Vyhledávání

Test nového Hyundai i20 s benzinovou 1,4

Test nového Hyundai i20 s benzinovou 1,4

Nová druhá generace Hyundai i20 byla představena v Paříži v říjnu 2014 přichází tedy přesně po 6-ti letech od nástupu první generace.  U nás na trhu je druhá generace od konce roku 2014. Poslední Facelift proběhl v létě 2012. Celkovou délkou překračuje 4 metrovou hranici. Mezi hlavní konkurenty patří zejména domácí Fabie, Fiesta, Polo, Corsa, Ibiza, Rio, Yaris, Clio, P208 a C3.

MOTOR Benzínový 4-válec o objemu 1368 cm3 se 4-ventily na válec. Motor dosahuje výkonu 73,6 kW až při 6.000 otáčkách a točivý moment 134 Nm až ve 3.500 otáčkách. V nižších otáčkách motor moc nespolupracuje, k dosažení vyšší dynamiky je potřeba motor více vytáčet - nad 3.000 otáček, ve vyšších otáčkách do interiéru proniká hluk od motoru.

Při běžné jízdě mimo město se dá jezdit s kombinovanou spotřebou mezi 5 -6 litry. Při snaze o nízkou spotřebu se dá dostat až ke 4 litrům. Za celý test 948 km jsem dosáhl při běžné jízdě spotřeby 5,2 l/100 km (dle palubního počítače). Jezdil jsem za méně než udává výrobce (5,3). Papírová maximálka je 184 km/h a zrychlení z 0-100 km/h za 11,6 s, já jsem dosáhl zrychlení na tachometrových 100 za 11,4 s.

PODVOZEK Jízdní vlastnosti nové i20 jsou dobré, vzhledem ke třídě (malé 4 metrové vozy). Podvozek je dobře naladěn, v zatáčkách dobře drží, je poměrně komfortní. Nezvládá pouze příčné a větší nerovnosti na vozovce. Testovaný vůz jezdil na letních pneu o rozměru 195-55 R16 Pirelli Cinturato P1 na hezkých originálních 8-mi paprskových hliníkových kolech. I na zadních kolech jsou kotoučové brzdy s dobrou účinností a nemají problém malý vůz zastavit.

ŘÍZENÍ Je lehké díky elektrickému posilovači, jen je trochu tupé a nedává zcela přesnou zpětnou vazbu o tom co se děje na silnici. Kožený volant se silným věncem se dobře drží, má dokonce vyhřívání, což je v této třídě unikum.

ŘAZENÍ Manuální 6-ti stupňové převodovky je přesné s delšími drahami. Motor točí na 6-tku při 90 km/h 2.350 otáček, při 100 - 2.700, při 120 kolem 3.200 a při dálničním limitu 130 ukazují přístroje 3.500 otáček, ve 150 už je to 4.050 otáček. Otáčky jsou cca o 1.000 vyšší než u dieselové verze. Pouze u základního motoru 1,25 je pětistupňová převodovka, ostatní modely mají šest stupňů a automat má naopak pouze čtyři - dodává s testovaným motorem 1,4.

INTERIÉR Palubní deska s klasickou kapličkou před řidičem, je dobře zpracovaná a působí dobře i na pohled, ale měkčené plasty zde nenajdeme i když to na první pohled není poznat. Před řidičem je vlevo otáčkoměr, vpravo rychloměr. V dolní části otáčkoměru je ukazatel teploty chladící kapaliny, v tachometru je palivoměr. Přístroje mají bílé podsvícení, tlačítka a ovladače modré. Mezi hlavními přístroji je displej palubního počítače, teploměr a celkové kilometry. Palubní  počítač - zobrazuje dobu jízdy, průměrnou a okamžitou spotřebu, dojezd a průměrnou rychlost. Má dvě paměti, ale hodnoty nejsou propojené, ovládají se tlačítkem na volantu. Blikače mají dnes už běžnou funkci 3 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici. Originál radio s CD/MP3 přehrávačem na středovém panelu má jednoduché ovládání samostatný displej, audio 4 reproduktory + 2 výškové, audio slušný zvuk. Na středovém tunelu pod klimatizací je USB slot pro připojení k audio zařízení. 3-ramenný volant s koženým potahem je seřiditelný ve dvou osách, má vyhřívání a jsou na něm tlačítka ovládání palubního počítače, tempomatu a audia. Dole na středovém tunelu je ovládání automatické klimatizace, velkými kruhovými ovladači se nastavuje teplota, po půl stupních a intenzita ventilátoru, tlačítky potom, kam bude vzduch foukat. Klimatizace má vlastní modře podsvícený displej.

Vůz je vybaven elektrickým ovládáním všech 4 oken, hlavní ovladač a ovládání el. zrcátek je na madle dveří řidiče. Přední pásy jsou výškově stavitelné. Přední sedačky jsou pohodlné (ani po delší době mě neboleli záda), mají dobré boční vedení a jsou tuhé, pouze sedačka řidiče je výškově nastavitelná. Vzadu je průměrný prostor v oblasti kolen od opěradla k opěradlu 72 cm (sedák 47 + 25 cm prostor pro kolena) při nastavení sedačky na osobu 180 cm vysokou, nad hlavou 95 cm, takže jsem měl hlavu těsně pod stropem.

Zavazadlový prostor má objem 326 (301 s rezervou) litrů, po sklopení děleného opěradla se zvětší až na 1042 litrů. Naměřil jsem rozměry - šířku 102 cm, výška pod odnímatelným krytem je 55 cm (nad dvojitou podlahou 43,5 cm), délka v rovině podlahy je 64 cm, po sklopení sedaček se prodlouží až na 140 cm. Při dvojité podlaze je ložná plocha téměř rovná, výška prostoru pod podlahou je 10 cm. Tvar kufru je pravidelný a nezasahují do něj nijak žádné výstupky a podběhy. Přístup do kufru je přes vysokou nákladovou hranu cca 72 cm nad zemí a 22,5 cm nad podlahou kufru (11,5 cm nad dvojitou). Po otevření kufru se nachází spodní hrana víka kufru - zámek 188 cm nad zemí. Rozměry a velikost kufru jsou velmi podobné jako u i20 první generace. V plastu na vnitřní straně jsou dvě prohlubně určená pro uchopení při zavírání. Pod podlahou kufru je pouze sada na dojetí. Dojezdová rezerva by měla být u modelu Comfort, ale u testovaného vozu nebyla.

 

BEZPEČNOSTní výbava je na velmi vysoké úrovni už základní model má sériově 6 airbagů (včetně okenních pro přední a zadní sedadla) a stabilizační systém VSM ( ESP). Nad 16 km/h (tento limit je zřejmě z USA - 10 mil) se vůz zamkne, nad 20 km/h silně pípá signalizace pásů. Brzdy fungují velmi dobře, na všech čtyrech kolech jsou kotoučové brzdy, při panickém brzdění se rozblikají varovné blikače.

DESIGN Jedná se o nový model představený v Paříži v říjnu 2014. Přední světla jsou výrazně protažena do boků, mají zajímavé vnitřní členění a na spodní straně denní LED světla. Mlhovky jsou podlouhlé, dominantou nárazníku je velký oválný otvor pro vstup vzduchu k chladiči u tohoto modelu s výbavou Premium s chromovým lemem. Zadní světla jsou horizontálně orientované a dělené, mají 3D optiku. Na nárazníku je umístněna RZ, jsou tu takzvané kočičí oči, uprostřed naznačený černý difuzor, 4 čidla parkování nejsou v barvě, ale černá. Boční linie oken mírně stoupá, na C sloupku je černý plast imitující okno. Testovaný model má příplatkovou prosklenou otvírací střechu. Vůz má ochranné lišty dveří (prakticky nelakované), nárazníky nejsou nijak chráněny.

CENA Testovaný vůz 1,4 i byl v nejvyšší výbavě Comfort, prodává se za katalogovou cenu 324.990 Kč (7/2015). V základní výbavě vozu najdeme: ESP (VSM), asistent pro rozjíždění do kopce HAC, varovný systém při vyjetí z jízdního prhu LDWS, tempomat, 6x airbag, centrální zamykání s dálkovým ovládání a alarmem, 4x. el. okna a zrcátka, vestavné autorádio s CD a MP3, 2x repro, USB konektor, elektrický posilovač řízení, manuální klimatizace, palubní počítač, výškově nastavitelná sedačka řidiče, dělené sklopné zadní sedačky, kožený volant a hlavice řadící páky, přední mlhovky, tónovaná skla, zadní parkovací senzory.Příplatková výbava: Paket Premium: 16“ Alu kola, denní LED světla, přisvěcování do zatáček, automatická klimatizace, samozatmívací vnitřní zrcátko, el. sklopné zrcátka, vyhřívání volantu a předních sedadel, dešťový senzor a automatická světla, středová loketní opěrka, zadní LED světla, zadní tmavá skla, černé ochranné lišty, panoramatická střecha, přístr. Deska Supervision, přední parkovací čidla, 4 repro navíc, (kožené sedačky, zadní parkovací kamera s obrazem v zrcátku, bezklíčkové otvírání a startování ve voze nebylo) za 130.000, metalíza 10.900 Kč. Cena příplatkové výbavy 140.900 Kč. Celková cena je 465.890 Kč.

 

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:


PLUSY : - dobré jízdní vlastnosti
                - přesné řazení 6-ti stupňové převodovky
                - bohatá bezpečnostní výbava 6x airbag, ESP a HAC v základu
                - nízká spotřeba
                - dobrá světla zejména dálková + přisvěcování do zatáček

                - tichý motor

                - dobré brzdy - 4 kotoučové brzdy

                - chybějící rezerva

                - prostor vzadu

                - pohodlné přední sedačky - tuhé s dobrým bočním vedením

                - zadní sedačky se sklápí do roviny s dvojitou podlahou

                - USB konektor


MÍNUSY:- menší pružnost motoru pod 3.000 otáček

                - u palubního počítače pouze 1paměť - hodnoty nepropojené

                - středový tunel tlačí na pravou nohu řidiče

                - tvrdší podvozek

                - denní LED světla za příplatek i v nejvyšší výbavě

                - zavírání - otvírání stř. okna, chybí střední poloha   


TECHNICKÉ ÚDAJE:
Motor 1368 cm3 řadový zážehový 4 válec, plní Euro 5

Výkon 73,6 kW (100 k) /6.000 ot./min., točivý moment 133 Nm 3.500 ot./min.
6-ti stupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Rozměry D x Š x V 4.035 - 1.734 - 1.474 mm, rozvor 2.570 mm

Vlastní - pohotovostní hmotnost 1060-1175 kg, užitečná 425-540 kg, celková 1.600 kg

Nádrž na 50 l paliva. Zavazadlový prostor 326 (301)/1042 l

Pneu 195-55 R16 Pirelli Cinturato P1 (letní)
Zrychlení 0 -100 km/h za 11,6 s, max. rychlost 184 km/h
Spotřeba paliva 4,3 mimo -7,1 město - 5,3 l/100 km kombinace

Změřeno během testu: celková spotřeba během 948 km 5,2 l/100 km, zrychlení na tachometrových 100 za 11,4 s. 

 

Resume: Jedná se o dobře vybavený malý vůz se slušným podvozkem a prostorným interiérem. Nejsilnější benzínový motor 1,4 není moc pružný, při úsporné jízdě můžete jezdit se spotřebou pod 5 litrů. Nový Hyundai i20 nyní může konkurovat Fabii, Ibize, Cliu nebo nové Corse.

 

Karel Kolečko

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3 4

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu