Vyhledávání

Test nového Suzuki Swift s benzínovým motorem.

Test nového Suzuki Swift s benzínovým motorem.

Test nového Suzuki Swift s benzínovým motorem.

Nová generace Swiftu je téměř k nerozeznání od předchozí generace která byla představena na podzim 2004 v Paříži, po 6-ti letech přichází jeho nástupce. Narostl mírně ve všech rozměrech nejvíce však do délky o 9 cm. Stále, ale ztrácí délkou a tím také velikostí kufru na konkurenty jako jsou Fabie, Fiesta, Polo, Corsa, GrandePunto, Ibiza. Clio, P207 a C3.

MOTOR Benzínový 4-válec o objemu 1242 cm3 se 4-ventily na válec. Motor dosahuje výkonu 69 kW až při 6.000 otáčkách a točivý moment 118 Nm až ve 4.800 otáčkách. K dosažení vyšší dynamiky je potřeba motor více vytáčet - nad 3.500 otáček, pak už ,ale do interiéru výrazněji proniká hluk od motoru. Na dálnici se spotřeba pohybuje kolem 6,5 - 7 l/100km. Při běžné jízdě mimo město se dá jezdit s kombinovanou spotřebou mezi 5,5 -6,5 litry. Za celý test 512 km jsem dosáhl při běžné jízdě (nijak jsem Swift nešetřil) spotřeby 6,14 l/100km Pohyboval jsem se cca 1 litr nad údaji výrobce (5,0) jen myslím, že dosáhnout spotřeby 4,4 mimo město bude dost těžký úkol. Maximálka 165 km/h a zrychlení z 0-100 km/h za 12,3 s, dosáhl jsem zrychlení na tachometrových 100 za 11 s.

PODVOZEK Měl spíš tvrdší naladění, dobře držel v zatáčkách. Přejezdy větších a příčných nerovností byly v interiéru dost cítit. Vůz jezdil na elegantních paprskových alu kolech s pneu 185-55 R16 Bridgestone Blizzak LM25, které dobře držely. Brzdy měly dobrou účinnost a neměly problém lehký vůz zpomalit.

ŘÍZENÍ Bylo lehké díky elektrickému posilovači, ale bylo až moc přeposilované. Ale vůz se velmi příjemně řídil a hodí se do městského provozu. Ideální vůz pro ženy.Vůz se řídil příjemně.

ŘAZENÍ Manuální 5-ti stupňové převodovky bylo poměrně přesné, ale mělo trochu gumový chod. Motor točil na 5-tku při  90 km/h - 2.500, při 100 cca 2.750, při 120 kolem 3.300 a při dálničním limitu 130 ukazovali přístroje už poměrně dost vysokých 3.600 otáček, ve 150 už to bylo 4.200 otáček. 

INTERIÉR Palubní deska má klasický tvar s kapličkou před řidičem, je dobře zpracovaná působí dobře i na pohled, ale měkčené plasty zde nenajdeme. V kapličce před řidičem  je vlevo otáčkoměr, vpravo rychloměr, vedle něj vpravo dole palivoměr a naopak na levé straně od otáčkoměru je teploměr chladící kapaliny. Mezi hlavními přístroji je displej palubního počítače - zobrazuje pouze vnější teplotu, průměrnou + okamžitou spotřebu a dojezd, hodiny a stav kilometrů(chybí doba jízdy, případně průměrná rychlost). Ovládá se velmi nešikovně a nebezpečně kolíčky přímo na přístrojích - to znamená, že se musí natáhnout ruka skrz nebo kolem volantu. Navíc se musí zvlášť nulovat vzdálenost a spotřeba, tyto měřiče nejsou propojené. Světla nemají funkci denního svícení, navíc chybí kontrolka potkávacích světel. Blikače mají příjemnou dnes už běžnou funkci 3 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici. Originál radio s CD přehrávačem mělo příjemný design a jednoduché ovládání. Ovládání hlasitosti a přepínání stanic radia na volantu bylo dobře řešeno. 3-ramenný volant s koženým potahem byl v této prostřední výbavě seřiditelný pouze výškově. Radio po vyjmutí klíčku ze zapalování bohužel nehraje. Vůz byl vybaven elektrickým ovládáním předních oken, hlavní ovladač, zamykání vozu a ovládání el. zrcátek bylo na dveřích řidiče, kde se do kapsy vešla i 1,5 litrová láhev. Přední pásy jsou výškově stavitelné.

Přední sedačky jsou na danou třídu velmi pohodlné. Vzadu je omezený prostor na nohy (kolena se dotýkají předního sedáku), i na hlavu (hlava se dotýká stropu u osoby nad 180 cm). Od opěradla k opěradlu 70 cm (sedák 50 + 20 cm prostor pro kolena) při nastavení sedačky na osobu 180 cm vysokou. Zavazadlový prostor má objem pouhých 211 litrů, po sklopení neděleného opěradla se zvětší na 902 litrů. Naměřil jsem rozměry - šířku 100,5 cm, výška pod odnímatelným krytem je 55 cm, délka v rovině podlahy je pouhých 48 cm to je opravdu málo (konkurence v této třídě mívá kolem 70 cm), tvar kufru je pravidelný a nezasahují do něj nijak žádné výstupky a podběhy. Přístup do kufru je přes vysokou nákladovou hranu cca 80 cm nad zemí a 25,5 cm nad podlahou kufru. Po otevření kufru se nachází spodní hrana víka kufru -zámek 184 cm nad zemí, což je není moc vysoko a vyšší postavy si musí dát pozor na hlavu. V plastu na vnitřní straně je vpravo jedna prohlubeň určená pro uchopení při zavírání. Pod podlahou kufru se nachází dojezdová rezerva se základním nářadím. Plato kufru se nezvedá (není zavěšeno na šňůrkách jak bývá obvyklé) a musíme ho zvedat ručně což není nijak praktické. 

BEZPEČNOST i základní model má sériově 6 airbagů a stabilizační systém. Brzdy fungovaly velmi dobře i vzadu byly kotouče.

DESIGN Je evolucí předchozího modelu, běžný laik si ani nevšimne, že se dívá na nový model. Přední světla jsou více protaženy, maska je oválného tvaru. Zadní elegantní koncová světla jsou vytaženy více do boků. Boční linie oken mírně stoupá a zadní okna se zužují. Vzhled je poměrně konzervativní, protože se nijak výrazně neodlišuje od vozu z roku 2004. Vozu bohužel chyběli jakékoliv ochranné lišty dveří i nárazníků. 

CENA Testovaný vůz byl ve výbavě GL/AC, je nabízen za katalogovou cenu 289.900 Kč (3/2011). V době testu byla aktuální sleva na prvních 150 vozů 40.000 Kč. V základní výbavě vozu najdeme: ESP,  7x airbag vč. kolenního, centrál s dálkou, př. el. okna a zrcátka, vestavné autorádio s CD a MP3, 6x repro, USB port, posilovač řízení, manuální klimatizace, výškově nastavitelný kožený multifunční volant, dělené zadní sedačky, výškově stavitelná sedačka řidiče. 16“ Alu kola jsou standartně dodávané k nejvyššímu modelu GLX.  Příplatek za metalízu 10.000 Kč. Celková cena je tak 299.900 Kč při využití aktuální akční slevy můžete pořídit Swift v prostřední výbavě za 259.900 Kč.

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:


PLUSY :- dobré jízdní vlastnosti
                - poměrně přesné, ale trochu gumové řazení
                - bohatá bezpečnostní výbava 7x airbag, ESP
                - autorádio s CD v sérii
                - pohodlné přední sedačky
                - dobré brzdy

                - USB konektor
MÍNUSY:- tvrdší podvozek

                - pouze tvrdé plasty v interiéru  

                - malý zavazadlový prostor v dané třídě

                - vzadu málo místa na hlavu a na nohy průměrně

                - laik těžko odliší starý a nový model Swiftu
                - ovládání palubního počítače tlačítky přímo na přístrojích (pouze spotřeba)
                - nutnost nulovat zvlášť vzdálenost a spotřebu u palubního počítače

                - chybí přední mlhovky (až v nejvyšší výbavě)

                - motor zabírá až ve vysokých otáčkách
                - chybí kontrolka rozsvícených světel
                - pouze výškově stavitelný volant (až v nejvyšší výbavě v obou osách)
                - měkké zadní sedáky, laciné potahové látky

                - rezerva pouze na dojetí
                - plato kufru se nezvedá

                - malá nabídka motorů, jeden benzín a jeden diesel

                - radio při vypnutém zapalování nehraje

               



TECHNICKÉ ÚDAJE:
Motor 1242 cm3 řadový zážehový 4 válec, plní Euro 5

Výkon 69 kW (94k) /6.000 ot./min. , točivý moment 118 Nm 4.800 ot./min.
5-ti stupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Rozměry D x Š x V 3.850 - 1.695 - 1.510 mm, rozvor 2.430 mm
Vlastní - pohotovostní hmotnost 960 kg, užitečná 520 kg, celková 1.480 kg

Nádrž na 42 l paliva. Zavazadlový prostor 211 /902 l

Pneu 185 - 55 R16 Bridgestone Blizzak LM 25 (zimní)
Zrychlení 0 -100 km/h za 12,3 s, max. rychlost 165 km/h
Spotřeba paliva 4,4 mimo - 6,1 město - 5,0 l/100 km kombinace

Celková spotřeba během testu 512 km 6,14 l/100 km.

 

 

Resume: Evoluce modelu Swift, jedná se o zcela nový vůz, což bohužel většina lidí nepozná. Stále zaostává vnějšími rozměry zejména délkou za evropskou konkurencí, to mu pak chybí zejména v zavazadlovém prostoru a na zadních sedačkách. Jinak se jedná o příjemný vůz s bohatou (zejména bezpečnostní výbavou) vhodný zejména do města se slušným motorem a dobrým i když trochu tvrdším podvozkem. Handikapem je také nabídka pouze jednoho benzínového a jednoho dieselového motoru.

 

1 - 7.3.2011

Karel Kolečko

 

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu