Vyhledávání

Test modernizované Suzuki SX4 ve verzi 4x4 s benzinovým motorem.

Test modernizované Suzuki SX4 ve verzi 4x4 s benzinovým motorem.

Testovaná SX 4 je jednou z nejmenších 4 kolek na našem trhu. Vůz má vyšší světlou výšku, proto je možné se s ním vydat i mimo asfalt.

MOTOR čtyřválcový benzinový motor - 1,6 je typický japonský 16-ti ventilový motor, který se rád vytáčí. V nižších otáčkách moc zábavy a výkonu nenabízí. Výkon 88 kW se nachází až v 6.000 otáčkách, ale hlavně točivý moment 156 Nm je k dispozici až ve 4.400 otáčkách. To znamená, že pokud chcete jet ostřeji musíte motor držet v otáčkách i při rychlosti kolem 100 - 2.500 otáčkách motor v kopcích ztrácí sílu a rychlost vozu klesá.

Spotřeba se během celého testu – 636 km ve smíšeném provozu ustálila na hodnotě 6,5 l/100km což je přesně to co deklaruje výrobce. Při jízdě po běžné silnici (přes vesnice, zatáčky a kopce) svižným, ale úsporným stylem se při obsazení 2-osobami spotřeba pohybovala kolem 5,5 - 6,5 litrů. Při opravdu svižné jízdně mimo město se spotřeba pohybovala kolem 7 - 8 litrů. Ve městě se motor spokojil s cca 8 litry benzínu. Udávaná maximálka je 175 km/h , zrychlení z 0 -100 km/h za 11,5 s se mi podařilo dosáhnout.

PODVOZEK Byl příjemný, poměrně komfortní, slušně filtroval nerovnosti vozovky i rozbitých polních cest. V zatáčkách SX4 velmi dobře seděla. S letními poměrně vysokými pneu Continental Contipremium 205-60 R16 (se kterými není problém vydat se mimo asfaltky ) na elegantních originálních Alu kolech se SX4 sice nakláněla, ale i přesto držela stopu, umožňovala tak svižné průjezdy zatáčkami. Vůz měl za řadící pákou přepínač se 3-mi polohami, 2WD pouze přední pohon, auto- automatické zapínání zadního pohonu při prokluzu, lock - stálá 4-kolka pouze do 60 km/h. V lehkém terénu a na rozblácených cestách si vůz vedl velmi dobře.

ŘÍZENÍ Bylo poměrně lehké s variabilním účinkem posilovače. Kladno optimální odpor.

ŘAZENÍ Bylo bezproblémové s optimálními drahami, šlo zlehka. Vůz byl vybaven 5-ti stupňovou převodovkou, šestka by mu určitě slušela - motor točil na 5-tku při 90 km/h 2.200, při 100 cca 2.500, při 120 - 2.900 a při dálničním limitu 130 ukazovali přístroje už 3.100 otáček.

INTERIÉR Přístrojová deska byla celá z tvrdých plastů, ale přesto vypadala solidně. Interiér byl velmi slušně zpracovaný a vypadal dobře i na pohled. Z vozu byl i vzhledem k trochu vyššímu posezu velmi dobrý výhled, mimo šikmo vlevo vpřed přes mohutný přední A- sloupek. Přední sedačky byly pohodlné, ale bez výraznějšího bočního vedení, sedadlo řidiče bylo výškově nastavitelné. Vzadu je velmi slušný prostor v oblasti kolen od opěradla k opěradlu 70 cm při nastavení sedačky na osobu 180 cm vysokou (vzhledem k velikosti a třídě vozu) i nad hlavou bylo dost místa.

Palubní deska měla klasický tvar s kapličkou s otáčkoměrem a rychloměrem, palivoměrem a teploměrem chladící kapaliny s bílým podsvícením. Displej palubního počítače - byl mezi těmito přístroji. Zobrazoval pouze - průměrnou spotřebu, okamžitou pouze graficky, dojezd a vnější teplotu (chyběla doba jízdy). Ovládal se velmi nešikovně a nebezpečně kolíčky přímo na přístrojích - to znamená, že se musela natáhnout ruka skrz nebo kolem volantu. Navíc se musela zvlášť nulovat vzdálenost a spotřeba, tyto měřiče nebyly propojené. Světlům chyběla dnes už běžná funkce denního svícení. Blikače neměli dnes už standartní funkci 3 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici. Originál radio s CD přehrávačem mělo jednoduché ovládání. Ovládání hlasitosti a přepínání stanic radia na volantu bylo dobře řešeno. 3-ramenný volant s koženým potahem byl seřiditelný pouze výškově. Automatická klimatizace s jednoduchým ovládáním a vlastním displejem má nastavování teploty po půl stupních. Vůz byl vybaven elektrickým ovládáním všech 4-oken, hlavní ovladač s pojistkou otvírání zadních oken byl na dveřích řidiče, kde se do kapsy vešla i 1,5 litrová láhev. Vůz měl bezklíčkové startování a otvírání dveří pouze dotykem gumového tlačítka na klice, vůz se startoval otočným spínačem podobně jako klasickým klíčkem.

Výrobce udává velikost zavazadlového prostoru 270 l. Pod podlahou kufru se skrývala dojezdová rezerva rozměru 135-90 D16. Zadní sedačky jsou dělené v poměru 1/3 ku 2/3 dali se sklopit pouze opěradla nebo celé sedáky k předním sedadlům - objem se zvětší na 1045 litrů. Naměřil jsem rozměry- minimální šířka 102 cm, výška pod odnímatelným krytem je 53 cm, délka v rovině podlahy 67 cm, tvar kufru je pravidelný a nezasahují do něj nijak žádné výstupky a podběhy. Přístup do kufru je výborný velkým vstupním otvorem - nákladová hrana je cca 75 cm nad zemí, což je způsobenou velkou světlou výškou vozu. Po jeho otevření se nachází spodní hrana víka kufru - zámek pouze cca 183 cm nad zemí.

BEZPEČNOST Vůz byl sériově vybaven 6-ti airbagy. Model GLX nebyl vybaven ESP to se nabízí za příplatek 15.000 Kč. Brzdy fungovaly velmi dobře i vzadu byly kotouče.

DESIGN SX4 byla představena před 4 lety - v roce 2006 a stáří je na ní znát, nepůsobí zrovna nejmoderněji. Působí, ale robustně a sympaticky. Plasty kolem kol, prahů a lišty dveří jsou praktické a navíc vozu sluší. Vůz má vyšší stavbou což je dáno velkou světlou výšku 190 mm, díky tomu má slušnou průchodnost terénem. Na podzim vůz prošel drobným faceliftem což je z venku patrné pouze na stříbrných částech nárazníků, kde již nejsou vroubky. Změnil se vzhled přístrojů palubní desky a ovladače klimatizace.

CENA SX4 nejvyšší výbavě GLX je nyní nabízen za akční cenu 439.900 Kč (5/2010) běžná cena je 454.900 Kč. V specifikaci GLX 4x4 najdeme: ABS, 6x airbag, 16“ Alu kola s pneu 205-60 R16, př. mlhovky, centrál s dálkou - bezklíčkové startování, 4x. el. okna, el. ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, palubní počítač, automatická klimatizace, zadní dělené sedadlo, střešní lišty– hagusy, rezervní dojezdové kolo, výškově stavitelná sedačka řidiče a volant, vyhřívání předních sedaček, zadní zatmavená skla, autorádio s CD/MP3 s 8 repro s ovládáním na koženém volantu. Příplatková výbava: Možné je přikoupit pouze ESP za 15.000 a metalízu za 11.000 Kč.

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:
PLUSY : - dobrá průchodnost terénem
- dobré jízdní vlastnosti na silnici i mimo ní
- bezklíčkové startování a otvírání vozu
- přesné řazení
- pravidelný tvar zavazadlového prostoru
- bohatá základní výbava vozu
- vyšší posaz za volantem 
- prostor pro nohy a hlavu vzadu
- dobře řešené ovládání radia na volantu
- na benzínovou 4-kolku rozumná spotřeba

MÍNUSY: - téměř žádná možnost individualizace při volbě výbavy
- ovládání palubního počítače tlačítky přímo na přístrojích
- nutnost nulovat zvlášť vzdálenost a spotřebu u palubního počítače
- možnost 4x4 - lock pouze do 60km/h
- líný motor, v kopcích pod 3.000 otáček netáhne
- vzhledem k velikosti vozu malý zavazadlový prostor
- výhled vlevo vpřed přes mohutný A - sloupek
- pouze tvrdé plasty v interiéru
- pouze výškově stavitelný volant
- chybí funkce denního svícení a 3-blik u blinkrů



TECHNICKÉ ÚDAJE:
Motor 1586 cm3 řadový zážehový 4 válec
Výkon 88 kW (120k) /6.000 ot./min., točivý moment 156 Nm 4.400 ot./min.
5-ti stupňová manuální převodovka, připojitelný pohon všech kol, stále předních kol
Rozměry D x Š x V 4.150 - 1.755 - 1.620 mm, rozvor 2.500 mm
Vlastní - pohotovostní hmotnost 1.190 kg , užitečná 480 kg, celková 1.670 kg
Nádrž na 50 l paliva. Zavazadlový prostor 270/1045 litrů
Pneu 205 - 60 R16 Continental Contipremium 2 (letní).
Zrychlení 0 -100 km/h za 11,5 s, max. rychlost
175 km/h
Spotřeba paliva 5,5 mimo – 8,2 město- 6,5 l/100km kombinace
Změřeno během testu: celková spotřeba během testu 636 km - 6,5 l/100km (spíš klidnější jízda)

25 - 31.5.2010

Karel Kolečko

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu