Vyhledávání

Test poslední generace Jeepu Cherokee s benzínovým šestiválcem a 9-ti stupňovým automatem

Test poslední generace Jeepu Cherokee s benzínovým šestiválcem a 9-ti stupňovým automatem

Test nejnovější generace Jeepu Cherokee s 9-mi stupňovou automatickou převodovkou s šestiválcovým motorem o objemu 3,2 litru. Jedná se o nejdražší model v nabídce - Limited se základní cenou 1,3 milionu. Poslední generace Cherokee, byla představena už na jaře 2013 u nás se prodává od května 2014.

MOTOR Měl jsem k dispozici jedinou benzínovou variantu nabízenou v Evropě. Jedná se o  šestiválec 3,2 V6 Pentastar Petrol. Motor dává velký výkon 200 kW (272 koní) dosahovaných v 6.500 ot. a 315 Nm točivého momentu dosahovaného až ve 4.300 otáčkách. Kolem 2.000 otáček začíná motor zabírat a zrychlovat. Motor je silný a velmi pružný, zejména ve středním pásmu otáček od 3.000.

Spotřeba za celý test 589 km jsem dosáhl spotřeby 9,4 l/100 km což je o více než půl litru méně než deklaruje výrobce (10,0). Při běžné jízdě s využíváním výkonu motoru jezdíte mezi 9-10 litry. Při úsporné jízdě, kolem 90 km/h při obsazení 2-osobami je možné jezdit mezi 7 - 8-mi litry. Popojíždění po městě znamená spotřebu mezi 13-16-ti litry benzínu. Udávaná maximálka je 206 km/h, zrychlení z 0-100 km/h za 8,1 s, mě se to podařilo na tachometrových 100 za 7,7 s (na trojku, dvojka cca 90 km/h). Motor má krásný brumlavý zvuk šestiválce. Při ustálené rychlosti má motor nízký hluk, při akceleraci je motor hlučnější. Přední otevřenou kapotu drží 2 plynové vzpěry.

PODVOZEK Má trochu tvrdší odpružení, v zatáčkách se jen minimálně naklání a dobře drží zvolenou stopu na velkých (letních) pneu Bridgestone Dueler H/P Sport 225-55 R18 na originál 10-ti paprskových chromovaných Alu kolech. Vůz je vybaven asistentem pro rozjezd do kopce HSA. Cherokee má pohon všech kol Jeep Active Drive. Systém Select-Terrain zvyšuje přilnavost na jakémkoliv povrchu, buď automaticky nebo nastavíte režimy : sníh, písek a bahno, sport. Světlá výška vozu je pouze 168 mm, 4 kotoučové brzdy (přední 330, zadní 278 mm) fungují velmi dobře i přes velkou váhu vozu. 

ŘÍZENÍ Klade optimální odpor, má elektrohydraulický posilovač s variabilním účinkem podle rychlosti. Volant s koženým potahem je možné nastavit ve dvou osách. Vůz se velmi příjemně řídí.

ŘAZENÍ Automatická 9-ti stupňová převodovka plynule řadí v automatickém režimu v nízkých otáčkách. Je možné řadit manuálně, ale pouze řadící pákou, pádla pod volantem chybí. Převodovka má dlouhé převody, takže na 9-tku se skoro nedostaneme. Motor točí na 8-ku při 90 km/h 1.500, ale při 100 jen 1.400, při dálničním limitu 130 ukazují přístroje pouze 1.900 otáček to už by tam měla být 9-tka i ve 150 jsou otáčky pouze 2.500. Stačila by 6-ti stupňová převodovka, zbytečně stále řadí a 9-tka je použita jen v opravdu vysokých rychlostech, navíc motor má točivý moment posazen vysoko, takže v nízkých otáčkách nemá sílu a převodovka musí v kopcích podřazovat. Ani v manuálním režimu převodovka neřadí tak jak chcete. Prodej vozu se odkládal, kvůli problémům s 9-ti stupňovým automatem.

INTERIÉR Interiér vypadá dobře na pohled, horní část je z měkčeného plastu a je prošita, jako by byla kožená. Palubní deska má tradiční tvar s kapličkou před řidičem. Po stranách jsou kruhové přístroje - vlevo otáčkoměr, vpravo rychloměr, mezi nimi je velký barevný displej v dolní části vlevo je teploměr chladící kapaliny a vpravo palivoměr. Na displeji se zobrazují údaje aktivního tempomatu, palubního počítače, navigace, údaje audia, ukazatel okamžité spotřeby, teplota oleje, tlak pneu, napětí baterie nebo velký digitální tachometr, vpravo je ukazatel zařazeného rychl. stupně. Otáčkoměr je cejchován po 250 otáčkách a tachometr po 5 km/h. Palubní počítač má 2 paměti pro vzdálenost a průměrnou spotřebu a dobu jízdy. Dotykový multifunkční displej je uprostřed palubní desky, zobrazuje a ovládá funkce klimatizace, navigace, radia, CD přehrávače i USB zařízení, které můžeme snadno připojit konektorem na středovém tunelu. Navigace a radio nepracuje v českém menu, k dispozici je i digitální DAB radio. Audio systém s 9-ti reproduktory a subwooferem má dobrý zvuk a ovládání i na zadní straně volantu. 3-ramenný volant s koženým potahem, je seřiditelný ve 2 osách, má ovládání aktivního tempomatu a palubního počítače. Volant je vyhřívaný, ale ovládání je přes displej navigace. Na středovém tunelu je loketní opěrka, pod kterou je úložný prostor. Blikače disponují funkci 3 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici. Vůz má bezklíčkové otvírání a startování, tlačítkem vpravo od volantu. Automatická 2-zónová klimatizace nemá svůj displej, (údaje se zobrazují na mutlifunkčním displeji) nastavování teploty je po celých stupních. Z vozu je i vzhledem k  vyššímu posezu dobrý výhled, pouze šikmo vpřed vadí mohutný A-sloupek a šikmo dozadu D-sloupek.

Přední kožené sedačky jsou pohodlné a optimálně tuhé, obě přední sedačky jsou vyhřívané i ventilované a výškově nastavitelné, nastavitelnou bederní opěru má pouze sedadlo řidiče. Sedačka řidiče je elektricky ovládaná a má 2 paměti. Vzadu je slušný prostor v oblasti kolen od opěradla k opěradlu 82 cm a 32 cm mezera mezi sedadly (sedák má 50 cm) při nastavení sedačky na osobu 180 cm vysokou, jen nad hlavou je málo místa 91 cm, hlava těsně u stropu (vůz měl střešní okno, které snižovalo strop). Vůz je vybaven elektrickým ovládáním všech 4-oken a hlavní ovladač je na dveřích řidiče společně s ovladačem zpětných zrcátek, je zde kapsa na láhev.

Výrobce udává velikost zavazadlového prostoru pouze 335 litrů, po sklopení zadních sedaček vznikne téměř rovná plocha. Zadní sedačky jsou dělené v poměru 1/3 ku 2/3 po jejich sklopení se objem kufru zvětší na 1190 litrů. Naměřil jsem rozměry zavazadlového prostoru - šířka 100 cm, výška pod odnímatelným krytem 48 cm, délka v rovině podlahy 86 cm (po sklopení sedaček až 175 cm). Pod podlahou kufru je rezervní kolo 225-60 R17. Přístup do kufru je dobrý velkým vstupním otvorem - nákladová hrana je cca 77 cm nad zemí přímo v úrovni podlahy kufru. Po otevření kufru je spodní hrana víka kufru - zámek cca 184 cm nad zemí, otvírání a zavírání má elektrický pohon, tlačítko není zcela prakticky umístěno na levém boku v zavazadlovém prostoru (v případě zaplnění kufru, bude tlačítko nepřístupné).

BEZPEČNOST Vůz je sériově vybaven 7-mi airbagy, včetně kolenního řidiče. Stabilizační systém ESC, s pokročilým brzdovým asistentem je součástí základní výbavy. Dále asistent pro rozjíždění do kopce HSA, systém systém stabilizace přívěsu a převrácení vozu. Aktivní opěrky hlav vpředu. V předním nárazníku je kamera aktivního tempomatu, který dobře funguje, nastavíte si odstup od vozu jedoucího před vámi. Automatické přepínání dálkových a tlumených světel dobře funguje, bixenony a přisvěcování do zatáček. Vůz má přední a zadní čidla parkování, navíc je vzadu kamera (umístěna nad RZ), která monitoruje prostor za vozem při parkování. Park systém, který umí podélně i příčně zaparkovat. 4 ventilované kotoučové brzdy mají dobrou účinnost.

DESIGN je velmi rozporuplný, někomu se bude líbit a někomu naopak - zejména přední část. Přední LED denní světla, jsou zcela nahoře a zasahují do boku, ve střední úrovni jsou hlavní světlomety, v dolní části nárazníku, v černém plastu jsou kulaté mlhovky. V přední masce je tradičních 7 svislých otvorů pro chladič s chromovým lemováním. V dolní části nárazníku je otvor pro chlazení lemován chromem. Lemy kol a prahy jsou lemovány černým plastem. Okna od B-Sloupku dozadu jsou výrazně zatmavená. Zadní část vozu s dělenými světly vytaženými do boku je povedená. Nad zadním sklem je spojler v barvě vozu s brzdovým světlem. Nárazník je z černého plastu, jen spodní díl je stříbrný - imitace plechu, po obou stranách jsou kulaté chromované koncovky výfuku.

CENA V nejvyšší výbavě Limited se nabízí za ceníkovou cenu 1.299.000 Kč (7/2015). V této výbavě najdeme: ESP, 7x airbag včetně kolenního, asistent pro rozjezd do kopce, 18“ Alu kola s pneu 225-55 R18, př. mlhovky, denní LED světla, bixenonové světla, přisvěcování do zatáček, prosklená otvírací střecha, centrál s dálkou, bezklíčkové otvírání a startování, adaptibilní tempomat, přední a zadní čidla parkování, park asistent podélné i příčné parkování a parkovací kamera, automatická 2-zónová klima, 4x. el. okna, el. ovládaná a sklopná zrcátka, palubní počítač, automatické stěrače, radio s CD a MP3 s ovl. na volantu s 9-ti repro (vč. Subwooferu) s USB, elektricky ovládaná sedačka řidiče s pamětmi, kožené čalounění, vyhřívané a ventilované přední sedačky, kožený vyhřívaný volant s ovládáním palubního počítače a tempomatu nastavitelný ve 2 osách, chromované podélné střešní ližiny. Příplatková výbava: Panoramatické střešní okno 39.500, Multimediální systém - navigace s DAB radiem za 39.500, Technologický paket - adaptivní tempomat, zadní parkovací kamera, monitorování mrtvého úhlu, park asistent, udržování jízdního pruhu, Metalíza 23.000 Kč. Příplatková výbava celkem za 102.000 Kč. Celková cena je 1.401.000 Kč.

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY :     - pružný a výkonný motor

                  - bezklíčkové startování a otvírání

                  - dobře fungující adaptibilní tempomat   

                         - bohatá výbava

                  - krásný zvuk šestiválce

                  - střední proměnlivý displej palubních přístrojů  

                  - dobré brzdy

                  - kvalitní audio s USB připojením a digitálním radiem

                  - pohodlné přední sedačky s vyhříváním a ventilací

                  - jízdní asistenty - pro rozjezd do kopce, udržování jízdních pruhů atd.    

MÍNUSY:     - menší kufr                             

                  - rozporuplný design přední části

                  - hlučné střešní okno, otevřené nad 90 km/h dělá hluk

                  - v manuálním převodovky režimu, neřadí tak jak chcete

                  - chybí pádla řazení pod volantem 

                  - výhled šikmo vpřed přes mohutný A-sloupek

                  - nižší světlá výška  - 168 mm

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor 3239 cm3 vidlicový zážehový 6 válec, plní EURO 6                                                                        

Výkon 200 kW (272 k) / 6.500 ot./min., točivý moment 315 N.m  při 4.300 ot./min.
9-ti stupňová automatická převodovka, stálý pohon všech kol

Rozměry D x Š x V  4.624 - 1.859 - 1.670 mm, rozvor 2.700 mm, světlost 168 mm
Vlastní - pohotovostní hmotnost 1.817 - 1.831 kg (podle provedení), užitečná 604 - 618 kg (podle výbavy), celková 2.435 kg                     

Nádrž na 60 l paliva. Zavazadlový prostor 335 / 1190 litrů

Pneu Bridgestone Dueler H/P 225-55 R18 (letní)
Zrychlení 0 - 100 km/h za 8,1 s, max. rychlost 206 km/h
Spotřeba paliva 7,7 mimo - 13,9 město - 10,0 l/100km  kombinace

 

Během testu ujeto 589 km s průměrnou spotřebou 9,4 l/100km, naměřené zrychlení na tachometrových 100 za 7,7 s.

 

Karel Kolečko

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3 4 5 6

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu