Vyhledávání

Velký sedan Hyundai i40 s motorem 1,7 D a automatem

Velký sedan Hyundai i40 s motorem 1,7 D a automatem

Test nového prostorného sedanu i40 ve výbavě Experience s paketem Premium, se silnější verzí dieselového motoru - 1,7 CRDi  s 6-ti stupňovou automatickou převodovkou. Na jednu nádrž jsem s vozem ujel 966 km.

MOTOR Je dostatečně silný na běžné ježdění. Z objemu 1,7 litru dává 100 kW a 330 Nm ot. točivého momentu, který je k dispozici od 2.000 až do 2.500 otáček. V nižších otáčkách pod 1.900 motor nenabízí mnoho dynamiky a pružnosti, proto je dobré se pohybovat v pásmu nad 2.000 otáček, to odpovídá na šestku rychlosti lehce přes 110 km/h. V kopcích se ukázalo, že motor má objem pouze 1,7 litru a schází mu potřebný výkon. Běžně se dá jezdit mimo město kolem 5 - 6,5 litrů. Jízda po městě znamená spotřebu kolem 7-8 litrů. Na dálnici na povoleném rychlostním limitu kolem 5,5 - 6 litrů. Při snahu o úspornou jízdu se dostanete i pod 5 litrů. Celková spotřeba, během testu 966 km se ustálila na hodnotě 6,44 l/100km což je o 0,8 litru víc než udává výrobce 5,6. 

Motor je velmi kultivovaný a tichý, v interiéru není téměř možné poznat, že je pod kapotou naftový motor. Na nižší rychlostní stupně motor od 2.000 do 4.000 otáček velmi ochotně zrychluje. Udávanou maximálku 197 km/h jsem nezkoušel, zrychlení z 0 -100 km/h za 11,6 s jsem zvládl v podstatně lepším čase cca 10,2 s na tachometrových 100. Přední kapotu bohužel nedrží plynové vzpěry, jak bych u vozu této třídy a hlavně ceny očekával, ale klasická podpěra - tyčka jako například u Škody Favorit. 

PODVOZEK Je trochu tvrdší, netlumí zcela dokonale jako třeba francouzské a německé vozy, ale v zatáčkách na kvalitním povrchu dobře drží. S kvalitními zimními pneu Hankook Ventus Prime2 o rozměru 225-45 R18 na originálních Alu kolech se vůz minimálně naklání a umožňuje dost svižné průjezdy zatáčkami. Velké nízkoprofilové pneu zhoršují jízdní komfort na nekvalitním povrchu.

ŘÍZENÍ Klade optimální odpor, má variabilní účinek snižující se s rychlostí. Je přesné a má dobrou zpětnou vazbu. Testovaný vůz měl systém udržování v jízdním pruhu, který když je potřeba natáčí volant.

ŘAZENÍ Automatická 6-ti stupňová převodovka funguje poměrně dobře bez jakýchkoliv rázů, řadí plynule v automatickém režimu. Je možné řadit sekvenčně pádly pod volantem nebo řadící pákou (která vypadá téměř stejně jako u manuálu) směrem vpřed a vzad, ale bohužel nelogicky se podřazuje dozadu a vyšší stupně se řadí směrem dopředu. Většinou jsem jezdil v automatickém režimu a jen před zatáčkou si podřadil. Šestka je dostatečně dlouhá, takže motor se zbytečně nevytáčí. Motor točí na 6-tku při 90 kolem 1.550, při 100 cca 1.750, při 120 kolem 2.150 při dálničním limitu 130 je to 2.300 otáček, ještě při 150-ti motor točí pouze 2.700 otáček.

INTERIÉR Přístrojová deska z měkčených plastů je elegantně tvarovaná a má dobré zpracování. Přístroje mají kovové obroučky. Vlevo je otáčkoměr, vpravo je tachometr uprostřed něj se na displeji zobrazují údaje palubního počítače. Zobrazuje tyto funkce - průměrná rychlost, spotřeba průměrná, graficky okamžitá, dojezd, doba jízdy a 2 měřiče vzdálenosti. Palubní počítač se konečně ovládá z dobře dostupného místa - z volantu, ale má pouze jednu paměť. Uprostřed otáčkoměru je malý kruhový digitální ukazatel teploty chladící kapaliny a pod ním indikátor zařazeného rychlostního stupně, vpravo v rychloměru je palivoměr. Z vozu je špatný výhled  šikmo dopředu přes mohutný A-sloupek. Příjemná je parkovací kamera umístěná nad zadní RZ (bohužel v dešti se snadno zašpiní) její obraz se zobrazuje na displeji příplatkové navigace. Vůz má bezklíčkové ovládání, startuje se tlačítkem na palubní desce, ovladač stačí mít u sebe nebo někde v autě, na klikách jsou gumová tlačítka těmi vůz zamykáme nebo odmykáme. Blikače mají funkci 3 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici. Výborně hrající radio s CD/MP3 s CD changerem na 6 CD a ovládáním na volantu s 6-ti repro a připojením přes USB. Testovaný vůz měl příplatkovou navigaci s dotykovým displejem. Vyhřívaný volant s koženým potahem a ovládáním radia, palubního počítače a tempomatu je seřiditelný ve 2 osách. Automatická 2-zónová klimatizace má funkci mono, její údaje se zobrazují v horní části displeje navigace. Velkým kruhovým ovladačem se nastavuje intenzita větráku ostatní funkce se ovládají tlačítky, tlačítka nastavení teploty jsou více vně -  to je poměrně nepřehledné. Přední kožené sedačky jsou pohodlné, mají dobré tvarování a boční vedení, obě jsou odvětrávané teplým nebo studeným vzduchem ve 3 stupních.

Mezi předními sedačkami je loketní opěrka s úložnými prostory. Vzadu je nadprůměrný prostor pro 2 osoby, jak v oblasti kolen, od opěradla k opěradlu 81 cm (sedák 49 + 32 cm prostor pro kolena) při nastavení přední sedačky na osobu 180 cm vysokou, nad hlavou díky svažující se střeše tolik  místa bohužel nebylo pouze 91 cm. Zadní sedačky jsou dělené v poměru 1/3 ku 2/3.

Zavazadlový prostor má objem lehce nadprůměrných 525 litrů. Zadní sedačky jsou dělené v poměru 1/3 ku 2/3 uprostřed je sklopná loketní opěrka. Zadní sedačky je možné sklopit vznikne malý otvor na prostrčení větších předmětů z kufru (otvor 89 x 35 cm). Naměřil jsem tyto rozměry zavazadlového prostoru - šířka 106 cm (zužuje se na 91cm), výška 51 cm (reproduktory snižují výšku až na 44 cm), délka v rovině podlahy 100 cm. Tvar kufru není pravidelný, podběhy do něj zasahují a zužují ho. Pod podlahou kufru je plnohodnotná alu rezerva. Horní část kufru není čalouněná navíc z ní vyčnívá reproduktor. Při zavírání vzpěry zasahují do kufru. Přístup do kufru je horší, jak je u sedanů obvyklé. Nákladová hrana je cca 74 cm nad zemí a dokonce 21 cm nad podlahou kufru.

BEZPEČNOST Vůz je vybaven 7 airbagy včetně hlavových a kolenního řidiče. Přední sedačky mají aktivní opěrky hlav. Sériové ESP u Hyundae nazývané VSM mají k dispozici všechny i40. Akustická signalizace nezapnutých pásů se aktivuje nad 20 km/h. Testovaný vůz měl příplatkové bixenonové světlomety a systém hlídání jízdních pruhů ovládaný tlačítky na volantu, fungoval velmi dobře po vybočení z jízdního pruhu vrací vůz zpět a natáčí volant, pokud nebudete chvíli volant držet, systém se po zvukovém upozornění vypne.

DESIGN Celkově na mě vnější design působí velmi elegantně, přední části vévodí velké světlomety, které mají uprostřed vlnku denních světlometů z led diod, zasahují hluboko do boku vozu. Zadní části vévodí velké dělené světlomety, které zasahují výrazně do boku, dole na víku kufru je chromovaná lišta. Na boku vozu je výrazný podélný prolis a blatníky kolem kol jsou vyduté, spodní linie oken plynule stoupá. Na voze jsou decentní chromové lišty podél oken, lišta přední masky. Vůz má předními i zadní parkovací čidla, které nijak výrazně nenarušují design vozu.

CENA Vůz ve výbavě Expierince je nabízen za katalogovou cenu 659.990 Kč (2/2012). V této výbavě najdeme:  ESP + ASR, 7 x airbag, aktivní opěrky vpředu, tempomat, palubní počítač, př. mlhovky, alu kola 16“, plnohodnotná rezerva, 2 zónová automatická klima, dešťový senzor stěračů, tempomat, elektricky ovládaná sedačka řidiče, asistent pro rozjezd do kopce a automatická parkovací brzda, centrál s dálkou a alarmem, el. okna a zrcátka, radio s CD a MP3 s CD changerem na 6 CD ovl. na volantu, 6 repro.

Příplatková výbava: Paket Premium: xenonové světlomety, asistent pro jízdu v jízdních pruzích, bezklíčkové startování a otvírání, kožené sedačky - přední s odvětráním a elektrickým ovládáním, zadní vyhřívané, nastavitelný a vyhřívaný volant, přední a zadní parkovací čidla + aktivní asistent +zadní kamera, 18“ Alu kola s pneu 225-45 R18 za 120.000, integrovaná navigace s obrazem zadní kamery a subwoofer za 35.000, metalíza za 16.000 Kč. Příplatková výbava celkem za 171.000 Kč. Celková cena je tedy 830.990 Kč.

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY :  - dobré jízdní vlastnosti  na kvalitní silnici

                  - prostor vzadu na nohy

                  - tichý a úsporný motor  

                  - velký kufr

                  - zadní parkovací kamera a čidla parkování    

                  - kvalitní použité materiály a dobré zpracování

                  - dobře fungující systém udržování jízdních pruhů

                  - dobře fungující 6-ti stupňový automat s delšími převody

                  - pohodlné přední sedačky

                  - bohatá základní výbava

                  - kvalitně hrající radio s USB

                  - jednoduché a intuitivní ovládání audia, tempomatu a palubního PC na volantu

                  - dobré brzdy

                  - elegantní design

                  - odvětrávané a vyhřívané sedačky a volant 

MÍNUSY: - motor zabírá až od 1.900 otáček do té doby netáhne

                  - jedna paměť palubního počítače

                  - výhled šikmo vpřed přes A-sloupek

                  - v nabídce chybí silnější naftový motor (dvoulitr)

                  - tvrdší podvozek s 18-palcovými koly    

                  - chybí ochranné lišty dveří a nárazníků

                  - omezený prostor pro hlavu vzadu

                  - malý otvor pro zavazadla po sklopení opěradel

                  - vzpěry zasahují při zavírání do kufru

                  - hodně se znečišťuje záď a boky vozu (při dešti)

TECHNICKÉ ÚDAJE:

 

 

 

 

 

Karel Kolečko

Motor 1685 cm3 řadový přeplňovaný vznětový 4 válec, plní Euro 5.                                                                                     

Výkon 100 kW (136 k) /4.000 ot./min., točivý moment 330 Nm 2.000 - 2.500 ot./min.

6-ti stupňová automatická převodovka, pohon předních kol
Rozměry D x Š x V 
4.740 - 1.815 - 1.470 mm, rozvor 2.770 mm
Vlastní - pohotovostní hmotnost 1. 501 - 1.620 kg, užitečná 480- 599 kg, celková 2.100 kg                                 

Nádrž  na 70 l paliva. Zavazadlový prostor 525 l.                                                                                                                          

Pneu 225 - 45 R18 Hankook Ventus Prime2 - zimní.
Zrychlení 0 -100 km/h za 11,6 s, max. rychlost 197 km/h
Spotřeba paliva 4,8 mimo - 7,2 město - 5,6 l/100km  kombinace

Změřeno během testu: celková spotřeba během testu 966 km 6,44 l/100km, zrychlení na tachometrových 100 za 10,2 s.

RESUME : Prostorný rodinný sedan, které se může směle postavit evropským konkurentům jako je Ford Mondeo, domácí Š Superb nebo VW Passat, jen mu chybí v nabídce silnější naftový motor - nejsilnější dieselový (testovaný) motor 1,7 dává 100 kW. Nabízí moderní exteriér i propracovaný interiér s velkou nabídkou prostoru pro cestující i zavazadla.

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3 4

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu