Vyhledávání

Luxusní jízda do nové dimenze pokračuje .Nové Audi A4 Avant

S novým sedanem A4 přinesla značka Audi v minulém roce nové dimenze do střední třídy luxusních vozů. Za několik málo týdnů jej bude následovat také nové kombi A4 Avant. Nejúspěšnější prémiové kombi své třídy nyní nabízí nejen mimořádné jízdní zážitky a nekompromisní kvalitativní standard, ale také vyšší užitnou hodnotu pro sport a rekreaci. Odborné i široké veřejnosti se tento vůz představuje na mezinárodním autosalonu v Ženevě.

Audi uvede A4 Avant na trh s pěti různými motory, dvěma zážehovými a třemi vznětovými. Vysoké výkony jsou paradoxně spojeny se snížením spotřeby paliva oproti předchozí generaci až o 14%. To je jednoznačný výsledek snahy o zvyšování efektivnosti a šetrnosti k životnímu prostředí, faktorů, které Audi při výrobě vozů neustále sleduje.

Technická úroveň automobilky Audi je zřejmá z šíře motorové nabídky modelové řady A4, ale také z množství sportovních a komfortních prvků, z nichž mnoho bylo převzato přímo z luxusních limuzín nejvyšší třídy.

Kombi s atraktivním designem – A4 Avant

Vzhled nového Audi A4 Avant je tak vzrušující a dynamický, jak se od designově zaměřené značky, jakou je Audi, očekává.

Ve srovnání s předchůdcem jsou proporce přetvořeny na nový, sportovnější design. Přední převis byl zkrácen, kapota motoru a rozvor jsou nyní výrazně delší. Skloněný D-sloupek propůjčuje Audi A4 Avant dynamickou siluetu, která se v určitých pohledech přibližuje vozům kupé, zatímco při pohledu zezadu sebevědomě vyhlížející vůz opticky rozšiřují horizontální designové linie. Nové Audi A4 Avant měří na délku 4,71 m, a je tedy téměř o 12 centimetrů delší než předchozí generace. Karoserie je nyní významně tužší a bezpečnější, ale přitom asi o 10 % lehčí.

S 1430 l je objem zavazadlového prostoru největším ve třídě luxusních kombi střední třídy. V základním uspořádání je k dispozici 490 l. Standardně jsou zadní sedadla dělená v poměru 60:40, na přání je dodáván samostatný průchozí otvor s ochranným vakem pro lyže nebo snowboard. Audi také nabízí luxusní, ale současně praktické prvky jako elektromechanické ovládání víka zavazadlového prostoru nebo oka pro bezpečné upevnění převážených zavazadel.

Prostorný a prosvětlený interiér



Interiér nového Audi A4 Avant je prosvětlený a prostorný, reflektuje silné stránky značky – vysokou kvalitu konstrukce a výrobního zpracování, sofistikovaný vzhled a logické intuitivní ovládání. Kokpit orientovaný na řidiče, si vypůjčil mnoho prvků z většího modelu A8. Díky elektromechanické parkovací brzdě již je konvenční páka ruční brzdy nadbytečná.



I sériově dodávaná klimatizace prošla celkovým přepracováním. Disponuje o 10 procent větší chladicí kapacitou, ale přitom pracuje s vyšší účinností než předchozí systém, což šetří asi 0,2 l paliva na 100 km jízdy.



Audi opět pozvedlo bezpečnostní laťku novou konfigurací adaptivních airbagů, předpínačů bezpečnostních pásů s variabilními omezovači tahu a snímačů polohy aktuálního nastavení předních sedadel. S touto novinkou je intenzita vystřelení airbagu a napětí v bezpečnostním pásu selektivně řízeno v závislosti na aktuální poloze sedadla a síle nárazu. V případě nárazu zezadu spolehlivě podpírají lidské tělo opěradla sedadel a hlavu optimálně tvarované hlavové opěrky. Systém nazvaný Audi backguard obdržel v nezávislých testech ocenění za přínos ke zvýšení bezpečnosti posádky.





Motory s vyšším výkonem a nižší spotřebou



Audi uvede na trh nový A4 Avant s pěti motory motory, takže paleta výkonů sahá od 105 kW (143 k) až ke 195 kW (265 k). Všechny motory mají přímé vstřikování paliva do válců a tři čtyřválce dosahují vysokého točivého momentu díky přeplňování. V průměru došlo k růstu nejvyšších výkonů u modelu A4 Avant o téměř 8 %, ale současně se spotřeba zážehových motorů snížila až

o 14 % a u motorů TDI o téměř 9 %.



Nový motor 3.2 FSI je nejvýkonnější pohonnou jednotkou, která přichází do nového Audi A4 Avant. Má nejvyšší výkon 195 kW (265 k) a dosahuje 330 Nm mezi 3000 a 5000 min-1. Vylepšení tohoto šestiválce spočívají v nižších vnitřních třecích ztrátách a ve ventilovém rozvodu Audi Valvelift System, který mj. mění zdvih sacích ventilů.



Motor 3.2 FSI dokáže poskytnout sportovní jízdní výkony za každé situace. Nové kombi s ním zrychluje z 0 na 100 km/h za 6,4 s a akcelerace pokračuje dál až k hranici 250 km/h. Spotřeba paliva je přitom o 1,5 l/100 km nižší, než v případě předchůdce.



Motor 1.8 TFSI 118 kW (160 k) se vyznačuje vysokou účinností, která vychází mj. z kombinace přímého vstřikování paliva do válců a přeplňování. Kompaktní a lehký motor má nejvyšší výkon 118 kW (160 k) a 250 Nm mezi 1500 a

4000 min-1. Odezva motoru na sešlápnutí plynového pedálu je bezprostřední a přináší tak řidiči příjemné jízdní zážitky. A4 Avant s ním akceleruje

z 0 na 100 km/h za 8,9 s a maximální rychlost činí 218 km/h.



Na vrcholu nabídky vznětových motorů je vidlicový šestiválec 3.0 TDI. Novinky tohoto šestiválce najdeme v oblasti systému vstřikování a přeplňování. Třílitr dosahuje výkonového maxima 176 kW (240 k) a točivého momentu

500 Nm mezi 1500 a 3000 min-1. Jízdní výkony tomu odpovídají – akcelerace

z 0 na 100 km/h trvá jen 6,3 s a také nejvyšší rychlost 250 km/h demonstruje dynamický charakter této motorizace.



Motor 2.0 TDI, s novým systémem vstřikování paliva common-rail, má vylepšenou kulturu projevu. K dalším inovacím pak patří nové turbodmychadlo a geometrie pístu. Dodáván bude ve dvou výkonových provedeních se 105 kW (143 k) a 320 Nm, později pak i se 125 kW (170 k) a 350 Nm. Oba motory se dokáží postarat o výrazné zrychlování, když základní TDI s Audi A4 Avant akceleruje z 0 na 100 km/h za 9,7 s a nejvyšší rychlost činí 208 km/h. Výkonnější provedení umí akcelerovat na 100 km/h z klidu za 8,6 s a pokračuje až k hodnotě 222 km/h.



V nabídce jsou šestistupňové manuální a automatické převodovky tiptronic (na přání pro 3.2 FSI), ale také převodovka multitronic s plynule měnitelným převodem dodávaná na přání pro motory 1.8 TFSI a 2.0 TDI 105 kW (143 k).



Motorizace 3.2 FSI a 3.0 TDI jsou standardně v nabídce se stálým pohonem všech kol quattro, který rozděluje točivý moment za běžných podmínek v poměru 40:60 mezi kola přední a zadní nápravy ve prospěch zadních kol. To je rozdělení perfektně odpovídající dynamickému charakteru nového Audi A4 Avant. Mezinápravový diferenciál Torsen přenáší většinu hnacího momentu motoru na nápravu s účinnějším přenosem sil z kol na vozovku v daném okamžiku. Diferenciál pracující na mechanickém principu, je nově umístěn hned za motorem, když si vyměnil místo se spojkou resp. s hydrodynamickým měničem. Přední pětiprvková náprava byla posunuta o 154 mm vpřed. Toto řešení umožnilo zvětšit rozvor a dosáhnout lepšího rozložení hmotnosti mezi nápravy a tedy i vyšší přesnost v ovladatelnosti a rychlosti reakcí automobilu na povely řidiče.



Nabídka motorových verzí bude postupně rozšiřována.



Od základu přepracovaný dynamický podvozek



Zásadně přepracovaný podvozek nyní využívá hliníkovou slitinu jako materiál pěti ramen i těhlice přední nápravy. Převodka řízení je umístěna daleko vpředu a dole, aby tak umožnila co nejpřímější převod pohybů volantu na natočení kola. Čerpadlo posilovače řízení pracuje s vysokou účinností na citlivém hřebenovém řízení. Oproti předchozí generaci dochází k úspoře paliva asi 0,1 l na každých 100 km.



Zadní náprava využívá řešení z větších modelů A6 a A8. Náprava je vyrobena převážně ze slitin hliníku, oddělené umístění pružin a tlumičů má zásluhu na citlivé odezvě odpružení na pohyb kola. Audi A4 Avant bude opouštět automobilku standardně na 16palcových nebo 17palcových kolech z lehkých slitin, za nimiž jsou výkonné brzdy. Elektronický stabilizační systém může být částečně deaktivován při rychlostech nižších než 70 km/h.



Sada pokrokových technických prvků dělá jízdu v Audi A4 Avant ještě dynamičtější než dosud. Systém Audi drive select, dodávaný na přání, řídí několik komponent v závislosti na úrovni systému, kterou zákazník zvolil. V základní verzi je proměnnou veličinou odezva motoru na pohyb pedálu akcelerátoru, okamžiky řazení převodovky tiptronic nebo multitronic, intenzita funkce posilovače řízení a úhel natočení volantu. Stiskem tlačítka se volí nastavení komfortní, dynamické nebo automatické. S palubním systémem MMI je k dispozici individuálně nastavitelný čtvrtý režim.



Audi drive select vyžaduje alespoň jednu z následujících dvou komponent. Jednou z nich je adaptivní řízení funkce tlumičů, jako součást sportovního podvozku, který snižuje karoserii asi o 20 mm. Dalším pak je Audi dynamic steering – aktivní řízení nové generace – které plynule mění převod řízení až o 100 % v závislosti na rychlosti jízdy. V oblasti jízdy na mezi adheze tento prvek dokáže aktivně stabilizovat nové A4 Avant bleskurychlými řídicími impulsy. Novinka je užitečná i v situacích, kdy by vozu hrozila nedotáčivost.





Ještě větší jistota díky asistenčním systémům



Stejně jako v případě sedanu Audi A4 jsou i pro kombi A4 Avant připraveny nové asistenční systémy Audi parking system (usnadňující parkování), Audi lane assist (varující před nechtěným opuštěním jízdního pruhu) nebo Audi side assist (systém varující řidiče před vozidlem, které je právě v mrtvém úhlu). Adaptive cruise control udržuje odstup od vpředu jedoucího vozu.



Nové Audi A4 Avant stanovuje nové standardy dokonce i v oblasti multimedií.

Audi Music Interface umožňuje připojení iPodu k palubní audiosoustavě. Samozřejmostí je propojení mobilních telefonů pomocí Bluetooth.



Vrcholem nabídky hi-fi soustav je sound systém společnosti Bang & Olufsen s výkonem 505 W, 10 kanálovým zesilovačem a 14 reproduktory.



Nové Audi A4 Avant bude možné objednávat od poloviny března a první vozy se na českém trhu objeví v květnu.





PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu