Vyhledávání

Test nové Hondy CRV s 2,2 dieselem s manuální 6-ti stupňovou převodovkou

Test nové Hondy CRV s 2,2 dieselem s manuální 6-ti stupňovou převodovkou

Testovaná CRV byla představená na podzimním autosalonu v Paříži (2012). Po 6-ti letech výroby nahradila model 3-tí generace. Nové CRV zažívá revoluci proti předchozí generaci v designu, vypadá velmi dobře a kompaktně.  

 

MOTOR Měl jsem k dispozici verzi s dieselovým motorem - 2,2 I-DTEC. S  výkonem  - 110 kW dosahovaných ve  4.000 ot. a 350 Nm točivého momentu v 2.000 - 2.750 ot. Motor výrazněji zabírá cca od 1.700 - 1.800 otáček. Motor je velmi silný a pružný, nejlépe se cítí mezi 2-3.000 otáček, kde nabízí nejvíce dynamiky a síly. Spotřeba je velmi závislá na stylu jízdy. Při opravdu úsporné jízdě trvalou rychlostí 80 - 90 se dá spotřeba stlačit pod 6 litrů. Mimo město při běžné jízdě budete jezdit kolem 7 - 7,5 litru. Po městě budete jezdit kolem 8 - 8,5 litru. Na dálnici je spotřeba podobná jako mimo město, kolem 7 - 7,5 litru. Za celý test jsem s vozem ujel 660 km se spotřebou 7,5 litru (údaj palubního počítače) to je téměř o 2 litry víc než udává výrobce (5,8). Udávaná maximálka je 190 km/h, zrychlení z 0-100 km/h za 9,7 s. Na tachometrových 100 jsem zrychlil o vteřinu později za 10,8 s. Motor je kultivovaný a tichý i ve vysokých rychlostech až do 180-ti.

 

 

PODVOZEK Podvozek je dost tvrdý (proti předchozí generaci, která byla dost měkká značně přitvrdil) v zatáčkách velmi dobře drží stopu. Vůz jezdí na zimních pneu Pirelli Sottozero winter 210 (zimní) o rozměru 225 - 60 R18 na originálních pětiparskových Alu kolech. 4 kotoučové brzdy fungují velmi dobře. Pohon všech kol se připojuje automaticky při prokluzu předních kol. Bohužel má CRV nízkou světlou výšku 165 mm, to znamená, že je primárně určen pro silnice (tomu odpovídá spíš sportovnější tvrdé naladění podvozku) můžete s ním vyjet někam po polní cestě nebo po louce na chatu, do většího terénu bych se s CRV raději nepouštěl.

 

ŘÍZENÍ S elektrickým posilovačem, klade optimální odpor, má variabilní účinek podle rychlosti. Vůz se příjemně řídí a hodí se i přes větší rozměry do městského provozu.

 

ŘAZENÍ 6-ti stupňové manuální převodovky je přesné. Šestka je poměrně dlouhá, takže se motor zbytečně nevytáčí. Krátká řadící páka je vysoko blízko palubní desky, má koženou hlavicí, která se dobře drží. Otáčkoměr není velký a je cejchován po 500 otáček, tak se z něj těžko odečítají přesné hodnoty. Motor točí na 6-tku při 90 km/h 1.800, při 100 - 2.000, ve 120 cca 2.350, při dálničním limitu 130 ukazují přístroje rozumných 2.550 otáček i ve 150 jsou otáčky 3.000.

 

INTERIÉR Přístrojová deska je z tvrdých plastů, jen střední pás je měkčený. Interiér je dobře zpracovaný a vypadá velmi dobře, proti předchozí generaci o dost moderněji. Palubní deska má tradiční tvar s kapličkou. Uprostřed je umístěn velký rychloměr na levé straně je půlkruhový otáčkoměr, vpravo je teploměr chladící kapaliny a palivoměr. Displej palubního počítače je uprostřed tachometru a je kulatý, všechny přístroje jsou s bílým podsvícením. Palubní počítač ovládaný tlačítky vpravo pod volantem má 2 paměti. Nové CRV má denní LED světla, v hlavních světlometech. Blikače mají funkci 3 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici. V loketní opěrce je připojení USB zařízení k audiosystému. Originál radio s CD/MP3 se 6-ti reproduktory a dobrým zvukem má ovládání i na volantu. Testovaný vůz měl příplatkovou navigaci s dotykovým displejem integrovaným do středu palubní desky. 3-ramenný volant je seřiditelný ve 2 osách. Automatická 2-zónová klimatizace s vlastním displejem, má funkci mono resp. dual, nastavování teploty je po celých stupních. Z vozu je i vzhledem k vyššímu posezu dobrý výhled, pouze šikmo vpřed vadí mohutné A-sloupky.

 

 

Přední kožené sedačky jsou pohodlné a optimálně tuhé, výškově nastavitelné, u řidiče je elektrické ovládání se dvěma pamětmi. Vůz má bezklíčkové otvírání a startování, tlačítkem na středu palubní desky (vlevo od ovládání klimatizace).  Vzadu je dostatečný prostor v oblasti kolen od opěradla k opěradlu 80 cm (sedák 45 + 35 cm prostor pro kolena) při nastavení sedačky na osobu 180 cm vysokou i nad hlavou bylo dost místa 99 cm. Vůz je vybaven elektrickým ovládáním všech 4-oken, hlavní ovladač je na dveřích řidiče, s kapsou nejen na láhev.

 

 

Výrobce udává velikost zavazadlového prostoru 589 litrů. Sklon opěradel nejde nastavit, tak jako u předchozí generace. Zadní sedačky jsou dělené v poměru 1/3 ku 2/3 po jejich sklopení se objem zvětší na 1669 litrů. Naměřil jsem rozměry zavazadlového prostoru - šířka 97 až 106 cm, výška pod odnímatelným krytem 58 cm, délka v rovině podlahy 94 cm. Tvar kufru není zcela pravidelný trochu do něj zasahují podběhy. Pod podlahou kufru je nouzová rezerva (155-90D17) na dojetí a přihrádky na drobnosti. Přístup do kufru je výborný velkým vstupním otvorem - nákladová hrana je pouze 66 cm nad zemí. Po otevření elektricky ovládaného kufru je spodní hrana víka kufru - zámek pouze 180 cm. Víko kufru je možné zavřít i bez elektromotoru, ten neklade při ručním zavírání žádný odpor, madlo na zavírání i tlačítko je vpravo.

 

 

BEZPEČNOST Vůz je sériově vybaven 6-ti airbagy. Na předních sedadlech jsou aktivní opěrky hlav. Stabilizační systém ESP s ASR je součástí základní výbavy. 4 kotoučové brzdy mají výbornou účinnost, při panickém brzdění se automaticky sepnou varovné blikače. Nejzajímavější z asistenčních systémů ve voze je systém aktivního tempomatu ACC, který je schopen pomocí radaru udržovat stálý časový odstup za před námi jedoucím vozem. Systém hlídání jízdních pruhů LKAS, který do určitého okamžiku vůz řídí a natáčí, pak se vypne a oznámí to akustickým signálem. Nátačecí xenonové světla mají výbornou účinnost, navíc mají dobře fungující funkci automatických světel, přepínání dálkových světel.

 

DESIGN přední část vozu je velmi elegantní, hlavní světlomety s denními Led světly jsou výrazně protažené do boku a navazují na mohutnou chromovanou maskou. V dolní části nárazníku jsou kulaté chromované mlhovky. Čelní sklo plynuje navazuje na prosklenou panoramatickou střechu. Bok střechy lemují nízké chromované lišty sloužící k uchycení střešního nosiče. Spodní část vozu, lemy kol a oba nárazníky jsou lemovány černým plastem. Zadní světla lemují víko kufru, směrem dolu se výrazně rozšiřují do boku. V černém mohutném plastu zadního nárazníku jsou takzvané kočičí oči. Celkově vůz působí dojmem, že vypadá větší než ve skutečnosti je, vždyť měří jen 457 cm. Proti předchozí generaci se design zcela zásadně změnil, působí nyní mnohem elegantněji a dynamicky.

 

CENA v nejvyšší výbavě Executive se nabízí za cenu 889.000 Kč (2/2013). V této výbavě najdeme: ESP, asistent pro rozjezd do kopce, alarm, aktivní elektrický posilovač řízení, start-stop systém, 6x airbag, přední aktivní opěrky hlav, automatická 2-zónová klima, panoramatická prosklená střecha, automatické stěrače, tempomat, samozatmívací zrcátko, 18“ Alu kola s pneu 225-60 R18, př. a zadní čidla parkování, zadní parkovací kamera, bixenony s automatickým posvěcování do zatáček a automatickým přepínáním dálkových světel, př. mlhovky, metalíza, centrál s dálkou, 4x. el. okna, el. ovládaná a sklopná zrcátka, el. otvírání a zavírání víka kufru, palubní počítač, radio s CD a MP3 s ovl. na volantu s 6-ti repro +subwoofer,USB slot, palubní počítač, kožený interiér, el. nastavitelná sedačka řidiče s pamětí, kožený volant s ovládáním radia a tempomatu nastavitelný ve 2 osách.

Příplatková výbava: aktivní tempomat ACC, systém udržování jízdních pruhů LKAS, systém pro zmírnění následků nehody CMBS za 75.000 a navigace s HDD za 50.000 Kč. Cena příplatkové výbavy 125.000 Kč. Celková cena je 1.014.000 Kč.

 

 

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY : - silný a pružný motor

                 - aktivní tempomat

                 - tvar koženého volantu s ovladači tempomatu, audia a PC

                 - výborně svítící xenonová světla s natáčení a automatickým přepínáním

                 - dobře drží v zatáčkách

                 - tichý a dobře odhlučněný motor     

                 - po sklopení zadních sedaček páčkou z kufru, zcela rovná plocha

                 - velký zavazadlový prostor

                 - prostor na sezení vzadu

                 - dobré brzdy

                 - bezklíčkové otvírání a startování

                 - parkovací kamera a čidla parkování  

- USB připojení pro MP3 zařízení

MÍNUSY:- otáčkoměr cejchovaný po 500 otáčkách

                 - vyšší spotřeba než udává výrobce

                 - tvrdý podvozek

                 - víko kufru se otvírá nízko 

                 - tvrdé plasty v interiéru

                 - nižší světlá výška

                 - navigace nezná ulice v obcích

                 - přední A-sloupky vadí ve výhledu

                 - nemožnost ovlivnit funkci pohonu 4x4

                

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor 2199 cm3 řadový přeplňovaný vznětový 4 válec, plní EURO 5                                                                       

Výkon 110 kW (150 k)/4.000 ot./min., točivý moment 350 N.m  při 2.000-2.750 ot./min.
6-ti stupňová manuální převodovka, připojitelný pohon všech kol (přední stále)
Rozměry D x Š x V 
4.570 - 1.820 - 1.675
mm, rozvor 2.630 mm
Vlastní- pohotovostní hmotnost 1.707 - 1.748 kg, užitečná 472 - 512 kg, celková 2.220 kg                     

Nádrž na 58 l paliva. Zavazadlový prostor 589/ 1669 litrů

Pneu 225 - 60 R18 Pirelli Sottozero winter 210 (zimní)
Zrychlení 0 -100 km/h za 9,7 s, max. rychlost
190 km/h
Spotřeba paliva 5,3 mimo - 6,7 město - 5,8 l/100km  kombinace

Změřeno během testu: celková spotřeba během testu 660 km - 7,5  l/100km, zrychlení na tachometrových 100 za 10,8 s.

 

 

Karel Kolečko

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3 4 5

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu