Vyhledávání

GQbyCITROËN je výsledkem partnerství mezi nejúspěšnějším britským měsíčníkem a týmem designerů

Citroën a GQ odhalili jedinečný a vzrušující automobilový projekt – GQbyCITROËN.

GQbyCITROËN je koncept, který je výsledkem jedinečného partnerství mezi nejúspěšnějším britským měsíčníkem a týmem designerů společnosti Citroën, kteří se společně podíleli na vytvoření dokonalého vozu pro muže. Je to poprvé, co nějaký britský časopis takto spolupracoval s automobilkou.

Tým Citroënu pod vedením britského návrháře – a muže odpovědného za nový Citroën DS3 – Marka Lloyda se na základě instrukcí editora časopisu GQ Dylana Jonese nově podíval na téma GT a propojil ho s typickým designovým přístupem Citroënu. Přenesl GQbyCITROËN z návrhářského stolu do reality.

V konceptu GQbyCITROËN se kombinují klasicky sofistikované rysy a moderní vzhled s propracovanou přední částí, zaoblenou zádí, výraznými tvary karoserie a elegantním konkávním zadním oknem – to vše s podpisem designérů Citroën.

Do vozu se nastupuje dozadu posunutými dveřmi, uvnitř se ukrývá prostorná, pohodlná a futuristická kabina. Výběr čalounění a doplňků, které kompletují styl vozu, připraveného na zakázku, zajistil Patrick Grant, kreativní ředitel prestižní krejčovské firmy E. Tautz z ulice Savile Row, který prohlásil: „Savile Row si zakládá na vyváženosti a interiér inspirovaný vojenským jednoduchým stylem značky Tautz je dokonalým protipólem francouzského citu pro exteriér.“

Dylan Jones uvedl: „Chtěl jsem něco praktického, něco svěžího a něco výstředního. – tj. něco překvapivého, co prostě nevypadá jako koncept. Vůz GQ potřeboval získat faktor „společenské nutnosti“, ale také potřeboval vypadat, zaujmout a jezdit jako auto, který by si žádný rozumný člověk nemohl dobrovolně dovolit přejít bez povšimnutí. Myslíme, že vypadá velmi, velmi výjimečně.“

Hlavními požadavky na projekt byla rovněž dynamická výkonnost a šetrný přístup životnímu prostředí. Koncept GQbyCITROËN je elektrický hybrid s benzínovým čtyřválcovým motorem s přímým vstřikováním o objemu 1 598 cm3, který nabízí zrychlení z 0 na 60 mil / hod. za 4,5 vteřin, a elektronicky omezenou maximální rychlostí 115 mil / hod a emisemi CO2 pouhých 80 g / km.

Hlavní designér mezinárodních projektů Citroënu Mark Lloyd dodal: „To, že tento vůz tak dobře funguje s GQ, je proto, že vyhovuje současnému přístupu k okázalému utrácení. Je neokázalý spíše než vyzývaný a elegantní spíše než přehnaně muskulaturní. Díky dovednostem krejčích ze Savile Row, kteří se podíleli na vytváření interiéru vozu, se nám podařilo vyrobit vůz, který je šitý na míru, dokonale vybavený, jak zevnitř, tak zvenku.“

„Vůz, který podle mého vždy představoval vrchol automobilové dokonalosti a elegance, je GT – Grand Tourer. Není to zcela sportovní auto, spíše je to gentlemantský vůz, který má dobrý výkon a je určen pro cestování, ne pro závodění. Chtěli jsme vytvořit něco, co by stejně jako magazín GQ bylo prestižní, ale pořád by se drželo klasických automobilových vzorů. Nechtěli jsme vůz pro masový trh. Chtěli jsme vůz pro GQ.


GQbyCITROËN je představen v dubnovém vydání GQ, které vyjde 4. března 2010. Další informace naleznete na: www.gqbycitroen.co.uk.

 

VÍCE INFORMACÍ:
MARC RAVEN 01753 843 128 marc.raven@citroen.com
JOHN HANDCOCK 01753 843 015 john.handcock@citroen.com
ANDREW FRANCIS 01753 843 126 andrew.francis@citroen.com
JEMMA CHALCROFT 01753 843 112 jemma.chalcroft@citroen.com
KATIE READ 01753 843 128 katie.read@citroen.com

SLEDUJTE CITROËN NA TWITTERU: www.twitter.com/citroenuk

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu