíratelné víko zavazadlového prostoru, podvozek hydractive 3, 17“ Alu kola s pneu 225-55 R17. Příplatková výbava : metalíza za 15.000, paket bezpečnost: alarm a superzamykání za 13.000, paket parkování: přední park. asistent se zaměřením volného místa, automatické zatmavení zrcátek za 11.000, navigace s 30 GB harddiskem, 8 repro +subwoofer, konektory USB, sada bluetooth handsfree za 65.000 Kč. Celková cena je tak v akci 883.900 Kč.

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:
PLUSY : - výborné jízdní vlastnosti a komfort, hydraulický podvozek Hydractive 3
- přesné řízení s variabilním posilovačem
- pružný a úsporný motor HDI
- kvalitní použité materiály a dobré zpracování
- nezaměnitelný nadčasový design vozu
- pohodlné elektricky nastavitelné sedačky
- bohatá základní výbava
- kvalitně hrající radio s malou anténou
- účinné nevadnoucí brzdy
- elektronická ruční brzda
- natáčecí bixenony
- plnohodnotná rezerva
- elektricky otevíratelné víko zavazadlového prostoru
MÍNUSY: - vyšší hmotnost vozu
- hůř dostupné ovládací prvky na volantu s pevným středem
- chybějící doba jízdy na palubním počítači
- ručička rychloměru zakrývající čísla (rychlost)
- otáčkoměr se špatně čitelným cejchováním
- systém superzamykání
- klimatizace bez funkce mono
- chybí odkládací prostor pro telefon a 1,5 litrovou láhev
- mohutné B sloupky omezující výhled vlevo
- podpěra držící přední kapotu, chybí plynové vzpěry

 

TECHNICKÉ ÚDAJE:
Motor 1997 cm3 řadový přeplňovaný vznětový 4 válec Výkon 100 kW (136k) /4.000 ot./min., točivý moment 320 Nm 2.000 ot./min. v současné době, se dodává motor s výkonem 103 kW točivý moment zůstal zachován, testovaný model byl vyroben v roce 2008.
6-ti stupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Rozměry D x Š x V 4.829 - 1.860 - 1.479 mm, rozvor 2.815 mm
Vlastní - pohotovostní hmotnost 1.655 kg , užitečná 621 kg, celková 2.276 kg Nádrž na 70 l paliva. Pneu 225- 55 R17 Michelin Alpin - zimní.
Zrychlení 0 -100 km/h za 10,9 s, max. rychlost 200 km/h
Spotřeba paliva 5,0 mimo - 8,0 město - 6,1 l/100km kombinace
Změřeno během testu: mimo město: 5,5 - 7,0 město: 7,0- 8,5 l/100km, celková spotřeba během testu 981km 6,6 l/100km.


8 - 14.12.2009

Karel Kolečko

 

Fotogalerie

Test C5 Tourer, foto Karel Kolečko

Další fotografie 1 2

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu