Vyhledávání

Automobilka Audi nyní představila ještě výkonnější a hospodárnější modely Q7

Audi Q7: ještě vyšší výkony a nižší spotřeba díky novým motorům a osmistupňové převodovce

Q7 je velké Audi pro dynamicky založené individualisty, kteří vyžadují výkonné SUV pro své koníčky, rodinu a podnikatelské aktivity. Automobilka Audi nyní představila ještě výkonnější a hospodárnější modely Q7 poháněné třemi novými motory V6 v kombinaci s osmistupňovou samočinnou převodovkou tiptronic.

Audi posiluje nabídku motorů pro vozy Q7 o dva nové zážehové šestiválce, vznětovou jednotku V6 TDI druhé generace a upravený turbodiesel V8 TDI, který dostal stejně jako ostatní šestiválcové a osmiválcové motory výkonný rekuperační systém pro zpětné získávání kinetické energie během zpomalování. Všechny motory pro Audi Q7 disponují přímým vstřikováním paliva a přeplňováním.

Úplnou novinkou jsou zážehové motory 3.0 TFSI ve dvou výkonových stupních. Základní varianta poskytuje nejvyšší výkon 200 kW (272 k) a maximální točivý moment 400 N.m v širokém rozpětí otáček od 2250 do 4750 min-1. Audi Q7 dokáže s tímto motorem zrychlit z 0 na 100 km/h za 7,9 s a dosáhnout nejvyšší rychlosti 222 km/h, resp. 225 km/h s adaptivním pneumatickým pérováním.

Výkonnější provedení vidlicového šestiválce 3.0 TFSI přeplňovaného kompresorem poskytuje řidiči výkon 245 kW (333 k) a točivý moment 440 N.m při 2900 až 5300 min-1. Sprint z klidu na 100 km/h lze s těmito výkonovými parametry zvládnout za 6,9 s, přičemž ručička rychloměru se může při další akceleraci zastavit až na hodnotě 243 km/h (245 km/h s adaptivním pneumatickým pérováním).

Obě varianty motoru 3.0 TFSI se při vší dynamice vyznačují překvapivou hospodárností. Jejich kombinovaná spotřeba paliva 10,7 l/100 km je v porovnání s předchozími motory 3.6 FSI a 4.2 FSI o 1,4 litru, resp. 2,0 litru na 100 kilometrů nižší.

Kromě hodnoty výkonu nemá nově vyvinutý turbodiesel 3.0 TDI druhé generace se svým předchůdcem prakticky nic společného. Díky nejvyššímu výkonu 176 kW (240 k) a točivému momentu 550 N.m při 1750 až 2500 min-1 se může vznětové Audi Q7 3.0 TDI pochlubit nejvyšší rychlostí 215 km/h (218 km/h s adaptivním pneumatickým pérováním) a zrychlením z 0 na 100 km/h za 7,9 s. Spotřeba paliva klesla o 19 % na pouhých 7,4 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 195 g/km.

Nový šestiválcový motor 3.0 TDI váží jen 198 kg a je tedy o 20 kg lehčí než dosud. Velký důraz byl během vývoje kladen na snížení vnitřního tření. Nové turbodmychadlo reaguje ještě spontánněji a zdokonalený systém přímého vstřikování common rail pracuje s maximálním tlakem 2000 barů. Další novinkou je systém Start-Stop. V nabídce je rovněž extrémně čistá varianta 3.0 TDI clean diesel, která již dnes splňuje emisní normu Euro 6 pro rok 2014.

Díky sníženému vnitřnímu tření a nové vstřikovací soustavě common rail s maximálním vstřikovacím tlakem 2000 barů poklesla spotřeba paliva také u osmiválcového motoru 4.2 TDI, a to z 9,9 na 9,2 l/100 km. Výkon se přitom udržel na hodnotě 250 kW (340 k) a úctyhodný točivý moment 800 N.m je k dispozici v rozpětí otáček od 1750 do 2750 min-1. Ve světle těchto parametrů není překvapením, že hodnoty zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,4 s a nejvyšší rychlosti 242 km/h snesou srovnání i se sportovními vozy.

Všechny šestiválcové a osmiválcové motory pro Audi Q7 spolupracují s novou osmistupňovou samočinnou převodovkou tiptronic, která přinesla snížení spotřeby o cca 5 %. Malé rozestupy mezi převodovými stupni udržují motor v optimálních provozních otáčkách a díky osmi převodovým stupňům bylo možné zvolit kratší převody nižších stupňů pro zvýšení dynamiky a delší převody vyšších stupňů pro snížení spotřeby a hlučnosti při cestování vysokými rychlostmi. Celkové rozpětí převodů má neobvykle vysokou hodnotu 7,25. Spotřebu dále snižuje nová strategie přemosťování kapalinového měniče momentu již od nízkých otáček. Řidič má na výběr jízdní režimy D a S, nebo může řadit manuálně prostřednictvím páky voliče, případně pádel na volantu dodávaných na přání.

Hnací síla je u všech modelů Audi Q7 přenášena na vozovku prostřednictvím trvalého pohonu všech kol quattro, který rozděluje točivý moment mezi přední
a zadní nápravu v poměru 40:60 %, aby bylo dosaženo vytříbené sportovní charakteristiky. Za nepříznivých podmínek udržuje čistě mechanický mezinápravový diferenciál vysokou úroveň trakce a jízdní stability přenosem až 65 % točivého momentu na přední kola, resp. až 85 % točivého momentu na zadní kola.

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu