Vyhledávání

Test prostředního z řady Picasso Citroen C4 se silným motorem 2,0 HDI

Test prostředního z řady Picasso Citroen C4 se silným motorem 2,0 HDI

Test prostředního z řady Picasso Citroen C4 se silným motorem 2,0 HDI

Jednalo se o vůz s bohatou výbavou, chyběla pouze prosklená střecha, hagusy, navigace a dalších pár drobností. Je to dá se říct prostřední vůz z flotily velkoprostorových modelů Picasso od Citroena. Největší konkurenty mu jsou zakladatel této třídy Renault Megane Scenic, Ford C-max, VW Touran, Mazda 5 a další. Za týden jsem s Picassem najezdil téměř 1000 km. Jedná se o prostorný rodinný vůz s 5-ti samostatnými sedačkami, vyrábí se ještě prodloužená verze Grand C4 Picasso, které nemá tak elegantní záď.

MOTOR K dispozici vůz s povedeným naftovým motorem - 2,0 HDI s filtrem pevných částic (používaný také v koncernových vozech Peugeot). Výkon je velmi slušných 110 kW dosahovaných už ve 3.750 ot., ale hlavně 340 Nm ve 2.000 ot. točivého momentu. Spotřeba se během celého testu - 967 km ve smíšeném provozu ustálila na velmi příznivé hodnotě 6,2 l/100km což je pouze o 3 desetiny litru víc než deklaruje výrobce. Při úsporném způsobu jízdy se dá jezdit kolem 5,5 litrů, při ostřejším stylu se spotřeba pohybuje kolem hranici 6,5-7 litrů ve městě budeme jezdit za 7-8 litrů.

Udávanou maximálku 195 km/h jsem nezkoušel, ale zrychlení z 0-100 km/h za 9,9 s se mi podařilo dosáhnout. Turbo zabírá těsně kolem 1.800 otáček. Velký výkon a akcelerace je k dispozici ve středních otáčkách od 2.000, mohutný záběr trvá minimálně do 3.000 otáček. Motor byl velmi kultivovaný a tichý, zejména v nižších otáčkách v interiéru nebylo poznat, že jedeme s naftovým motorem.

PODVOZEK Nebyl vůbec špatný jen nenabízel tolik komfortu zejména při přejezdu děr a  příčných prahů, ale v zatáčkách slušně seděl. Se zimními pneu Michelin Alpin 215-50 R17 na elegantních paprskových hliníkových kolech. Picasso se vzhledem ke své výšce překvapivě málo naklánělo a umožňovalo i poměrně ostré průjezdy zatáčkami. Brzdy fungovaly i přes vyšší hmotnost vozu velmi dobře.

ŘÍZENÍ Je francouzsky velmi lehké s variabilním účinkem posilovače. Vůz se snadno ovládá obzvláště v malých rychlostech a ve městě. Chybí mu, ale trochu přesnosti a zpětné vazby.

ŘAZENÍ Vůz byl vybaven manuální 6-ti stupňovou převodovkou. Převodovka byla překvapivě přesná má, ale delší dráhy řazení. Vůz má digitální otáčkoměr nebyl přesný- ukazoval po 250 otáčkách. Tak jsem z něj odečetl tyto hodnoty - motor točil na 6-tku při 90 km/h  cca 1. 750, při 100 cca 2.000, při 120 - 2.250 a při dálničním limitu 130 ukazovali přístroje pouze 2.500 a ve 150 to bylo asi 2.950 otáček.

INTERIÉR Přístrojová deska střední část je z měkčených strukturovaných plastů dolní část a horní - víka úložných prostorů jsou z tvrdých plastů. Palubní deska měla netradiční tvar s velkým centrálním displejem (kde se zobrazují veškeré údaje mimo klimatizace), po obou stranách displeje jsou velké uzavřené odkládací schránky. Chyběl mi však odkládací prostor pro telefon. Přístroje jsou rozděleny na 3 části - zcela vlevo byl digitální rychloměr pod ním ukazatel stavu paliva, uprostřed displej navigace zobrazuje údaje palubního počítače nebo radia, vpravo otáčkoměr. Nad volantem jsou soustředěny kontrolky. U palubního počítače mi chyběla u Citroenu už tradičně doba jízdy. Světla mají funkci denního svícení. Blikače mají příjemnou dnes už běžnou funkci 3 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici. Originál radio s CD/MP3  a ovládáním navigace s nemoderním designem (bylo ukryto pod výklopným víkem) s 6-ti reproduktory a dobrým zvukem mělo ovládání na volantu s pevným středem. Volant s koženým potahem a černým kovovým dekorem byl seřiditelný ve 2 osách tlačítko klaksonu bylo na volantu je dost malé, takže je problém se do něj trefit v krizové situaci. Automatická 2-zónová klimatizace má nastavování teploty po půl stupních a je netradičně umístěna zcela vlevo pod výdechem větrání je u ovladačů je umístěn i její displej u spolujezdce je také malý displej, dala se měnit pouze teplota. I do zadní části vedly výdechy, klimatizace na středních sloupcích s ovládáním. Měl jsem možnost vyzkoušet automatické stěrače za deště, fungovali velmi dobře a nemusel jsem do jejich funkce nijak zasahovat.

Z vozu byl i vzhledem k vyššímu posezu velmi dobrý výhled všemi směry, přední panoramatické sklo zasahovalo hluboko do střechy a sluneční clony je možné posouvat, bohužel jsem neměl k dispozici vůz s příplatkovou prosklenou střechou. Přední sedačky jsou pohodlné mají lepší boční vedení než u předchůdce. Obě sedadla jsou výškově nastavitelné a vyhřívané, ovladač je neprakticky vzadu na vnitřní straně, objevil jsem ho jen náhodou, při pohledu od zadních sedaček. U sedačky řidiče i spolujezdce i spolujezdce je malá nastavitelná loketní opěrka. Vzadu je velký prostor v oblasti kolen od opěradla k opěradlu 76 cm (sedák 44 + 32 cm prostor pro kolena) při nastavení přední sedačky na osobu 180 cm vysokou i nad hlavou bylo dost místa díky vysoké střeše. Vzadu byly 3 samostatné stejně široké (42 cm) sedačky, každá se dala zvlášť plynule posouvat vpřed o 13 cm. Vůz byl vybaven elektrickým ovládáním všech 4-oken a hlavní ovladač byl na dveřích řidiče, kde se do kapsy vešla i 1,5 litrová láhev.  Zavazadlový prostor má objem 500 litrů, což je hodnota průměrná hodnota u vozů této velikosti. Zavazadlový prostor v poloze sedaček zcela vpředu má 605 litrů. Po sklopení zadních sedaček vznikne téměř rovná plocha a objem se zvětší až na úctyhodných 1734 litrů. Naměřil jsem rozměry- minimální šířka 117 cm, výška pod odnímatelným krytem je 57 cm, délka v rovině podlahy 85 cm po posunutí sedaček zcela vpřed to je 98 cm. Přístup do kufru je výborný velkým vstupním otvorem - nízká nákladová hrana je cca 58 cm nad zemí. Po jeho otevření se nachází spodní hrana víka kufru - zámek cca 189 cm nad zemí, což je poměrně slušná hodnota, v plastu na spodní straně jsou 2 prohlubně určené pro uchopení při zavírání.

BEZPEČNOST Vůz byl vybaven 6-ti airbagy. Stabilizační systém ESP je ve standartní výbavě. Akustická signalizace nezapnutých pásů se aktivuje nad 20 km/h a je velmi výrazná, takže není možné jet v klidu bez zapnutých pásů. Od rychlosti nad 10 km/h se vůz automaticky zamkne.

DESIGN Celkově na mě vnější design působil velmi sympaticky (zadní část působí hezčím dojmem než u většího bratříčka Grand C4) je to vůz určený převážně pro mladé. Vůz se po faceliftu se liší jiným tvarem předního nárazníku, pruhy led diod pro denní svícení. Zajímavá je vlnka na spodním okraji oken na zadních dveřích. Vůz byl vybaven praktickými předními a zadními parkovacími čidly a sklopným vyhřívanými bočními zrcátky, které se vždy při zamčení vozu sklopily.

CENA  C4 Picasso v nejvyšší výbavě Exclusive  je nabízen za akční cenu 554.900 Kč o 200.000 nižší než je (standartní ceníková cena je 754.900 Kč 1/2011)). V této výbavě najdeme: ESP, variabilní posilovač řízení, 6x airbag, př. mlhovky, automatická klimatizace, centrál s dálkou - sklopný klíček, 4x el. okna, palubní počítač, radio s CD a MP3 s ovl. na volantu s 6-ti repro, tempomat a omezovač rychlosti, automatická parkovací brzda a asistentem rozjezdu do kopce, zadní parkovací asistent, el. ovládaná a sklopná zrcátka ,automatické stěrače, výškově stavitelný kožený volant, palubní počítač, zadní samostatné a posuvné sedadla, výškově stavitelná sedačka řidiče a spolujezdce, filtr pevných částic. Příplatková výbava : paket Alcantara obsahuje světlé čalounění Alcantara, vyhřívané př. sedačky, paket světlo vč. roletek zadních bočních oken za 19.900, navigace MyWay s bluetooth za 21.900, pack bi-ton s černou střechou 9.900, metalíza za 14.000 Kč. Doplňky celkem za 65.700 Kč. Celková akční cena je tak 620.600 Kč.

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY :  - pružný, úsporný a kultivovaný motor HDI 

                  - zajímavý design vozu

                  - prostorný a variabilní interiér (samostatné zadní posuvné sedačky)

                  - bohatá výbava vozu

                  - ESP v sériové výbavě  

                  - přesné řazení 

                  - příznivá základní cena vozu (akční)    

MÍNUSY: - chybějící doba jízdy na palubním počítači

                  - nevzhledné radio, ovládání a menu navigace

                  - chybí USB připojení

                  - vysoká hmotnost a nízká užitečná proti 1,6 HDI  

                  - xenony za příplatek pouze u nejvyššího modelu

                  - chybí teploměr chladící kapaliny

                  - chybějící odkládací prostory pro telefon

                  - tvrdší podvozek - přenáší rázy do karosérie

                  - nepřesný digitální otáčkoměr, skokově po 250 otáčkách

                  - chybějící rezervní kolo

   

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor 1997 cm3 řadový přeplňovaný vznětový 4 válec                                                                        

Výkon 110 kW (150k) /3.750 ot./min. , točivý moment 340 Nm  při 2.000 ot./min.
6-ti stupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Rozměry D x Š x V 
4.470 - 1.830 - 1.680 mm, rozvor 2.728 mm
Vlastní - pohotovostní hmotnost 1.645 kg , užitečná 485 kg, celková  2.130 kg                        

Nádrž na 60 l paliva. Zavazadlový prostor 500/ 605/ 1734 litrů.                                                                      

Pneu 215 - 50 R17 Michelin Alpin (zimní).
Zrychlení 0 -100 km/h za 9,9 s, max. rychlost 195 km/h
Spotřeba paliva 4,9 mimo - 7,5 město - 5,9 l/100km  kombinace

Změřeno během testu: celková spotřeba během testu 967 km - 6,2 l/100km 

 

4 - 10.1.2011

Karel Kolečko

 

RESUME : Prostorný rodinný vůz s variabilním interiérem. Tato varianta se silným dieselovým motorem a manuální převodovkou je optimální.  Vůz za rozumnou cenu má bohatou výbavu včetně navigace.

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu