Vyhledávání

C1 z Kolína: Ještě více jiskřivosti a městského charakteru

Nový Citroën C1:
Ještě více jiskřivosti a městského charakteru !

C1 je mrštné, dynamické a chytré auto, které se prosazuje jako snadno ovladatelný vůz, jež se umí stát nepostradatelným. Jeho novátorský koncept malého kompaktního, úsporného a ekologického auta do města jen podtrhuje kreativní přístup Citroënu, který se již ostatně dočkal ocenění, protože ve studii zaměřené na spokojenost zákazníků ve Francii, kterou letos provedla společnost J.D. Power and Associates a časopis Automobile, získal model C1 nejlepší hodnocení v kategorii „základní vůz“.

C1 okouzlila od svého uvedení na trh v červnu 2005 již více než 310 000 zákazníků po celém světě a využívá konce roku, aby se ukázala v novém světle. Zachovala si přednosti, které jí přinesly úspěch, tzn. svůj kompaktní, atraktivní a hravý tvar, dobrou jízdní stabilitu, nekompromisní bezpečnost a vysokou úroveň kvality, ale její přední část získala ještě výraznější vzhled.

Současně se vyznačuje velmi nízkou spotřebou paliva a nízkými emisemi: 4,5 l/ 100 km ve smíšeném režimu a 106 g CO2 / km u benzínové verze motoru 1.0i 68k s manuální pětistupňovou převodovkou.

• Styl podle C1 je osvěžující a rafinovaný

C1 odhaluje v listopadu nové linie. Její vnější přívětivý styl, pro který jsou typické kulaté tvary, nyní získal navíc nové prvky v čelní části. Jde o nárazník výraznějších tvarů, který lépe podtrhuje mrštnost a osobitost hatchbacku.

Moderní a originální interiér C1 zaznamenal několik změn, které se týkají především čalounění a obložení. Ilustrují schopnost tohoto modelu zákazníka svádět a v závislosti na zemi prodeje nabízí i třetí, obzvlášť vytříbenou úroveň konečné výbavy.


• Motory podle C1 jsou úsporné a ekologické

C1 se díky svým motorům cítí dobře jak ve městě, tak na dálnici. Zajišťují jí totiž výkony, které potřebuje při svých různých typech využití.
Ve spojení s nízkou hmotností hatchbacku jsou tyto motory navíc zárukou nízké spotřeby. S benzínovým motorem 1.0l 68k se proto C1 prosazuje jako příkladné auto pokud jde o ochranu životního prostředí, neboť její spotřeba je ve smíšeném režimu jen 4,5 l / 100 km a emise CO2 činí 106 g / km (s pětistupňovou manuální převodovkou).

A konečně si C1 přirozeně zachovává vlastnosti, díky nimž sklidila úspěch: vynikající jízdní vlastnosti, vysokou úroveň bezpečnosti, proporce vhodné pro pohyb ve městě a nízkou cenu i provozní náklady.

Ještě více jiskřivý a rafinovaný styl

Nová C1 odpovídá stejně jako původní verze strategii Citroënu, jejímž cílem je nabízet modelovou řadu kompaktních vozů různých stylů a koncepcí. Značka proto u C1 s novými rysy obnovuje dva tvary rozdílných stylů:
- třídveřovou verzi pro zákazníky, kteří používají především místa vpředu,
- pětidveřovou verzi, která splňuje potřeby praktičnosti při jízdě se čtyřmi osobami.

• Výrazné vnější linie

Kompaktní hatchback získal díky své nové přední části na dynamice a svěžesti. Nový nárazník zaoblenějších tvarů a většího objemu přináší celému tvaru vozu živost a sílu s nádechem elegance. Chromovaná lišta, která je součástí druhé úrovně výbavy, navíc podtrhuje zaoblenost nárazníku a současně dodává C1 energický a moderní styl.

Tuto dynamičtější koncepci C1 zvýrazňuje i nový styl ozdobných disků kol s nápadnějšími a propracovanějšími tvary.

Obě verze typu C1, třídveřová i pětidveřová, sdílí stejný originální vzhled zádi, daný průhledným řešením celé této části. Zadní skleněné okno, navržené tak, aby bylo co možná největší, tvoří celé zadní výklopné dveře. Je harmonicky uzavřeno krystalovými svítilnami v antracitovém rámu a přirozeně se napojuje na nárazník.

V některých zemích je vůz nabízen i ve dvou nových odstínech, šedé Mica a modré Electra, které doplňují celou barevnou paletu barev karoserie.

• Cílem vnitřního prostoru je okouzlit

I interiér C1 prošel vývojem, a to zejména pokud jde o barvy.
Dva nové látkové potahy, kterým dominuje tmavě modrá a tmavě červená barva, přinášejí na palubu vitalitu a eleganci.
V některých zemích se na trhu objeví třetí verze výbavy, která bude zahrnovat čalounění v kůži a látce Alcantara.

Díky této verzi bude nabídka kompletnější a úroveň interiéru ještě vyšší. V této verzi zákazník nalezne i volant a hlavici řadicí páky v kůži a lesklé černé lišty počítadla ujetých kilometrů, otáčkoměru, větráků na palubní desce a kliky dveří. U této úrovně je součástí sériové nabídky klimatizace, litá kola a audio systém s přehrávačem CD.

Nový čitelnější a modernější vzhled získaly i ovladače pod středovou konzolou. A konečně je v nové verzi i lepší přístup do zavazadlového prostoru díky větší pohyblivosti zadního plata.

Osvědčená kreativita

• Proporce vhodné pro život ve městě

C1 je díky své délce 343 cm, šířce 163 cm a výšce 147 cm kompaktním a ve městě velice hbitým vozem. C1 nabízí čtyři místa k sezení a vnitřní prostor, který je s ohledem na jeho vnější rozměry skutečně jeho silnou stránkou. K pohodlí cestujících přispívá i úctyhodná šířka ve výšce loktů (138 cm) a výška ke stropu (87 cm) u předních sedadel. Cestující vzadu ocení prostor pro nohy a prostor nad hlavou (84 cm).

Model C1 má dvanáct úložných prostorů, které se nacházejí v palubní desce, ve středové konzole a ve dveřích. Všechny tyto úložné prostory umožňují, aby řidič i spolujezdec měli okamžitě všechno potřebné v dosahu ruky.

• Skutečné automobilové kvality

Dynamické chování vozu C1 je stejně příjemné ve městě jako na silnici. Jeho podvozek mu zajišťuje dobré jízdní vlastnosti a účinně přispívá k aktivní bezpečnosti. Ostatní bezpečnostní prvky, kterými je model C1 vybaven, jsou na nejvyšší úrovni. Přední kotoučové, vzduchem chlazené brzdy, ABS, EBD, CSC (systém stabilizující dráhu vozidla při brždění v zatáčce) a airbagy řidiče i spolujezdce jsou součástí sériové výbavy od první úrovně výbavy.

• Účinné motory, šetrné k životnímu prostředí

Aby se C1 přizpůsobila životnímu stylu různých lidí, je nabízena v benzinové nebo naftové verzi a vybavena manuální převodovkou nebo pětistupňovou pilotovanou manuální převodovkou SensoDrive, což je v tomto segmentu výjimečná nabídka.

- naftový motor HDi 55 s výkonem 40 kW při 4000 ot/min a točivým momentem 130 Nm při 1750 ot/min. Vyznačuje se především nízkou spotřebou, která je ve smíšeném režimu pouze 4,2 l / 100 km a emisemi CO2 ve výši 109 g / km. Tento motor je spojený s pětistupňovou manuální převodovkou.

- benzínový motor 1.0i 68 k má velmi pružný chod, dobře a s lineárním průběhem akceleruje. Poskytuje výkon 50 kW při 6 000 ot/min a nabízí točivý moment 93 Nm při 3 600 ot/min. Tento motor je ještě úspornější, protože jeho spotřeba byla ve smíšeném režimu snížena na 4,5 l / 100 km a emise CO2 klesly na 106 g / km s pětistupňovou mechanickou převodovkou (a 107 g / km s pětistupňovou pilotovanou manuální převodovkou SensoDrive).

Tento benzínový motor je spojen buď s pětistupňovou mechanickou převodovkou nebo s pětistupňovou pilotovanou manuální převodovkou SensoDrive.

• Úsporný při nákupu i při provozu

Kromě přitažlivé pořizovací ceny nabízí typ C1 také nízké provozní náklady, a to díky nízké spotřebě, optimalizovaným nákladům na údržbu (u naftového motoru je frekvence údržby stanovena na 30 000 km) a řešení otázky nárazů při malé rychlosti, jehož cílem je ochrana dílů a zkrácení oprav na nezbytně nutnou dobu.


Martina Bedrnová

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu