Vyhledávání

CITROËN NA ŽENEVSKÉM AUTOSALONU 2008

CITROËN NA ŽENEVSKÉM AUTOSALONU 2008
                                                                                  
Na letošním ženevském autosalonu, který otevírá své brány veřejnosti od 6. do 16. března, představí Citroën ve světové premiéře dva nové vozy: C5 Tourer, druhý verze nové C5, jenž v sobě spojuje unikátní styl a velkorysé rozměry s dynamickými a praktickými vlastnostmi, a nový multifunkční  vůz Berlingo.
 
Citroën představí rovněž nový sedan C5, jenž byl nedávno slavnostně odhalen v Bruselu a který bude v nejbližší době uveden na evropský trh. Dále pak to bude model Nemo Combi ve verzi XTR, a konečně C4 WRC, vůz mistrů světa v rallye 2007.
 
Díky dvěma světovým premiérám se již tak bohatě zastoupený styl vozů značky Citroën bude moci pochlubit konceptem vozu Nemo Concetto, jenž je inspirován rybkou Walta Disneyho.
 
Citroën při této příležitosti neopomíná svůj aktivní  přístup k ochraně životnímu prostředí. Vystavuje na stánku mnoho modelů nesoucí označení Airdream. Dále pak představí vůz C-Cactus, který je konceptem ekonomicky i ekologicky nenáročného vozu emisemi CO2 nižší než 80 g/km.
 
Návštěvníci budou navíc moci spatřit i model C3 Pluriel v novém provedení a  dvě ukázky – motor « Hybrid HDi » a « Filtr pevných částic».
 
Představované modely, z nichž si každý vybere tu svoji « hvězdu », dozajista splní očekávání stále stoupajícího počtu zákazníků.
Světová premiéra C5 Tourer - odlište se !
 
Přitažlivost, dynamické vlastnosti, prestiž a kvalita, tolik trumfů v jediné hře s cílem umístit natrvalo nový sedan C5 a C5 Tourer coby královskou dvojici vyšší střední třídy.
C5 Tourer, uvedená na trh letos na jaře, dokonale symbolizuje inovativní přístup i dynamické vlastnosti značky Citroën a rozšiřuje její nabídku, jež je letos pestřejší a modernější než doposud.
 
Ušlechtilý a dynamický styl, pečeť urozenosti. Zcela v souladu s dosavadní rodinou sedanů těží nová C5 Tourer z elegantního a dynamického designu, s přední maskou shodnou jako u sedanu a mohutnou zádí. Její profil je plynulý a dokonale vyvážený. Model Tourer ochotně přijímá výzvu sloučit design s velkorysými objemy, dynamickými vlastnostmi a praktičností.
 
Na prvním místě řidič. Místo řidiče, jehož zpracování byla věnována mimořádná péče, je řidiči skutečně uzpůsobeno ve všech ohledech. Palubní deska na první pohled prozrazuje inspiraci světem letectví a umocňuje dojem dynamičnosti a vitality vyjadřovaných již exteriérem nové C5.
 
Pohodlí zaručuje například i ergonomie ovládacích prvků, spočívající zejména            v použití poslední generace volantu s pevným středem a v podpůrných prvcích řízení nejvyšší úrovně, jako je například systém AFIL signalizující neúmyslné přejetí dělicí čáry nebo bi-xenonové samonatáčecí světlomety.
 
Ergonomie sedadel je přizpůsobena optimálnímu držení těla. Přední sedadla mohou být vybavena funkcí elektrické regulace sklonu opěradla, sedadlo řidiče pak může být obohaceno i o masážní funkci.
 
Cestování první třídou. Na palubě nové C5 dostává potěšení z jízdy zcela nový rozměr !
Nová C5 je pozoruhodně prostorná.  Širší o 65 mm poskytuje jak vpředu, tak vzadu komfort na podstatně vyšší úrovni. Zavazadlový prostor pak dovoluje verzi Tourer uspokojit nároky i těch zákazníků, kteří upřednostňují možnost přepravy rozměrných nákladů.
 
Špičkové jízdní vlastnosti. Nová C5 využívá systému náprav převzatého z modelu C6, jenž dokáže optimálně ztlumit účinky nerovnosti vozovky. Z řady vystupuje i nabídkou odpružení: na jedné straně tu stojí verze Hydractive III Plus poskytující dokonalý komfort a na straně druhé pak klasické odpružení Métallique, které nabízí bezprostřednější kontakt s vozovkou při zachování kvality komfortu, jež je typická pro know-how značky Citroën.
 
Bezpečnost na špičkové úrovni. Struktura karosérie a nápravy využívá výhod podvozku modelu C6. Poskytované vybavení – až 9 airbagů,  z toho 7 sériových – činí z tohoto modelu vůz s prvotřídní úrovní aktivní i pasivní bezpečnosti.
 
Zaostřeno na kvalitu. Nová C5 drží v rukou všechny trumfy! Před uvedením na trh bylo během testování spolehlivosti tohoto vozu najeto více než pět milionů kilometrů.
 
Nové Berlingo - pohodlí sedanu
a praktické vlastnosti velkoprostorového vozu
 
Berlingo vytvořilo segment prostorných vozů « ludospace ». Od roku 2003 vede bez porážky na evropském trhu (17 zemí) ve svém segmentu a od jeho uvedení na trh    v roce 1996 se v celém světě prodalo přes 1 000 000 vozů.
 
Nové Berlingo bude uvedeno na trh ve druhém čtvrtletí roku 2008 a bude se prodávat společně se stávajícím modelem Berlingo. To bude v některých zemích stále nabízeno pod označením Berlingo First. Tato politika umožňuje značce reagovat na co nejvíce požadavků klientů.
 
Berlingo je vozem rodinným a mimořádně praktickým. Tento vůz navíc nabízí komfort, zejména pak akustický, srovnatelný s pohodlným cestováním v sedanu. Praktičností se inspiroval u velkoprostorových vozů (otevíratelné okno zadní části vozu, 3 dělená a demontovatelná sedadla ve 2. řadě, inovovaný střešní systém Modutop®, vnitřní odkládací prostory). Jeho jízdní vlastnosti jsou vskutku příkladné.
 
Díky dieselovému motoru HDi 110k  vybavenému filtrem pevných částic (FAP) se nové Berlingo pyšní označením AIRDREAM určeným vozům nejšetrnějším vůči životnímu prostředí.
 
Konstrukce nového modelu Berlingo vede v patrnosti i potřeby posádky, jíž skýtá pohodlí a jízdní vlastnosti vyhrazené obvykle osobním vozům (asistent pro rozjezd do svahu, výškově a podélně nastavitelný volant, nápravový systém modelu C4 Picasso, systém ESP). Nové Berlingo je moderní a praktický vůz, jehož styl budí dojem solidnosti a dynamičnosti současně.
 
C3 Pluriel - atraktivnější a dynamičtější kabriolet
 
Povzbuzen prodejními úspěchy své nabídky kompaktních vozů, což platí rovněž i pro modely C1, C2 a C3, pokračuje Citroën ve vývoji kabrioletu C3 Pluriel, jemuž přidává ještě více dynamických vlastností, vybroušenosti a zaručuje ještě větší požitek z jízdy.
C3 Pluriel navazuje na vývoj vnitřního a vnějšího stylu značky, díky čemuž vyniknou zejména jeho moderní charakteristické linie a dokonalé uspořádání interiéru.
 
Dynamický a elegantní design. C3 Pluriel sází na svou přitažlivost. Jeho design vznikal tak, aby již na první pohled prozrazoval dynamické vlastnosti vozu.
Příslušnost ke značce -  i C3 Pluriel disponuje na masce chladiče znakem ve tvaru šípů, v nové verzi zvětšený. Šípy tvoří spojnici mezi reflektory nového typu, vyvedenými v kouřovém provedení nového odstínu oranžové, jež je na směrovkách tmavší. Modernizované reflektory perfektně zapadají do přední masky a podtrhují jeho vzhled plný dynamičnosti a rychlosti. Dynamické vlastnosti vozu  C3 Pluriel jsou vyjádřeny také mřížkou sání vzduchu, která je provedena v tmavošedé barvě            s libovolnou povrchovou úpravou.
Znak značky umístěný na zadní straně vozu je rovněž zvětšený, rámeček zadních světel přechází z hliníkově šedé v černou.
 
Interiér vozu umocňuje příjemnou jízdu. Úpravy interiéru vozu C3 Pluriel jsou zcela v souladu s proměnou exteriéru. Podrhují vytříbené vlastnosti vozu a vytvářejí přitažlivou atmosféru.
C3 Pluriel má ve všech svých verzích jedinečný, v černé barvě vyvedený interiér, který zdůrazňuje prostornost vozu.
Mimo jiné C3 Pluriel nabízí i pochromování kliky dveří, rámečku ventilátoru či hlavice řadící páky.
 
Co se týče čalounění, C3 Pluriel nabízí, v závislosti na úrovni výbavy a daném trhu, výběr mezi různými vyzněními interiéru.
 
Nemo Combi - koncept kompaktního a velkorysého "ludospace", za všech okolností praktického a pohodlného
 
Novátorský styl značky vytvořil moderní, dynamický a spolehlivý vůz. Nemo Combi se vyznačuje kompaktními rozměry exteriéru a velkorysými vnitřními, pohodlím poskytnutým až pětičlenné posádce, praktickým využitím, mohutnými rozměry i ekonomickými výhodami.
Ještě pro komplexnější využití a volný čas bude Nemo Combi nabízen na některých trzích i ve verzi XTR.
 
Zmenšené vnější rozměry a dokonalé pohodlí uvnitř
 
Nový přírůstek do rodiny multifunkčních vozů "ludospace", Nemo Combi, se vyznačuje:
 
  • vnější kompaktností, délkou 3,96 m a pozoruhodně snadnou ovladatelností, zejména v městském provozu,
  • svou důvtipnou koncepcí, díky níž nabízí v kompaktním modelu neočekávanou prostornost – 2 sedadla vpředu a 3 sedadla v druhé řadě s dostatečným místem pro všechny cestující, zavazadlový prostor s obsahem 365 litrů pod zadním krytem a 884 litry se sklopenými zadními sedadly.
 
Účelné vybavení zaměřené na pohodlí
 
Nemo Combi byl vyvinut s cílem dokonale uspokojit své uživatele např. v těchto směrech:
 
  • snadnou přístupností zejména k zadním sedadlůml jedněmi nebo dvěma rozměrnými bočními posuvnými dveřmi,
 
  • multifunkčním využitím díky své modularitě, 
 
  • ovládacími prvkami týkající se komfortu, řízení a bezpečnosti,
 
  • úsporným provozem díky levné údržbě a motoru s nízkou spotřebou i emisemi (4,6 l/100 km a 123 g CO2/km u verze s motorem HDi).
 
Nemo Concetto: svět podle Nema
 
Citroën vystavuje vůz Nemo Concetto, koncept vozidla na bázi kompaktního, praktického a chytrého malého vozu Nemo.
 
Nemo Concetto našel inspiraci v Disneyho hrdinovi vodního světa, od něhož přejímá jeho bílou a oranžovou barvu. Perfektním způsobem ilustruje svět a sílu Nema. Zároveň zdůrazňuje četné možnosti individuálního ztvárnění, které vůz nabízí.
 
Nemo Concetto ukazuje obdivuhodnou podobnost mezi vozem Citroën Nemo a jeho jmenovcem, rybkou. Stejně jako ona patří i Nemo Concette k oněm „Malým“ ve svém světě. Ovšem jeho malá velikost má mnoho předností, je mrštný a snadno ovladatelný a dokáže „vyklouznout z každé situace“.
 
Tato symbióza byla možná jen díky spolupráci Walta Disneyho a Citroënu, kteří při realizaci projektu spojili svá know-how. Partnerství obou značek umožnilo vyvinout model, jenž se může pochlubit tvůrčími a novátorskými postupy Disneyho filmu ze světa pod vodní hladinou a který přesto hravě vyhovuje nárokům světa automobilů.
 
Nemo je opětovným dokladem schopnosti značky Citroën vyvíjet nové vozy s vlastní charakteristikou, vozy, které se dokáží přizpůsobit životnímu stylu svého majitele a stát se součástí jeho vlastního světa!

C-Cactus: nová ekologická vize automobilů

Promyšleným konceptem vozu C-Cactus vytváří Citroën novou vizi automobilu a přijímá tak  výzvu nabídnout ekologický sedan atraktivního a jedinečného stylu, vybavený hybridním pohonným agregátem HDi, nabízený za cenu modeu C4            v základní výbavě.
K vyřešení této složité rovnice si Citroën vybral cestu nových koncepcí a rozhodl se zavrhnout prvky, které nejsou nezbytné pro pohodlí a bezpečnost cestujících.  Soustředil se místo nich na technologii, design a výbavu s ekologickým přínosem pro uživatele.
 
C-Cactus je ekologický vůz. K jeho výrobě byl použit vysoký podíl recyklovaných a recyklovatelných materiálů, vyznačuje se dále nízkou spotřebou, stejně jako rostlina, po níž dostal své jméno,. Při hmotnosti pouhých 1 180 kg a s hybridním pohonem HDi má C-Cactus spotřebu 2,9 l/100 km s emisemi CO2 78 g/km.
Koncept C-Cactus přitom není nákladnější než rodinný automobil střední třídy. Za své nízké výrobní náklady vděčí použití moderních materiálů a racionálnímu konstrukčnímu procesu využívajícímu menší množství dílů. Kabinu vozu tvoří něco málo přes 200 součástí, což představuje téměř poloviční počet oproti konvenčnímu hatchbacku shodné velikosti.
 
TZ
 

Fotogalerie

Janner rallye 2008- Pechova sobota objektivem Martina Straky, BPA

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu