Vyhledávání

IAA 209: Peugeot představuje novou podobu vozu typu MPV.

Peugeot 5008

Kompaktní MPV s novým profilem

Peugeot představuje novou podobu vozu typu MPV.
Model 5008, který nabízí propracovanější variabilitu spojenou s výjimečnými jízdními vlastnostmi a špičkové technologie zaměřené na komfort a bezpečnost jízdy, má za cíl stát se ve svém segmentu novou referencí.

Tento nový model značky Peugeot je k dispozici v 5 nebo 7místné verzi a jeho délka je 4,53 m a výška 1,64 m.
Aerodynamický vůz ladných křivek

Při pohledu z exteriéru se model 5008 odlišuje svou vyváženou a výrazně profilovanou siluetou. Jeho aerodynamický design (Cx 0,29 a Scx 0,77) budí dojem ladnosti pohybu a prvotřídních jízdních vlastností.

Styl nového kompaktního modelu je založen na dynamickém vzhledu exteriéru, který je zdařile spojen s velkým obyvatelným vnitřním prostorem.
Kvalitní interiér zaměřený na potěšení z jízdy

Místo řidiče v Peugeotu 5008 je v rámci kategorie vozů typu MPV pojato v mimořádně originálním a inovativním stylu. Jeho ergonomie, blízká klasickým verzím, je zasazena do zvýšené architektury vozu. Poloha při řízení je tak velmi pohodlná, přičemž si řidič zachovává přehled nad vozovkou.

Avantgardní technologie jako například Head-up displej a vysoce kvalitní materiály…místo řidiče je provedeno ve znamení jízdního potěšení a inovací, které jsou patrné v každém detailu vozu 5008.

Světlý a prostorný interiér
Cestující ve voze 5008 si užívají prosvětleného interiéru i výborného výhledu do okolní krajiny, který jim otevírá panoramatická střecha (1,69 m²) a ostatní prosklené části o celkovém ploše 5,77 m² !

Interiér vozu je velmi prostorný - šířka v loktech na předních sedadlech je 1 476 mm a 1 520 mm ve druhé řadě, kde najdeme tři samostatná sedadla. Ve třetí řadě mohou pohodlně sedět dvě dospělé osoby a šířka v loktech je zde celých 1 341 mm!

Příkladná variabilita
Variabilita vozu 5008 je na nejlepší úrovni v segmentu.
Druhou řadu tvoří 3 samostatná stejně široká sedadla, u kterých lze pro maximální komfort nastavit sklon opěradla a podélný posun (v rozpětí 130 mm). Sedadla je možné každé zvlášť složit do podlahy a vytvořit perfektně rovnou úložnou plochu v úrovni prahu zavazadlového prostoru. Opěradlo sedadla spolujezdce lze sklopit, což umožňuje využít prostor až k palubní desce. Funkčnost bočních sedadel ve druhé řadě usnadňuje pohodlný přístup na sedadla ve třetí řadě. Podobně variabilní jsou i plnohodnotná sedadla ve třetí řadě, která je možné jednotlivě složit do podlahy.

Interiér modelu 5008 tak nabízí mnoho variant uspořádání, aby mohl lépe vyhovět požadavkům svých uživatelů.

Rekordní objem zavazadlového prostoru
Praktický zavazadlový prostor vozu 5008 je díky svým pravidelným tvarům maximálně využitelný. Podle polohy podélně posuvných zadních sedadel nabízí tento velkorysý prostor objem od 758 l do 823 l (nebo 579 až 678 dm3 metodou VDA 210) pod kryt a se složenými sedadly ve třetí řadě. Ve voze 5008 tak najdeme jeden z nejlepších zavazadelníků v segmentu.

Objem se zvětší na 1 247 l, pokud prostor využijeme až pod střechu, a na 2 506 l v případě složení sedadel ve druhé řadě.

Rodiny s dětmi, pro které je otázka prostoru a praktičnosti vždy důležitá, jistě ocení řadu menších i větších odkládacích prostorů (celkem 48 l) rozmístěných v prostoru celé kabiny.

U pětimístné verze je navíc k dispozici také prostor pod podlahou zavazadlové části o objemu 60 l, který dokládá, že každé volné místo bylo využito na maximum a každodenní používání vozu je mimořádně pohodlné.

Avantgardní technologie ve službách bezpečnosti
Model 5008 zavádí v segmentu jednoprostorových vozů inovativní a novátorské technologie, kterými definuje nové reference v oblasti bezpečnosti a komfortu.

Head Up displej
Důležité informace pro řízení vozu (rychlost, upozornění tempomatu a omezovače rychlosti a Distance Alert) jsou ze zadní části krytu sdruženého přístroje promítány na průhledný panel. Řidič má tak v zorném poli k dispozici informace důležité pro řízení vozu, aniž by spustil oči z vozovky. Vedle komfortu řízení na krátkých i dlouhých trasách má tento prvek velký přínos v oblasti aktivní bezpečnosti.

Inteligentní kontrola pohonu je protiprokluzový systém nabízený ve spojení se sériově dodávaným ESP. Ke klasickému protiskluzovému systému přidává novou funkci, díky níž se vůz rozjede i na povrchu se sníženou přilnavostí (led, sníh, déšť).

Navíc k bezpečnosti zajištěné podvozkovými částmi vozu, disponuje model 5008 účinným systémem zádržných prostředků.

Mezi 6 airbagy, které se starají o ochranu cestujících, stojí za zdůraznění hlavový airbag pro všechny 3 řady (u 5 místné verze pro 2 řady). Aktivuje se současně s bočními airbagy, aby zajistil optimální bezpečnost cestujících na palubě. S předními airbagy řidiče a spolujezdce jsou tak všechna místa ve voze velmi účinně chráněna.

Temperamentní projev, který neubírá na komfortu jízdy
Ambicí modelu 5008 je stát se z pohledu jízdního potěšení novou referencí v segmentu kompaktních MPV. Usilovat o to bude svými dynamickými kvalitami, které kombinují bezvadný jízdní projev vozu hodný nejlepších hatchbacků Peugeot a komfortní odpružení na té nejlepší úrovni.

Maximální úsilí vývojových pracovníků Peugeot bylo zaměřeno na jízdní vlastnosti vozu 5008, které budou dosahovat kvalit verzí hatchback, a současně zůstane zachován komfort, který zákazníci očekávají.

Toto spojení komfort / jízdní projev je charakteristickým rysem nového vozu Peugeot 5008.

Kompletní řada ekologicky šetrných motorů
Při uvedení modelu 5008 bude k dispozici 6 pohonných jednotek poslední generace. Odpovídají dynamickému charakteru tohoto nového vozu. Spojují výkon a hospodárný provoz, dosahují velmi dobré bilance emisí CO2 (135 g/km u motoru 1.6 HDI FAP 80 kW 110 k BMP6, 5místná verze) a zprostředkovávají řidiči intenzivní jízdní zážitky.

- 1.6 VTi 88 kW (120 k) BVM5 Euro 5 – 7,3 l/100 km a 169 g/km CO2 v kombinovaném cyklu
- 1.6 THP 115 kW (156 k) BVM6 Euro 5 – 7,1 l/100 km a 167 g/km CO2 v kombinovaném cyklu
- 2.0 HDI FAP 110 kW (150 k) BVM6 Euro 5 – 5,8 l/100 km a 151g/km CO2 v kombinovaném cyklu
- 2.0 HDI FAP 120 kW (163 k) BVA6 Euro 5 – 6,8 l/100 km a 178 g/km CO2 v kombinovaném cyklu
- 1.6 HDI FAP 80 kW (110 k) BVM6 – 5,3 l/100 km a 140 g/km CO2 v kombinovaném cyklu
- 1.6 HDI FAP 80 kW (110 k) BMP6 – 5,1 l/100 km a 135 g/km CO2 v kombinovaném cyklu

Výbava na podporu řízení poslední generace
Aby každodenní používání vozu bylo co nejjednodušší, nabízí model 5008 užitečné technologie jako například parkovací asistent vpředu a vzadu nebo inovativní systém měření volného prostoru pro zaparkování.

V zájmu vedení řidičů k ekologické jízdě jsou motory Euro 5 vybaveny systémem Gear Shift Indicator (GSI), který umožňuje optimalizovat spotřebu paliva a emise CO2 při každodenním používání vozu.

Špičková multimediální výbava
Pro co nejpříjemnější cestování je pro cestující ve druhé řadě v nabídce dokonale integrovaný multimediální systém. Ten zahrnuje dvě barevné 7“ obrazovky zabudované v opěrkách hlavy předních sedadel, propojovací konzolu, do které lze připojit všechny typy přenosných audio/video zařízení (přenosný video přehrávač, herní konzola, DVD přehrávač…), a dvoje bezdrátová Bluetooth® sluchátka.

Peugeot 5008 je současně vybaven také posledními novinkami z řady telematických systémů Peugeot nazvanými WIP (World In Peugeot):
WIP Sound, WIP Bluetooth, WIP Nav a WIP COM 3D.

A pro skutečné hudební fanoušky je na přání připraven systém HiFi JBL.


5008, jméno podle logiky názvosloví Peugeot
Číslice 5 v názvu 5008 poukazuje na historii značky v segmentu rodinných vozů, dvojitá nula uprostřed je určena pro vozy se zvýšenou architekturou a místem řidiče, které rozšiřují klasickou modelovou řadu Peugeot.
Číslice 8 upřesňuje generaci nového modelu.


Září 2009

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu