Vyhledávání

Test DS7 Crossback 1,6 Performance line s automatem

Test DS7 Crossback 1,6 Performance line s automatem

Nový DS7 Crossback s benzínovým 1,6 turbo motorem. Modely DS mají specifický nezaměnitelný design, tak si je určitě nespletete.

MOTOR K dispozici jsem měl vůz se zážehovým turbomotorem 1,6 PureTech. Motor má 165 kW, které dosahuje v 5.500 otáčkách a velký točivý moment 300 Nm už v 1.900 otáčkách. Motor nabízí dobrou dynamiku a pružnost, zejména ve středních otáčkách, už od 2.000 výrazněji zrychluje. Vůz plní nejpřísnější emisní normu Euro 6.3, má systém stop-start, který se aktivuje po každém nastartování.

Při úsporné jízdě je možné se dostat na 5 až 5,5 litrů. Při jízdě po městě zhruba kolem 7-9 litrů. Při běžné jízdě mimo město budete jezdit za 6-7 litrů benzínu. Spotřeba se během celého testu - 811 km ustálila na rovných 7 l/100km (dle palubního počítače) na deklarované údaje výrobce jsem nedosáhl o litr a půl (5,5 kombinovaná) dle nového přísnějšího cyklu měření WLTP vychází spotřeba na 7,1 což přesně odpovídá. Udávanou maximálku 234 km/h jsem nezkoušel, zrychlení z 0 na tachometrových 100 km/h jsem dosáhl za 8,1 s, to odpovídá údaji výrobce 8,2 s. Vůz je velmi tichý zejména při jízdě trvalou rychlostí. Přední kapotu drží v otevřené poloze dvě plynové vzpěry.

PODVOZEK je naladěn velmi komfortně, v zatáčkách se poměrně dost naklání, ale přesto dobře drží zvolenou stopu. Vůz má dobré jízdní vlastnosti. Testovaný vůz jezdil na velkých zimních pneu 235-45 R20 Good Year Ultragrip Performance na elegantních desetipaprskových černostříbrných originálních alu kolech. Podvozek má světlou výšku 190 mm. DS7  je pohodlná i v lehčím terénu. Má jen přední pohon, pouze hybridní verze je čtvřkolka a to zadní kola pohání elektromotory. Brzdy mají velmi dobrou účinnost, i vzadu jsou kotouče.

ŘÍZENÍ Je příjemné, optimálně naladěné, s rychlostí se snižuje jeho síla, má elektrický posilovač. Kůží obšitý volant je na spodní části zploštělý.

ŘAZENÍ Klasická automatická osmistupňová převodovka funguje velmi dobře, bez jakýchkoliv rázů a cukání, řadí velmi plynule v automatickém režimu. Je možné řadit sekvenčně, pádly pod volantem, řadící páka je spíš takový joystick. Převodovka řadí velmi brzy v nízkých otáčkách. Motor točí na osmičku při 90 1.700, při 100 - 1.900, při 120 2.200 a při dálničním limitu 130 je to rozumných 2.400 otáček, ve 150-ti motor točí jen 2.800 otáček. Digitální otáčkoměr (na LCD displeji) je cejchován tisíci otáček, takže se z něj dost těžko odečítají přesné hodnoty.

INTERIÉR Palubní deska má klasické uspořádání s kapličkou před řidičem. Interiér je kvalitně zpracovaný a vypadá velmi luxusně, s černou palubkou částečně čalouněný broušenou kůží - alcantara. V palubním štítě je LCD displej uprostřed je digitální tachometr, vlevo je ukazatel stavu paliva, vpravo teploměr chladící kapaliny. Displej má různé možnosti zobrazení - údaje navigace včetně mapy, info o aktivním tempomatu, zobrazení stupnice rychloměru i otáčkoměru - nepříliš přesné - cejchované po 1000 otáčkách. Palubní počítač (průměrná rychlost, spotřeba průměrná a okamžitá, ujetá vzdálenost, dojezd, chybí doba jízdy) se zobrazuje v levé části displeje, vpravo se zobrazují údaje audia. Uprostřed palubní desky je velký 12,3“ širokoúhlý dotykový displej. Přes něj se ovládá klimatizace, navigace, audiosystém a zobrazuje obraz parkovací kamery.

DS7 má komplet LED světla, hlavní aktivní natáčecí.  Přední i zadní blikače jsou ledkové dynamické a nabíhají od středu auta do strany. DS7 Crossback má audiosystém s MP3 s osmi reproduktory s dobrým zvukem, má ovládání na volantu nebo přes dotykový displej. Maximální hlasitost není moc vysoká, ovládání hlasitosti jsem našel pouze na volantu. Čtyřramenný volant se silným věncem s koženým potahem je v dolní části zploštělý je seřiditelný ve 2 osách. Pádla pod volantem jsou statická a neotáčí se společně s volantem. Vůz má ve výbavě dvouzónovou automatickou klimatizaci s ovládáním přes multifunkční dotykový displej, což není zrovna praktické, například pokud jedete podle navigace. Z vozu je poměrně dobrý výhled všemi směry, mohutný A sloupek omezuje ve výhledu šikmo vlevo, stejně tak oba B sloupky. Při parkování a couvání Vám pomáhají panoramatické kamery, které zobrazí pohled nejen za auto, ale i z ptačí perspektivy. Vůz má startovací tlačítko, otvírání vozu je bezklíčkové, kufr je možné otevřít i zavřít máchnutím nohou pod zadním nárazníkem.

Přední sedačky s černým koženým potahem - alcantara a má kožené boky, jsou pohodlné i na delší cesty, výškově nastavitelné jsou obě sedačky a navíc mají možnost vytažení přední části sedáku a jsou elektricky ovládané, řidičova má 3 paměti. Přední sedačky jsou vyhřívané, ale ovladače jsou skryté pod víkem na středovém tunelu (což moc nedává smysl). Vzadu je velký prostor v oblasti kolen, od opěradla k opěradlu 80 cm, (sedák 48 + 32 cm prostor pro kolena při nastavení sedačky na osobu 180 cm vysokou, vzadu je spoustu prostoru na hlavu 94 cm, přesto, že má vůz prosklené střešní okno. Vůz je vybaven elektrickým ovládáním všech 4 oken, řidič je ovládá netradičně a neprakticky ze středového tunelu. Do kapsy v předních a zadních dveřích se vejde zhruba litrová láhev. Na středovém tunelu je před loketní opěrkou místo pro odložení nápojů. Pod loketní opěrkou je velký úložný prostor.

Výrobce udává velikost zavazadlového prostoru 555 litrů, což je průměrná hodnota vzhledem k velikosti vozu. Pod podlahou kufru je rezerva na dojetí 135 80R18 ale za nemalý příplatek 5.000 Kč, to by bylo adekvátní za plnohodnotné kolo. Zadní sedačky jsou dělené v poměru 1/3 ku 2/3 po jejich sklopení se objem zvětší na 1752 litrů, ale nevznikne rovná plocha, je tam cca 10 cm schod. Naměřil jsem rozměry- šířka 100-102 cm, výška pod odnímatelným krytem je 60,5 cm, délka v rovině podlahy 87 cm, po sklopení sedaček až 182 cm. Nákladová hrana je poměrně vysoko - 77 cm nad zemí a 14 cm nad podlahou kufru.  Po otevření kufru se nachází jeho spodní hrana víka kufru - zámek jen 177 cm nad zemí, což je dost nízko. V plastu na vnitřní straně víka vlevo je tlačítko určené na zavírání nebo je možné máchnout nohou pod zadním nárazníkem.

BEZPEČNOST Vůz je vybaven šesti airbagy. Součástí výbavy je stabilizační systém ESP. Při panickém brzdění se rozblikají varovné blikače. Signalizaci vozu ve slepém úhlu ve vnějším zpětném oceníte zejména na dálnici nebo ve městě na víceproudých silnicích. Vůz má systém rozpoznávání dopravních značek - omezující rychlost, na palubním displeji se objeví zákazová značka s maximální povolenou rychlostí. Příplatková světla active LED vision, která se přizpůsobí aktuální situaci (např. protijedoucí vozidlo, natáčí se do zatáčky). Akustická signalizace nezapnutých pásů se aktivuje nad 20 km/h a je velmi výrazná, takže není možné jet v klidu bez zapnutých pásů. Adaptivní tempomat funguje spolehlivě.

DESIGN DS7 Crossback si nespletete s žádným jiným autem. Přední část je poměrně vysoká, mohutná černá maska s kosočtverci a velkým chromovaným logem DS, do boků vystupující hlavní LED světlomety, po stranách svisle denní LED světla. Přední kapota je dost vysoká a plochá. Lemy kol a prahy jsou lemované černým plastem. Na bočních dveřích jsou dva prolisy, ten horní je výrazný, zejména v místě, kde se napojuje na blatník. Zadní část vozu je zaoblená, nad zadním zatmaveným sklem je velký střešní spojler s brzdovým světlem, koncové světlomety jsou široké mají 3D LED grafiku. Na nárazníku je v horní části mlhové světla a červené odrazky, v dolní části černý plast, uprostřed pak naznačen difuzor s matně stříbrným lemováním, po stranách mohutné chromované koncovky výfuku. Zadní boční okénka jsou hodně zatmavena. Vůz je velmi atraktivní a bude se líbit těm, kteří se chtějí odlišit od davu.

CENA Testovaný DS7 Crossback ve výbavě Performance line s motorem 1,6 PureTech 225 k je nabízen cenu 1.050.000 Kč. V této výbavě najdeme: ESP s EBD, elektrický posilovač řízení, 6x airbag, př. mlhovky, xenonové světla + denní LED světla,  automatické světla a stěrače, centrál s dálkovým ovládáním, bezklíčkové startování, el. ovl. okna všech dveří, el. ovládaná zpětná zrcátka, přední a zadní parkovací asistent, automatická dvouzónová  klimatizace, palubní počítač, digitální přístroje, tónovaná skla, radio s CD a MP3 s ovl. na volantu s osmi repro a 8“ displejem s USB slotem, systém rozpoznávání dopravních značek, aktive safety brake, sledování mrtvého úhlu, tempomat a omezovač rychlosti, výškově stavitelné přední sedačky, 19“ hliníková kola.

Příplatková výbava: alarm 7.000, navigační systém s 12“ dotykovým displejem za 33.000, DS park pilot 51.000, DS connected pilot - aktivní tempomat, monitorování pozornosti řidiče za 70.000, Hands Free přístup do vozu vč. otvírání kufru 25.000, DS Active scan suspension - nastavení podvozku a monitorování vozovky za 38.000, DS Sensorial drive 5.000, Paket extendet safety za 39.000, head-up displej 15.000, DS Connect box 6.000, Premium active LED vision světla 45.000, DS inspirace Performance Line 45.000, elektricky ovládáná přední sedačky, s pamětí u řidiče 35.000, zatmavená zadní boční skla 6.000, samozatmívací vnější zpětná zrcátka 6.000, panoramatické střešní okno, el. otvírané 36.000, metalická barva 19.000, Alu kola 20“ Tokyo za 15.000, dojezdová rezerva 5.000 Kč. Doplňky celkem za 405.500 Kč. Celková cena je tak 1.455.500 Kč.

 

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY :     - atraktivní vzhled

                 - několik režimů palubních přístrojů - LED

                 - Premium active LED Matrix světla se přizpůsobují aktuální situaci

                 - bezklíčkové otvírání (kufru nohou) a startování

                 - dynamické blikače

                 - dobře hrající audio

                 - tichý motor 

                 - hlasové ovládání

                 - pohodlná přední sedadla jako křesla

                 - aktivní tempomat

MÍNUSY:  - ovládání klimatizace a ventilace přes multifunkční displej

                - velmi vysoké ceny příplatkové výbavy    

                - nízká maximální hlasitost audia                

                - schované ovladače vyhřívání př. sedaček

                - při couvání nad 10 km/h zmizí obraz z parkovací kamery

                - dojezdová rezerva za 5.000 Kč 

                - pádla řazení pod volantem se neotáčí s volantem

                - otáčkoměr cejchovaný po 1000 otáčkách

                - hlasitost audia jen na volantu

                - palubní počítač bez doby jízdy

                - tlačítka tempomatu skrytá za volantem

                - ovládání oken na středovém tunelu

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor - objem 1598 cm3 řadový zážehový přeplňovaný 4 válec PureTech, Euro 6                                                                                     

Výkon 165 kW (224 k) /5.500 ot./min., točivý moment 300 Nm v 1.750 ot./min.
8-mi stupňová automatická převodovka, pohon předních kol
Rozměry D x Š x V  4.573 - 1.891 - 1.625 mm, rozvor 2.738 mm
Vlastní - pohotovostní hmotnost 1.425 kg , užitečná 625 kg, celková 2.050 kg                                  

Nádrž na 62 l paliva. Zavazadlový prostor 555/1752 l                                                                                                                        

Pneu 235 - 45 R20 Good Year Ultra grip performance (zimní)
Zrychlení 0 -100 km/h za 8,2 s, max. rychlost 234 km/h
Spotřeba paliva 4,9 mimo - 6,7 město - 5,5 l/100km  kombinace, dle WLTP 7,0-7,1

Změřeno během testu: celková spotřeba během 810 km se spotřebou 7,0 l/100km, zrychlení na tachometrových 100 km/h za 8,1 s. 

Resume: Vůz pro ty, kteří se chtějí odlišit, nabízí netradiční design zvenku i zevnitř. Vůz nabízí prostorný interiér a silný turbomotor 1,6.

 

Karel Kolečko

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3 4 5

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu