Vyhledávání

Test nové Hondy HR-V s 1,6 dieselem s předním pohonem

Test nové Hondy HR-V s 1,6 dieselem s předním pohonem

Honda HR-V byla představená na autosalonu v Ženevě v březnu 2015. Testovaná verze s naftovým motorem 1,6, HRV se vyrábí výhradně s předním pohonem.  

MOTOR Dieselový přeplňovaný čtyrválec 1,6 I-DTEC o výkonu 88 kW dosahovaných ve  4.000 ot. a 300 Nm točivého momentu ve 2.000 otáčkách, je využívaný v modelech Civic i větší CR-V. Motor výrazněji zabírá a zrychluje už od 1.800 otáček. Motor nabízí dostatečný výkon a je pružný, nejlépe se cítí mezi 2 - 3.000 otáček, kde nabízí dobrou pružnost a zrychlení.

Při úsporné jízdě rychlostí kolem 90 km/h je možné jet mezi 4-4,5 litry nafty. Na dálnici, při dodržování rychlostního limitu je spotřeba kolem 6-ti litrů. Po městě budete jezdit kolem 6-7 litrů. Při běžné jízdě mimo město počítejte se spotřebou kolem 5-ti litrů. Za celý test jsem s vozem ujel 853 km s celkovou spotřebou 5,2 litru (údaj palubního počítače) což je víc než litr než uvádí výrobce (4,0-4,1Udávanou maximálku 192 km/h jsem nedosáhl, mě se povedlo jet nejvíc tachometrových 185 m/h, zrychlení z 0-100 km/h dle výrobce za 10,0-10,5 s, mě se to povedlo na tachometrových 100 za 10,6 s. Motor je kultivovaný a tichý, je slyšet jen při vytáčení a zrychlování. Spotřeba by měla ještě klesnout, testovaný vůz byl zcela nový, motor syrový, na počátku testu měl najeto pouze 980 km.

PODVOZEK HR-V nabízí slušný jízdní komfort, v zatáčkách dobře drží stopu, ale více se naklání. Testovaný vůz měl obuty zimní pneu Nokian WR A3 (zimní) o rozměru 215 - 55 R17 na originálních pětiparskových černostříbrných Alu kolech. Podvozek nezvládá větší nerovnosti, ale na běžné silnici nabídne dobrý jízdní komfort. HR-V se nebude dodávat s pohonem všech kol.  Světlá výška je 170 mm, což je o 5 mm víc než u CR-V. Vůz je primárně určen pro jízdu po silnici, ale s polní cestou nebudete mít problém. 4 kotoučové brzdy dobře brzdí.

ŘÍZENÍ S elektrickým posilovačem, klade optimální odpor, má variabilní účinek podle rychlosti. Vůz se příjemně řídí a hodí se i do městského provozu.

ŘAZENÍ 6-ti stupňové manuální převodovky je velmi přesné s optimálními drahami. Šestka je dostatečně dlouhá, takže se motor zbytečně nevytáčí. Krátká řadící páka je vpředu na středovém tunelu u palubní desky, má koženou hlavicí, která se dobře drží. Otáčkoměr je cejchován po 500 otáček, tak se z něj těžko odečítají přesné hodnoty. Motor točí na 6-tku při 90 km/h cca 1.600, při 100 - 1.800, ve 120 - 2.100, při dálničním limitu 130 ukazují přístroje pouze 2.200 otáček i ve 150 jsou otáčky jen 2.600.

INTERIÉR Přístrojová deska je celá z tvrdých plastů, ale vypadá velmi dobře a moderně. Palubní deska má tradiční tvar s kapličkou před řidičem. Jedinou zvláštností jsou výdechy větrání v celé pravé části palubní desky před spolujezdcem, v poslední době s tím přišlo Audi Q7 a nový VW Passat. Na přístrojovém štítu je uprostřed umístěn velký rychloměr na levé straně je otáčkoměr, vpravo je kulatý displej palubního počítače, digitální palivoměr. Všechny přístroje mají bílé podsvícení. Palubní počítač ovládaný tlačítky pod volantem má 2 paměti. Nové  HR-V má kompletní LED světla, ale jsou bohužel pouze u nejvyšší výbavy.

Konektory pro připojení USB zařízení jsou schované dole v přední části středového tunelu. Blikače mají funkci 3 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici. Originál radio s CD/MP3 se 6-ti reproduktory a dobrým zvukem má ovládání i na volantu a přes 7“ barevný dotykový displej, který slouží i pro navigaci. Klávesnice navigace není řazena abecedně. Hlasitost se ovládá pouze tlačítky na přístroji nebo na volantu (chybí rychlejší otočné). Tříramenný volant s koženým potahem je seřiditelný ve 2 osách. Automatická 2-zónová klimatizace s vlastním displejem, má funkci mono resp. dual, nastavování teploty je po celých stupních má atraktivní design. Z vozu je i vzhledem k vyššímu posezu dobrý výhled, pouze šikmo vzad vadí mohutné C-sloupky. Přední el. dvoustupňové vyhřívané sedačky jsou velmi pohodlné a optimálně tuhé s dobrým bočním vedením s koženými bočnicemi, obě sedačky jsou výškově nastavitelné.

Vzadu je dostatečný prostor v oblasti kolen od opěradla k opěradlu 79 cm (sedák 48 + 31 cm prostor pro kolena) při nastavení sedačky na osobu 180 cm vysokou, nad hlavou tolik místa není jen 93 cm, měl jsem hlavu těsně u stropu. Vůz je vybaven elektrickým ovládáním všech 4-oken, hlavní ovladač je na dveřích řidiče, s kapsou nejen na láhev. Výrobce udává velikost zavazadlového prostoru 448/470 litrů (bez rezervy). pod podlahou je 17-25 cm hluboký úložný prostor (70 x 60 cm) ale i díky tomu chybí rezervní kolo. Při sklopení zadních sedaček (včetně sklopení sedáků, které se sníží) vznikne zcela rovná plocha o délce 151 cm až k př. sedačkám to je 171 cm. Zadní sedačky jsou dělené v poměru 1/3 ku 2/3 po jejich sklopení se objem zvětší na 1473 - 1.533 litrů. Zadní sedáky je možné oklopit i nahoru a za předními sedadly vznikne velký prostor pro zavazadla, je možné tam dát napříč třeba kolo nebo velkou televizi. Naměřil jsem rozměry zavazadlového prostoru - šířka 100,5 cm, výška pod odnímatelným krytem 57 cm, délka v rovině podlahy 79 cm. Tvar kufru není zcela pravidelný, zasahují do něj podběhy. Přístup do kufru je výborný velkým vstupním otvorem - nákladová hrana je pouze 65 cm nad zemí a 6 cm nad podlahou kufru, spodní hrana víka kufru - zámek je 182 cm vysoko což není moc, madlo na zavírání je na pravé straně.

BEZPEČNOST Vůz je sériově vybaven 6-ti airbagy. Stabilizační systém ESP s ASR je součástí základní výbavy. Součástí bezpečnostního paketu ADAS je varování před čelní srážkou, varování před opuštěním jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek - to fungovalo velmi dobře i za tmy. Automatické přepínání dálkových světel, to funguje dobře až za úplné tmy. 4 kotoučové brzdy mají výbornou účinnost, při panickém brzdění se automaticky rozblikají varovné blikače.

DESIGN přední část vozu je velmi elegantní, hlavní světlomety kompletně s LED světly jsou výrazně protažené do boku a navazují na masku s chromovanou lištou. V dolní části nárazníku jsou oválné mlhovky. Spodní část vozu, lemy kol a oba nárazníky jsou lemovány černým plastem. Kliky zadních dveří jsou zapuštěné v C-sloupku. Zadní světla jsou orientovaná vodorovně a jsou dělená, část na zadním víku. V černém mohutném plastu zadního nárazníku jsou takzvané kočičí oči. Celkově vůz působí dojmem, že vypadá větší než ve skutečnosti je, vždyť měří pouze 429,4 cm. Karoserie na mě působí elegantně a dynamicky.

CENA v nejvyšší výbavě Executive se nabízí za cenu 679.900 Kč (12/2015). V této výbavě najdeme: ESP, asistent pro rozjezd do kopce, tempomat, alarm, bezklíčkové otvírání a startování, aktivní elektrický posilovač řízení, start-stop systém, 6x airbag, bezpečnostní paket ADAS, světla kompletně s LED technikou,  př. mlhovky,  automatická 2-zónová klima, automatické stěrače, samozatmívací zrcátko, 17“ Alu kola s pneu 215 - 55 R17, přední a zadní čidla parkování, zadní parkovací kamera,  centrál s dálkou, 4x. el. okna, el. ovládaná a sklopná zrcátka, palubní počítač, radio s CD a MP3 s ovl. na volantu s 6-ti repro, navigace, USB slot, palubní počítač, polokožené sedačky s el. vyhříváním, kožený volant s ovládáním radia a tempomatu nastavitelný ve 2 osách.

Příplatková výbava: metalíza za 13.900 Kč. Celková cena je 693.800 Kč.

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY : - pružný a úsporný motor

                 - přesné řazení

                 - bezpečnostní asistenti 

                 - pěkný design klima a přístrojů

                 - LED světla s automatickým přepínáním

                 - dobré jízdní vlastnosti

                 - tichý a dobře odhlučněný motor     

                 - bezklíčkové otvírání a startování

                 - velký zavazadlový prostor, rovná plocha po sklopení sedaček

                 - prostor na sezení vzadu, odklápění zadních opěradel nahoru

                 - dobré brzdy

                 - 2 paměti palubního PC

                 - parkovací kamera a čidla parkování  

- USB připojení pro MP3 zařízení

MÍNUSY:- otáčkoměr cejchovaný po 500 otáčkách

                 - chybějící rezerva

                 - při couvání se neztlumí radio (čidla parkování)

                 - tiché audio (na max) 

                 - při přehrávání z USB se není možné vrátit o skladbu zpět

                 - denní LED světla jen v nejvyšší výbavě

                 - zobrazování navigace - proměnné měřítko

                 - středový tunel tlačí na pravou nohu řidiče

                 - zpětná zrcátka se sklápí jen tlačítkem

                 - vyšší cena

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor 1597 cm3 řadový přeplňovaný vznětový 4 válec, plní EURO 5                                                                       

Výkon 88 kW (120 k)/4.000 ot./min., točivý moment 300 N.m  při 2.000ot./min.
6-ti stupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Rozměry D x Š x V  4.294 - 1.772 - 1.605 mm, rozvor 2.610 mm
Vlastní- pohotovostní hmotnost 1.320 kg, užitečná 550 kg, celková 1.870 kg                     

Nádrž na 50 l paliva. Zavazadlový prostor 448- 470/ 1473- 1533 litrů

Pneu 215 - 55 R17 Nokian WR A3 (zimní)
Zrychlení 0 -100 km/h za 10,0 - 10,5 s, max. rychlost 192 km/h
Spotřeba paliva 3,8- 3,9 mimo - 4,2- 4,4 město - 4,0- 4,1 l/100km  kombinace

Změřeno během testu: celková spotřeba během testu 853 km- 5,2 l/100km, zrychlení na tachometrových 100 za 10,6 s.

Resume : moderní crossover, s elegantním exteriérem a prostorným interiérem, dobrým podvozkem. Úsporný motor 1,6 diesel, s přesnou 6-ti stupňovou manuální převodovkou. V nabídce je pouze jeden benzínový a jeden naftový motor.

Karel Kolečko

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3 4 5

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu