Vyhledávání

Test nové Hondy HR-V s benzínem 1,5 s předním pohonem

Test nové Hondy HR-V s benzínem 1,5 s předním pohonem

Honda HR-V byla představená před rokem na autosalonu v Ženevě v březnu 2015. HRV se vyrábí pouze s předním pohonem.  

MOTOR Benzínový atmosférický čtyrválec 1,5 i-VTEC o výkonu 96 kW dosahovaných až v  6.600 ot. a pouze 155 Nm točivého momentu je k dispozici velmi vysoko až ve 4.800 otáčkách. Motor zabírá a zrychluje od 2.000 otáček. Pro dynamickou jízdu nebo při větším zatížení vozu je motor nutné více vytáčet až ke 4-5.000 otáčkám. Omezovač zasahuje až při 7.000 otáčkách. Při zrychlování nad 3.000 otáček zvuk motoru výrazně proniká do kabiny.

Při běžné jízdě mimo město počítejte se spotřebou kolem 6-ti litrů. Při úsporné jízdě rychlostí kolem 90 km/h je možné jet mezi 5-5,5 litry naturalu. Ve městě si vezme HR-V kolem 8-9 litrů. Na dálnici, při dodržování rychlostního limitu je spotřeba kolem 7 -7,5 litrů. Za celý test jsem s vozem ujel 490 km s průměrnou spotřebou 6,6 litru (údaj palubního počítače) což je o litr víc než uvádí výrobce (5,6-5,7). Udávanou maximálku 192 km/h jsem nezkoušel, zrychlení z 0-100 km/h dle výrobce za 10,2-10,7 s, mě se to povedlo na tachometrových 100 za 9,5 s o vteřinu dříve (na trojku).

PODVOZEK HR-V nabízí poměrně slušný jízdní komfort, v zatáčkách dobře drží stopu, ale více se naklání. Testovaný vůz jezdil na zimních pneu Nokian WR A3 (zimní) o rozměru 215 - 60 R16 na originálních pětiparskových černostříbrných Alu kolech. Podvozek nezvládá větší nerovnosti a díry, ale na běžné silnici nabízí dobrý jízdní komfort. HR-V se dodává výhradně s předním pohonem. Světlá výška je 170 mm, což je o 5 mm víc než u čtyřkolky CR-V. Vůz je určen pro jízdu po silnici, ale s polní cestou k chatě nebudete mít problém. Kotoučové brzdy na všech 4 kolech dobře brzdí.

ŘÍZENÍ S elektrickým posilovačem, klade optimální odpor, má variabilní účinek podle rychlosti. Vůz se dobře řídí a hodí se i do městského provozu. Volant s koženým potahem je seřiditelný ve dvou osách.

ŘAZENÍ 6-ti stupňové manuální převodovky je přesné s optimálními drahami. Šestka by mohla být delší, motor se tak zbytečně vytáčí. Krátká řadící páka s koženou hlavicí (která se dobře drží) je vpředu na středovém tunelu u palubní desky. Otáčkoměr je cejchován po 500 otáček, takže se z něj těžko odečítají přesné hodnoty. Motor točí na 6-tku při 90 km/h cca 2.200, při 100 - 2.500, ve 120 - 3.000, při dálničním limitu 130 už motor točí 3.200 otáček a ve 150 jsou otáčky 3.700.

INTERIÉR Přístrojová deska je celá z tvrdých plastů, ale na pohled vypadá velmi dobře a moderně. Palubní deska má klasický tvar s kapličkou před řidičem. Zvláštností jsou výdechy větrání v celé pravé části palubní desky před spolujezdcem, v poslední době se to objevilo v Audi Q7 a v novém VW Passat. Na přístrojovém štítu palubní desky je uprostřed umístěn velký rychloměr, po levé straně je otáčkoměr, napravo je kulatý displej palubního počítače s digitálním palivoměrem. Všechny přístroje jsou s bílým podsvícením. Palubní počítač ovládaný tlačítky dole na volantu má 2 paměti. Nové HR-V má kompletní LED světla, ale jsou bohužel pouze u nejvyšší výbavy, testovaný model měl pouze obyčejná světla.

Konektory pro připojení USB zařízení jsou schované dole v přední části středového tunelu. Blikače mají funkci 3 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici. Originál radio s CD/MP3 se 6-ti reproduktory a dobrým zvukem má ovládání i na volantu a přes 7“ barevný dotykový displej. Hlasitost se ovládá pouze tlačítky na přístroji nebo na volantu (chybí rychlejší otočné ovladače). Tříramenný volant s koženým potahem je seřiditelný ve 2 osách. Automatická 2-zónová klimatizace s vlastním displejem, má funkci mono resp. dual, nastavování teploty je po celých stupních, má pěkný design. Z vozu je i vzhledem k vyššímu posezu dobrý výhled, pouze šikmo vpřed (v zatáčce) omezuje výhled A-sloupek a šikmo vzad vadí mohutné C-sloupky. Přední elektricky dvoustupňové vyhřívané sedačky jsou velmi pohodlné a optimálně tuhé s dobrým bočním vedením, výškově nastavitelné je pouze řidičovo sedadlo.

Vzadu je dostatečný prostor v oblasti kolen - od opěradla k opěradlu 80 cm (sedák 48 + 32 cm prostor pro kolena) při nastavení sedačky na osobu 180 cm vysokou, nad hlavou tolik místa není - jen 93 cm, měl jsem hlavu těsně pod stropem. Vůz je vybaven elektrickým ovládáním všech 4-oken, hlavní ovladač oken a zrcátek je na dveřích řidiče, s kapsou nejen na láhev. Zrcátka je možné sklopit jen ručně tlačítkem, chybí nastavení, aby se sklopily sami po zamčení vozu.

Výrobce udává velikost zavazadlového prostoru 448/470 litrů (bez rezervy). pod podlahou je 17-25 cm hluboký úložný prostor (70 x 60 cm) asi určený původně pro rezervní kolo, které bohužel chybí. Při sklopení zadních sedaček (včetně sklopení sedáků, které se sníží) vznikne zcela rovná plocha o délce 151 cm až k př. sedačkám to je 171 cm. Zadní sedačky jsou dělené v poměru 1/3 ku 2/3 po jejich sklopení se objem zvětší na 1.473 - 1.533 litrů. Zadní sedáky je možné oklopit i nahoru a za předními sedadly vznikne velký prostor pro zavazadla, je možné tam umístit napříč třeba kolo nebo velkou televizi. Naměřil jsem rozměry zavazadlového prostoru - šířka 101 cm, výška pod odnímatelným krytem 56 cm, délka v rovině podlahy 79 cm. Tvar kufru není zcela pravidelný, zasahují do něj podběhy. Přístup do kufru je výborný velkým vstupním otvorem - nákladová hrana je pouze 65 cm nad zemí a 7 cm nad podlahou kufru, spodní hrana víka kufru - zámek je 182 cm vysoko, což není moc, madlo na zavírání je na pravé straně.

BEZPEČNOST Vůz je sériově vybaven 6-ti airbagy. Stabilizační systém ESP s ASR je součástí základní výbavy. Součástí bezpečnostního paketu ADAS je varování před čelní srážkou, varování před opuštěním jízdního pruhu - jeho tlačítko je dobře skryté pod palubní deskou (bliká pouze kontrolka). Rozpoznávání dopravních značek - funguje velmi dobře i za tmy (jen chybí barevný displej). Automatické přepínání dálkových světel, funguje dobře až za úplné tmy. 4 kotoučové brzdy mají výbornou účinnost, při panickém brzdění se automaticky rozblikají varovné blikače.

DESIGN přední část vozu je velmi elegantní, hlavní světlomety jsou výrazně protažené do boku a navazují na masku s chromovanou lištou. V dolní části nárazníku jsou oválné mlhovky. Spodní část vozu, lemy kol a oba nárazníky jsou lemovány černým plastem (pod prahem je navíc stříbrný). Kliky zadních dveří jsou zapuštěné v C-sloupku. Zadní světla jsou orientovaná vodorovně a jsou dělená, část na zadním víku. V černém mohutném plastu zadního nárazníku jsou takzvané kočičí oči. Celkově působí dojmem většího vozu, než ve skutečnosti je, vždyť měří pouze 429,4 cm. Karoserie působí elegantně a dynamicky.

CENA v prostřední výbavě Elegance se nabízí za cenu 539.900 Kč (4/2016). V této výbavě najdeme: ESP, asistent pro rozjezd do kopce, tempomat, alarm, aktivní elektrický posilovač řízení, 6x airbag, bezpečnostní paket ADAS, start stop - systém,  př. mlhovky,  automatická 2-zónová klima, automatické stěrače, 16“ Alu kola s pneu 215 - 60 R16, přední a zadní čidla parkování, centrál s dálkou, 4x. el. okna, el. ovládaná a sklopná zrcátka, palubní počítač, radio s CD a MP3 s ovl. na volantu s 6-ti repro, USB slot, palubní počítač, př. sedačky s el. vyhříváním, kožený volant s ovládáním radia a tempomatu nastavitelný ve 2 osách.

Příplatková výbava: metalíza za 13.900 Kč. Celková cena je 553.800 Kč.

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY :   - bezpečnostní asistenti

                 - přesné řazení

                 - poměrně úsporný motor

                 - pěkný design klima a přístrojů

                 - dobré jízdní vlastnosti

                 - velký zavazadlový prostor, rovná plocha po sklopení sedaček

                 - prostor na sezení vzadu, odklápění zadních opěradel nahoru

                 - dobré brzdy

                 - 2 paměti palubního PC

                 - USB připojení pro MP3 zařízení

MÍNUSY:  - v nabídce pouze jeden benzinový a dieselový motor

                 - otáčkoměr cejchovaný po 500 otáčkách

                 - chybějící rezerva

                 - motor nutno vytáčet (např. při předjíždění) do 4 - 6.000 otáček

                 - palubní deska z tvrdých plastů

                 - při couvání se neztlumí radio (čidla parkování)

                 - tiché audio (na max)

                 - při přehrávání z USB se není možné vrátit o skladbu zpět

                 - denní LED světla jen v nejvyšší výbavě

                 - hlučný motor (nad 3.000 otáček)

                 - středový tunel tlačí na pravou nohu řidiče

                 - zpětná zrcátka se sklápí jen tlačítkem

                 - vyšší cena         

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor 1498 cm3 řadový zážehový 4 válec, plní EURO 6                                                                       

Výkon 96 kW (130 k)/6.600 ot./min., točivý moment 155 N.m  při 4.600ot./min.
6-ti stupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Rozměry D x Š x V  4.294 - 1.772 - 1.605 mm, rozvor 2.610 mm
Vlastní- pohotovostní hmotnost 1.237 kg, užitečná 553 kg, celková 1.790 kg                   

Nádrž na 50 l paliva. Zavazadlový prostor 448- 470/ 1473- 1533 litrů

Pneu 215 - 60 R16 Nokian WR A3 (zimní)
Zrychlení 0 -100 km/h za 10,2 - 10,7 s, max. rychlost 192 km/h
Spotřeba paliva 4,8- 4,9 mimo - 7,0- 7,1 město - 5,6- 5,7 l/100km  kombinace

Změřeno během testu: celková spotřeba během testu 490 km - 6,6 l/100km, zrychlení na tachometrových 100 za 9,5 s.

Resume : moderní crossover, s elegantním exteriérem a prostorným interiérem, dobrým podvozkem. S benzínovým motorem 1,5, s přesnou 6-ti stupňovou manuální převodovkou. V nabídce je pouze jeden benzínový a jeden naftový motor.

Karel Kolečko

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3 4

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu