Vyhledávání

Test SUV Ssangyong Rexton s dvoulitrovým dieselem a 5-ti stupňovým automatem

Test SUV Ssangyong Rexton s dvoulitrovým dieselem a 5-ti stupňovým automatem

Testovaný Rexton poslední generace byl v Evropě představen na jaře 2012. Měl jsem k dispozici verzi s model s 5-ti stupňovým automatem, který se dodává pouze v nejvyšší výbavě Executive.

MOTOR Měl jsem k dispozici vůz se zatím jediným motorem - 2,0 diesel s typovým označením e-XDi200 LET. Motor vychází z původního upraveného motoru z mercedesu nyní vybavený vstřikováním Comon Rail třetí generace pracující s tlakem 1800 barů. Agregát je přeplňován turbodmychadlem s variabilní elektricky nastavitelnou geometrií lopatek Smart E-VGT . Splňuje emisní normu Euro 5 a je připraven plnit novou přísnější normu Euro 6 také díky dnes již nezbytnému filtru pevných částic CDPF, emise CO2 235 g/km.  Motor poskytuje výkon 114 kW dosahovaných od 3.400 do 4.000 ot. a hlavně 360 Nm točivého momentu od 1.500 ž do 2.800 otáček. Kolem 1.800 - 1.900 začne zabírat turbodmychadlo a motor začíná zabírat. Motor je pružný a silný ve středním pásmu (největšího točivého momentu) 2 - 3.000 otáček.

Spotřebu mohu maximálně odhadovat, vůz v nejvyšší výbavě nemá palubní počítač. Dle odhadu, kdy se mi rozsvítila kontrolka rezervy, bude spotřeba někde kolem 11,5 litru/100 km, to není zrovna málo a je to o víc jak 2 litry než deklaruje výrobce. Udávaná maximálka  je 175 km/h, mě se podařilo dosáhnout tachometrových 190, zrychlení z 0-100 km/h udává výrobce za 13,2 s já jsem na tachometrových 100 zvládl za 11,5 s. Přední kapotu drží v otevřené poloze 2 vzduchové vzpěry, co není běžným standartem.

PODVOZEK Podvozek je měkčí, vůz se v zatáčkách dost naklání, ale i přesto celkem dobře drží stopu. V terénu a na rozbitých cestách oceníte komfortní podvozek, který velmi dobře tlumí nerovnosti. Vůz je obut na poměrně vysokých pneu Kumho Solus KH 15 255 - 60 R18 (které zvyšují komfort) na originálních zdvojených pětipaprskových Alu kolech. Brzdy mají s dvoutunovým autem co dělat. Běžně vůz jezdí se zadním náhonem, v tom případě zejména na mokré silnici není problém dostat Rexton do smyku. Otočným přepínačem zapínáte pohon všech kol. Vůz má velkou světlou výšku 260 mm, takže se můžete vydat do terénu nebo zdolat nějakou rozbitou cestu.

ŘÍZENÍ má velký převod a je takové volnější, má posilovač s variabilním účinkem podle rychlosti. Vůz se řídí spíš jako větší užitkový vůz.

ŘAZENÍ Automatická 5-ti stupňová převodovka je vlažnější a nereaguje zrovna rychle v manuálním režimu. Řadí se buď tlačítkem na boku řadící páky nebo tlačítky na volantu, kterých jsem si všiml dost pozdě, vypadají totiž úplně stejně jako tlačítka na ovládaní audio systému.  Motor točí na 5-tku při 90 km/h 1.800, při 100 cca 2.000, ve 120 - 2.400, při dálničním limitu 130 ukazovali přístroje příznivých 2.300 otáček i ve 150 byly otáčky cca 2.950, bohužel se to nijak výrazně neprojevilo na nižší spotřebě.

INTERIÉR Přístrojová deska je z měkčených plastů. Interiér nevypadá zrovna moderně a hodnotně. Palubní deska má tradiční tvar s kapličkou se 2 hlavními přístroji uprostřed je hlavní rychloměr (dole v něm se zobrazuje zařazený rychlostní stupeň počet ujetých kilometrů), vlevo pak menší otáčkoměr, vpravo je  teploměr chladící kapaliny a palivoměr, všechny přístroje jsou s bílým podsvícením. Otáčkoměr je bohužel cejchován po 1000 otáčkách, tachometr po 10-tkách, tak se těžko odečítají přesné hodnoty, zejména u otáčkoměru. Vůz nemá bohužel palubní počítač.

Na středové konzoli pod ovladači klimatizace je připojení externího USB zařízení. Blikače nemají dnes už běžnou funkci 3 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici. Originál radio s CD/MP3 se 6-ti reproduktory a slušným zvukem má ovládání i na volantu, 4-ramenný volant je seřiditelný ve 2 osách. Automatická mono klimatizace s vlastním displejem, ovládá se tlačítky pod audiosystémem má nastavování teploty po půl stupních. Z vozu je i vzhledem k vyššímu posezu dobrý výhled všemi směry. Přední kožené sedačky jsou poměrně pohodlné a optimálně tuhé, výškově nastavitelné je pouze sedadlo řidiče, obě sedačky jsou elektricky nastavitelné. Mezi předními sedačkami je loketní opěra, uvnitř jí je úložná prostor.

Vůz je vybaven elektrickým ovládáním všech 4-oken a hlavní ovladač je ve dveřích řidiče, kde se do kapsy vejde optimálně půllitrová láhev.  Vzadu je velmi slušný prostor v oblasti kolen od opěradla k opěradlu 76 cm (sedák 48 + 28 cm prostor pro kolena) při nastavení sedačky na osobu 180 cm vysokou (vzhledem k velikosti a třídě vozu) i nad hlavou je dost místa 105 cm. Opěradla druhé řady mají plynule nastavitelný sklon opěradla. Rexton je 7-mi místný vůz, když potřebujete, tak z kufru vyklopíte 2 nouzové sedačky, tam je prostor na kolena 64 cm (42 a 22 cm) nad hlavou je 89 cm. K zadním sedačkám je dost obtížný přístup. Naměřil jsem rozměry zavazadlového prostoru - šířka 107,5 cm, výška kufru po strop 75 cm, pod hranu oken 33 cm, délka v rovině podlahy 110 cm, s třetí řadou jen 35 cm, naopak při sklopení i druhé řady až 196 cm. Tvar kufru je poměrně pravidelný. Vůz bohužel nemá rezervu, což u terénního vozu nepovažuji za šťastné. Přístup do kufru je výborný velkým vstupním otvorem - nákladová hrana je díky 3 řadě sedadel 90 cm nad zemí. Po otevření kufru je spodní hrana víka kufru -zámek cca 185 cm nad zemí.

BEZPEČNOST Vůz je vybaven pouze 4-mi airbagy (čelní a boční). Stabilizační systém ESP je součástí základní výbavy. Brzdy by mohli mít lepší účinnost, mají s těžkým vozem dost práce.

DESIGN přední části vozu dominuje chromovaná maska a velká kosodélníková hlavní světla. Zadní část se svisle orientovanými světly a šikmými C sloupky, které dělí zadní boční okénko. Spodní část předního a zadního nárazníku je z černého plastu ten lemuje i práh vozu. Linie oken směrem dozadu stoupá a plynule navazuje na šikmý C sloupek, od B-sloupku jsou okna silně zatmavena. Na boku je nášlapný práh, nad zadním oknem je mohutný spojler s brzdovým světlem. Na střeše jsou podélné stříbrné střešní nosiče -hagusy. Proti předchozí generaci se design výrazně změnil.

 

CENA Model s automatem se dodává pouze v nejvyšší výbavě Executive se nabízí za cenu 819.000 Kč (10/2013). V této výbavě najdeme: ESP, variabilní posilovač řízení, 4x airbag,  automatická klimatizace, tempomat, 18“ Alu kola, př. mlhovky, centrál s dálkou, 4x. el. okna, el. ovládaná zrcátka, radio s CD a MP3 s ovl. na volantu s 6-ti repro s USB, zadní dělené sedadlo, výškově stavitelná sedačka řidiče el. ovládaná, kožené čalouněn, přední sedačky vyhřívané, 7-mi místné provedení, kožený volant s ovládáním radia, stříbrné střešní lyžiny. Žádná příplatková výbava není, je pouze jediný model.

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY :  - dobře odhlučněný motor a interiér

                  - ovládání radia na volantu

                  - komfortní podvozek

                  - velká světlá výška

                  - nastavitelný sklon opěradel druhé řady

                  - velký zavazadlový prostor

                  - plynové vzpěry přední kapoty

                  - USB připojení pro MP3 zařízení

                  - 7-mi místné uspořádání

                  - manuální řazení tlačítky na volantu

MÍNUSY: - nemá palubní počítač

                  - vysoká spotřeba

                  - zpožděné řazení automatu

                  - nemožnost objednat výbavu - jediný model 

                  - slabší brzdy

                  - chybí 3-blik blikačů

                  - horší přístup ke 3-tí řadě sedaček

                  - dlouhý převod řízení

                  - otáčkoměr cejchovaný po 1000 otáčkách

                  - při zadním náhonu na mokru v zatáčkách jde do smyku

                  - pouze 7 místná verze, zbytečně zmenšuje kufr

                  - chybějící rezerva

              

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor 1998 cm3 řadový přeplňovaný vznětový 4 válec                                                                       

Výkon 114 kW (155 k) / 3.400-4.000 ot./min., točivý moment 360 N.m/ 1.500 - 2.800 ot./min.
5-ti stupňová automatická převodovka, připojitelný pohon všech kol (zadní stále)
Rozměry D x Š x V 
4. 755 - 1.900 - 1.840
mm, rozvor 2.835 mm
Vlastní - pohotovostní hmotnost 1.985-2.053 kg, užitečná 657-725 kg, celková  2.710 kg                     

Nádrž na 78 l paliva.

Pneu 255 - 60 R18 Kumho Solus KH 15 (letní)
Zrychlení 0 -100 km/h za 13,2 s, Max. rychlost 175 km/h
Spotřeba paliva 7,5 mimo - 12,2 město - 9,2 l/100km  kombinace

 

Karel Kolečko

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3 4 5

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu