PCMO 2009: Předposlední závodní víkend na okruzích proběhl až na několik šrámů bez problémů.
Na okruzích opět Mercedes versus Audi DTM
Předposlední závodní víkend na okruzích proběhl až na několik šrámů bez problémů. Téměř letní počasí vyhovovalo vozům se silným výkonem, a také to tak na trati Masarykova okruhu vypadalo.
Po vyhrané kvalifikaci vládl vytrvalostnímu sobotnímu klání s přehledem Mercedes DTM s Tomášem Engem a Stefanem Mückem z Německa. Antonín Charouz se tentokrát věnoval sprintu, protože díky návštěvě safety caru by stáj S-Auto při další návštěvě depa přišla o první místo. V cíli druhá posádka Thed Björk-De La Rosa nakonec na vítězný Mercedes ztratila jen jeden okruh. Třetí místo si vyjeli Nimč, Enge a Švýcar Harold Primat s dalším Mercedesem DTM.
Čtvrté místo za speciály z DTM obsadili Pergl-Želínský-Daniš na Ferrari 430. V dalším pořadí vozů nad 3,5 litru figurovali Kiabové ze Slovenska s Porsche 996 GT3 a Grühat s Pabelem na dalším Porsche, kteří si naše okruhové mistrovstí oblíbili. Další jezdci již nedojeli, mezi nimi i Machánek s Porsche, který nadělal starosti nejen traťovým komisařům,když jeho vůz Porsche pokryl trať vrstvou oleje. Závod nedokončil ani Vorba s Ferrari 575 Maranello, ani Válek s BMW M3. Na poslední chvíli musel svůj start zrušit pan Hajdůšek, kterému jeho Tatra Ecorra přestala fungovat.
V kubatůře do 3500ccm3 vyhráli Mičánek-Janák-Jerman s Porsche 997. Velmi pěkný výsledek ale zaznamenalo i Ferrari 360 z týmu Ed Hardy Racing s posádkou Dolák-Vacík-Baran. Třetí pak ještě dojel Šenkýř s Vencálkem na BMW M3. Dvoulitrům opět kraloval Tech Future team ve složení Hladík-Duda na Renaultu Clio, když je neporazili ani Hes s Hordóssym a Kašpárkové s Tomášem Kusým na dalším Renaultu Clio.
Sprint závod do 2000ccm3 vyhrál Mikuláško se Škodou Octávia, když tentokrát svůj trůn opustil dosud neporaženýSládečka s ex tovární Alfou Romeo. V Brně dojel až na desátém místě. Druhé místo si vybojoval Robert Pláteník s Fábií, bronz odvezl Horáček s další Octávií a bramborová medaile zbyla na Julo Končeka s Vauxhallem Vectra STC, za jehož tým startoval i pátý Zdenko Pastva s Alfou Romeo.
Velký sprint si vychutnal na závěr Antonín Charouz na Mercedesu, když porazil kolegu Nimče a dvojici Audi A4 DTM se Slovákem Danišem a Švýcarem Kammem, kteří oba jeli v barvách BRT. Pátý skončil Talkanitsa s Corvette C5-R, šestý Miro Konopka na Sallenu S7-R a sedmé místo Jaromíru Jirgalovi na Ferrari 430 týmu MenX. Ve kubatůře do 3,5 ltr. Vyhrál favorizovaný Michl, před Mičánkem, Vacíkem a Danem Suchým.
Divize 2 se ani na závěr sezóny nekonala, a tak jsme mohli obdivovat pouze formulky do 1400ccm3, kde podvakrát dominoval Ital Amaduzzi s formulí Gloria C8F.
Výsledky Podzimní ceny v Brně:
Divize 4 vytrvalostní závod:
Mücke/Enge – Mercedes Benz DTM
Björk-De la Rosa – Audi A4 DTM
Nimč-Primat-Mücke-Mercedes Benz DTM
do 3500ccm3:
Mičánek-Janák-Jerman – Porsche 997
Dolák-Vacík-Baran – Ferrari 360
Vencálek-Šenkýř – BMW M3 GTR
do 2000ccm3:
Duda-Hladík – Renault Clio
Hes-Hordossy – Renault Clio
Kusý-Kašpárek-Kašpárek – Renault Clio
Divize 4 sprint do 2000ccm3:
Mikuláško – Škoda Octavia
Pláteník – Škoda Fábia Sedan Evo
Horáček – Škoda Octávia
Divize 4 sprint nad 200ccm3:
A.Charouz – Mercedes Benz DTM
Nimč – Mercedes Benz DTM
Daniš – Audi A4 DTM
do 3500ccm3:
D.Michl – Opel Michl
Mičánek – Porsche 997
Vacík – Ferrari 360
Divize 3:
1 a 2. jízda: Amaduzzi, Chabr senior, Passer
Nyní čeká na účastníky divize cestovních vozů již jen závěrečný Epilog na Masarykově okruhu v Brně, který se koná 16-17. října. Pro ostatní již sezóna na okruzích skončila a mohou se připravovat na další ročník.
Vláďa Rožánek